Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių eismo taisyklės

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Pasitikslint noriu ar šioje vietoje dviračių ar mašinų pirmumas? Vakar važiavau, praleidau automobilį, beveik kirtau važiuojamąją dalį ir sulaukiau garsinio signalo iš už gerokai toliau artėjančios mašinos gale. Pervažos dar nepažymėtos, bet tas nieko nekeistų, jei nebūtų jokių trikampiukų ar jie nusitrintų. Pagal punktą "60. Dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones, išskyrus tuos atvejus, kai kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka.

    Juk šioje vietoje būtų traktuojama, kad vairuotojas suka, o dviratis važiuoja tiesiai, taigi dviračio pirmumas (ir jis nevažiuoja perėja, nes ji lieka šone, todėl dviratininkas nieko nepažeidžia)?

    Raudonas asfaltas su dviračio simboliais jau yra. Google Street View: https://www.google.lt/maps/@54.69400...7i13312!8i6656
    Click image for larger version  Name:	38600176_10156884497855139_7152317563815329792_o.jpg Views:	1 Size:	531,2 kB ID:	1672964Nuotrauka iš "Vilniaus dviračių takų kuriozai" FB grupės: https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

    Edit: automobilius reiktų praleist, jei pėsčiųjų perėjos ženklas būtų prieš dviračių pervažą, bet kol kas, atrodo, jis tik toliau prie pėsčiųjų "zebro".
    Paskutinis taisė dondc; 2018.09.28, 16:08.
    ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

    Comment


      Bet čia, rodos, išvažiavimas ne iš kokios aikštelės/kiemo, o iš šalutinio kelio. Tai yra paprasta sankryža. Be to, čia dviračių takas nebaigtas. Tai turbūt važiavai pėsčiųjų perėja nenulipęs nuo dviračio? Kai kurie vairuotojai mėgsta paauklėti.
      Šiaip tie taisyklių išvedžiojimai kvaili. Tokiu dviračių taku važiuojantis dviratininkas turėtų būti traktuojamas taip lyg važiuotų pagrindiniu keliu.
      Paskutinis taisė senasnamas; 2018.09.28, 16:19.

      Comment


        Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
        Bet čia, rodos, išvažiavimas ne iš kokios aikštelės/kiemo, o iš šalutinio kelio. Tai yra paprasta sankryža. Be to, čia dviračių takas nebaigtas. Tai turbūt važiavai pėsčiųjų perėja nenulipęs nuo dviračio? Kai kurie vairuotojai mėgsta paauklėti.
        Noriu tik patikslint: nuotrauka sena ir tik papildomam informavimui, bet raudonas asfaltas jau yra ir jokių ribojimų gairelių nebėra, dviračių simboliai ant pilnai pabaigto tako, tik dar nėra pervažos kvadratų ant kelio. Pats važiavau, kaip duotoje Google Street View nuorodoje, palei Laisvės pr. iš šiaurės į pietus (tik nuotraukoje vaizdas iš pietų į šiaurę).

        Rašiau, kad važiavau važiuojamąja dalimi, o ne perėja ("zebru"). Kaip suprantu kelio ženklas "pėsčiųjų perėja" įsigalioja tik nuo jo ir toliau, tuo tarpu dviračių takas dar prieš tą ženklą.


        Edit: dar papildant, tuo tarpu, važiuojant dviračių taku iš pietų į šiaurę, kaip nuotraukoje, tai būtent ties pirmu automobilių išsukimu dviračių takas jau patenka į "pėsčiųjų perėjos" galiojimo zoną, tai automobilių pirmumas, bet jau ties tuo antru išsukimu (pagal nuotrauką) – bus dviračių pirmumas.
        Paskutinis taisė dondc; 2018.09.28, 16:29.
        ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

        Comment


          Galiu neteisingai interpretuot ta punkta, bet aš ji suprantu taip. Tu turi praleist automobili kaip ir parašyta šio punkto pradžioje, nes tu kerti važiuojamaja dali (bet ne ta į kuria vairuotojas suka). Bet paemus tolesni pravažiavima jau vairuotojai turi praleist tave, nes tu kerti važiuojamaja dali i kuria jie suka. Net yra punktas kad vairuotojas sukdamas i kaire arba dešine turi praleist visus kuriu traektorija kerta.

          Comment


            Parašė AudriusV

            Manau, interpretacija absoliučiai teisinga. Tik tai liečia ne autotransporto priemones. Beje, kažkodėl vairuotojai (pagal mano patirtį beveik visi ), pamiršdami šią taisyklę , teigia ,kad pėsčiąjį reikia praleisti tik, kai yra sankryžoje perėja.
            Bent jau kiek aš atsimenu, kai mokiausi vairuoti, tai taisyklė buvo, kad kiekviena sankryža by default yra perėja, nesvarbu nupiešta ji ar ne.
            Post in English - fight censorship!

            Comment


              Pvz., šita vieta Šeškinėje (išsukimas iš Šeškinės g). Jau buvau kartą įdėjęs, bet tada nuomonės išsiskyrė. Tai rodo, kad taisyklės nėra paprastos ir aiškiai suprantamos. Perėja nepažymėta ir dauguma vairuotojų nelinkę praleisti, o pėsčiųjų ten pakanka, eina šaligatvis. Yra toje vietoje net žmogus žuvęs. Manau, tokių vietų yra ne viena ir jos turėtų būti pažymėtos perėja, nes su tom taisyklių interpretacijom nėra lengva.
              https://www.google.com/maps/@54.7167...7i13312!8i6656
              Paskutinis taisė senasnamas; 2018.09.29, 14:07.

              Comment


                Nežinau, kodėl kyla klausimai dėl tokių dalykų.
                Nes praktika nesutampa su teorija .
                Iš tikrųjų kai kurie KET punktai paskaičius nėra tokie jau savaime aiškūs.

                Pėsčiųjų pareigos.
                42. Į kitą važiuojamosios dalies pusę pėstieji privalo eiti tik pėsčiųjų (taip pat požeminėmis ir esančiomis virš kelio) perėjomis, o kur jų nėra, – sankryžose pagal šaligatvių arba kelkraščių liniją. Pėstieji neturi peržengti perėjos ribų. Kai matomumo zonoje perėjos ar sankryžos nėra, leidžiama eiti per kelią stačiu kampu į abi puses gerai apžvelgiamose vietose, tačiau tik įsitikinus, kad eiti saugu ir nebus trukdoma transporto priemonėms.
                Ten sankryža yra, bet perėjos nėra. Tai jei perėjos nėra, gal pėstysis ir neturi maišytis?

                Comment


                  O kokios institucijos galima užklausti dėl KET taisyklių? Nes pagal taisykles pėstysis turi praleisti automobilį, o automobilis turi praleisti pėsčiąjį. O su dviračio taku irgi neaišku kaip traktuoti.

                  Comment


                    https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/...ejose-7773105/
                    Pėstiesiems bus draudžiama kalbėtis telefonu perėjose, vairuotojai turės praleisti ir tik besirengiančius žengti į perėją žmones. Vyriausybė trečiadienį patvirtino tai numatančius kelių eismo taisyklių pakeitimus. Sprendimais numatyta, kad pėstieji, prieš įžengdami į važiuojamąją dalį ir eidami ja, „turi vengti bet kokių veiksmų“, kurie atitrauktų jų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos, įskaitant ir naudojimąsi mobiliojo ryšio priemonėmis.
                    p.s. siūlau uždrausti vaikščioti arčiau nei 30 metrų nuo kelio mergoms su trumpais sijonais, nes jos irgi atitraukia dėmesį nuo eismo situacijos.
                    Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                    Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                    Comment


                      Šiaip reiktų apskritai uždrausti visiems vaikščioti bet kur arti kelių ir gatvių, nes voditeliams trukdo.


                      P.S
                      O jeigu rimtai
                      .
                      eidami ja, „turi vengti bet kokių veiksmų“, kurie atitrauktų jų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos
                      tai čia ne tik apie mobilius telefonus, bet apskritai kalbėti nebus galima einant per perėją.
                      Paskutinis taisė sankauskas; 2018.10.03, 21:13.
                      If a lion could speak, we could not understand him.

                      Comment


                        Mano mintys dėl krypčių rodyklių Lietuvoje.

                        Domiuosi kaip galėtų atrodyti šabloniška tvarka dėstomos krypčių rodyklės. Domiuosi praktikomis Lietuvoje ir užsienyje, tai turiu savo minčių kaip dėstyti kryptis daugmaž vadovaujantis dabartinėmis 2012 m. vertikaliojo ženklinimo taisyklėmis, kurios nurodo kaip dėstyti kryptis. Tai iš esmės tapo ir mano vienu iš hobių

                        Greitkeliai ir automagistralės. Pagrindinės tokio tipo kelių savybės: didelis greitis ir dideli atstumai tarp sankryžų. Svarbu iš anksto pastebėti nuorodą. Užsienyje išankstinės kryptys dėstomos netgi į menkos reikšmės kelius. Lietuvoje (ir Baltarusijoje) į vietinės reikšmės kelius kryptis dažnai žymima simboliškai ("nes visi žino kelią"). Dabartinės naujos tendencijos yra pažymėti kryptį ir ties letėjimo juostos pradžia, bet norint pilnai atitikt užsienio praktikas reikalingi ir išankstiniai ženklai prieš letėjimo juostą.
                        Tarp informacinių ir paslaugų ženklų neturėtų būti mažesnis kaip 100 m atstumas. Jei situacija reikalauja, ženklus dėstyti kartu. Nors neturime greitkeliuose šviesoforinių ir turbožiedinių sankryžų, ateityje rengiant tokių sankryžų projektus, šios mano siūlomos taisyklės, pagrinde skirtoms skirtingų lygių sankryžioms galėtų būti taikomos ir turbožiedams ir šviesofor. sankryžoms. Būtų išlaikomas šabloniškas aiškumas Tik terminas "letėjimo juostos pradžia" čia būtų pakeistas į "posūkio juostos pradžia".
                        • Sankryžos su didesnio intensyvumo ar svarbos keliais (krašto, magistraliniai keliai):
                          • Paslaugų išankstinis ženklas (ženklai) - 2 km (POMOT 16 taisyklės). Kad nesimaišytų, nerengti ant letėjimo juostų prieš ankstesnes sankryžas. Paslaugų ženklai nėra dėstomi 800 m prieš sankryžą (pavyzdys: prieš Bačkonių sankryžą link Vilniaus), nesimaišo papildomi neaiškius metrus iki objekto rodantys ženklai
                          • Išankstinė krypčių rodyklė 601 - 1000 m ir 500 m (rekomenduojama tvarka 2012 m. vertikaliojo ženklinimo taisyklėse, pavyzdys: Kaišiadorių sankryžos projektas). Jei situacija reikalauja, leidžiama ženklą 604 virš kelio įrengti 500 m atstumu iki sankryžos.
                          • Lankytinos vietos ženklas su piešiniu - tarp išankstinės krypties rodyklių, pvz. 750 m iki sankryžos.
                          • Paslaugų ženklas - tarp ženklo 601 ir 604, pvz. 250 m atstumu iki sankryžos (letėjimo juostos pradžios).
                          • Tarpinė krypčių rodyklė 604 - ties letėjimo juostos pradžia arba jei sujungta greitėjimo/lėtėjimo juosta 100-150 m atstumas iki išvažiavimo. (pavyzdys: Kaunas-Vilnius krypčių dėstymo projektas). Įrengiama kartu su ženklu 507. Bendruoju atveju nėra dėstomos kryptys tiesiai, kas mano manymu yra privalumas, nes kryptis tiesiai jau yra išdėstyta išankstiniuose informaciniuose ženkluose. Dažnoje užsienio praktikoje pažymima tik išsukimo kryptis, nes kryptis tiesiai ir taip jau yra aiški. Kryptį tiesiai svarbu pažymėti labai svarbiose arba sudėtingose sankryžose.
                          • Vietinė krypties rodyklė 605 - dabartinė tvarka kartu su eismo krypčių ženklu 507. Privalumas - mažesnė tikimybė nudaužti ženklą, nes dažnai yra užvažiuojama ant salelių ir nudaužiama viskas kas ten buvo
                        • Sankryžos su mažesnio intensyvumo ar svarbos keliais (rajoniniai, vietiniai keliai):
                          • Paslaugų išankstinis ženklas (ženklai) - 2 km (POMOT 16 taisyklės). Kad nesimaišytų, nerengti ant letėjimo juostų prieš ankstesnes sankryžas.
                          • Išankstinė krypčių rodyklė 601 - 800 m prieš sankryžą. Šiuo metu nėra tokios praktikos Lietuvoje. Yra ženklų kur dėstoma 500 m prieš sankryžą, bet čia labiau sena tvarka. Dažna sankryža, ypač A1 kelyje neturi išankstinių krypčių rodyklių visai. Tai prieštarauja užsienio praktikoms. Ženklas 601 dėstoma vieną kartą, nes atsižvelgiama, kad dauguma važiuojančių žino kelią, tačiau gali pasitaikyti nežinančių kelio.
                          • Lankytinos vietos ženklas su piešiniu - arčiau išankstinės krypties rodyklės, pvz. 600 m iki sankryžos.
                          • Paslaugų ženklas - tarp ženklo 601 ir 604, arčiau ženklo 604. Pvz. 200 m atstumu iki sankryžos (letėjimo juostos pradžios).
                          • Tarpinė krypčių rodyklė 604 - ties letėjimo juostos pradžia arba jei sujungta greitėjimo/lėtėjimo juosta 100-150 m atstumas iki išvažiavimo. (pavyzdys: Kaunas-Vilnius krypčių dėstymo projektas). Įrengiama kartu su ženklu 507. Bendruoju atveju nėra dėstomos kryptys tiesiai.
                          • Vietinė krypties rodyklė 605 - dabartinė tvarka kartu su eismo krypčių ženklu 507.

                        Kiti I kategorijos keliai. Tokie keliai savo profiliu primena greitkelius, bet greitis mažesnis ir sankryžų daugiau.
                        Tarp informacinių ir paslaugų ženklų negali būti mažesnis kaip 100 m atstumas. Jei situacija reikalauja, ženklus dėstyti kartu (ant bendrų atramų).
                        • Sankryžos su didesnio intensyvumo ar svarbos keliais (krašto, magistraliniai keliai):
                          • Paslaugų išankstinis ženklas - 800 m. Nurodomas realus atstumas iki objekto (pvz. 800 m + 300 m iki objekto = 1100 m) Nedėstomas prieš ankstesnes sankryžas, nes nurodomi skaičiai labai jaukia situaciją. Kryptis į dešinę gali būti nurodyta ir prieš tą ankstesnę sankryžą ir toliau esančioje sankryžoje.
                          • Išankstinė krypčių rodyklė 601 - 500 m (šiaip jei yra trukdantys objektai, ženklą leidžiama nurodyti ir kitokiu atstumu, geriausia 300-700 m diapazone).
                          • Lankytinos vietos ženklas su piešiniu - arčiau išankstinės krypties rodyklės, pvz. 350 m iki sankryžos.
                          • aslaugų ženklas - tarp ženklo 601 ir 604, arčiau ženklo 604. Pvz. 250 m atstumu iki sankryžos (letėjimo juostos pradžios).
                          • Tarpinė krypčių rodyklė 604 - dėstomos išlaikant greitkelio ar automagistralės standartą. Bendru atveju nenurodomos kryptys tiesiai, išskyrus jei to reikalauja sankryžos svarba ar sudėtingumas.
                          • Vietinė krypties rodyklė 605 - ties letėjimo juostos pabaiga. Dabartinė tvarka kartu su eismo krypčių ženklu 507.
                        • Sankryžos su mažesnio intensyvumo ar svarbos keliais (rajoniniai, vietiniai keliai):
                          • Paslaugų išankstinis ženklas - 800 m. Nedėstomas prieš ankstesnes sankryžas, kur gali maišytis su kitomis kryptimis.
                          • Paslaugų ženklas su kryptimi - 200 m iki ženklo 601 arba 604.
                          • Lankytina vieta - 100 m iki ženklo 601 arba 604.
                          • Išankstinė krypčių rodyklė 601 - 300 m. Jei letėjimo juosta yra nemažesnio kaip 200 m ilgio, kartu įrengiamas ženklas 507
                            • ARBA (jei yra kliūčių įrengti ženklą 601). Tarpinė krypties rodyklė 604 - dėstomos išlaikant greitkelio ar automagistralės standartą. Bendru atveju nenurodomos kryptys tiesiai, išskyrus jei to reikalauja sankryžos svarba ar sudėtingumas.
                          • Vietinė krypties rodyklė 605 - dabartinė tvarka kartu su eismo krypčių ženklu 507.

                        Bendrai apimant I ir AM kategorijos kelius. paslaugų ir lankytinos vietos ženklus, jei sankryžų tankis yra didelis, ženklus būtų leidžiama dėstyti letėjimo juostoje, bet nemažesniais kaip 100 m atstumais vienas nuo kito.

                        Kiti keliai (II, III ir t.t. kategorijos):
                        Tarp informacinių ir paslaugų ženklų neturi būti didesnis kaip 50 m atstumas.
                        • Sankryžos su didesnio intensyvumo ar svarbos keliais (krašto, magistraliniai keliai):
                          • Paslaugų išankstinis ženklas - 800 m. Nedėstomas prieš ankstesnes sankryžas, kur gali maišytis su kitomis kryptimis.
                          • Išankstinė krypčių rodyklė 601 - 300 m. Dabartinė tvarka.
                          • Paslaugų ženklas su kryptimi - prieš ženklą 507 arba kartu su juo. Jei ženklo 507 nėra - tarp ženklų 601 ir 605.
                          • Lankytina vieta - prieš ženklą 507 arba kartu su juo
                          • Vietinė krypties rodyklė 605. Dabartinė tvarka.
                        • Sankryžos su mažesnio intensyvumo ar svarbos keliais (rajoniniai, vietiniai keliai):
                          • Jei kelias pagrindinis - siūlau ženklą 608 dėstyti 100-150 m atstumu prieš sankryžą, kartu su ženklais 507. Jei turi, kartu su lankytinos vietos ženklais.
                          • Šalutinis kelias - dabartinė tvarka. Jei yra lankytinos vietos - kryptys dėstomos kartu.
                          • Paslaugų ženklinimas analogiškas kaip pastraipa aukščiau.

                        Kiti ženklai ir pastabos:
                        • Paslaugų ženklas neturi būti dėstomas toliau nei ženklas 507, išskyrus atvejus, kai letėjimo juosta aptarnauja du išvažiavimus ir daugiau. Greitkeliuose ir automagistralėse paslaugų išankstinis ženklas dėstomas 800 m tik prieš automagistralės pakelės teritorijas, bendru atveju neturinčias ženklų Automagistralės pabaiga.
                        • Gatvių pavadinimai. Dėstoma su ženklu 507, įrengiamu 100-150 m prieš sankryžą. Jei tokio ženklo nėra kartu su kitu nuorodiniu ženklu esančiu panašiame atstume. Jei nėra jokio nuorodinio ženklo, dėstomas prieš pat sankryžas, kartu su pirmumo ženklais (jei turi). Galioja tiek gyvenvietėms (ir miestams), tiek užmiesčiui.
                        • Gyvenviečių pavadinimai. Būtų dėstomos visos pakelėje esančios gyvenvietės. Ženklų statymo vieta daugmaž pagal patvirtintas gyvenviečių ribas, išskyrus vietinius numatytus atvejus (pagrinde dėl sankryžos konfigūracijos). Kairėje kelio pusėje - gyvenvietės pabaiga. Dešinėje - gyvenvietės pradžia. Pamodifikuoti galėtų būti naudojami greitkeliuose ir automagistralėse, žymėtų sankryžų pavadinimus. Ženklai būtų dėstomi prieš išankstinį krypčių ženklinimą. Išlaikant vienodus atstumus tarp išankstinių ženklų - 1500 m arba 1600 m prieš sankryžą, nurodant atstumą iki sankryžos ir exit numerį. Norint nurodyti kryptį į pačią gyvenvietę (kuri dažnai būna kartu su gyvenvietės ženklais), bet sankryža jau yra gyvenvietės ribose, dėstomas ženklas 607 baltame fone, su centro ženklu, pvz. "(centro ženklas) Maišiagala 1 ->". Pačioje gyvenvietės zonoje užtenka "(centro ženklas) Centras 0,5 ->". Šios taisyklės galioja norint nurodyti išankstines kryptis 601 ir 604.
                        • Exit numeris. Galėtų būti pritvirtinamas dešinėje viršuje prie išankstinių ir tarpinių informacinių ženklų greitkeliuose ir automagistralėse. Nenaudojamas tik prieš šviesoforines ir turbožiedines sankryžas.
                        • Savivaldybės gali pačios nusistatyti dizainą ir dėstymo tvarką savo krypčių ženklinimui, tik turi atitikti logikos dėsnius. Neleidžiami neįprasti šriftai ir spalvos
                        • Paslaugų ženklai bendruoju atveju gyvenvietėse nenaudojami. Leidžiama nurodyti tik tas paslaugas, kurios yra pačios pirmos nuo gyvenvietės pradžios. Miestų centruose (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, etc.) paslaugų ženklus naudoti draudžiama. Išimtis - greito eismo gatvės.
                        Paskutinis taisė PoDV; 2019.01.27, 01:18.

                        Comment


                          PoDV, ilgokas tekstas, bet manau galima pasiūlymą sutrumpinti: padarykit, kaip Vokietijoj/Nyderlanduose/UK ar bet kurioje kitoje normalioje šalyje, Problem solved.

                          Comment


                            Taip. Kalbant apie lietuvišką ženklų dėstymo praktiką, tai daliai pritariu, nemažai daliai nepritariu. Ekstremaliai blogiausia padėtis yra su greitkelių ir automagistralių ženklų dėstymu. Satisfactory sąlygas išpildo krašto ir magistralinių kelių sankryžų rodyklių dėstymas paprastuose keliuose. Galima patobulinti pagal logikos dėsnius šen bei ten ir gauti visai reasonable dėstymą. Net su sovietine sistema. Aš dar būčiau už tai, kad pakeisti dizainą. Na, gal į estų, nes labiau susiderina su senu dizainu.

                            Jei grynai kopijuoti iš Vakarų. Manau, kad mums artimiausia ir praktiškiausia ženklų dėstymo sistema yra švedų. Tik šriftą ir dizainą pakeisčiau į Estijos. Nauja sistema nesukurtų tokios dizainų maišalynės kaip nauja vokiška ar olandiška sistema. Ji labiau derėtų Lenkijoje

                            Šiaip būčiau už tai, kad EU būtų sukurtas bendras krypčių rodyklių dėstymo standartas paremtas geriausiomis Vokietijos/Nyderlandų/Skandinavijos praktikomis.





                            Comment


                              Iš kurių šalių sėmiausi patirties
                              • Automagistralės ir greitkeliai - Airijos (sankryžos su intensyvesni keliais) ir Belgijos (sankr. su mažesnio intensyvumo keliais) mišinys. Prisiderinant prie mūsų vertikaliojo ženklinimo taisyklių. Lankytinos vietos ženklo vieta - Olandija. Paslaugų ženklai - lietuviškas POMOT 16, bet laikantis tvarkos.
                              • Kiti I kategorijos keliai - Lietuva (Šiauliai - Kuršėnai, Žiežmarių sankryža (pavyzdys), A14 2+2 ruožas link Molėtų). Lankytinos vietos ir paslaugų ženklai - pats primasčiau
                              • Kiti keliai. Su krašto ir magistraliniai keliais - pakankamas dėstymas, tik kai kur turėtų būti daugiau tvarkos tarp ženklų. Su vietiniais keliais - patraukti ženklą toliau nuo sankryžos. Tokia tvarka yra Čekijoje.
                              • Gatvių pavadinimas - mano siūlymas
                              • Gyvenviečių pavadinimai - Estijos variantas. Tik koks nors "RAKVERE kesklinn" būtų pakeičiamas į baltame fone - "(centro ženklas) RAKVERE". Nes lietuvių kalboje reiktų užrašyti RAKVERĖS centras. Keičiasi linksnis. Nelabai gera patirtis buvo su "Kauno centras" ir pan.
                              • Exit numeris - 1500 m-1600 m panašiai į Belgijos. Exit numerio dizainas būtų panašus į Čekijos. Dėstomas kartu su gyvenvietės pavadinimu. Kažkas panašiau į Lenkiją

                              Comment


                                Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                Taip. Kalbant apie lietuvišką ženklų dėstymo praktiką, tai daliai pritariu, nemažai daliai nepritariu. Ekstremaliai blogiausia padėtis yra su greitkelių ir automagistralių ženklų dėstymu. Satisfactory sąlygas išpildo krašto ir magistralinių kelių sankryžų rodyklių dėstymas paprastuose keliuose. Galima patobulinti pagal logikos dėsnius šen bei ten ir gauti visai reasonable dėstymą. Net su sovietine sistema. Aš dar būčiau už tai, kad pakeisti dizainą. Na, gal į estų, nes labiau susiderina su senu dizainu.

                                Jei grynai kopijuoti iš Vakarų. Manau, kad mums artimiausia ir praktiškiausia ženklų dėstymo sistema yra švedų. Tik šriftą ir dizainą pakeisčiau į Estijos. Nauja sistema nesukurtų tokios dizainų maišalynės kaip nauja vokiška ar olandiška sistema. Ji labiau derėtų Lenkijoje

                                Šiaip būčiau už tai, kad EU būtų sukurtas bendras krypčių rodyklių dėstymo standartas paremtas geriausiomis Vokietijos/Nyderlandų/Skandinavijos praktikomis.




                                Nesiplečiant, ženklinimas šiuo metu yra maždaug toks, koks buvo kokiais 1985. Tiek pagal ženklų aiškumą, logiką, tiek pagal dizainą. Kai kuriais atvejais situacija net pablogėjo. Daug kur ženklai elementariai blogai sumaketuoti - suspaustas tekstas, blogas šriftas ir t.t. Labai low level dalykai blogai daromi, kas yra tiesiog gėdinga.

                                Reikalingas totalinis ženklinimo tvarkos overhaul'as, nes dabar net Baltarusija ir gal net Rusija viską daro geriau toje srityje. Tokio blogo kelių ženklinimo, koks dabar yra Lietuvoje, matyti neteko niekur. Spėju, blogiau yra tik pačiose biedniausiose Afrikos, Azijos ir Pietų Amerikos šalyse, kuriose aš nesu buvęs.
                                Paskutinis taisė John; 2019.01.27, 15:48.

                                Comment


                                  Parašė John Rodyti pranešimą

                                  Nesiplečiant, ženklinimas šiuo metu yra maždaug toks, koks buvo kokiais 1985. Tiek pagal ženklų aiškumą, logiką, tiek pagal dizainą. Kai kuriais atvejais situacija net pablogėjo. Daug kur ženklai elementariai blogai sumaketuoti - suspaustas tekstas, blogas šriftas ir t.t. Labai low level dalykai blogai daromi, kas yra tiesiog gėdinga.

                                  Reikalingas totalinis ženklinimo tvarkos overhaul'as, nes dabar net Baltarusija ir gal net Rusija viską daro geriau toje srityje. Tokio blogo kelių ženklinimo, koks dabar yra Lietuvoje, matyti neteko niekur. Spėju, blogiau yra tik pačiose biedniausiose Afrikos, Azijos ir Pietų Amerikos šalyse, kuriose aš nesu buvęs.
                                  Faktas, kad reikia. Man elementariai gaila ir net šiek tiek pikta, kad taip yra. Matomiausi dalykai taip prastai tvarkomi. Pagrinde tegul bent nustoja ženklus suspaudinėti.
                                  Nežinau ar labai noriu čia būti protingiausiu kambaryje už nieką Dėl savęs, tai dabartines valstybines krypčių dėstymo taisykles sumodernizuočiau ir patvirtinčiau naudojimui, kad ir šiandien vakare. Bet taip pasaulis neveikia...

                                  Comment


                                    Parašė John Rodyti pranešimą

                                    Nesiplečiant, ženklinimas šiuo metu yra maždaug toks, koks buvo kokiais 1985. Tiek pagal ženklų aiškumą, logiką, tiek pagal dizainą. Kai kuriais atvejais situacija net pablogėjo. Daug kur ženklai elementariai blogai sumaketuoti - suspaustas tekstas, blogas šriftas ir t.t. Labai low level dalykai blogai daromi, kas yra tiesiog gėdinga.

                                    Reikalingas totalinis ženklinimo tvarkos overhaul'as, nes dabar net Baltarusija ir gal net Rusija viską daro geriau toje srityje. Tokio blogo kelių ženklinimo, koks dabar yra Lietuvoje, matyti neteko niekur. Spėju, blogiau yra tik pačiose biedniausiose Afrikos, Azijos ir Pietų Amerikos šalyse, kuriose aš nesu buvęs.
                                    Gal neaišku, kad lietuviški vietovardžiai turi bent 2 kartus daugiau raidžių nei kokie nors angliški ar vokiški? Šriftas geras ir jis nesikeitė nuo kokiu 198x. Nieko Baltarusijoje ar Rusijoje kitaip nėra, nes tiek ten, tiek pas mus remiamasi kažkur 1985-6 metų įvestais normatyvais, kurie tik pakoreguojami metai iš metų.

                                    Ne ženklus reikia iš esmės keitalioti, o eismo taisyklėse numatyti daugybę dabar faktiškai nereglamentuojamų dalykų, pavyzdžiui, kaip kad judėjimas parkinguose, parkavimo smulkmenos ir kt.

                                    Comment


                                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                                      Gal neaišku, kad lietuviški vietovardžiai turi bent 2 kartus daugiau raidžių nei kokie nors angliški ar vokiški? Šriftas geras ir jis nesikeitė nuo kokiu 198x. Nieko Baltarusijoje ar Rusijoje kitaip nėra, nes tiek ten, tiek pas mus remiamasi kažkur 1985-6 metų įvestais normatyvais, kurie tik pakoreguojami metai iš metų.

                                      Ne ženklus reikia iš esmės keitalioti, o eismo taisyklėse numatyti daugybę dabar faktiškai nereglamentuojamų dalykų, pavyzdžiui, kaip kad judėjimas parkinguose, parkavimo smulkmenos ir kt.
                                      Prie viso to dar reikia pridurti, kad tau reiktų sugrąžinti Brėžnevą į valdžią ir tada jau nieko nebetrūktų iki pilnos laimės

                                      Comment


                                        Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                        Šiaip būčiau už tai, kad EU būtų sukurtas bendras krypčių rodyklių dėstymo standartas paremtas geriausiomis Vokietijos/Nyderlandų/Skandinavijos praktikomis.
                                        Būčiau labai už! Jau vien dėl Italijos. Ten toks ženklinimo mėšlas, kad iki LT dar augt ir augt....

                                        As much power as necessary, as much freedom as possible

                                        Comment


                                          Iškilo klausimas dėl vienos situacijos su juostomis ir persirikiavimu eismo kamščio sąlygomis. Konkrečiai tokia situacija kasdien labai išreikštai susidaro Žalgirio/Geležinio Vilko g. sankryžoje. Ypač vakarinio piko metu. Bet gal ir kitur.

                                          Situacija: dešinė juosta, važiuojant Žalgirio gatve link Geležinio vilko g., skirta sukti į dešinę link Ozo. Juostoje eismas neintensyvus ir kamštis ten nesusidaro. Tačiau visada atsiranda bent vienas toks, kuriam reikia rikiuotis į kairiau esančias juostas, kurios suka kairėn link Saltoniškių ir Pedagoginio žiedo. Tose kairesnėse juostose tuo metu būna "kamštis" ir mašinos laukia po kelis šviesoforo ciklus, kad pravažiuotų. Foto papaišiau, kur daugmaž tas besirikiuojantis sustoja ir paskui save palieka koloną į dešinę Ozo gatve norinčių važiuoti mašinų, kurioms į kairę juostą rikiuotis nereikia.

                                          Klausimas: kaip tai vertinti iš KET perspektyvos? Tas, sustojęs dešinėje juostoje ir norintis persirikiuoti į kairę ką nors pažeidžia ar turi pilną teisę laukti kad ir pusę dienos, kol jam atsiras proga persirikuoti? Tuo pačiu laikydamas koloną mašinų už savęs, kurios tiesiog nori važiuoti savo juosta tiesiai ir vėliau sukti į dešinę?

                                          Paskutinis taisė John; 2019.03.05, 20:22.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X