Atskira juosta yra vienintelė racionali išeitis. O kokia problema su perėja? Vienos eismo juostos pločio pravažiavime sankryžoje, paprasta pėsčiųjų perėja nėra jokia problema. Transportas juda negreitai ir pėstiesiems kirsti gatvę nėra sudėtinga. Esant dideliam pėsčiųjų srautui, kad nebūtų pastoviai stabdomas transporto eismas, galima įrengti reguliuojamą perėją, kuri tvarkingai sureguliuotų judėjimą.
Kaip suprantu, tam, kad išskirti atskirą, šviesoforais nereguliuojamą juostą sukantiems dešinėn, reikės įrengti ir saugumo salelę pėstiesiems. O tai jau yra sankryžos rekonstrukcija? Projektai, derinimai... Ir transportas ten juda nelėtai, nes posūkis ne 90 laipsnių, o ~135.
Ir kodėl šie pranešimai iš temos apie žalią rodyklę perkelti į temą apie KET?
JAV imtasi aktyviai bausti vadinamuosius "kairiajuostininkus" – vairuotojus, kurie kraštutine kairiąja eismo juosta važiuoja neviršydami greičio. Tikras absurdas, tiesa? Važiuoji neviršydamas leistino greičio ir už tai gauni baudą?! Juk vairuoji saugiai. Pasirodo, ne.
Kaip suprantu, tam, kad išskirti atskirą, šviesoforais nereguliuojamą juostą sukantiems dešinėn, reikės įrengti ir saugumo salelę pėstiesiems. O tai jau yra sankryžos rekonstrukcija? Projektai, derinimai... Ir transportas ten juda nelėtai, nes posūkis ne 90 laipsnių, o ~135.
Atitinkamai ir duotas pakankamai ilgas pereinamasis laikotarpis, kad būtų galima atlikti visus būtinus rekonstrukcijų darbus, suderinti projektus, gauti leidimus. Nėra sprendimų, kurie duotų rezultatą nieko nedarant. O gerąją praktiką taikyti buvo galima jau ir ankstesnėse rekonstrukcijose, juk niekas nedraudžia padaryti geriau, o ne vien tik minimalių reikalavimų įgyvendinimui. Tačiau pas mus kažkodėl visada daroma ant reikalavimų ribos ir jeigu griežto reikalavimo nėra - padaryta kaip geriau niekada nebus.
Juda lėtai, nes tai sankryža, ir jeigu srautų susikirtimo vietoje nėra greitėjimo juostos, tuomet važiuoti gerai nelabai pavyks. Dar yra inžinerinių priemonių "prilėtinimui". Pvz. iškiliosios perėjos, greičio matavimo įranga ar pan.
Ir vėl grįžtam prie to paties, kad manevro pradžioje ir manevro pabaigoje kairė su dešine susikeičia vietomis ir kiekvienas jaučiasi teisus. Nu kaip gali dešinė pusė išlikti konstanta, kai automobilis apsisuka 180 laipsnių kampu?
Manau, kad šią temą reikėtų pratęsti čia, o ne šviesoforų įrengimo temoje.
Mūsų aptariama situacija, kas turi pirmumą.
Aš vadovaujuosi Lietuvos kelių policijos tarnybos išaiškinimu (analogišką atsakymą buvo pateikusi ir Susisiekimo ministerija).
Šį išaiškinimą jau buvai įdėjęs. Pareigūnas padarė logišką išvadą, kad situacija nėra aptarta, todėl reikia vadovautis šiuo punktu. Realioje situacijoje tokią pat išvadą pasidarys abu vairuotojai ir... bum. Kas "akivaizdu" vienam, gali pasirodyti atvirkščiai kitam. Ne visi kritiniu momentu sugebės akimirksniu permąstyti, kada dešinė patampa nebe dešine. Šią situaciją labai reikia aptarti KET punktu.
Šį išaiškinimą jau buvai įdėjęs. Pareigūnas padarė logišką išvadą, kad situacija nėra aptarta, todėl reikia vadovautis šiuo punktu. Realioje situacijoje tokią pat išvadą pasidarys abu vairuotojai ir... bum. Kas "akivaizdu" vienam, gali pasirodyti atvirkščiai kitam. Ne visi kritiniu momentu sugebės akimirksniu permąstyti, kada dešinė patampa nebe dešine. Šią situaciją labai reikia aptarti KET punktu.
Atskirkime du dalykus: aiškumas, kas turi pirmumą, ir kas kam yra iš dešinės. Dėl pirmumo pvz. vokiečiai išsprendžia labai paprastai. Pas juos KET parašyta, kad apsisukantis turi duoti kelią visiems eismo dalyviams, kaip ir važiuojantis atbulomis.
Dėl to, kas kam yra iš dešinės, yra analogiška situacija su užsisukančiu pagrindiniu keliu nereguliuojamoje sankryžoje. Nejaugi norite pasakyti, kad sukantis į dešinę pagrindiniu keliu turės praleisti apsisukantįjį?
...manevro pradžioje ir manevro pabaigoje kairė su dešine susikeičia vietomis ir kiekvienas jaučiasi teisus. Nu kaip gali dešinė pusė išlikti konstanta, kai automobilis apsisuka 180 laipsnių kampu?
Prie ko čia manevro pradžia ir pabaiga bei laipsniai? Kai standartinėje sankryžoje sukate į kairę ir praleidžiate važiuojančius iš priekio manevro pradžioje jie irgi nebūna dešinėje, o priekyje, bet kai pasisukate 90 laipsnių, tada jau jie atsiduria jums iš dešinės ir turite juos praleisti. Esmė, kas kam iš dešinės yra ne manevro pradžioje, o susikirtimo vietoje.
Kai standartinėje sankryžoje sukate į kairę ir praleidžiate važiuojančius iš priekio manevro pradžioje jie irgi nebūna dešinėje, o priekyje, bet kai pasisukate 90 laipsnių, tada jau jie atsiduria jums iš dešinės ir turite juos praleisti. Esmė, kas kam iš dešinės yra ne manevro pradžioje, o susikirtimo vietoje.
Čia aprašomu atveju privaloma duoti kelią taikant ne 155 arba 115 punktą, o 157.
155. Lygiareikšmių kelių sankryžoje vairuotojas privalo duoti kelią iš dešinės artėjančioms transporto priemonėms.
115. Kai transporto priemonių važiavimo trajektorijos kertasi, o važiavimo tvarka Taisyklėse neaptarta, kelią privalo duoti vairuotojas, kuriam transporto priemonė artėja iš dešinės.
157. Sukdamas į kairę (apsisukdamas), vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms lygiareikšmiu keliu priešinga kryptimi tiesiai arba į dešinę, o sankryžoje, kurioje leidžiama lenkti, – ir lenkiančioms transporto priemonėms.
Pociziją palaikau, tik dėl tikslumo atkreipsiu dėmesį:
Čia aprašomu atveju privaloma duoti kelią taikant ne 155 arba 115 punktą, o 157.
155. Lygiareikšmių kelių sankryžoje vairuotojas privalo duoti kelią iš dešinės artėjančioms transporto priemonėms.
115. Kai transporto priemonių važiavimo trajektorijos kertasi, o važiavimo tvarka Taisyklėse neaptarta, kelią privalo duoti vairuotojas, kuriam transporto priemonė artėja iš dešinės.
157. Sukdamas į kairę (apsisukdamas), vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms lygiareikšmiu keliu priešinga kryptimi tiesiai arba į dešinę, o sankryžoje, kurioje leidžiama lenkti, – ir lenkiančioms transporto priemonėms.
Policija šią mintį atmetė... Nors tiek pirmųjų lietuviškų KET autorius, tiek aš manėme, kad jį irgi galima taikyti.
Kaip suprantu policijos raštas yra apie reguliuojamą sankryžą, kurioje viena TP suka į dešinę, o kita apsisuka ir jiems abiems įjungti leidžiantys eismą signalai (atitinka Jūsų iliustraciją).
Kai standartinėje sankryžoje sukate į kairę ir praleidžiate važiuojančius iš priekio manevro pradžioje jie irgi nebūna dešinėje, o priekyje, bet kai pasisukate 90 laipsnių, tada jau jie atsiduria jums iš dešinės ir turite juos praleisti. Esmė, kas kam iš dešinės yra ne manevro pradžioje, o susikirtimo vietoje.
T.y. norėjau pasakyti, kad "standartinėje" sankryžoje taikomas būtent 157 punktas (o ne "iš dešinės").
Kaip suprantu policijos raštas yra apie reguliuojamą sankryžą, kurioje viena TP suka į dešinę, o kita apsisuka ir jiems abiems įjungti leidžiantys eismą signalai (atitinka Jūsų iliustraciją).
O aš rašiau apie atvejį aprašytą čia:
T.y. norėjau pasakyti, kad "standartinėje" sankryžoje taikomas būtent 157 punktas (o ne "iš dešinės").
Sveiki, vaziuojant geleziniu vilku ir norint pasukti i naujaja rimi sukant desinen gaunasi kad kertame zalgirio greitejimo juosta vaziuojantiems, kas siuo atveju ka turi praleisti?
Sveiki, vaziuojant geleziniu vilku ir norint pasukti i naujaja rimi sukant desinen gaunasi kad kertame zalgirio greitejimo juosta vaziuojantiems, kas siuo atveju ka turi praleisti?
Jeigu mano KET žinios manęs neapgauna, tai važiuojantys pagrindiniu keliu - šiuo atveju GV - turi pirmenybę prieš į jį bandančius įvažiuoti.
Kad ten neaišku, kurioj vietoj šalutinis tampa pagrindiniu, statyčiau, kad važiuojantiems GV ir sukantiems į Rimi, reikia praleist, nes kliūtis iš dešinės.
Sveiki, vaziuojant geleziniu vilku ir norint pasukti i naujaja rimi sukant desinen gaunasi kad kertame zalgirio greitejimo juosta vaziuojantiems, kas siuo atveju ka turi praleisti?
Kad ten neaišku, kurioj vietoj šalutinis tampa pagrindiniu, statyčiau, kad važiuojantiems GV ir sukantiems į Rimi, reikia praleist, nes kliūtis iš dešinės.
Nei ten kliūtis iš dešinės, nei ten pagrindinis kelias apsprendžia eismo tvarką.
Sukti į dešinę galima tik iš dešiniosios juostos (jeigu ženklai nenurodo kitaip, o ten nenurodo). Taigi norint išsukti, reikia visų pirma persirikiuoti (kaip tą normaliai padaryti, reikėtų tikriausiai paklausti projektuotojų) ir tik tada atlikti posūkį. Persirikiuojama labai paprastai - nekliudant gretima eismo juosta važiuojantiems, t.y. persirikiuojantysis turi praleisti važiuojančius greta.
O kai bandoma sukti nepersirikiavus į dešiniausią eismo juostą (mačiau tokį atvejį), tai yra labai grubus KET pažeidimas.
Kitas dalykas, kad ten įvažiavimo išvis neturėtų būti, nes nėra jokių fizinių galimybių juo saugiau naudotis. Gal jau pakaks pataikauti kiekvienam PC, kad jis turėtų kuo daugiau įvažiavimų iš visų gatvių.
Nei ten kliūtis iš dešinės, nei ten pagrindinis kelias apsprendžia eismo tvarką.
Sukti į dešinę galima tik iš dešiniosios juostos (jeigu ženklai nenurodo kitaip, o ten nenurodo). Taigi norint išsukti, reikia visų pirma persirikiuoti (kaip tą normaliai padaryti, reikėtų tikriausiai paklausti projektuotojų) ir tik tada atlikti posūkį. Persirikiuojama labai paprastai - nekliudant gretima eismo juosta važiuojantiems, t.y. persirikiuojantysis turi praleisti važiuojančius greta.
O kai bandoma sukti nepersirikiavus į dešiniausią eismo juostą (mačiau tokį atvejį), tai yra labai grubus KET pažeidimas.
Kitas dalykas, kad ten įvažiavimo išvis neturėtų būti, nes nėra jokių fizinių galimybių juo saugiau naudotis. Gal jau pakaks pataikauti kiekvienam PC, kad jis turėtų kuo daugiau įvažiavimų iš visų gatvių.
Tada man kyla kitas klausimas: ar juosta, kuria važiuoja visi išsukantys iš Žalgirio g. yra laikoma normalia kelio juosta ar greitėjimo juosta? Pastaruoju atveju pirmenybę lyg tai turėtų turėti pagrindiniu keliu važiuojantys.
Tada man kyla kitas klausimas: ar juosta, kuria važiuoja visi išsukantys iš Žalgirio g. yra laikoma normalia kelio juosta ar greitėjimo juosta? Pastaruoju atveju pirmenybę lyg tai turėtų turėti pagrindiniu keliu važiuojantys.
Pratęsiu šį OT (tikėkimės bus viskas perkelta į atitinkamą temą):
O koks skirtumas? Prašau tuomet "į sceną" ištraukti KET punktą, kuris kažką sako apie greitėjimo juostos nepirmumą ar pirmumą, kitų eismo juostų atžvilgiu
Šalutinis kelias, pagrindinio atžvilgiu, yra iki sankryžos (yra net aiškus sankryžos apibrėžimus). Greitėjimo juosta bet kokiu atveju būna jau už sankryžos, todėl ar joje, ar gretimoje juostoje esantys jau visi važiuoja "pagrindiniu keliu" ir tada viskas vyksta vadovaujantis persirikiavimą reglamentuojančiomis taisyklėmis.
Kaip suprantu, ten analogiška situacija kaip čia tai elementaru, kad tas kas nori šiuo atvėju važiuoti į degalinę ar tanagra, turi praleisti įvažiavusius iš gabijos g., nes jie keistų važiavimo kryptį (persirikiuotų), o atvažiuojantys iš gabijos lieka savo juostoje.
Pratęsiu šį OT (tikėkimės bus viskas perkelta į atitinkamą temą):
O koks skirtumas? Prašau tuomet "į sceną" ištraukti KET punktą, kuris kažką sako apie greitėjimo juostos nepirmumą ar pirmumą, kitų eismo juostų atžvilgiu
Šalutinis kelias, pagrindinio atžvilgiu, yra iki sankryžos (yra net aiškus sankryžos apibrėžimus). Greitėjimo juosta bet kokiu atveju būna jau už sankryžos, todėl ar joje, ar gretimoje juostoje esantys jau visi važiuoja "pagrindiniu keliu" ir tada viskas vyksta vadovaujantis persirikiavimą reglamentuojančiomis taisyklėmis.
Pridėčiau, kad dar svarbu kur kuri linija ištisinė, kur kuri brūkšniuota.
Geriausia išeitis:
Ten per daug eismo konfliktų. Į Rimi pro šviesoforą (Linkmenų-Žalgirio). Iš Rimi pro greitėjimo juostą. Bet miesto valdžia aišku neatsižvelgė, juk "privatus investuotojas skyrė pinigų viešajai infrastruktūrai".
Comment