Tiek vilniečiai, tiek visi kiti lietuviai ne itin drauja ne tik su posūkio signalais (ką, beje, aš pastebėjau kitoje temoje), bet vairuodami mašinas išvis nelabai draugauja su bet kokiomis sveiko proto, o labai dažnai ir taisyklių, nuostatomis. Susidaro įspūdis, kad daugelis teises nusiperka nelegaliai ir tikriausiai nėra nei karto atsivertę KET knygelės ar lankę vairavimo pamokų.
Vairavimo pamokų lankymas nebūtinai reiškia, kad būsimas vairuotojas išmokomas kultūringai sukioti baranką.
Pavyzdžiui mane instruktorius 'mokė', jog prieš perėją reikia spausti greičio pedalą, kad pėstieji - cituoju - 'nenorėtų lįsti į gatvę ir nereiktų stabdyti mašinos. Jiems lengviau sustoti'.
Tiek vilniečiai, tiek visi kiti lietuviai ne itin drauja ne tik su posūkio signalais (ką, beje, aš pastebėjau kitoje temoje), bet vairuodami mašinas išvis nelabai draugauja su bet kokiomis sveiko proto, o labai dažnai ir taisyklių, nuostatomis. Susidaro įspūdis, kad daugelis teises nusiperka nelegaliai ir tikriausiai nėra nei karto atsivertę KET knygelės ar lankę vairavimo pamokų.
Truputį OFF, bet va puikiai tai pavaizduojantis video:
Vairavimo pamokų lankymas nebūtinai reiškia, kad būsimas vairuotojas išmokomas kultūringai sukioti baranką.
Pavyzdžiui mane instruktorius 'mokė', jog prieš perėją reikia spausti greičio pedalą, kad pėstieji - cituoju - 'nenorėtų lįsti į gatvę ir nereiktų stabdyti mašinos. Jiems lengviau sustoti'.
Gal teisingai mokė. Mane nubaudavo būtent dėl to, kad "nevisiškai" sustojau prieš perėja (buvo ledas -5C), nors pėstieji sėkmingai perėjo. Tiesa tai buvo prieš 10 metų, tuomet žaliukai rimtai buvo sunervinę, nes labai džiaugėsi gavę solidų pinigą, kas ir buvo jų "prevencijos" tikslas.
Pastebėjau, kad pvz., "lenktyninkų" niekas nebebauduoja (gal "oblomas" organizuoti gaudynes mieste), nors 80km/h Senamiestyje ir 80km/h Savanorių pr. yra visiškai ne tas pats.
Mindaugas Jackevičius, www.DELFI.lt
2010 rugpjūčio mėn. 23 d. 15:25
Šalies keliuose - turgus
Dalis Lietuvos kelių vasarą primena turgavietes – prekeiviai juose gundo voveraitėmis, baravykais, alyviniais obuoliais, įvairiausiomis uogomis. Su prekeiviais kovoja policijos pareigūnai, perspėjantys, kad prekyba keliuose kelia pavojų eismo saugumui.
(...) Gali nubausti ir prekybininką, ir klientą
Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovų teigimu, šįmet situacija pakankamai rami Širvintose, Švenčionyse, Ukmergėje, tačiau, kaip ir kasmet, daugiausia problemų kyla Trakų ir Elektrėnų keliuose.
Kiek daugiau tvarkos įnešė važiuojant nuo Trakų iki Vilniaus pastatytas sustoti draudžiantis ženklas.
(...)
Už Kelių eismo taisyklių nesilaikymą gali būti baudžiamas ir neleistinoje vietoje „apsipirkti“ sustojęs automobilio vairuotojas.
Mindaugas Jackevičius, www.DELFI.lt
2010 rugpjūčio mėn. 23 d. 15:25
Kam statyti aikšteles, jei galim pastatyti ženklą ir lupti baudas?..
Kam statyti naujas aikšteles? Ir taip įvairiausių poilsio aikštelių, degalinių Lietuvos keliuose nemažai- juose ir reikia realizuoti savo produkciją.
O už prekybą pakelėse, be abejo, reikia bausti. Tik nerealiai, kad policija pati visus sukontroliuotų. Patys gyventojai turi būti labiau pilietiški, ir pastebėję pažeidimą skambinti atitinkamoms tarnyboms... Tik retokai mes tai darom...
iliustracija, kaip tautiečiai žino taisykles:
praeitą savaitę važiavau į klaipėdą (iš kauno). greitis vasarinis 130, aš laikau +10. kaip visada yra nemažai "skubančių", prašvilpia 150-160.
jau už raseinių pasiveju mane aplenkusius "greitutėlius" važiuojančius 110 dviem juostomis.
šiaip ne taip nustumiu visus iš antros juostos, pasitraukdami žiūri į mane kaip į pasmerktąjį.
aplenkęs pamatau priežastį, į pajūrį važiuoja policijos motociklininkų kolona (10vnt.) juos lydi audi be skiriamųjų ženklų.
aplenkęs tą koloną leistinu greičiu 130+10,persirikiavau į dešinę ir matau veidrodėlyje, kad įsidrąsinę lenkia ir kiti.
ir vėl pro mane, kaip pro stovintį, visi taisyklių nežinantys važiuotojai nulėkė į pajūrį... juokas pro ašaras
Atkreipkite dėmesį ties 0:54... už tokius dalykus juos reiktų mesti lauk iš darbo, nes stovėti vidury magistralės, kur mašinos lekia 130km/h be jokių įspėjamųjų ženklų ir greičio apribojimų, gali tik visiškas beprotis.
nusiusti reiktų failiuką į Lietuvos kelių direkciją, tikrai bepročiai kažkokie...
O kasnors kreipia dėmesį į tuos ženklus? Ar tu matei, kad kai koks kelias kerta miestelį ir parašytas greitis 70km/h tai kaip varo visi 90km/h taip ir varo. Ir nereik pasakoti, kad ženklai apsaugos žmones, kurie krapšto kanors. Kiek buvo avarijų, kai užtverta viena eismo uosta ir tai koks durnius su kokiu triperiu inlekia.
O tu skaičiuoji kiek laiko reikia pakabinti ženklus, nesukabinsi bele. Reik kas koki šimtą metrų statyti ženklą mažinantį greiti 20km/h. Mažiausia reikia 4 ženklus pastatyti, priedo įkasti stulpus. Vėliau demontuoti. O visas realus darbas tetruks 10-30min. Tai papildomos ir darbo, ir laiko sąnaudos, už kuriuos nelabai kas moka. O už dyka birbančiųjų kolkas nelabai yra. Nemanau, kad ir John už dyka tuos ženklus statytum.
iliustracija, kaip tautiečiai žino taisykles:
praeitą savaitę važiavau į klaipėdą (iš kauno). greitis vasarinis 130, aš laikau +10. kaip visada yra nemažai "skubančių", prašvilpia 150-160.
jau už raseinių pasiveju mane aplenkusius "greitutėlius" važiuojančius 110 dviem juostomis.
šiaip ne taip nustumiu visus iš antros juostos, pasitraukdami žiūri į mane kaip į pasmerktąjį.
aplenkęs pamatau priežastį, į pajūrį važiuoja policijos motociklininkų kolona (10vnt.) juos lydi audi be skiriamųjų ženklų.
aplenkęs tą koloną leistinu greičiu 130+10,persirikiavau į dešinę ir matau veidrodėlyje, kad įsidrąsinę lenkia ir kiti.
ir vėl pro mane, kaip pro stovintį, visi taisyklių nežinantys važiuotojai nulėkė į pajūrį... juokas pro ašaras
Čia dažnas variantas toks. Visada jei važiuoja policijos mašina lėčiau nei leistina, atsiras toks, kuris bijos aplenkti. Vien ko verti tautiečių stabdymai ties fotoradarais, kai pristabdoma iki 20km/h lėčiau, nei leistina toje vietoje.
Dar šiandien teko važiuojant A1 papulti į smarkią liūtį, kai matomumas buvo tiek mažas, jog net mašiną su įjungtais galiniais priešrūkiniais buvo sunkoka įžiūrėti. Tai nustebino tautiečių mastymas, nes suskaičiavau net 3 mašinas tame ruože važiuojančias išvis be šviesų. Neaišku ką jie tuo metu galvojo. Ir prie to paties juokingai skamba piktinimasis jog reikia važinėti visada su įjungtais žibintais, nors net tokiu atveju per lietu atsiranda neįsijungiančių. Tai kas bus jei nebus privaloma.
Manau, per lietų visada ir taip privaloma įsijungti šviesas (t.y. šalyse, kur normaliomis dienos sąlygomis įjungti šviesų nereikia). Ar klystu?
Taip, privaloma. Aš norėjau pasakyti ką kita. Dabar net kai privaloma visą parą su šviesom važinėti, yra tokių kurie ne tik, kad paprastai nevažiuoja su jomis, bet ir tokiomis sąlygomis kaip lietus neįjungia. Tai kiek tokių "užsimiršusių" atsirastu, jei nebūtų privaloma visada važinėti su žibintais.
Pilna važiuojančių be šviesų. Praėjusią savaitę teko važiuot keliu Palanga - Šiauliai. Beveik visą laiką paskui važiavo passatas be šviesų. Pravažiavom du policijos postus ir nulis dėmesio. Matyt jei mentas tuo metu turi rankose "feną" tai kitų pažeidimų nesugeba pamatyti, smegenyse kažkas blokuojasi.
Dar ką pastebėjau, tai žemaitijos pusėj iš priekio atvažiuojantys visada pamirksi jei ekipažas stovi, o va kitur to jau beveik nebematau. Nors ir pats nemirksiu lekiantiems, jei nori skraidyt tegu susimoka...
O kasnors kreipia dėmesį į tuos ženklus? Ar tu matei, kad kai koks kelias kerta miestelį ir parašytas greitis 70km/h tai kaip varo visi 90km/h taip ir varo. Ir nereik pasakoti, kad ženklai apsaugos žmones, kurie krapšto kanors. Kiek buvo avarijų, kai užtverta viena eismo uosta ir tai koks durnius su kokiu triperiu inlekia.
O tu skaičiuoji kiek laiko reikia pakabinti ženklus, nesukabinsi bele. Reik kas koki šimtą metrų statyti ženklą mažinantį greiti 20km/h. Mažiausia reikia 4 ženklus pastatyti, priedo įkasti stulpus. Vėliau demontuoti. O visas realus darbas tetruks 10-30min. Tai papildomos ir darbo, ir laiko sąnaudos, už kuriuos nelabai kas moka. O už dyka birbančiųjų kolkas nelabai yra. Nemanau, kad ir John už dyka tuos ženklus statytum.
John kalba apie tai, kaip turi būti. Nereikia čia teisinti žmones, kurie pažeidinėja darbo saugos taisykles. Juokingai skamba teiginys apie "sąnaudas" 4 ženklų pastatymui.
Pamačius tokią reklamą ne iškart supranti, ką ji rodo ir tik po kelių sekundžių susiprotėji. Net nesmagu pasidaro būnant kokioje tamsesnėje metro stotelėje.
Aišku, tie darbininkai ne vairavo, bet tai nekeičia esmės, nes viskas susiveda į aplinkos įvertinimą ir pamatuotą bei racionalų elgesį kelyje, kurio jų atvejų nerasta nei lašo ir kuris labai potencialiai galėjo baigtis mirtimi.
Aš irgi visiškai nepateisinu tokio elgesio kelyje. Kitą vertus tokio lygio neatsakingo elgesio pats niekada nesu matęs, nors važinėju tikrai nemažai automagistralėmis.
Tikėkimės, kad tai tik pavienis blogo elgesio pavyzdys.
kelininkai turi priemonių ir be stulpų statymo, rėmas ant autobusiuko galo su blykstėmis matosi iš kažin kur ir tikrai visi pristabdo, o kelio darbininkai tikrai neturėtų ignoruoti savo saugumo
Iš ameninės patirties galiu pasakyti, kad iš visų mano matytų miestų, Vilniuje (ir apskritai Lietuvoje) vairuotojai bene kruopščiausiai laikosi greičio ribojimų. Po Vokietijos ar Nyderlandų atrodo, kad visi kaip prisi***ę važiuoja
Mano patirtis atvirkscia - Neringoje vaziavom paskui vokieti, tai laikesi greicio apribojimu 1 km/h tikslumu.
Iš ameninės patirties galiu pasakyti, kad iš visų mano matytų miestų, Vilniuje (ir apskritai Lietuvoje) vairuotojai bene kruopščiausiai laikosi greičio ribojimų. Po Vokietijos ar Nyderlandų atrodo, kad visi kaip prisi***ę važiuoja
vilniaus ir klaipėdos vairuotojai, greičio prasme yra patys nedrausmingiausi lietuvoje
vilniaus ir klaipėdos vairuotojai, greičio prasme yra patys nedrausmingiausi lietuvoje
Turėjau garbės dirbti Kaune, tai vietiniai bendradarbiai kauniečiai man dažnai demonstravo savo automobilių greičio ir vairavimo galimybes, todėl su tokiu teiginiu nesutinku
žinoma mano vertinimas subjektyvus, bet imant bendrą važiuotojų masę susidaro būtent toks įspūdis, o važinėju, patikėk, tikrai daug ir po visą lietuvą.
Comment