Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių eismo taisyklės

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Taip.
    It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

    Comment


      Leiskit atspėti - toje vietoje gyvenvietė ne visada egzistavo. Pagal ženklų įrengimo taisykles
      94.1. Ženklas Nr. 201 gyvenvietėje įrengiamas prieš pat sankryžą, ne toliau kaip 15 m nuo važiuojamųjų dalių susikirtimo.
      tačiau
      94.3. Ne gyvenvietėje ženklas Nr. 201 naudojamas tik tuo atveju, kai pagrindinis kelias keičia kryptį ar jo trajektorija tampa neaiški. Tokiu atveju ženklas su papildoma lentele Nr. 842 įrengiamas 150–300 m atstumu prieš sankryžą, tai yra įrengiamas vietoj kurio nors iš ženklų Nr. 108–110. Prireikus papildomas ženklas Nr. 201 su papildoma lentele Nr. 842 gali būti įrengiamas prieš pat sankryžą.

      Comment


        Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
        Leiskit atspėti - toje vietoje gyvenvietė ne visada egzistavo.
        "Visada" tai ne, bet 20-30 metų nesikeitė ta vieta.

        -

        Comment


          https://www.google.lt/maps/@54.79193...8192?entry=ttu čia sankryža su ta asfaltuota nuovaža? ar reik prisiminti ženklų statymo atstumus ir tikėtis tikros sankryžos už aklo posūkio ? Ar sunku ženklą buvo už šios nuovažos įbesti, atstumas liktų dar 200m viskas telpa į normas.... prie stalo kitaip atrodo juk projektuojant.

          Comment


            Pilnai tikėtina, kad ženklas dar iš tų laikų, kai kelias dar nesiskaitė gyvenvietėje. Aišku laikas būtų peržiūrėti ir perstatyti
            Paskutinis taisė Ginthus; 2023.09.19, 18:25.

            Comment


              KET įvestas naujas skyrius apie elektrinių mikrojudumo priemonių reikalavimus.
              Keista, kad spaudoje jokių pranešimų nebuvo.

              VIII1 SKYRIUS
              ELEKTRINIŲ MIKROJUDUMO PRIEMONIŲ VAIRUOTOJAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI IR DRAUDIMAI

              661. Elektrine mikrojudumo priemone leidžiama važiuoti dviračių takais, dviračių juostomis, kelkraščiu, važiuojamąja dalimi, gyvenamojoje zonoje ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims, o ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims – tik išklausiusiems Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą. Gyvenamojo namo kieme elektrine mikrojudumo priemone važiuojančių asmenų amžius neribojamas, tačiau jaunesnius kaip 10 metų asmenis privalo prižiūrėti suaugęs asmuo.
              662. Važiuoti leidžiama tik tvarkingą stabdį ir garso signalą, baltos šviesos žibintą priekyje ir raudonos šviesos žibintą gale, taip pat iš abiejų šonų oranžinius šviesą atspindinčius elementus turinčia elektrine mikrojudumo priemone. Važiuodamas važiuojamąja dalimi, elektrinės mikrojudumo priemonės vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba šios priemonės priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba kai blogas matomumas, elektrinės mikrojudumo priemonės priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas, šios priemonės vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą. Vyresniems kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams, važiuojantiems keliu, rekomenduojama, o važiuojantiems važiuojamąją dalimi, privaloma būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą. Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams taip pat rekomenduojama naudoti kūno apsaugos priemones (pavyzdžiui, alkūnių, kelių apsaugas ir kt.).
              663. Važiuoti elektrine mikrojudumo priemone leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra, – tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu. Kai kelyje nėra dviračių tako, pėsčiųjų ir dviračių tako arba dešinėje kelio pusėje nėra dviračių juostos, kelkraščio, taip pat tais atvejais, kai jais važiuoti negalima (duobėti ir panašiai), leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto, išskyrus Taisyklių 106 punkte nurodytus atvejus, taip pat kai reikia apvažiuoti kliūtį, važiuoti tiesiai, kai iš pirmosios eismo juostos leidžiama sukti tik į dešinę. Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, elektrinės mikrojudumo priemonės vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui, paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.
              664. Elektrinės mikrojudumo priemonės vairuotojui, važiuojančiam važiuojamąja dalimi, prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nulipti nuo elektrinės mikrojudumo priemonės ir kirsti važiuojamąją dalį vedantis arba nešantis elektrinę mikrojudumo priemonę, jeigu eismo sąlygos to reikalauja.
              665. Elektrinės mikrojudumo priemonės vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu.
              666. Elektrinės mikrojudumo priemonės vairuotojas, ketindamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas arba nėra eismo pirmumą nustatančių kelio ženklų, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones, išskyrus tuos atvejus, kai kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka.
              667. Važiuodami dviračių taku, elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai privalo važiuoti kuo arčiau šio tako (jiems skirtos tako dalies) dešiniojo krašto. Jeigu pėsčiųjų ir dviračių take ar šaligatvyje ženklinimo linijomis (baltu dviračio simboliu) yra paženklinta dviračių eismui skirta šio tako ar šaligatvio dalis, elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai privalo važiuoti tik ja ir kuo arčiau jos dešiniojo krašto.
              668. Vietose, kur eismą reguliuoja šviesoforai, elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai privalo paisyti šviesoforų su dviračio simboliu, o kai jų nėra, – transporto šviesoforų signalų.
              669. Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams draudžiama:
              669.1. važiuoti šaligatviais savivaldybės tarybos ar jos įgalioto asmens nustatytose vietose;
              669.2. važiuoti pėsčiųjų takais;
              669.3. važiuoti važiuojamąja dalimi, išskyrus Taisyklių 663 punkte nustatytus atvejus;
              669.4. važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais;
              669.5. kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis;
              669.6. vežti keleivius;
              669.7. kirsti kelią tam nepritaikytose vietose;
              669.8. važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo, jeigu jis įrengtas;
              669.9. vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams;
              669.10. kad jų elektrinė mikrojudumo priemonė būtų velkama kitos transporto priemonės;
              669.11. vilkti kitą transporto priemonę;
              669.12. važiuoti įsikibus į kitą transporto priemonę;
              669.13. važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/h greičiu.
              6610. Į elektrinę mikrojudumo priemonę arba į motorinį dviratį savo konstrukcija panašiai transporto priemonei, kurios didžiausioji naudingoji galia didesnė kaip 1 kW ir (arba) didžiausiasis projektinis greitis didesnis kaip 25 km/h ir kuri negali būti klasifikuojama kaip elektrinė mikrojudumo priemonė arba motorinis dviratis, leidžiama dalyvauti viešajame eisme, jeigu yra atliktos visos motorinėms transporto priemonėms privalomos procedūros (atitikties įvertinimas, registracija, privalomoji techninė apžiūra, galioja transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomasis draudimas), o šios transporto priemonės vairuotojas vykdo Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme ir Taisyklėse motorinės transporto priemonės vairuotojui nustatytus reikalavimus.
              Taip pat, įvesta taisyklė, apie perėjas dviračių takuose ir parkinguose. Galima numatyti tik horizontalių ženklinimų pažymėtas perėjas per dviračių taką. Tačiau per gatvės galimi tik du variantai: pažymėta tik kelio ženklais arba ženklais ir horizonataliu žymėjimu, pagal "Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisykles".

              1.13.1.„Zebras“ žymi nereguliuojamą pėsčiųjų perėją. Nereguliuojama pėsčiųjų perėja tik horizontaliuoju ženklinimu „zebras“ gali būti pažymėta dviračių take ar stovėjimo aikštelėje.
              10.3. Pėsčiųjų perėja – pėsčiųjų perėjimo per kelią ar gatvę vieta, pažymėta nurodomaisiais kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“ ir ženklinimo linijomis arba tik nurodomaisiais kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“. Pėsčiųjų perėja gali būti žymima vien ženklinimo linijomis Kelių eismo taisyklių nustatytais atvejais. Pėsčiųjų perėjos ribas žymi ženklinimo linijos, o jeigu jų nėra, – įsivaizduojamos tiesės, einančios nuo kelio ženklų statmenai per kelią.

              Comment


                Na prireikė laiko "atpainioti", kad grynai pėsčiųjų takais draudžiama važiuoti, tačiau bendrais "pėsčiųjų ir dviračių" takais nėra jokio amžiaus apribojimų, gerai kad bent greičio apribojimas yra. Įdomu kiek skaitys ir kiek "nusilauš galvą" beskaitydami. Reikia esminių punktų santraukos ir viešinti plačiau
                Paskutinis taisė RamasN; 2024.01.16, 11:48.

                Comment


                  Mane tai knisa, kad skaitant KET gaunasi, jog dviračių takas nepriskirtas turintis važiuojamąją dalį, nors atsivertus kitus įstatymus / taisykles, dviračių takas turi važiuojamąją dalį.

                  Tai kaip dabar žinot: a) dviračių take reikia lempučių / liemenės? b) dviejų dviračių takų susikirtimo vietoje ar paspirtukininkas tikrai turi visais atvejais praleisti dviračius?

                  Juokinga. Diskusija buvom užvedę kitoj temoj. Tai reialiai kas skiriasi nuo LRT publikacijos, tai galima važiuot gatve, ten nsukambėjo, kad tarsi planavo neleist (turbūt tik žurnalistai pasimetė).
                  ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                  Comment


                    Ne jaunesniems nei 16 metų, su liemenėmis ir šviesomis, plius dar garsinis signalas. Jeigu realiai būtų verčiama laikytis manau 99% paspirtukų dingtų.

                    Net 3 punktai draudimo bandant sustabdyti nuomuotojų paspirtukų vežiojimus.

                    Comment


                      Parašė dondc Rodyti pranešimą
                      Tai kaip dabar žinot: a) dviračių take reikia lempučių / liemenės?
                      Pagal "Važiuoti leidžiama tik tvarkingą stabdį ir garso signalą, baltos šviesos žibintą priekyje ir raudonos šviesos žibintą gale, taip pat iš abiejų šonų oranžinius šviesą atspindinčius elementus turinčia elektrine mikrojudumo priemone. " Tai visais atvejais ir visur transporto priemonė privalės turėti lemputes ir garso signalą.

                      Comment


                        Na ką, laukiam trikojų, kurie matuos paspirtukų greičius

                        Comment


                          Parašė dondc Rodyti pranešimą
                          Mane tai knisa, kad skaitant KET gaunasi, jog dviračių takas nepriskirtas turintis važiuojamąją dalį, nors atsivertus kitus įstatymus / taisykles, dviračių takas turi važiuojamąją dalį.
                          Reikalai pagerėtų jei dviračių takas būtų laikomas ne ale "paturbintas pėsčiųjų šaligatvis", o kaip dviračiams išskirta važiuojamoji dalis, arba dviračiams skirtas kelias (arba juosta).
                          Pasikeistų vertinimas dviračių takų statyboje, kad tai yra kaip tęsiniai ar papildiniai važiuojamų kelio dalių dangų. Jie nukreipia dviračių vairuotojus nuo jiems pavojingų gatvių, taip pat padeda išskirti jiems skirtus kelius kitose vietose (parkai, atokiau nuo automobilių kelių esančios vietos).

                          Visus takus užtektų žymėti paprasčiausiai dviračių simboliu "Dviračių takas", o šalia esantis pėsčiųjų takas būtų dviračių tako šaligatvis pėstiesiems. Juk nereikia prie kiekvienos automobilių gatvės įrenginėti ženklo pėsčiųjų takas, jau pagal dizainą aišku kur kelias, kur šaligatvis.

                          Tik man tas traktavimas Dviračių tako ženklo kaip nukreipiamojo dviprasmiškas. Viskas yra ok, kai takas visiškai eina parareliai automobilių gatvės, t.y. nukreipia dviračius važiuoti šalia. Tačiau turime atvejus kai tokie takai eina izoliuotai arba tam tikrais momentais nutolsta nuo važiuojamosios dalies, pasislepia kokiam parke. Tu net negali žinoti atvažiavęs į tokią gatvę, kad kažkur už medžių pasislėpęs eina dviračių takas.
                          Kažkaip viskas būtų aiškiau jei dviračių tako ženklas būtų kaip nurodomasis, t.y. išskiria tik dviračiams (ir mikromobilumo priemonėms) skirtą važiuojamą dalį. Tik nežinau ar tikslinga tuo ženklu išskirt dviračių juostas. Reiktų labai gerai prižiūrimo horizonalaus ženklinimo arba tokias juostas žymėti kitokiais kelio ženklais.
                          Galbūt norvegiškas variantas būtų patraukliausias, kvadrato formos nurodomieji kelio ženklai, atskiri ženklai dviračių takui ir juostai.
                          Paskutinis taisė PoDV; 2024.01.17, 04:28.

                          Comment


                            Milane, Italijoj taip dar žymi:
                            Click image for larger version

Name:	313272368_10210399524261642_425203530207238893_n.jpg
Views:	280
Size:	145,0 kB
ID:	2104739
                            ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                            Comment


                              Turiu klausimą. Gal KEdas ar kas nors kitas geriau išmanantis baudas už KET pažeidimus žino, kokio dydžio baudos skiriamos (ir ar išvis skiriamos?) už sekančius pažeidimus, konkrečiose situacijose?

                              1. Ištisinės linijos kirtimas va čia:



                              2. Apsisukimas šitoje sankryžoje, kur yra apsisukimą draudžiantis ženklas?


                              3. Sukti šioje vietoje į dešinę, kai nedega žalia šviesoforo rodyklė, leidžianti sukti į dešinę?


                              Priežastis, kodėl domina būtent šios vietos, yra tokia, kad šitose vietose pažeidimai yra masiniai, nuolatiniai ir sistematiški, ir įdomu, ar verta tokius pridavinėti per e. policiją?

                              Comment


                                John, gera santrauka yra čia; https://eismas.eu/index.php/ketnuobaudos
                                Bet klausimas turbūt retorinis ir principas, kad „paskata nedaryti pažeidimo lygi baudos dydžio ir tikimybės ją gauti sandaugai“ žinomas. O kai tikimybė arti 0, tai nėra prasmės aiškintis kokia gi yra bauda, nes bet kokį skaičių padauginus iš nulio rezultatas yra 0.

                                Comment


                                  Parašė KEdas Rodyti pranešimą
                                  John, gera santrauka yra čia; https://eismas.eu/index.php/ketnuobaudos
                                  Bet klausimas turbūt retorinis ir principas, kad „paskata nedaryti pažeidimo lygi baudos dydžio ir tikimybės ją gauti sandaugai“ žinomas. O kai tikimybė arti 0, tai nėra prasmės aiškintis kokia gi yra bauda, nes bet kokį skaičių padauginus iš nulio rezultatas yra 0.
                                  Manai pridavus per e. policiją su video medžiaga, negautų jokios baudos? Ir ne, klausimas nėra retorinis. Nešvaistyčiau laiko peistindamas iš imgur bb kodus ir rašinėdamas klausimus vien dėl retoriškumo. Kadangi turiu pakankamai daug medžiagos būtent iš šių vietų, nežinau, ar verta visa tai pridavinėti polcijai.

                                  Comment


                                    John, pabandyk priduoti ir sužinosime ar tai padeda.
                                    Neužmiršk uždėti varnelės, kad esi nukentėjęs, nes kitaip tik laiką gaiši.

                                    Comment


                                      Parašė KEdas Rodyti pranešimą
                                      John, pabandyk priduoti ir sužinosime ar tai padeda.
                                      Neužmiršk uždėti varnelės, kad esi nukentėjęs, nes kitaip tik laiką gaiši.
                                      Dėl buvimo nukentėjusiu, ar reikia tai kažkaip motyvuoti kažkurioje pareiškimo pridavimo stadijoje?

                                      Comment


                                        Parašė John Rodyti pranešimą

                                        Dėl buvimo nukentėjusiu, ar reikia tai kažkaip motyvuoti kažkurioje pareiškimo pridavimo stadijoje?
                                        Teoriškai turėtų pakakti varnelės, bet geriau prirašyti ir tekste, kad acakingi pareigūnai geriau suprastų.
                                        ----
                                        Skundžiu KET pažeidėjus bei prašau mane byloje pripažinti nukentėjusiuoju, nes patyriau tiek turtinę (gaišau laiką siųsdamas pranešimą apie padarytą pažeidimą), tiek neturtinę žalą (nėra malonu matyti savanaudiškais tikslais pažeidinėjamas visuotinai priimtas bendrabūvio normas).
                                        ----

                                        Comment


                                          Parašė John Rodyti pranešimą
                                          3. Sukti šioje vietoje į dešinę, kai nedega žalia šviesoforo rodyklė, leidžianti sukti į dešinę?
                                          Čia turėtų būti tas pats, kas per raudoną važiuot. Už raudoną yra taip:
                                          Click image for larger version  Name:	Screenshot.png Views:	0 Size:	50,9 kB ID:	2114914
                                          ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                          Comment

                                          Working...
                                          X