Prieš kokius metus, vienoje TV laidoje buvo šnekama apie Lietuvos kelius. Tai atseit netolimoje ateity žadama apšviesti visą Vilnius-Kaunas autostradą, o dar vėliau ir Kaunas-Klaipėda. Kaip jūs manot apie šį projektą? Aš tai galvoju, kad tai labai gera mintis, turėtų sumažėti nelaimių keliuose. Tik įdomu kiek prireiks šviestuvų ir pan.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Kelių apšvietimas
Collapse
X
-
Parašė umbrella Rodyti pranešimąNa is tikro tai geras projektelis, sumazintu avaringuma. Pvz Olandijoj ar tai Belgijoj tai apsviesti apskritai visi keliai.. ir tokiose salyse avaringumas keliuose yra vienas maziausiu. Aisku jis toks yra nevien del to.
Comment
-
keliu apsvietimas ne tik padidintu sauguma, bet taip pat sumazintu perteklines el. energijos panaudojimo ne piko metu problema. lietuvai siai dienai tai butu aktualu, bent jau kol dirba ignalinos AE. su salyga, kad ji greitu laiku bus uzdaryta, speju tokie apsvietimo projektai butu derinami su naujos AE statyba. taip kad iki 2013 m. reik manyt nieko nebus.
Comment
-
Jo, labai reikia apšviesti kuo daugiau kelių, nes mūsų šalyje, turbūt žmonės niekada nepripras lipdami greitkelyje iš automobilio šviesą atspindinčią liemenę užsivilkt, arba vaikams prie kuprinių atšvaitus prikabint... o kur dar visokie "sodininkai" ant dviračių, nuo kurių jokia šviesa neatsispindi..
Rudenį, pamenu, iš viso linksmai buvo, ačiū dievui, kad gerai baigėsi - važiavau netoli Panevėžio į kaimą tokį naktį, tai buvau peršikęs mažumėlę, kai vos ne po ratais iššoko toks visiškai erdvėje nesiorientuojantis kaimietis-mėlynanosis. O paskui mane, maždaug 15 min. atstumu važiavo kitas ekipažas, tai sakė tas kaimietis iš viso buvo atsigulęs (o gal nugriuvęs) ant važiuojamosios kelio dalies, vos jo nepervažiavo...
Aišku, čia ir žmonių kvailumas, bet visgi, tokių (beveik) tragedijų būtų galima išvengti, jei tam kelyje nebūtų "tamsu kaip ši**oj". Va.
Comment
-
Kelyje Vilnius-Kaunas jau ir dabar yra nemažai apšvietų ruoželių, tad per kokius 10 metų gal ir didžioji kelio dalis taps apšviesta. Kituose keliuose kol kas tai nelabai realu, nes investicijos ir eksploatacinės išlaidos tikrai būtų didelės. Juk daugelyje Lietuvos miestų ar miestelių gatvių šviesos šiandien tikrai dar trūksta tad pirmiau čia reikia investuoti.
Comment
-
Parašė Lašas Rodyti pranešimąPastebėjau kad vis daugiau Lietuvos gyvenviečių yra apšviečiamos. 100 km apšviesti reikia apie 4000 šviestuvų.
Comment
-
2008 metais planuojamos įrengti šios saugų eismą gerinančios priemonės Panevėžio regiono valstybiniuose keliuose.
Kelių ruožų apšvietimas:
Kelias A2 Vilnius-Panevėžys (128,7-129,8 km) 1,1 km.
Kelias A17 Panevėžio miesto aplinkkelis (5,7-6,4 km) 0,7 km.
Kelias A10 Panevėžys-Pasvalys-Ryga (28,93-29,30 km) 0,37 km.
Kelias A10 Panevėžys-Pasvalys-Ryga (59,4-60,0 km) 0,6 km.
Comment
-
Išjungiamas apšvietimas įvairiuose valstybinės reikšmės kelių ruožuose:
http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=21712777
Comment
-
Parašė JohnTuriu omeny ir A1 tarp Kauno ir Klaipėdos arba A2. Aišku, A1 tarp Vilniaus ir Kauno nėra AM, bet šiaip keliai yra skirti važinėti mašinoms, o pėstiesiems būna tilteliai (bent jau Grigiškėse toks tikrai yra), kas reiškia, kad vaikščoti keliu gali tik beprotis.
O dėl sąlygų pėstiesiems sutinku. Tiesiog VISUR, kur yra gyvenviečių, kurių gyventojams reikia kirsti kelią, turi būti įrengti tilteliai ir takai, vedantys iki jų. Taip yra visose civilizuotose šalyse ir turės būti pas mus.
O šiaip ekonominio pakilimo laikais daug kur A1 kelyje įrengtas apšvietimas, bet dabar jis veikia tik nedaugelyje iš tų apšviestų ruožų. Manau, be kitų priežasčių, taip pat ir dėl apšvietimo nebuvimo neleidžiama A1 važiuoti greičiau nei 130 (100- VLN-KASU) km/h. (dabar kalbu ne apie Grigiškių ruožą- jias gerai apšviestas). Tieasa, nors Belgijoje visi keliai ir apšviesti , bet ten juk, jei neklystu, greitis ribojamas.
Ir nesakykite, kad greitkelis ne pėstiesiemas skirtas- apšvietimo ne tik jiems reikia
Comment
-
Parašė JohnApšvietimą greitekliuose gali sau leisti tik milžinišką energijos perteklių turinčios šalys, kurios negali tos energijos eksportuoti ar panaudi kitiems tikslams. Lietuva nėra ir, ko gero, nebebus tokia šalis (turint omeny, kad atominės projektas, ko gero, žlugs). Vokietijos autobahn'ai ai kur neturi apšvietimo net miestų teritorijose, kur judėjimas kur kas didesnis, nei bet kur Lietuvoje, bet tai niekam nekelia jokių problemų. Taigi sieti leistiną greitį su apšvietimo buvimu/nebuvimu nėra pagrįsta. Kam apskritai reikalingas apšvietimas greitkeliuose?
Belgai netgi krizės metu neatsisakė greitkelių apšvietimo - galbūt jie supranta, kad negalima taupyti vairuotojų saugumo sąskaita. Taip, sutiksiu, apšvietimas reikalingas tik judresniuose greitkeliuose, krašto keliuose jo tikrai nereikia. Taip pat greitkelyje lempas galima statyti ir tolesniu atstumu viena nuo kitos nei mieste, ir tik kelio vidury. Ir šiaip apšviesti kelią nėra toks jau mega-super-puper brangus dalykas- juk yra aibė ekonomiškų, nedaug energijos reikalaujančių apšvietimo sprendimų, be to, nekenkiančių gamtai. Pavyzdžiui, tokie http://www.ecoidea.ru/ovencms/articl...les/details/83 . Bet palikti kelią skęsti tamsoje nereikėtų.
Ir visgi su leistinu greičiu tai labai sietina. Nes apšvietimas tikrai reikalingas, norint maksimaliai užtikrinti eismo saugumą ir gerą matomumą judrioje autostradoje. Geras matomumas ir saugumas- vadinasi, atsiranda galimybė be įtakos eismo saugumui leisti vairuotojams važiuoti žymiai didesniu greičiu. Manau, nereikia įrodinėti, kad apšviestas kelias saugesnis už neapšviestą, jame įvyksta mažiau eismo įvykių. Automobilio šviesų ne visada pakanka, kad važiuojant dideliu greičiu laiku pastebėti kliūtį tamsiu paros metu.
taip, tai visvien kainuoja didelius pinigus. Bet greitkelių A1, A2 bei Via Balticos apšvietimą aš tikrai nepavadinčiau tuščiu pinigų mėtymu į balą. Už tokią paslaugą netgi šiek tiek susimokėti nebūčiau prieš
Comment
-
Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimąIr visgi su leistinu greičiu tai labai sietina. Nes apšvietimas tikrai reikalingas, norint maksimaliai užtikrinti eismo saugumą ir gerą matomumą judrioje autostradoje. Geras matomumas ir saugumas- vadinasi, atsiranda galimybė be įtakos eismo saugumui leisti vairuotojams važiuoti žymiai didesniu greičiu. Manau, nereikia įrodinėti, kad apšviestas kelias saugesnis už neapšviestą, jame įvyksta mažiau eismo įvykių. Automobilio šviesų ne visada pakanka, kad važiuojant dideliu greičiu laiku pastebėti kliūtį tamsiu paros metu.
Su saugiu maksimaliu greičiu tai sietina, bet tai nėra lemiantis faktorius. Apšvietimas tik patogumas vairuotojams, nes visi automobiliai turi savo šviesos žibintus. Iš esmės kelias saugus, jei jame negali pasirodyti pašaliniai objektai (pėstieji, gyvūnai ir pan.). Techniniams eismo įvykiams kelio apšvietimas didelės įtakos nesudaro, čia svarbesni veiksniai yra dangos būklė, kelio kreivės ir pan. Ruožuose su daugiau nuovažų, atsišakojimų apšvietimas pateisintinas, bet paprastuose tiesiuose kelio ruožuose tai nėra būtina ir gal mum tai per didelė prabanga.
Tarp kitko minėtoje Belgijoje leistinas greitis automagistralėse yra 120km/h, t.y. mažesnis nei daugelyje kitų šalių, kurių keliai neapšviesti.
Comment
-
Gal tiems kas važiuoja su Xekakonais ir nėra poreikio greitkelio apšvietimui. Bet man, kai važiuoju neakindamas kitų, tai matomumas tikrai yra gerokai trumpesnis nei stabdymo kelias.
Tad jei kelyje išdygtų koks stovintis automobilis po avarijos ar koks kitas netikėtumas - garantuota avarija. Tad visai kitoks jausmas, kai važiuoji apšviesta kelio atkarpa - garantija, kad priekyje kelias tuščias. O jei dar prisnigta, tai gali ir nematyt kelio žymėjimo.
Tad aš mielai sumokėčiau vieną kitą litą važiuodamas Vilnius-Kaunas už kelio apšvietimą.
Beje, galėtų padaryt savanorišką mokėjimą, kai kas nors sumoka - įjungia apšvietimą pusvalandžiui
Comment
-
Iki 2022 metų planuojama modernizuoti valstybinės reikšmės kelių apšvietimą
Pradedamas valstybinės reikšmės kelių apšvietimo modernizavimas – Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos pasirašė sutartis dėl senų šviestuvų esančių valstybinės reikšmės keliuose pakeitimo LED tipo šviestuvais.
Pasak Kelių direkcijos vadovo Vitalijaus Andrejevo, modernizavimas vykdomas, nes 88,5 proc. šiuo metu esančių šviestuvų valstybinės reikšmės keliuose yra seno tipo, kuriuos pakeitus sumažės eksploatacinės išlaidos elektros energijai (mažės elektros sąnaudos).
„Atliktas modernizavimas pasitarnaus eismo saugai. Be to, turėsime galimybę valdyti apšvietimą nuotoliniu būdu ir gauti informaciją apie šviestuvų veikimą realiu laiku. Vadinasi, pašalinti gedimus bus galima gerokai greičiau“, – teigia V. Andrejevas.
Apšvietimo modernizavimas bus vykdomas keliais etapais. Pirmuoju etapu bus modernizuotas apšvietimas magistraliniuose keliuose, kuriuose eismo intensyvumas yra didžiausias. Atlikus šviestuvų valstybinės reikšmės keliuose inventorizaciją, paskelbtas pirkimas ir 2020 m. sausio 23 d. sudaryta sutartis su UAB „Mazgas“ ir ūkio subjektų grupe UAB ENIM ir UAB „Santermus“ dėl 3864 senų šviestuvų esančių valstybinės reikšmės keliuose pakeitimo LED tipo šviestuvais. Bendra 5 sutarčių vertė apie 867 tūkst. Eur.
Per 2020 m. ketinama pakeisti 46 proc. valstybinės reikšmės keliuose esamų senų šviestuvų į naujus, LED tipo, šviestuvus. Šis pokytis leis kasmet sutaupyti iki 1,2 GWh elektros energijos suvartojamos valstybinės reikšmės keliams apšviesti (po 168 tūkst. eurų per metus). Investicijos šviestuvų pakeitimui turėtų atsipirkti per 5–6 metus nuo jų įrengimo. Paslaugos tiekėjai šviestuvams suteiks 10 metų garantiją.
Likusius šviestuvus su natrio lempomis, esančius valstybinės reikšmės keliuose, planuojama pakeisti per 2020–2021 m. Tai leis papildomai sutaupyti iki 1,5 GWh elektros energijos.
Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu yra per 10 800 šviestuvų ir iš jų tik 11,5 proc. LED tipo šviestuvai.
https://jp.lt/iki-2022-metu-planuoja...iu-apsvietima/
- 3 patinka
Comment
Comment