Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Šiaurinė gatvė Vilniuje. Pašilaičiai-Šeškinė-Žirmūnai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    O va toks gatvių tinklas ir yra geriausias, nes jis yra tiek tankus, dėl to eismas lengvai gatvių neužkemša, tiek draugiškas pėstiesiems ir dviratininkams, nes gatvės neplačios, greičiai nedideli. Pas mus panašiai yra kairiajame Neries krante, kur nepaisant siaurų gatvių kamščių nelabai būna.

    Bėda, kad tiesiant šiaurinę gatvę ne būtų taisomas "Lazdynų" modelis (ką būtų galima padaryti vietines Justiniškių, Pašilaičių, Karoliniškių gatves įjungiant į aplinkelį, o nutiesiamas dar vienas platus vienišas greitkelis.
    Post in English - fight censorship!

    Comment


      Papildant Riedis. Šiaurinė g., būdama arterinė, nukraus didelius srautus nuo visokių D kategorijos gatvelių, kurios kerta gyvenamuosius rajonus ir kuriose iš principo turėtų būti gyvenamoji zona. Tai reikš, kad pagaliau bus galima jas pertvarkyti pagal naujausius standartus ir ramaus eismo zonas ten, kur realiai žmonės gyvena.

      Ir, priešingai nei sako index, ji kaip tik tankins gatvių tinklą sudarydama papildomas jungtis. Pavyzdžiui, iš Žemynos g. bus galima patekti tiesiai į Šiaurinę g. - tai reiškia ir judėjimą pėstiesiems bei dviratininkams.

      Net ir Barselona turi miestą kertančias arterines gatves su 6 eismo juostomis ir dar fakin dubliuojančiomis gatvėmis. Raudonai pažymėjau gatvėje esančias juostas. Viso - 8 juostos. Atstumai tarp pastatų ~50 metrų (Šiaurinėje, kaip sakiau anksčiau, svyruos nuo 34 iki 60m).

      P.S. Tas "tankus ir draugiškas Barselonos gatvių tinklas" yra 3-4 eismo juostų gatvės.

      Click image for larger version  Name:	Screenshot 2020-12-23 220807.jpg Views:	0 Size:	1,90 MB ID:	1849090

      https://www.google.com/maps/@41.3985...7i16384!8i8192
      Paskutinis taisė Creatium; 2020.12.23, 22:12.

      Comment


        Tokiems kaip Index geriau būtų viena 1x1 gatvė vien su A juostomis ir šalia po 6 m pločio dviračių takais. O automobiliai tegul teleportuojasi. Beviltiška jam ką nors įrodinėti, jis savo mantras kartoja nenorėdamas pažvelgti į žemėlapius ir išgirsti Riedis, Creatium bei kitų argumentus. Kliedi apie M.Lietuvio kaip apie alternatyvą, bet tai visai kas kita.
        Paskutinis taisė Arunasx; 2020.12.23, 22:17.
        Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
        Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

        Comment


          Geriausias WTF (dabar specialiai žiūrinėju žemėlapį atidžiai) yra Girulių gatvė Perkūnkiemyje. Gatvė atsiremia į pramintą takelį pievoje, jis veda iki automobilių viaduką per aplinkelį (be jokių įsijungimų į patį aplinkelį), kuris veda į pievą kitoje pusėje. Ir tokių nesąmonių pilnas miestas, bet vietoje jų sutvarkymo labiau aišku reikia naujo didžiulio greitkelio vidury mesto.

          Ir Šiaurinė irgi būtų ok, jei ji būtų viena iš daugelio tokių "normalių gatvių", o ne arterinis greitkelis, ypač jei po Ozu dar sukištum į uždengtą griovį.
          Paskutinis taisė index; 2020.12.23, 22:47.
          Post in English - fight censorship!

          Comment


            Negalima mažų gatvelių jungti į dideles gatves, nes to neleidžia kategorijos. O jeigu suvienodinsi kategorijas, tai po daugiabučių rajonus važinės fūros ir taip nukirtinės kampus. Plius yra greičio ir kiti faktoriai pas mus (pvz., minimalūs juostų pločiai).

            Sakai, kad nereikėtų visko grūsti į vieną arterinę gatvę, bet tuo pačiu siūlai ir toliau visiems grūstis į Ozo g. ir Konstitucijos pr. Na tai Šiaurinė GATVĖ (ne greitkelis) būtent tą ir padarysi - patankins pagrindinių gatvių (ne greitkelių) tinklą. Kadangi ji bus C kategorijos, tai į ją drąsiai bus galima įlieti krūvą mažesnių gatvelių. Dalį tų, kurios jau dabar yra (pvz., Čiobiškio), tiek tas, kurios atsiras vystant naujas teritorijas. O Šiaurinė g., savo ruožtu nurinkusi srautą iš D kategorijos gatvių, perduos jį aplinkkeliams ir tikroms magistralinėms gatvėms - Ukmergės ir Geležinio Vilko.

            Click image for larger version

Name:	Screenshot 2020-12-23 225330.jpg
Views:	478
Size:	874,8 kB
ID:	1849098

            Comment


              Tai, kad jei oficialiai ji turėtų būti C kategorijos (t.y. ne viena pagrindinių, neskirta tranzitiniam eismui) tai planuojamas vis tiek miesto greitkelis, platesnis už Laisvės prospektą ir nuo Ukmergės gatvės besiskiriantis tuo, kad gal šalia bus šaligatviai. Kažkas nesueina.

              O šiaip, jei gatvių planavimo principai draudžia jungti gatves į vientisą tinklą tai gal juose apskritai problema. Nenustebčiau jei esminiai dalykai ten bus išlikę iš sovietmečio kai žmonės plačia gatve turėjo būti atvežami į savo miegamąjį rajoną, o ten jau niekieno netrukdomi ramiai miegoti.
              Post in English - fight censorship!

              Comment


                Parašė index Rodyti pranešimą
                Tai, kad jei oficialiai ji turėtų būti C kategorijos (t.y. ne viena pagrindinių, neskirta tranzitiniam eismui) tai planuojamas vis tiek miesto greitkelis, platesnis už Laisvės prospektą ir nuo Ukmergės gatvės besiskiriantis tuo, kad gal šalia bus šaligatviai. Kažkas nesueina.

                O šiaip, jei gatvių planavimo principai draudžia jungti gatves į vientisą tinklą tai gal juose apskritai problema. Nenustebčiau jei esminiai dalykai ten bus išlikę iš sovietmečio kai žmonės plačia gatve turėjo būti atvežami į savo miegamąjį rajoną, o ten jau niekieno netrukdomi ramiai miegoti.
                Laisvės pr. irgi C kategorijos. Šaligatviai bus ne gal, o tikrai ir dar dviračių takai. Beje, 3,5 metrų pločio. Skiriamoji juosta 2,5 metrų pločio centre. Želdynai tarp gatvės ir šaligatvių bei tarp šaligatvių ir dviračių takų. Jau čia faktas, tech. projekte taip yra. Na tai gal venkime tų "gal bus šaligatviai".

                Dėl planavimo jau nežinau. Man atrodo logiška, kad gatvių tinklas yra suskaidytas į kategorijas. Tokį gatvių tinklą turi ir tarkim Olandija ar krūva kitų Europos šalių. Yra arterinės gatvės, tada jungiamosios, tada privežamosios ir tada visai kiemai. Barselona tikrai neatrodo kaip geras pavyzdys. Ji atrodo gerai, bet tai tėra tik dėl tankaus išplanavimo. Net ir pas juos ieškoma sprendimų ir imamasi priemonių, kad gatves labiau išskirt pagal kategorijas į skirtas tranzitui, surinkimui ir vietiniams:

                https://bicycledutch.wordpress.com/2...k-of-poblenou/

                Comment


                  Parašė index Rodyti pranešimą
                  Aš manau, kad čia labiau tikėtinas kitas atvejis. Įsivaizduokim kad yra autostrada Vilnius-Kaunas, kuria važiuoja tiek daug žmonių, kad ji kažkiek natūraliai užsikiša ir važiuoti nėra labai patogu. Šalia eina ir traukinio bėgiai ir visai nemaža dalis keleivių renkasi traukinį, nes dėl tų kamščių traukiniu važiuoti greičiau. Jei šalia autostrados pastatysime lygiagrečią antrą, eismas abiejose autostradose palengvės, kamščiai dings, bet dėl dingusių kamščių greičiausiai nebelabai kas rinksis traukinį.

                  Ir dėl padidėjusio naudojimosi automobiliais visiškai užsikiš išvažiavimas Vilniuje į tas dvi autostradas ir įvažiavimas į Kauną iš tų dviejų autostradų.
                  Jeigu išvažiavimų yra ne vienas, tada neužsikiš. Ir traukinys konkurentas ne automobiliui, o autobusui ir mikriukui.
                  Flickr

                  Comment


                    Pas mus su tomis arterinėmis gatvėmis didžiausia bėda yra, kad jų neįmanoma kirst t.y. jos padarytos kaip pilnaverčiai greitkeliai, tik automobiliams. Kirsti jų pėsčiomis, dviračiu, neįmanoma. Vien iš Šnipiškių einant į Akropolį nuolat egzistuoja galimybė tiesiog žūti nutrenktam, nes tose gatvėse pagal sugalvotas kategorijas net negalima perėjų įrengti.

                    Ir žiūrint į Barselonos pavyzdį tai net ir padidinus eismą/nukreipus jį į tas labiau pagrindines gatves tikrai nebus taip, kad jose bus net panaikintos perėjos ir pėstysis liks izoliuotas to superkvartalo viduje.
                    Post in English - fight censorship!

                    Comment


                      Čia kalbėkime nevien apie tranzitą ar sunkvežimius ateities g, jų nėra labai daug, bet kamščių mažinimas gretimose gatvelėse labai svarbu. Šiaurinė tikrai nebus jauki plytelėmis klota tyli gatvelė su daugiabučiais ir šunų šikinimo aikštelėmis paprasčiausiai todėl, kad palei ją stovi tankiausiai gyvenami rajonai ir gatvės kryptimi srautas milžiniškas. Šiaurinės gatvės labai svarbi funkcija miegamasis-miegamasis rajonas susisiekimo klausimais, nekalbant apie tranzitą. Seniau važinėdavau mokytis į Biržiškos gimnaziją, pats gyvenu prie Stanevičiaus g, Lidl, visiškai šalia būsimos gatvės, tai nuo mano namų į pvz Justiniškes ar sakykim Medeinos g. nusitransportuoti yra pakankamas iššūkis: atstumas nedidelis, bet važiuoti reikia pro Šeškinės kiemo lygio užstatytas gatves arba daryti didelius lankstus pro magistralines gatves su krūva šviesoforų. Ne išeitis yra viešasis transportas, kuris nuo Jovaro iki pvz Biržiškos gimnazijos yra tragedija, nes reikia minimum 2 persėdimų jei nenori laukti retai ir vėlgi vingiais į Justiniškes vežančio 75 (kad paskui dar persėstum vistiek į 5G ar 43 nes autobusu ir važiuoji tam, kad neiti pėsčiomis). Ši apie 2km kelionė piko metu trukdavo iki 40min, per tiek laiko galima ir pėsčiomis nueiti. Apskritai iš Fabijoniškių sunku važiuoti į Antakalnį, Justiniškes, į Pilaitę, o srautas tikrai egzistuoja ir tai nepavieniai žmonės. Neturėkit iliuzijų, kad visi sės ant dviračių, važinės po Šeškinės miškelį ir naudosis VT, ar kad visiems staiga nustos reikėti kažkur nusigauti. Automobilių tik daugės, reikalų miegamuosiuose rajonuose žmonėms vis daugės dėl kuriamų naujų ofisiukų ar paslaugų ir tokios gatvės kaip Šiaurinė kaip tik yra pagalbos ranka žmonėms

                      Comment


                        Prisiminus, kiek laiko trunka pereiti Spaudos rūmų sankryžą pėsčiam, tai ir gąsdina tiek 2 lygių sankryžų Šiaurinės gatvėj Barselonos 1 lygio sankryžos yra viens-du pėsčiajam, kaip mūsų Pramogų arenos sankryžą kirsti

                        Comment


                          Parašė JuliusVNO Rodyti pranešimą
                          Čia kalbėkime nevien apie tranzitą ar sunkvežimius ateities g, jų nėra labai daug, bet kamščių mažinimas gretimose gatvelėse labai svarbu. Šiaurinė tikrai nebus jauki plytelėmis klota tyli gatvelė su daugiabučiais ir šunų šikinimo aikštelėmis paprasčiausiai todėl, kad palei ją stovi tankiausiai gyvenami rajonai ir gatvės kryptimi srautas milžiniškas. Šiaurinės gatvės labai svarbi funkcija miegamasis-miegamasis rajonas susisiekimo klausimais, nekalbant apie tranzitą. Seniau važinėdavau mokytis į Biržiškos gimnaziją, pats gyvenu prie Stanevičiaus g, Lidl, visiškai šalia būsimos gatvės, tai nuo mano namų į pvz Justiniškes ar sakykim Medeinos g. nusitransportuoti yra pakankamas iššūkis: atstumas nedidelis, bet važiuoti reikia pro Šeškinės kiemo lygio užstatytas gatves arba daryti didelius lankstus pro magistralines gatves su krūva šviesoforų. Ne išeitis yra viešasis transportas, kuris nuo Jovaro iki pvz Biržiškos gimnazijos yra tragedija, nes reikia minimum 2 persėdimų jei nenori laukti retai ir vėlgi vingiais į Justiniškes vežančio 75 (kad paskui dar persėstum vistiek į 5G ar 43 nes autobusu ir važiuoji tam, kad neiti pėsčiomis). Ši apie 2km kelionė piko metu trukdavo iki 40min, per tiek laiko galima ir pėsčiomis nueiti. Apskritai iš Fabijoniškių sunku važiuoti į Antakalnį, Justiniškes, į Pilaitę, o srautas tikrai egzistuoja ir tai nepavieniai žmonės. Neturėkit iliuzijų, kad visi sės ant dviračių, važinės po Šeškinės miškelį ir naudosis VT, ar kad visiems staiga nustos reikėti kažkur nusigauti. Automobilių tik daugės, reikalų miegamuosiuose rajonuose žmonėms vis daugės dėl kuriamų naujų ofisiukų ar paslaugų ir tokios gatvės kaip Šiaurinė kaip tik yra pagalbos ranka žmonėms
                          Kažkokia Šriodingerio gatvė čia. Tai čia tik C kategorijos, pėstiesiems draugiška gatvė su šaligatviais ir pėsčiųjų takais, beveik tokia pati kaip Oslo Barcode rajone ar Barselonoje. Tai tampa jau magistraline gatve važiuoti dideliam automobiliui srautui tarp rajonų, o pėstieji, dviratininkai - fuck 'em.

                          Kažkaip sunku ir suprasti.
                          Post in English - fight censorship!

                          Comment


                            Parašė AudriusV Rodyti pranešimą

                            Barselona pavyzdys, kaip miestas pavirsta vieta, kur 85% jo ploto skirta automobiliams. Dabar bandoma šią padėtį ištaisyti , įvedant judėjimo apribojimus. Vilniuje piko metu visas judėjimas vykstą į centrinę į miesto dalį, bet nieks nesiruošia įvesti apribojimų kaip tai padaryta Londone, nes Šiaurinė nėra kažkoks aplinkėlis, tai 6 juostų greitkelis skersai miestą, per plotą, kurį būtų galima panaudoti miesto statyboms ir viešoms erdvėms, apie kurių trūkumą mikrorajonuose nuolat kartojama.
                            Ar tose vietose kur eina Šiaurinė nėra parkelių, kurie prašyte prašosi sutvarkomi? Šiaurinės koridorių konvertuoti į milžinišką parką būtų įdomu. Bet išlaidos įrengimui ir priežiūrai būtų tokios, kad gatvės įrengimas atrodytų palyginus pigu.

                            Comment


                              Matau, kad nesuprantama, kaip daugiau gali tapti blogiau. Vis įrodonėjama, kaip čia bus puikiai viskas sujungta ir kaip be to negalima gyventi. Taip - Šiaurinė palengvins susiekimą ir pagreitins susiekimą automobiliu, taip - gal kurį laiką sumažins kamščius, bet visi šie patogumai, skatins naudotis asmeniniu automobiliu,o ne dviračiu ar VT, kurio komfortiškumas neprilygs automobiliui. Kai daugės automobilių, VT dar labiau prastės, nes brangs jo išlaikymas, reisų mažės, nes mažės keleivių. Nuolat blogėjant VT ar galimybėms greitai saugiai keliauti dviračiu, dar daugiau rinksis važiavimą į darbą automibiliu, kurie vėliau sudarys dar didesnius kamščius. Kažkodėl manoma, kad visur vykęs toks scenarijus Vilniui negalioja, čia to nebus, nes ten kažkas kitaip: tai gatvių daugiau, tai miestas kitoks. Tai nieko nekeičia, nes tai dėsnis, kurio priežastis - žmonių elgsena, o ne miesto ypatybės.
                              Человека, облеченного властью и использующего эту власть в угоду собственных называют самодуром.

                              Comment


                                Matau, kad nesuprantama, kad Šiaurinė visų pirma nuimtų eismą ten kur jis šiuo metu yra per didelis. Siauros miegamųjų rajonų gatvelės, Pedagoginio mazgas ir t.t.

                                Kompensuoti gyvenimo pagerinimą automobiliui galima siaurinant/lėtinant vietas kur dabar yra per daug pločio/greičio. Ir rezultatas bus daug geresnis nei esama situacija.

                                Comment


                                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                                  Matau, kad nesuprantama, kad Šiaurinė visų pirma nuimtų eismą ten kur jis šiuo metu yra per didelis. Siauros miegamųjų rajonų gatvelės, Pedagoginio mazgas ir t.t.

                                  Kompensuoti gyvenimo pagerinimą automobiliui galima siaurinant/lėtinant vietas kur dabar yra per daug pločio/greičio. Ir rezultatas bus daug geresnis nei esama situacija.
                                  Bėda, kad tokia kaip dabar planuojama ji gal ir sujungtų automobilių gatve rytų vakarų kryptimi, bet tuo pačiu atkirstų pėsčiųjų ir dviračių kelius šiaurės-pietų kryptimi.
                                  Post in English - fight censorship!

                                  Comment


                                    Šiaurinė g. tik išpildys tinklą, o automobilizaciją mažins A juostų ir dvirtakių plėtra bei kaip jau minėjo mažesnių gatvių humanizavimas.

                                    Užsibrėžtas tikslas nuo 30~ km A juostų iki ~90km tikrai bus dalies esamų juostų sąskaita (pvz. Kalvarijų, Kudirkos). Magistralines gatves plečia, bet tik todėl, kad jos neturi tinkamų alternatyvų.

                                    Su laiku gal iškrapštys ir pagrindinės rajono gatves nuo parkavimo ar bent jau privers parkuoti tvarkingiau su šiek tiek mažiau vietų. Kiemų tvarkymas, šaligatvių įrengimas ir rekonstrukcija ilgainiui trukdys taip tankiai parkuoti.

                                    Žinoma čia su prielaida, kad nuosekliai pagal pilotinius projektus įgaus didesnį tempą bei išlaikys šią deklaruojamą kryptį. Labai svarbu, kad atrastų lėšų įgyvendinti nesenai užsibrėžtus tikslus, kad po pandemijos nusistovėjus įprastiems srautams VT ir bevariklis turėtų daugiau pranašumų / patogumų.

                                    Daug priklausys ir nuo prekybinės ir socialinės infrastruktūros atstumų bei prieinamumo. Daug priklauso ir nuo Vilnių supančio rajono išvystymo ir prieinamumo.

                                    Kaip pavyzdį duočiau Pilaitės darželių ir mokyklos statybas bei prekybcentrio su gretimais ofisais plėtrą. Tai turėtų sumažinti kelionių skaičių link Akroplio/Ozo/Outlet bei po visą išsibarsčiusį Vilnių.

                                    Kalbant apie 1 etapą, kažkas panašaus galėtų įvykti ties Šiaurine gatve, ją apstačius ir įrengus traukos taškus. Šalia berods visai nemažai ir socialinės infrastruktūros, kuri mokiniams būtų prieinama VT.

                                    Kalbant apie Ozo dalį, jei būtų tuo pačiu suinvestuota į draustinio puoselėjimą - atsirastų galimybė patogiai dviračiu ir VT specialiai ten nuvykt pasimėgaut gamta mieste (nes plotai net perkirtus lieka nemaži, tačiau pagrindiniai takai veda tik paraleliai gatvei ir vienas akivaizdžiai į Akropolį). Žinoma, tokiems planams reikia lėšų, bet aktyviai siūlant ne drausti, o investuoti galima pasiekti daugiau ir išnaudoti tą potencialą.

                                    index

                                    Vietų pereiti nemažai - nebent turi omenyje, kad šviesoforais perkirs - bet galimybių tikrai nemažai.

                                    Click image for larger version

Name:	Šiaurinė 3.jpg
Views:	583
Size:	260,1 kB
ID:	1849131
                                    Paskutinis taisė Riedis; 2020.12.24, 12:08.
                                    Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                                    Comment


                                      Parašė index Rodyti pranešimą

                                      Bėda, kad tokia kaip dabar planuojama ji gal ir sujungtų automobilių gatve rytų vakarų kryptimi, bet tuo pačiu atkirstų pėsčiųjų ir dviračių kelius šiaurės-pietų kryptimi.
                                      GV bus vienareikšmiškai pagerinimas, Ukmergės sakyčiau irgi. Per VA atėjimas/atmynimas iš Zujūnų (ar koks ten rajonas) irgi pagerės. Kas nukentės tai Fabuose einant Stanevičiaus gatve. Nu ir nebeliks dalies šunų vedžiojimo maršrutų.

                                      Comment


                                        Galėčiau lažintis, kad perėjų viadukinėse sankryžose bent su Ukmergės ir Geležinio vilko gatvėmis nebus, nes "viadukinė sankryža su D kategorijos gatve ir pagal kažkokius ten reikalavimus perėjų negali būti" (man šitaip savivaldybėje aiškino ) ir geriausiu atveju bus kvazipeėjos kaip Ozo-Geležinio vilko sankryžoje, kur niekas net neprilėtina, o pereiti gali tik būdamas ypatingai atidus ir nuolat rizikuodamas gyvybe.
                                        Post in English - fight censorship!

                                        Comment


                                          Būtent dėl pėsčiųjų viadukai ir buvo į tokius perprojektuoti. Automobilių srautui naudingesnis būtų prieš tai buvęs pseudo-dobilinis variantas. Yra ši info paminėta atskaitose detaliojo plano korektūrose.

                                          Kas bus ties GV dar ne iki galo aišku, gali būti perdaroma.
                                          Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                                          Comment

                                          Working...
                                          X