Parašė abruo
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Šiaurinė gatvė Vilniuje. Pašilaičiai-Šeškinė-Žirmūnai
Collapse
X
-
- 14 patinka
-
Parašė abruo Rodyti pranešimąNa štai, straipsnis apie eilinę Šimašiaus dovaną NT apsukruoliams. Išskyrus kliedesius apie draustinius, viskam kitam pritarčiau.
https://www.lrt.lt/naujienos/pozicij...-turto-verslui
Tipiniai automarozo kliedesiai.
- 10 patinka
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Tai va, diskusiją prisimeni, bet kažkodėl rašai kad apie VT visi tyli.
Parašė Agas Rodyti pranešimąKai turėsim tokį gatvių tinklą ir VT kaip Paryžius, tada su juo ir lyginsim Aš neteigiu, kad su automobilizacija Lietuvoje viskas gerai. Priešingai, ji tikrai per didelė, bet norėjau pabrėžti, kad Vilnius niekuo neišsiskiria nuo visos Lietuvos, tad tai yra greičiau nacionalinė problema, o ne tik Vilniaus. Ypač dėl to, jog buvo replikuojama į Vilniaus Vakarinio aplinkelio atidarymą ir esą dėl to išaugusį automobilių skaičių.
Parašė RamasN Rodyti pranešimąĮdomu pamatyt pvz, kurie miestai taip kūrėsi, kad pradžioje padarydavo VT. Žinau, kad Saudo Arabijoj bando tokį projektą "The Line" (wiki nuoroda žemiau). Gal yra kokių nors Azijos miestų, apie kuriuos nežinau ? Ir jei tokie yra, kada jie įkurti ? Nesakau, kad taip būtų blogai, bet vargu ar taip kur nors iš tiesų vyko. Tai, kad didinam VT prioritetą, kryptis yra teisinga, tiesiog reikia nepamiršti, dėl ko jis yra, ką jis sprendžia, ko nesprendžia ir vystyti su protu, o ne "myliu/nemyliu".
Tūkstančius metų miestai buvo tokio dydžio, kad juose puikiai buvo galima judėti pėsčiomis ir pereiti į kitą miesto galą per 10-20 min. Nuo XIX a. 2 pusės plintant geležinkeliams miesteliai ir naujos miestų dalys pradėjo „pumpuruotis“ palei juos, plėstis palei konkės/elektrinio tramvajaus linijas. Būtent motorizuotas transportas leido miestams išsprogti į plotį, bet iš pradžių tai buvo būtent viešasis transportas, o ne automobiliai. Visuose didesniuose miestuose buvo tankiai išplėtotos elektrinio transporto sistemos (tramvajai, troleibusai), kuriams imta naikinti tik masiškai įsigalėjus automobiliams. Tie miestai, kuriuos šiandien matome su labai puikiu VT tarsi kokią keistenybę, tiesiog sugebėjo didžiąją dalį savo VT išsaugoti ir toliau vystyti. Kitos šalys ir miestai savo VT išsinaikino velniop propaguojant automobilį (automobiliams ir kurui tapus lengvai prieinamiems), nepaisant to, kad turėjo didžiausias elektrotransporto sistemas pasaulyje (JAV ir Rusijos pavyzdžiai).
Bet skirtingai nei 8 dešimtmetyje, dabar žinome, kokios tų skirtingų pasirinkimų pasekmės (automobilio vs. VT prioritetas).
Taip kad ne „vargu ar taip kur nors iš tiesų vyko“, o taip ir vyko tūkstančius metų (Lietuvoje, beje, iki 1990-2000 m.)Paskutinis taisė taccido; 2023.01.12, 01:24.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 8 patinka
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimą
Tūkstančius metų miestai buvo tokio dydžio, kad juose puikiai buvo galima judėti pėsčiomis ir pereiti į kitą miesto galą per 10-20 min.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimą
Tai kad tu beveik vienintelis apie VT rašei. Kiti tik kartoja mantrą apie gatvių užbaigimą, pvz. Donidavu . Jau tris-keturis kartus jam buvo užduotas klausimas, kaip šitoje miesto dalyje mažinti kelionių automobiliu skaičių. Visiška tyla.
Pakalbame apie VT juostos pasėkmes Šiaurinės g. aplinkai.
Pavydžiui, palei VA net nesant VT beveik viskas apsistato: verslu, sandeliais ir gyvenamaisiais. Tarkime Pumpėnų g, garažų masyvas užsistatys gyvenamaisiais, ir verslo centrais. Šis apleistas kampas taps gyva miesto dalimi, bet kuriuo atveju, VT bus Justiniškių g., nes nesant visai jungčiai važiuoti pro Rygos ir Ozo g. į Saulėtekį gausis beveik tas pats. Vis vien Šiaurinė ilgai neturės jungties tarp Gelvonų ir GV. Čia savivaldybė greičiausiai neturi motyvacijos daryti atskiros VT juostos ir atideda galvos skausmą ateities politikams, kaip kad su Narbuto ar Kareivių brangiais bandymais išspausti bent kažką panašaus į VT juosta.
Kita vertus jeigu Šiaurinę daryti greitaeigę, reikėtų galvoti apie paralelines gatves ir bešviesorius nuvažiavimus kaip VA, priešingu atveju automobiliai vėl veršis į miegamuosius rajonus, viską užkimšdami.
Paskutinis taisė Donidavu; 2023.01.13, 12:20.
Comment
-
Parašė Donidavu Rodyti pranešimą
Gali dar 10 kartų užduoti tą patį nevykusį klausimą man negaila. Nepatinka naujos gatvės prašau į kitus forumus - Šiaurinė jau nuspręsta, kad bus tiesiama. Istorijos pamokėlėmis šio projekto nesutabdyti.
Pakalbame apie VT juostos pasėkmes Šiaurinės g. aplinkai.
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąTūkstančius metų miestai turėjo mažiau gyventojų nei vienas sovietinis mikrorajonas. Pvz Napoleono laikais europoje buvo tik du miestai viršiję milijoną gyventojų - Paryžius ir Londonas, ir dėl Londono dar ginčijamasi. Ir nei vienas nebuvo malonus gyvenimui. Miesto transportas (geriausia viešasis) yra reikalingas, nes mieste dabar yra daug daugiau gyventojų. Visko pėsčiomis ir dviračių nepadarysi. Be to, net ir tais laikais kas galėdavo įpirkti - važiuodavo karieta.
O šiaip žmogus klausė, ar apskritai koks nors miestas plėtojosi prioritetą suteikiant VT, o ne automobiliui. Tai ir sakau, kad Lietuvos atveju tai buvo visi didesni miestai. Tačiau čia jau diskusija į kitą temą.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Arunasx Rodyti pranešimąPatikėk buvo ir čia ir VMSA aptarime gyvai
Comment
-
Parašė Riedutis Rodyti pranešimąAr teisingai suprantu - kol kas numatomi Šiaurinės g. darbai tik nuo V. aplinkkelio iki Fabijoniškių?
I etapas (dabar pristatomas) - nuo VA iki Fabijoniškių g.
II etapas - nuo Fabijoniškių g. per laukus iki GV arba Kalvarijų g. Dėl jo kyla daug konfliktų ir siūloma ten statyti tunelį arba nestatyti nieko išvis. Bet kokiu atveju, jei bus, tai bus nutiestas vėliausiai
III etapas - nuo GV/Kalvarijų iki Kareivių g. Tikėtina, kad bent dalis jo atsiras, kai vietoj Žirmūnų VVT parko bus statomas kvartalas (apie 2025-2027). Iš esmės, tai bus rekonstruota Žvalgų gatvė su normaliomis nezigzaginėmis jungtimis Žirmūnuose.
- 7 patinka
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimą
Gal kur nors yra Šiaurinės gatvės projekto svarstymo įrašas?
- 2 patinka
Comment
-
Sutinku, kad C kategorija naujoms gatvėms netgi neša šiokią tokią sumaištį. Nyderlandai atsisakė C kategorijos, yra arba B kategorijos esmiareikšmė gatvė (road/kelias), arba D kategorijos jaukioji gatvė (gatvė/street), kur saugu dviratininkams važiuoti ir vaikams žaisti.
C kategorija lieka senose, nerekonstruotose gatvėse.
Realiai jei rinktis Šiaurinei gatvei tarp B ir D, rinkčiausi B. Jokių parkovkių, Žalią veją per vidurį rezervuočiau tramvajaus bėgiams (5G tramvajaus maršr.), kelias gali būti 2+2, ateityje pirmos juostos kaip A juostos. Viadukų gali ir neprireikti, sankryžų pralaidumą reguliuojant išmanesniais šviesoforais. VT prieš išmanius šviesoforus beveik visada turėtų pirmumą, t.y. jokių pilnos fazės laukimų prie raudonų.Paskutinis taisė PoDV; 2023.01.16, 01:46.
- 9 patinka
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąSutinku, kad C kategorija naujoms gatvėms netgi neša šiokią tokią sumaištį. Nyderlandai atsisakė C kategorijos, yra arba B kategorijos esmiareikšmė gatvė (road/kelias), arba D kategorijos jaukioji gatvė (gatvė/street), kur saugu dviratininkams važiuoti ir vaikams žaisti.
C kategorija lieka senose, nerekonstruotose gatvėse.
Realiai jei rinktis Šiaurinei gatvei tarp B ir D, rinkčiausi B. Jokių parkovkių, Žalią veją per vidurį rezervuočiau tramvajaus bėgiams (5G tramvajaus maršr.), kelias gali būti 2+2, ateityje pirmos juostos kaip A juostos. Viadukų gali ir neprireikti, sankryžų pralaidumą reguliuojant išmanesniais šviesoforais. VT prieš išmanius šviesoforus beveik visada turėtų pirmumą, t.y. jokių pilnos fazės laukimų prie raudonų.Lietuva visiems.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė abruo Rodyti pranešimą
Aš irgi būčiau už tokį variantą, nes jis geriausiai pritaikytas neišvengiamai ten būsiančiam tranzitiniam eismui. Tik, nemanau, kad tai realu, nes į VT eismą orientuotų išmanių šviesoforų padaryti pas mus net turint visas technologijas nėra politinės valios.
Kai kur, mažinant automobilizaciją, srautai būtų tokie, kad tiesiog fiziškai sunku sureguliuoti.
Aš už tai, kad bent jau rezervuoti vietą VT tuneliukams/stotims.
Comment
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimą
Parašė PoDV Rodyti pranešimąRealiai jei rinktis Šiaurinei gatvei tarp B ir D, rinkčiausi B. Jokių parkovkių, Žalią veją per vidurį rezervuočiau tramvajaus bėgiams (5G tramvajaus maršr.), kelias gali būti 2+2, ateityje pirmos juostos kaip A juostos. Viadukų gali ir neprireikti, sankryžų pralaidumą reguliuojant išmanesniais šviesoforais. VT prieš išmanius šviesoforus beveik visada turėtų pirmumą, t.y. jokių pilnos fazės laukimų prie raudonų.
- 13 patinka
Comment
-
Parašė Agas Rodyti pranešimąEduardai, nors ir sutinku su dalimi jūsų išsakytų minčių, draugiškas pasiūlymas - praeikite kokius mandagaus kalbėjimo, diskusijų ar debatų kursus. Su dabartiniame bendravimo maniera daug nepasieksite ir dažnai net nebūsite išgirstas. Taip ir norisi nuo Jūsų tauškimo bėgti kuo toliau.
Siūlo iš viso nedaryti gatvės, o palikti linijinį parką. Nenoriu sakyti negražių žodžių, bet noras permesti viską atseit sakant kad viską permesti į menamą Ozo tęsinį yra grynas durnas noras permesti visas problemas kitiems.
Pakalnis teisingai atsako, kad nenorite daryti kraujagyslių, o viską leisti per kapiliarus. Ir nesugeba nieko protingo pasiūlyti kaip spręsti problemas.
Viskas susiveda į norą iš esmės sužlugdyti projektą bet kokiomis demagogijomis apie STR, Utrechtą, Ozo gatvės tunelį prie Mados.
NIMBYPaskutinis taisė Arunasx; 2023.01.16, 11:45.Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
- 6 patinka
Comment
-
Kiek teko klausyt, supratau, kad diskusija sukasi apie tai, kodėl neverta kurti tarpinio varianto, kur bandoma sukišti, ir jaukumą su kavinėmis, šoninį parkavimą ir tranzitą į vieną gatvę.
Lieka du variantai. Nieko nedarymas sprendžiant tranzito klausimus, linijinis parkas, dviračių takas, etc.
Ukmergės-VA tranzito išsprendimas, nutiesiant B kategorijos jungtį. Tik nebūtina daryti ten autostradą, užtektų ir paprastos 2x2 gatvės su retom vieno lygio sankryžom ir įvažom į kiemus.
Vis tik renkuosi, kad kraujagyslės miestui reikalingos, ypač jei sutalpina ne tik auto, bet ir VT tranzitą, o tiesi gatvė yra patogi dviračių tako tiesimui.
Aišku geras VT ir išmanūs šviesoforai atsirastų, kai ta politinė valia atsiras, o aš manau, kad laikas vis tik ateis ir turėsime išmanesnius šviesoforus. Vis tiek AI technologijos vystosi, ir gal kažkada toks reguliavimas bus pagal nutylėjimą (by default).Paskutinis taisė PoDV; 2023.01.16, 15:00.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąAišku geras VT ir išmanūs šviesoforai atsirastų, kai ta politinė valia atsiras, o aš manau, kad laikas vis tik ateis ir turėsime išmanesnius šviesoforus. Vis tiek AI technologijos vystosi, ir gal kažkada toks reguliavimas bus pagal nutylėjimą (by default).
Lietuva visiems.
- 2 patinka
Comment
Comment