Mečys Brazaitis (1903-1952) - vienas iš nedaugelio dar prieš II pasaulinį karą pradėjusių fotografuoti spalvotai
M.Brazaičio automobilis “Autounion” (dabar “Audi”).
Už vairo – Liuda Žemaitytė. Kaunas, 1938 m.
„Atvažiavau iš Kauno į Ukmergę per 50 minučių“, - artimiesiems gyrė kabrioleto privalumus M.Brazaitis.
1919 m. sausio 30 dieną buvo įsteigtas pirmasis Lietuvos kariuomenės transporto junginys – automobilių junginys. (....) 1919 metais automobilių batalione buvo 21 sunkvežimis, 1919 m, spalio 22 dieną įsteigtos Centrinės armijos dirbtuvės. 1920 metais Lietuvos kariuomenėje jau buvo apie 170 automobilių.(...)
Pirmąjį valstybingumo dešimtmetį kariuomenės transportas savo įvairove buvo panašus į skubiai įsteigtą technikos muziejų ir sunkiai tenkino reguliariosios kariuomenės poreikius.
Naujos technikos įsigyti Lietuva galėjo tik tada, kai sustiprėjo jos ekonomika. 1929 metais buvo nupirktos net 24 naujos „Fiat 507 F-A“ važiuoklės, o krovininiai kėbulai bei kabinos toliau buvo gaminama vietoje.
1934 metais Lietuvos kariuomenė turėjo 206 automobilius ir motociklus.(...)
Vieni pirmųjų Lietuvos kariuomenės sunkvežimių.
1926 m. prie Marijampolės
1941 m. rugpjūčio mėn. 18 d. spaudoje buvo paskelbta apie Lietuvos generalinio komisaro von Rentelno devynių tarėjų komandos sudarymą. Laikinoji vyriausybė nustojo veikti, buvo pradėta formuoti nauja administracinė vietos valdžios struktūra. Buvo naikinamos ministerijos, o vietoj jų steigiamos atitinkamos valdybos.
Rugpjūčio 6 d.generalinis komisaras von Rentelnas patvirtino Privatiniam automašinų susisiekimui tvarkyti nuostatus. „Pirmame paragrafe skelbta, kad privatinių automašinų susisiekimas Lietuvoje iki atskiro parėdymo sustabdomas. Išimtinais atvejais gali būt leidžiamas susisiekimas automašinomis, tai yra lengvais automobiliais, sunkvežimiais, autobusais ir motociklais civilinės valdžios reikalams, sanitarija ir krašto ūkio tikslams“.
Eismo reikalams naudojami automobiliai gaudavo naują registravimo numeracijos ženklą: RO (Reichskomissar Ost) su penkių skaičių kombinacija, ir ypatingą Generalinio komisaro Kaune išduotą leidimą, kuris turėjo būti tvirtinamas matomoje vietoje ant automobilio priekinio lango stiklo. Didžiausias greitis miestų ribose buvo nustatytas 40 km/h, o už miesto ribų – 60 km/h.
Viena iš svarbiausių autotransporto veiklos ir darbo sąlygų buvo apsirūpinimas kuru. Karo sąlygomis kuras buvo limituotas, buvo išduodami griežtai kontroliuojami leidimai kurui įsigyti. Pagal juos galima buvo išsipirkti kuro pirkimo bonus (talonus). Tuo metu 100 litrų benzino kainavo 40 RM, gazolio – 27,1 RM, o litras alyvos – 1,4 RM.
Vytauto prospektas. Katafalkas stovi ties Karmelitų kapinėmis, kitoje gatvės pusėje matyti Lenkų gimnazija. O kairėje kapinės. Kokios kapinės toje vietoje buvo? Nuotrauka daryta 1935-1940 m.
facebook.com
Paskutinis taisė Romas; 2021.10.09, 21:11.
Priežastis: Kopoja iš temos "Smetoninis Kaunas". Sumažintas dublis
Comment