Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Lietuvos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
    Turiu pažįstamą, dirbanti valstybinėj institucijoj, šiek tiek kitoje infrastruktūros srityje. Sakau - kodėl vėluoja, kodėl terminai vis tęsiasi? Atsakymas - rangovai užtempia, ir būdamas klerku nieko nepadarysi:
    1. Jei rangovui parodysi špygą, pasiųsi velniop - vėlavimas bus dar didesdnis dėl teismų, dėl naujo rangovo ieškojimo.
    2. Rangovas dalyvaudamas konkurse iškart nusimato vėlavimus ir baudas įskaičiuoja į savo darbų sąmatą.
    3. kai kurie, ypač užsienio, rangovai turi teisės departamentus, kuriuose dirba daugiau žmonių, nei realiai statyboje. Ir jų darbas ieškoti prie ko prisiknisti, kad pratęst terminą. Ir taip jie sėkmingai terorizuoja užsakovą.
    Tad ką pasiūlytum valstybinės institucijos darbuotojams daryti šiais atvejais?
    Daryti tą, ką daro kitų valstybių institucijos, dirbdamos su tais rangovų teisės departamentais.

    Kaip jie įgyvendina nepalyginamai sudėtingesnius ir brangesnius projektus?

    Comment


      Dauguma projektų ten irgi vėluoja.

      Comment


        Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

        Daryti tą, ką daro kitų valstybių institucijos, dirbdamos su tais rangovų teisės departamentais.

        Kaip jie įgyvendina nepalyginamai sudėtingesnius ir brangesnius projektus?
        Tai ar gali kaltinti klerką, kad valstybė iš mūsų nepaėmė dar didesnių mokesčių, ir nepasamdė papildomai 100 teisininkų, kurie laimės teismą prieš rangovą ir galės skelbti naują konkursą, dėl kurio terminai nusitęs ne 2 mėnesius, bet 2 metus?

        Comment


          Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

          Tai ar gali kaltinti klerką, kad valstybė iš mūsų nepaėmė dar didesnių mokesčių, ir nepasamdė papildomai 100 teisininkų, kurie laimės teismą prieš rangovą ir galės skelbti naują konkursą, dėl kurio terminai nusitęs ne 2 mėnesius, bet 2 metus?
          "Kas nori – ieško galimybių, kas nenori – priežasčių"...

          Comment


            Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

            Tai ar gali kaltinti klerką, kad valstybė iš mūsų nepaėmė dar didesnių mokesčių, ir nepasamdė papildomai 100 teisininkų, kurie laimės teismą prieš rangovą ir galės skelbti naują konkursą, dėl kurio terminai nusitęs ne 2 mėnesius, bet 2 metus?
            Nežinau kaip kelių srityje, bet kiek teko ir tenka susidurti su valdiškomis įmonėmis, tai 90 proc. stabdžiai ir išsidirbinėjimai iš ten pareina. Koks rangovas nori merkt savo pinigus ir tempt gumą? Kai projektuose paliekama daug pilkų zonų, va tada ir prireikia to 100 teisininkų. Užsakovas su ribotu biudžetu prasikonkursuoja kreivą projektą, o rangovas nenori dirbt už dyka.
            Pavyzdys - Panevėžio pėsčiųjų tiltas, kiek jau tempiasi guma? "savivaldybė tikina, kad įmonė nebaigė darbų, o rangovė teigia, kad juos visus, kiek buvo įmanoma, užbaigė"

            Comment


              Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
              Tad ką pasiūlytum valstybinės institucijos darbuotojams daryti šiais atvejais?
              Tikrai ne ignoruoti problemos. Vėl gi čia toks pats ieškojimas pateisinimų, bet kodėl? Visuomet galima arba prisiimti atsakomybę, arba kaltinti kitus. Čia rangovai kalti, kad pas mus net ant tiltų atsirandančios provėžos yra normalu? Čia rangovai kalti, kad pas mus šviesoforai už sankryžų nuimti, o prieš sankryžas sustatyti taip, kad be akrobatikos neapseisi? Čia rangovai kalti, kad kas antras rimtesnis projektas eigoje pasudetingėja ir dėl to reikia pratęstų terminų ir aukštesnių kainų? Na čia taip galima vardinti ir vardinti, bet juk valstybė ne vakar gimė, projektai didesni ir mažesni vyksta nuolat, bet problemos tos pačios.

              Problemos yra institucinės ir nereikia čia bandyti nusimesti atsakomybės. Galų gale, kaip gali būti kokie nors pokyčiai įgyvendinti jei nėra kaltų? Dabar pasiteisinimai skamba taip, lyg rankos surištos būtų, bet gi taip nėra. Valstybė vienu ar kitu lygmeniu, laiko visas kortas savo rankose ir jei ji būtų linksiuojama kaip kelių "gaideliai" ir tikrinama kaip šeštadienio rytais įvažiavimai į miestus, greitai būtų rasti sprendimai toms problemos. Bet gi problemų kėlimas ir badymas pirštu, dabuotoją padarys nepatogiu, jei problema pakils iki politinio lygio veikėjų, žiūrėk dar ir galvos lėks, patogiau ir lengviau tiesiog ignoruoti. Tai ypač lengva, kai pilna žmonių linkčiojančių galvas, kad taip - problemos be sprendimų, geriau neįmanoma.

              Comment


                Kažkaip diskusija nuo projektų vėlavimo perėjo prie šviesoforų prieš sankryžas statymo ypatumų ir institucinių problemų. Prašome susirasti arba susikurti kitą temą.

                Comment


                  Parašė drulia Rodyti pranešimą
                  Problemos yra institucinės ir nereikia čia bandyti nusimesti atsakomybės. Galų gale, kaip gali būti kokie nors pokyčiai įgyvendinti jei nėra kaltų? Dabar pasiteisinimai skamba taip, lyg rankos surištos būtų, bet gi taip nėra. Valstybė vienu ar kitu lygmeniu, laiko visas kortas savo rankose
                  Na, tai reik paduot valstybę į teismą.

                  Comment


                    skyscrapercity.com temoje apie Lietuvos kelius, Lietuva buvo pagirta vieno kelių temas prižiūrinčio moderatoriaus, kad A5 projekto fizinių darbų etapai buvo įgyvendinti labai greitai, niekas neužstrigo. Jis seka daugelį pasaulio kelių statybų, įskaitant Europą, ir gali palyginti Sunkiausia yra pasiruošti darbams, o kai prasideda tai sukasi kaip bitės. Kitose šalyse, ypač Vokietijoje, stato kelius metų metais. Gerai tiek, kad Vokietija jau turi beveik išbaigtą autobanų tinklą ir nėra reikalingos didžiulės kelių statybų apimtys kaip Lenkijoje ar Kinijoje.
                    Paskutinis taisė PoDV; 2024.10.19, 17:34.

                    Comment


                      Mane vis minant dviratį domina, kokio senumo ten danga. Paieškojau, ir radau kažką: https://geodata.lt/lietuvos-keliu-dangos-zemelapis/ Radau klaidų, kur tikrai neteisinga data, kai kur data nenurodyta, o kai kur 1/1/2000, panašu, naudojama kaip "default" reikšmė.
                      Paskutinis taisė alga; 2024.10.19, 17:50.

                      Comment


                        Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                        Gerai tiek, kad Vokietija jau turi beveik išbaigtą autobanų tinklą ir nėra reikalingos didžiulės kelių statybų apimtys kaip Lenkijoje ar Kinijoje.
                        Tik tiek, kad viso to tinklo trisdešimtadalį ar panašiai turi kasmet rekonstruot, kad suspėtų paskui dėvėjimąsi.

                        Comment


                          Parašė alga Rodyti pranešimą

                          Tik tiek, kad viso to tinklo trisdešimtadalį ar panašiai turi kasmet rekonstruot, kad suspėtų paskui dėvėjimąsi.
                          Kažkada esu važiavęs Vokietijoje pro naujai statomą autobahną, tai ten storis asfalto turbūt koks pusmetris buvo, o viduryje dar ir tekstilinis baltos spalvos paklotas matėsi, tai tas devėjimasis yra sąlyginis ir priklauso nuo srautų tam tikroje vietoje.

                          Comment


                            Parašė drulia Rodyti pranešimą
                            <...>Dabar pasiteisinimai skamba taip, lyg rankos surištos būtų, bet gi taip nėra.<...>
                            Matau nesupratote esmės. Valstybė paduos rangovą į teismą, laimės. Valio, gal net kompensacija gaus į biudžetą!
                            Bet projekto terminas vėluos papildomai 2, 3 o gal ir daugiau metų. Naujame konkurse projekto kaina jau bus indeksuota.
                            Ir kas čia ką išlošia jūsų siūlomame variante?

                            Comment


                              Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

                              Matau nesupratote esmės. Valstybė paduos rangovą į teismą, laimės. Valio, gal net kompensacija gaus į biudžetą!
                              Bet projekto terminas vėluos papildomai 2, 3 o gal ir daugiau metų. Naujame konkurse projekto kaina jau bus indeksuota.
                              Ir kas čia ką išlošia jūsų siūlomame variante?
                              Tai ką reikia daryti, kad nebūtų tokių projektų kaip Sargėnų viadukas, Trakų viadukas, ar pan?

                              Sakyti, kad kažką pakeitus bus tik blogiau, tas pats, kas teigti, kad pamačius vagį, geriau policijai nepranešti, nes vagis gali ateiti pas tave, jei sužinoa, kad tu jį pridavei...

                              Comment


                                Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

                                Matau nesupratote esmės. Valstybė paduos rangovą į teismą, laimės. Valio, gal net kompensacija gaus į biudžetą!
                                Bet projekto terminas vėluos papildomai 2, 3 o gal ir daugiau metų. Naujame konkurse projekto kaina jau bus indeksuota.
                                Ir kas čia ką išlošia jūsų siūlomame variante?
                                Kam ten ginčytis,rangovas visada teisus...Ar namuose irgi meistrus samdaisi ta pačia logika? Tai gal ką reik paremontuot?
                                Duoti rangovą į teismą gali kai jis nekokybiškai atlieka darbus ir nepašalina defektų. Bet ne už tai, kad tu nenori mokėti už darbus, kurie projekte net nebuvo įvardyti.
                                Pradžiai reik ne skylėtus kaip voratinkliai projektus konkursuotis. Jei projekte įrašai pakeisti tilto turėklus ir asfalto dangą, su prierašu "rangovas viską įsivertina", tai nereiškia, kad nuėmus visas dangas ir radus pažeistas sijas, rangovas ir jas pakeis už tą patį.
                                Šiaip tolstam nuo temos, čia jau visų valstybinių projektų bėdos.

                                Comment


                                  Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

                                  Matau nesupratote esmės. Valstybė paduos rangovą į teismą, laimės. Valio, gal net kompensacija gaus į biudžetą!
                                  Bet projekto terminas vėluos papildomai 2, 3 o gal ir daugiau metų. Naujame konkurse projekto kaina jau bus indeksuota.
                                  Ir kas čia ką išlošia jūsų siūlomame variante?
                                  Šitaip ir prieiname prie to, kad rangovai gali valstybę tampyti už ūsų. Tegu vėluoja tas terminas, bet už tai bus gauta kompensacija. Bus "track record", kad su išsidirbinėjimais nesitaikstoma. Dabar gi ir terminai vėluoja ir projektų kainos iššoka ir dar projekto kokybė dažnai gali būti kvestionuojama.
                                  Ir aš grįšiu prie savo pirmo klausimo/samprotavimo, kodėl yra tiek daug ginančių tokį status quo koks yra dabar? Dar suprantu eilinis pilietis, kuriam nusišikt ant visų šitų reikalų. Jam tiesiog neįdomu ir jis gali ignoruodamas ramiai gyventi. Bet čia, forume, juk susirinkę žmonės kuriems įdomu, kurie skiria savo laiką domėdamiesi vienais ar kitais projektais, ir čia negali nurašyti ant "ignorance". Ko mes galime iš žurnalistų tikėtis, kai net čia pilna interesantų kurie nemato nieko blogo su dabartine situacija.

                                  Comment


                                    Įdomu kiek ko bus įgyvendinta.

                                    2024 partijų programos - infrastruktūra

                                    LSDP - Socialdemokratai

                                    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	247
Size:	171,3 kB
ID:	2162016


                                    NA - Nemuno Aušra

                                    Click image for larger version

Name:	Capture2.JPG
Views:	239
Size:	8,4 kB
ID:	2162017


                                    LVŽS - Valstiečiai Žalieji

                                    Click image for larger version

Name:	Capture3.JPG
Views:	243
Size:	127,2 kB
ID:	2162018

                                    Comment


                                      Mane labiausiai domina aplinkkelių statyba šiuose ruožuose. Kuo greičiau norėčiau pamatyti kelius, kuriais būtų galima važiuoti nepertraukiamai bent 90 kmh, gyvenvietes aplenkiančius kelius, kelius su kuo gausesne dviejų lygių infrastruktūra (ten kur pakankami srautai):

                                      Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	242
Size:	111,3 kB
ID:	2162021

                                      Comment


                                        A16 kelyje tikėtis kažkokios didesnės plėtros, aplinkelių ir t.t. - sunkoka. Dabar nutiesus A5 automagistralę nuo Kauno iki Marijampolės, tai A16 ir reikšmingumas ir srautai jame sumažėję.

                                        Comment


                                          Na, Trakų aplinkkelis yra bent svarstytas dalykas: https://www.trakai.lt/architektura-i...sis-planas/374

                                          Manau, Lietuvoj ir taip gan neblogai su tuo, kaip plentai aplenkia gyvenvietes, ypač lyginant su Lenkija ar Latvija.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X