Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Lietuvos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Išvis nevertas dėmesio straipsnis ir neaišku iš kur toks ažiotažas dėl tokių pasisakymų.
    Juokingiausia, kad kalba estijos ambasadorius ir kritikuoja Lietuvą, nors ar latviai bei estai išvis turi automagistralių Via Baltica trasoje?
    Toks jausmas, kad pas mus išvis kelio nuo Lenkijos sienos nėra ir visi važiuoja per kokį lauko kelią. Nors kelias yra toks pats, kaip ir didžioji Via Baltica dalis kaimynų iš šiaurės pusėje. O jau mintys apie kažkokią marginalizaciją - net sunku kažką pakomentuoti.
    Tarpkitko šią vasarą estai atidarė 2+2 gabaliuką nuo pasienio ties Parnu. Ir sutartys pratęsti už Parnu. Šaltinis SSC https://www.skyscrapercity.com/threa...post-190162448

    Comment


      Parašė Chiuvakas Rodyti pranešimą

      Tarpkitko šią vasarą estai atidarė 2+2 gabaliuką nuo pasienio ties Parnu. Ir sutartys pratęsti už Parnu. Šaltinis SSC https://www.skyscrapercity.com/threa...post-190162448
      8 km perdarė į 2+2 piečiau Pernu.
      Tai pas mus irgi artimuose planuose 2+2 iki Panevėžio, t.y 80 km.

      Comment


        Suprasčiau estai darytų atkarpą Tallinn-Paernu, dabar tik priemiesčio poreikiams padarė Via Baltica atkarpą, beveik kaip pas mus ruožas ties Giraite (nutiesti jungiamieji keliai ir padidintas leidžiamas greitis).

        Comment


          Neseniai teko pervažiuoti visą Lenkiją. Tai naujai pastatyta Lenkijos S61 nuo Lietuvos tikrai puiki. Bet ar visi keliai tokie? Tikrai ne.Štai atkarpa A1 tarp Čekijos sienos ir Gliwice buvo tokia nelygi, kad eismas ribojamas iki 80km/h, pervažiuojant nelygumus atrodo, kad įkrenti į didelę duobę. Vietomis autostradose iš pažiūros visai naujas asfaltas jau nebelygus, visai kaip Lietuvoje.

          Lenkijos autostradose gerokai daugiau eismo, pirma juosta vyksta beveik nepertraukiamas sunkvežimių eismas. Antra juosta važiuoja visos lengvosios. Bet kadangi vieni nori važiuoti 120 km/h, o kiti 140 km/h, tai mačiau daug mirksėjimo lemputėm, kad "tu gal traukis", o trauktis nėra kur.

          Vietiniai keliai irgi labai apkrauti. Tiesiog nėra ką lyginti su lietuviškais automobilių srautais. Asfalto kokybė vietomis taip pat prasta. Pagrindinis įvažiavimas į Lodzę keliaujant iš Varšuvos.

          Beje, prieš rinkimus 2023 metais PIS panaikino mokesčius lengviesiems automobiliams iki 3.5 tonos.

          Comment


            Parašė Blaze Rodyti pranešimą
            Pagrindinis įvažiavimas į Lodzę keliaujant iš Varšuvos.
            Pagrindinis gal visgi čia: https://maps.app.goo.gl/1ZdxrYmVh3F1ncvk8

            -

            Comment


              Lenkija ir Rumunija nusitiesę naujus greitkelius pateko į situacijas, kai labai lengva būna pataikyti ant siauro keliuko vedančio į didelį miestą. Lietuvos tokios problemos beveik neturi, į autostradas daugmaž veda normalios pagr. gatvės (išskyrus Kauno Žemaičių plentą/Linkuvos gatvę).

              Yra reprezentacinių naujų gatvių Lenkijoje iš autostradų, bet gali į tokią nepataikyti.

              Comment


                Parašė Blaze Rodyti pranešimą
                Neseniai teko pervažiuoti visą Lenkiją. Tai naujai pastatyta Lenkijos S61 nuo Lietuvos tikrai puiki. Bet ar visi keliai tokie? Tikrai ne.Štai atkarpa A1 tarp Čekijos sienos ir Gliwice buvo tokia nelygi, kad eismas ribojamas iki 80km/h, pervažiuojant nelygumus atrodo, kad įkrenti į didelę duobę.
                Man rodos šitam forume kažkas tai paaiškino: ten žemė skylėta kaip sūris nuo visų per beveik tris amžius prikapstytų anglies kasyklų. Apleistos kasyklos įgriuvinėja, užtat atsiranda tokios bangos ant paviršiaus.

                Comment


                  Įdomu kokios kasyklos Lietuvoje buvo? Manau paprasčiausiai prasti pagrindai. Šiemet važiavau į Kėdainius, remontuojant kelią nukasta koks 1,5 metro grunto ir pilama skalda, kad nereiktų po 5 metų vėl perdarinėti..
                  -

                  Comment


                    Parašė Chiuvakas Rodyti pranešimą

                    Tarpkitko šią vasarą estai atidarė 2+2 gabaliuką nuo pasienio ties Parnu. Ir sutartys pratęsti už Parnu. Šaltinis SSC https://www.skyscrapercity.com/threa...post-190162448
                    Bet ten juk nei automagistralė, nei greitkelis. Tiesiog paprastas 2+2 kelias, kuriuo net tame video prieš eismą kelkraščiu važiuoja dviratininkas.
                    Jeigu pas mus suskaičiuoti 2+2 užmiesčio kelius, kurie neturi automagistralės ar greitkelio statuso, turbūt ne ką nusileistume EE ar LV su mūsų tik šių kelių ilgiu vs jų visi tokio tipo keliai.
                    Visų šalių, be išimties, kontekste greičiausiai darbai juda ir didžiausia plėtrą yra atkarpose, kuriose plėtrai yra ir didelis vidinis poreikis. Pirmiausia tiesiami aplinkkeliai ir apvažiavimai, kad gerinti vietinį susisiekimą bei išvaduoti miestus, gyvenvietes nuo nesibaigiančio tranzitinio srauto. Tuo pačiu atsižvelgiant ir į eismo intensyvumo duomenis.

                    Comment


                      Stebina mane kai kurių internautų noras ginti valstybines institucijas ir politikus, bandant rasti pateisinimus vienokiems and kitokiems jų veiksmams. O jau vairuotojas jei tik ką netaip padarys, tai tuoj automarozas, ar dar kokiais gražiais epitetais išvadinamas. Nulis tolerancijos eiliniam vairuotojui. Čia akys užpiltos politinėmis pažiūromis ir dėl to neina blaiviai įvertinti situacijos?

                      Juk turėtų viskas būti atvirkščiai, valstybei ir jos tarnautojams turėtų būti taikomi aukštesni standartai, kiekvienas nusižengimas, pačios valstybės sugalvotoms taisyklėmis, turėtų būti linksiuojamas ir pabrėžiamas, o ne ieškomi argumentai pateisinimui. Dabar gaunasi tokia situacija, kur iš eilinio vairuotojo reikalaujama vos ne tobulumo, visų taisyklių privalu laikytis, o pati valstybė gali pagal nuotaiką ir galimybes laikytis tų taisyklių.

                      Comment


                        Valstybės išlaidos keliams 2025 metais turėtų siekti 784 mln. eurų – 11 proc. mažiau nei šių metų planas (882 mln. eurų), rodo trečiadienį paskelbtas kitų metų valstybės biudžeto projektas. Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiemet keliams realiai skirta 936 mln. eurų, tačiau iš visų šaltinių bus panaudota 1,005 mlrd. eurų. Susisiekimo ministras Marius Skuodis pastaruoju metu ne kartą sakė, kad norint iš esmės pagerinti valstybinių kelių kokybę kasmet jiems reikėtų apie 1,3 mlrd. eurų.

                        Comment


                          Įdomu kiek susiję su kelių platinimo darbais tas sumažėjimas finansavimo. Jeigu naujų platinimų nepradės 2025 m., užteks ir mažiau. Bus galima vykdyti panašius perasfaltavimų tempus kurių gal net labiau reikia šiuo metu.
                          Via Baltica gali palaukti arba pabaigti jungiamojo kelio statybą ties Juragiais.

                          Comment


                            Susisiekimo viceministras: kitąmet apčiuopiamai pagerinti kelių būklės nepavyks

                            Susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas sako, kad keliams kitų metų valstybės biudžete numatomų skirti 784 mln. eurų užtektų tik pradėtiems projektams įgyvendinti.

                            Jo teigimu, 11 proc. mažesnio nei šių metų planas finansavimo neužteks kelių būklei Lietuvoje „apčiuopiamai gerinti“.

                            „Visi pirkimai yra jau atlikti. Šitas biudžetas yra tiems projektams, kurie sukontraktuoti įgyvendinti (...). Faktas, kad jo nepakanka ir apmaudu, kad KPPP (Kelių priežiūros ir plėtros programos – BNS) bazinis dydis (...) nedidėja. Tai per tą nedidėjimą nebus galima apčiuopiamai gerinti kelių būklės visoje Lietuvoje“, – ketvirtadienį LRT RADIJUI sakė J. Skačkauskas.

                            Anot jo, vien jau pradėtų stambieji projektų – automobilių magistralės „Via Baltica“ ir kelio Vilnius-Utena rekonstrukcija – kainuos 317 mln. eurų.

                            Asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenka taip pat teigė, kad įgyvendinus jau pradėtus projektus, naujiems pradėti pinigų neužteks.

                            „Tai, kas yra numatyta, yra pinigai būtent įgyvendinti ir pabaigti projektus, kurie jau yra sukontraktuoti (...). Jeigu lieka tiek pinigų, kiek yra, iš esmės kitais metais naujų projektų nėra visiškai“, – kalbėjo Š. Frolenka.
                            Trečiadienį paskelbtame kitų metų valstybės biudžeto projekte numatoma, kad 563,2 mln. eurų keliams bus skirta iš KPPP – 3,4 proc. mažiau nei 2024-aisiais, kai skirta 583 mln. eurų.

                            Dar 59,1 mln. eurų karinio mobilumo jungtims numatoma skirti iš naujo Gynybos fondo – 57,7 proc. mažiau (šiemet – 139,8 mln. eurų), 161,2 mln. eurų – 1,3 proc. daugiau (159 mln. eurų) – iš Europos Sąjungos fondų.

                            Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiemet keliams realiai skirta 936 mln. eurų, tačiau iš visų šaltinių bus panaudota 1,005 mlrd. eurų.

                            Susisiekimo ministras Marius Skuodis pastaruoju metu ne kartą sakė, kad norint iš esmės pagerinti valstybinių kelių kokybę kasmet jiems reikėtų apie 1,3 mlrd. eurų.

                            Comment


                              Parašė drulia Rodyti pranešimą
                              Stebina mane kai kurių internautų noras ginti valstybines institucijas ir politikus, bandant rasti pateisinimus vienokiems and kitokiems jų veiksmams. <...>
                              Turiu pažįstamą, dirbanti valstybinėj institucijoj, šiek tiek kitoje infrastruktūros srityje. Sakau - kodėl vėluoja, kodėl terminai vis tęsiasi? Atsakymas - rangovai užtempia, ir būdamas klerku nieko nepadarysi:
                              1. Jei rangovui parodysi špygą, pasiųsi velniop - vėlavimas bus dar didesdnis dėl teismų, dėl naujo rangovo ieškojimo.
                              2. Rangovas dalyvaudamas konkurse iškart nusimato vėlavimus ir baudas įskaičiuoja į savo darbų sąmatą.
                              3. kai kurie, ypač užsienio, rangovai turi teisės departamentus, kuriuose dirba daugiau žmonių, nei realiai statyboje. Ir jų darbas ieškoti prie ko prisiknisti, kad pratęst terminą. Ir taip jie sėkmingai terorizuoja užsakovą.
                              Tad ką pasiūlytum valstybinės institucijos darbuotojams daryti šiais atvejais?

                              Comment


                                Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
                                Turiu pažįstamą, dirbanti valstybinėj institucijoj, šiek tiek kitoje infrastruktūros srityje. Sakau - kodėl vėluoja, kodėl terminai vis tęsiasi? Atsakymas - rangovai užtempia, ir būdamas klerku nieko nepadarysi:
                                1. Jei rangovui parodysi špygą, pasiųsi velniop - vėlavimas bus dar didesdnis dėl teismų, dėl naujo rangovo ieškojimo.
                                2. Rangovas dalyvaudamas konkurse iškart nusimato vėlavimus ir baudas įskaičiuoja į savo darbų sąmatą.
                                3. kai kurie, ypač užsienio, rangovai turi teisės departamentus, kuriuose dirba daugiau žmonių, nei realiai statyboje. Ir jų darbas ieškoti prie ko prisiknisti, kad pratęst terminą. Ir taip jie sėkmingai terorizuoja užsakovą.
                                Tad ką pasiūlytum valstybinės institucijos darbuotojams daryti šiais atvejais?
                                Daryti tą, ką daro kitų valstybių institucijos, dirbdamos su tais rangovų teisės departamentais.

                                Kaip jie įgyvendina nepalyginamai sudėtingesnius ir brangesnius projektus?

                                Comment


                                  Dauguma projektų ten irgi vėluoja.

                                  Comment


                                    Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

                                    Daryti tą, ką daro kitų valstybių institucijos, dirbdamos su tais rangovų teisės departamentais.

                                    Kaip jie įgyvendina nepalyginamai sudėtingesnius ir brangesnius projektus?
                                    Tai ar gali kaltinti klerką, kad valstybė iš mūsų nepaėmė dar didesnių mokesčių, ir nepasamdė papildomai 100 teisininkų, kurie laimės teismą prieš rangovą ir galės skelbti naują konkursą, dėl kurio terminai nusitęs ne 2 mėnesius, bet 2 metus?

                                    Comment


                                      Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

                                      Tai ar gali kaltinti klerką, kad valstybė iš mūsų nepaėmė dar didesnių mokesčių, ir nepasamdė papildomai 100 teisininkų, kurie laimės teismą prieš rangovą ir galės skelbti naują konkursą, dėl kurio terminai nusitęs ne 2 mėnesius, bet 2 metus?
                                      "Kas nori – ieško galimybių, kas nenori – priežasčių"...

                                      Comment


                                        Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

                                        Tai ar gali kaltinti klerką, kad valstybė iš mūsų nepaėmė dar didesnių mokesčių, ir nepasamdė papildomai 100 teisininkų, kurie laimės teismą prieš rangovą ir galės skelbti naują konkursą, dėl kurio terminai nusitęs ne 2 mėnesius, bet 2 metus?
                                        Nežinau kaip kelių srityje, bet kiek teko ir tenka susidurti su valdiškomis įmonėmis, tai 90 proc. stabdžiai ir išsidirbinėjimai iš ten pareina. Koks rangovas nori merkt savo pinigus ir tempt gumą? Kai projektuose paliekama daug pilkų zonų, va tada ir prireikia to 100 teisininkų. Užsakovas su ribotu biudžetu prasikonkursuoja kreivą projektą, o rangovas nenori dirbt už dyka.
                                        Pavyzdys - Panevėžio pėsčiųjų tiltas, kiek jau tempiasi guma? "savivaldybė tikina, kad įmonė nebaigė darbų, o rangovė teigia, kad juos visus, kiek buvo įmanoma, užbaigė"

                                        Comment


                                          Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
                                          Tad ką pasiūlytum valstybinės institucijos darbuotojams daryti šiais atvejais?
                                          Tikrai ne ignoruoti problemos. Vėl gi čia toks pats ieškojimas pateisinimų, bet kodėl? Visuomet galima arba prisiimti atsakomybę, arba kaltinti kitus. Čia rangovai kalti, kad pas mus net ant tiltų atsirandančios provėžos yra normalu? Čia rangovai kalti, kad pas mus šviesoforai už sankryžų nuimti, o prieš sankryžas sustatyti taip, kad be akrobatikos neapseisi? Čia rangovai kalti, kad kas antras rimtesnis projektas eigoje pasudetingėja ir dėl to reikia pratęstų terminų ir aukštesnių kainų? Na čia taip galima vardinti ir vardinti, bet juk valstybė ne vakar gimė, projektai didesni ir mažesni vyksta nuolat, bet problemos tos pačios.

                                          Problemos yra institucinės ir nereikia čia bandyti nusimesti atsakomybės. Galų gale, kaip gali būti kokie nors pokyčiai įgyvendinti jei nėra kaltų? Dabar pasiteisinimai skamba taip, lyg rankos surištos būtų, bet gi taip nėra. Valstybė vienu ar kitu lygmeniu, laiko visas kortas savo rankose ir jei ji būtų linksiuojama kaip kelių "gaideliai" ir tikrinama kaip šeštadienio rytais įvažiavimai į miestus, greitai būtų rasti sprendimai toms problemos. Bet gi problemų kėlimas ir badymas pirštu, dabuotoją padarys nepatogiu, jei problema pakils iki politinio lygio veikėjų, žiūrėk dar ir galvos lėks, patogiau ir lengviau tiesiog ignoruoti. Tai ypač lengva, kai pilna žmonių linkčiojančių galvas, kad taip - problemos be sprendimų, geriau neįmanoma.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X