Kažkaip diskusija nuo projektų vėlavimo perėjo prie šviesoforų prieš sankryžas statymo ypatumų ir institucinių problemų. Prašome susirasti arba susikurti kitą temą.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Lietuvos keliai
Collapse
X
-
Parašė drulia Rodyti pranešimąProblemos yra institucinės ir nereikia čia bandyti nusimesti atsakomybės. Galų gale, kaip gali būti kokie nors pokyčiai įgyvendinti jei nėra kaltų? Dabar pasiteisinimai skamba taip, lyg rankos surištos būtų, bet gi taip nėra. Valstybė vienu ar kitu lygmeniu, laiko visas kortas savo rankose
- 2 patinka
Comment
-
skyscrapercity.com temoje apie Lietuvos kelius, Lietuva buvo pagirta vieno kelių temas prižiūrinčio moderatoriaus, kad A5 projekto fizinių darbų etapai buvo įgyvendinti labai greitai, niekas neužstrigo. Jis seka daugelį pasaulio kelių statybų, įskaitant Europą, ir gali palygintiSunkiausia yra pasiruošti darbams, o kai prasideda tai sukasi kaip bitės. Kitose šalyse, ypač Vokietijoje, stato kelius metų metais. Gerai tiek, kad Vokietija jau turi beveik išbaigtą autobanų tinklą ir nėra reikalingos didžiulės kelių statybų apimtys kaip Lenkijoje ar Kinijoje.
Paskutinis taisė PoDV; 2024.10.19, 17:34.
- 6 patinka
Comment
-
Mane vis minant dviratį domina, kokio senumo ten danga. Paieškojau, ir radau kažką: https://geodata.lt/lietuvos-keliu-dangos-zemelapis/ Radau klaidų, kur tikrai neteisinga data, kai kur data nenurodyta, o kai kur 1/1/2000, panašu, naudojama kaip "default" reikšmė.Paskutinis taisė alga; 2024.10.19, 17:50.
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąGerai tiek, kad Vokietija jau turi beveik išbaigtą autobanų tinklą ir nėra reikalingos didžiulės kelių statybų apimtys kaip Lenkijoje ar Kinijoje.
Comment
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
Tik tiek, kad viso to tinklo trisdešimtadalį ar panašiai turi kasmet rekonstruot, kad suspėtų paskui dėvėjimąsi.
Comment
-
Parašė drulia Rodyti pranešimą<...>Dabar pasiteisinimai skamba taip, lyg rankos surištos būtų, bet gi taip nėra.<...>
Bet projekto terminas vėluos papildomai 2, 3 o gal ir daugiau metų. Naujame konkurse projekto kaina jau bus indeksuota.
Ir kas čia ką išlošia jūsų siūlomame variante?
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
Matau nesupratote esmės. Valstybė paduos rangovą į teismą, laimės. Valio, gal net kompensacija gaus į biudžetą!
Bet projekto terminas vėluos papildomai 2, 3 o gal ir daugiau metų. Naujame konkurse projekto kaina jau bus indeksuota.
Ir kas čia ką išlošia jūsų siūlomame variante?
Sakyti, kad kažką pakeitus bus tik blogiau, tas pats, kas teigti, kad pamačius vagį, geriau policijai nepranešti, nes vagis gali ateiti pas tave, jei sužinoa, kad tu jį pridavei...
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
Matau nesupratote esmės. Valstybė paduos rangovą į teismą, laimės. Valio, gal net kompensacija gaus į biudžetą!
Bet projekto terminas vėluos papildomai 2, 3 o gal ir daugiau metų. Naujame konkurse projekto kaina jau bus indeksuota.
Ir kas čia ką išlošia jūsų siūlomame variante?
Duoti rangovą į teismą gali kai jis nekokybiškai atlieka darbus ir nepašalina defektų. Bet ne už tai, kad tu nenori mokėti už darbus, kurie projekte net nebuvo įvardyti.
Pradžiai reik ne skylėtus kaip voratinkliai projektus konkursuotis. Jei projekte įrašai pakeisti tilto turėklus ir asfalto dangą, su prierašu "rangovas viską įsivertina", tai nereiškia, kad nuėmus visas dangas ir radus pažeistas sijas, rangovas ir jas pakeis už tą patį.
Šiaip tolstam nuo temos, čia jau visų valstybinių projektų bėdos.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
Matau nesupratote esmės. Valstybė paduos rangovą į teismą, laimės. Valio, gal net kompensacija gaus į biudžetą!
Bet projekto terminas vėluos papildomai 2, 3 o gal ir daugiau metų. Naujame konkurse projekto kaina jau bus indeksuota.
Ir kas čia ką išlošia jūsų siūlomame variante?
Ir aš grįšiu prie savo pirmo klausimo/samprotavimo, kodėl yra tiek daug ginančių tokį status quo koks yra dabar? Dar suprantu eilinis pilietis, kuriam nusišikt ant visų šitų reikalų. Jam tiesiog neįdomu ir jis gali ignoruodamas ramiai gyventi. Bet čia, forume, juk susirinkę žmonės kuriems įdomu, kurie skiria savo laiką domėdamiesi vienais ar kitais projektais, ir čia negali nurašyti ant "ignorance". Ko mes galime iš žurnalistų tikėtis, kai net čia pilna interesantų kurie nemato nieko blogo su dabartine situacija.
- 2 patinka
Comment
-
Na, Trakų aplinkkelis yra bent svarstytas dalykas: https://www.trakai.lt/architektura-i...sis-planas/374
Manau, Lietuvoj ir taip gan neblogai su tuo, kaip plentai aplenkia gyvenvietes, ypač lyginant su Lenkija ar Latvija.
- 1 patinka
Comment
-
Dar vienas eilinis pavyzdys apie vargšus, ale rangovų "prispaustus" valdininkus
„Visos procedūros prasidėjo, praktiškai, iš karto, kai liepos pabaigoje su užsakovu AB „Via Lietuva“ pasirašėme remonto darbų rangos sutartį. Tačiau...
Rokiskiosirena.lt - Sankryža, kaip pasaka „Buvo senis ir senutė“...
Comment
-
BNS 2024.11.05
„Via Lietuva“ auditas: kelių statybos darbai nebuvo planuoti skaidriai
Didžioji dalis viešojo pirkimo sutarčių dėl valstybinės reikšmės kelių „Via Lietuva“ statybos darbų atlikimo vėlavo, be to, statybos darbai nebuvo nuosekliai ir skaidriai suplanuoti, darbams 2021–2026 metais numatytas ir planuojamas finansavimas mažesnis už poreikį, apskaičiuotą už šiuos darbus atsakingų institucijų, rodo antradienį paskelbtas Valstybės kontrolės atliktas auditas.
Audito metu konstatuota, kad valstybinės reikšmės kelių atkūrimo, priežiūros ir plėtros darbų planavimas turi trūkumų.
„Negalėjome įsitikinti, ar sudarant kelių remonto ir rekonstrukcijos prioritetines eiles buvo naudojami patikimi duomenys, nes dokumentuose nebuvo nurodyta, kaip apskaičiuotos kelių vertinimui naudojamų kriterijų reikšmės, kurios datos duomenimis atliktas skaičiavimas ir kokio laikotarpio duomenys buvo naudojami“, – pranešime teigia Valstybės kontrolė.
https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...uoti-skaidriai
Valstybės kontrolės 2024.11.05 pranešimas spaudai
„Via Lietuva“ audito rezultatai: vėluojantis statybos darbų sutarčių įgyvendinimas, prastas planavimas ir neužtikrintas finansavimas
- 86 proc. viešojo pirkimo sutarčių dėl valstybinės reikšmės kelių statybos darbų atlikimo vėlavo. Daugiau nei trečdaliu atvejų darbai vėlavo nuo pusmečio iki 3 metų.
- Nebuvo nuosekliai ir skaidriai suplanuoti valstybinės reikšmės kelių statybos darbai ir paskirstyti finansiniai ištekliai. Dėl šios priežasties negalima įsitikinti, kad AB „Via Lietuva“ 2021–2023 m. sprendimai dėl darbų apimčių buvo pagrįsti.
- Valstybinės reikšmės kelių atkūrimo, priežiūros ir plėtros darbams 2021–2026 m. numatytas ir planuojamas finansavimas mažesnis už poreikį, apskaičiuotą už šiuos darbus atsakingų institucijų.
Ten yra ir įdomių faktų, kurie netilpo į santrauką ir pranešimą spaudai
https://www.valstybeskontrole.lt/LT/.../Download/4724
https://www.valstybeskontrole.lt/LT/...tkurima-priezi
- 2 patinka
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąGerbiamieji, jeigu jau mėtomės tokiais įvertinamais "nemokšiškai", tai traukite faktus: kur ir kas neteisingai suprojektuota, neatitinka normatyvų. Tada galėsime bent jau diskutuoti apie kažką, nes priminsiu, kad projektuojama pagal norminius dokumetus ir juose įvardintus parametrus (dokumentų sąrašą galite rasti kiekvieno projekto pradžioje).
O dabar čia tema eilinių pasvaičiojimų, kurie paremti tik:"ten pro langą mačiau taip", "buvau x šalyje ir mačiau kažką", "norėčiau jog būtų taip", "sustos - nepravažiuosim" - be jokio loginio pagrindo.
Vienais metais normatyvas sako vienaip, kitais - kitaip.
Tereikia brūkštelėti susisiekimo ministrui įsakymą, kuriuo jis pakeičia tą normatyvą, norminį dokumentą. Nėra akmeny iškalta.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Ignalina Rodyti pranešimąNa, jau ne kartą esu minėjęs, kad vairuoju pats ir tą darau pagal taisykles - važiuoju leistinu greičiu. (...)
tampa akivaizdu, kad esi nelaimingas kelių gaidelis, kuris labai mėgsta paspaust, bet valdžeeee tam trūūūūgdo!
Kai nelieka argumentų galima pasitelkti pačius geriausius gimtojo Didžiasalio populiacijos leksikono "perliukus".
Gal grįžtame į temą apie A14
Comment
-
Visiems noriu maloniai priminti - kai Vilnius-Kaunas norėjo padaryti greitį 120 km/h - tai kelininkai buvo išradingi - išgalvojo naują kelio kategoriją - BAM atsirado "greitkelis".
Netrukdė nei VMPEI, nei STR, nei direkcija, nei VGTU.
"Automagistralei" padaryti buvo per brangu ir per ilgai - stotelės, nėra avarinės juostos, vieno lygio sankryžos, spinduliai ir pan. Taaaai - atsirado pigesnis sprendimas - va prašom "greitkelis". Net ženklą nupaišė iš konvencijos panašesnį parinkę.
Deja, Vilniaus-Utenos kelias "suremontuotas" brežneviniais stagnatoriškais metodais, bet "pagal galiojančius teisės aktus ir STR". Nauja kelininkų inžinierių karta jau nebe tokia sumani.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
"Fūros" ir autobusai retai kada važiuoja leistinu, beveik visi spaudžia iki ribotuvo, tad dažnu atveju dar ir autobusas lenkia mane, o ne atvirkščiai.
A14 ties Suginčiais 4398/484 (lengvųjų/sunkiasvorių).
Tuo tarpu:- KK102 ties Pailge 7347/431.
- KK103 ties Mickūnais 6635/355.
- KK127 ties Senaja Varėna 6591/402.
- A15 ties Šalčininkėliais 5840/444.
Apie kiekvieną iš kitų kelių kelių galima pasisakyti atskirai - Mickūnai ir Šalčininkėliai - ar nebus tik kartais dyzelį atsivežantys iš Blr ir akcizo nemokantys? Nėra akcizo - nėra ko ir remontuoti. O jei dar rimčiau - uždarius 4 ar 8 PKP su Baltarusija visi susikoncentravo į likusius keturis, po to du.
Tai srautas KK103, A15 nėra natūralus, projektuotas ir planuotas.
Pailgė - nemokamas kelias. Visgi fūrų skaičius reikšmingai krenta, reiškia daugiau vyksta vietinis eismas nei tranzitas (431->184 Pailgė->Didžiasalis).
Kadangi kelias nemokamas - tai mažesnio prioriteto. Ateityje reik tikėtis padarys ką nors padoriai iki Pabradės. 2+2 ar 2+1. Yra šansas išvengti A14 klaidų.
Senoji Varėna - waze dėka atradau kelią iš Vln į "Vakarų Europą" per Kibyšius (VMPEI 1131) už Merkinės. T.y. Vilnius-Alytus-Lazdijai tapo taip pat nutaisytu keliu atkarpose (ir sudilusiu kur netaisyta), kad tenka atsisukti pro Senąją Verėną ir minėtus Kibyšius, kurie išgyvena tikrai ne rajoninio keliuko, asfaltuoto su žvyrkelių programa, srautą. Ir vis augantį. Grįžkim prie A14, ten greta esantis žvyrkeliukas generuoja, tarkim, Dubingiai Bijutiškis vos 242 VMPEI.
- 1 patinka
Comment
Comment