Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[DE] Autobahn. Vokietijos keliai ir greitkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Vokietija, siekdama suvaldyti nelegalią migraciją, 2024 m. rugsėjo mėnesį įsivedė sausumos sienų kontrolę pasienio kontrolę su visomis kaimyninėmis Šengeno šalimis. Kol kas įvesta pusmečiui - iki 2025 m. kovo mėnesio.

    Radekas iš youtube kanalo Autostrady Polska vakar įdėjo reportažą apie situaciją Vokietijos pasienyje su kaimyninėmis šalimis.

    Sudėtingiausia situacija yra pasienyje su Čekija ir su Lenkija.
    Lenkijos pasienio punktuose E30 Świecko-Frankfurt am Oder (PL autostrada A2 - DE autostrada A12) ir E40 Jędrzechowice- Ludwigsdorf (Görlitz) (PL autostrada A4 - DE autostrada A4). Čai pirmadienį eilės gali siekti net 15-20 kilometrų.

    Pasienio punktuose su kitomis šalimis vokiečiai organizavo eismą dviem juostomis viena kryptimi, todėl ten išvengta kamščių

    Dabar pasienio kontrolė yra daugiausia autostradose, o nacionaliniuose ir vietiniuose keliuose tikrinimai tik atsitiktiniai
    Reportažas yra lenkų kalba
    Tačiau galima įjungti automatinius subtitrus ir vertimą į pasirinktą kalbą (vertimo į anglų kalbą kokybė geresnė nei į lietuvių)
    ​​
    https://www.youtube.com/watch?v=RYOg...tostradyPolska
    Paskutinis taisė Romas; 2024.11.03, 15:13.

    Comment


      Parašė HSV Rodyti pranešimą

      http://de.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_20

      Prieš porą metų teko pravažiuoti naujuoju BAB 20, kuris vadinamas "Ostseeautobahn“ arba „Küstenautobahn", kuris nuo Liubeko (Lübeck) eina palei Baltijos pajūrį link DE/PL sienos ir susijungia (kertasi) su A 11 netoli sienos. Autobanas buvo atidarytas 2005 metų pabaigoje.
      Nustebino tai, kad jis buvo labai tuščias, t.y. neįtikėtinai mažai mašinų juo važiavo. Autobanas turi daug tiltų (net 105) virš įvairių vandens telkinių ir šiaip žemesnių vietovių.
      Taip pat palei visą autobaną visiškai nebuvo degalinių. Jei būtų "prispyręs" reikalas įsipilti kuro, tai reikėtų nuvažiuoti nuo autobano ir važiuoti kelis kilometrus iki kažkokio miestuko, kuriame yra degalinė (gerai, kad dar nuorodos į degalines nuo autobano buvo). Kadangi Vokietijos šiaurės-rytuose pramonė labai prastai išvystyta, tai klausimas, kada šis autobanas pasiteisins?
      Parašė Tomas Rodyti pranešimą
      Turbūt vokietukai nesvarsto taip kaip lietuviai - kada pasiteisins, kada atsipirks.
      Tiesiogiai gal ir niekada.
      Žiūrima plačiau, gera infrastruktūra didina regiono ir visos valstybės patrauklumą. Manau negyvens amžinai 4/5 Vokietijos gyventojų susispaudę "senosiose" vakarų žemėse. Kada nors prasidės vidinė migracija "nach Osten". Aišku, jei Vokietiją valdytų LLRI tipo ekspertai, tai autobahnai būtų tiesiami ir remontuojami tik Rūro regione, apie Hamburgą, Miuncheną ir Štutgartą. O rytų Vokietija būtų aptverta spygliuota tvora ir palikta trūnyt
      Kadangi šioje temoje labai mažai nuotraukų (@John kažkada ištrynė visas nuotraukas, liko tik dėkingų forumiečių atsiliepimai; o Eimanto nuotraukos iš forumo talpyklos nerodomos), įkelsiu kelias senesnes nuotraukas iš to kelio.

      Kelio A20 trasa nuo Liubeko iki Rostoko ar bent iki Greifsvaldo (Riūgeno salos) lyg ir logiška, nors trasa eina tolokai nuo jūros bei Štralzundo ir Greifsvaldo miestų. O paskui tas kelias pradeda kilpinėti ir rodyti kryptį lyg ir į Berlyną, lyg ir į vokiečių prarastą Stettiną (Szczecin).
      Už Rostoko išvis nebuvo jokio judėjimo (išskyrus prie kokios miesto sankryžos), buvo mažai infrastruktūros. Tik ganeme akis į statomas vėjo elektrines, kas tuo metu mus dar buvo neįprasta.
      Įdomu, kaip ten dabar su pakelių infrastruktūra.


      Tarp Liubeko ir Rostoko






      Paskutinis taisė Romas; 2024.11.03, 22:46.

      Comment


        Autostrada A20 tarp Liubeko ir Rostoko ties Vismaru (Wismar)
        Vokiško krypčių ženklinimo ypatumai


        Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
        O vokiški keliai irgi užknisa savo žymėjimu - kad dažniausiai žymimas tik artimiausias "kaimas" (o ne bendra kryptis "nach Berlin"
        Gerai, kad čia rodoma kryptis į Vismarą su 45 tūkst. gyventojų, o ne į kokį nors Carlow, Lüdersdorf ar Böbitz.

        Vismaro panorama


        Gerai, kad rašomas mazgo (Exit, Ausfahrt) numeris


        Įspėjimas apie artėjantį mazgą


        Viskas gražu ir aišku - iš anksto gali užsiimti reikalingą eilą




        Už Rostoko kelias ištuštėjo


        Ties Noibrandenburgu


        Paskui mums nusibodo sukiotis ir, nesulaukę paskutinio mazgo su autostrada A11 Berlynas - Ščecinas, nukirtome kampą priešpaskutiniame 38 mazge tiesiau link Ščecino.

        Comment


          Vokiška rodyklių tvarka įdomi ir kiek komplikuota. Jei išankstinė rodyklė virš kelio, tai atsiras visi reikalingi miestai Berlynas, Frankfurtas ar Hanoveris. Jei išankstinė rodyklė šalia kelio, nurodo artimiausio mazgo* (exit) pavadinimą. Tiesiog vokiečiai nusprendė, kad nėra prasmės visada kartot kad tiesiai važiuoji į kokį Hanoverį ar Berlyną. Už sankryžos visada apie atstumus primena atstumų rodyklė kur primenami didieji miestai. Išimtis kai priartėjama prie autobahn'ų susikirtimų mazgų, kur svarbu nurodyt didelius nutolusius miestus, tai tada nesvarbu kur ir kaip įrengtas ženklas, dideli miestai turi būti nurodyti.

          Man asmeniškai turbūt aiškesnė ispaniška, prancūziška arba amerikietiška tvarka. Į dešinę rodyklė, exit numeris ir atstumas iki sankryžos. Galima didelį tekstą talpinti mažoje skardoje ir neapsigauti, sutaupyt pinigų. Kryptis tiesiai su svarbiom kryptim aktuali tik ties svarbiomis ar labiau komplikuotomis sankryžomis.

          *p.s. vokiečiai pagrindinius mazgus vadina tiesiog kryžiais (kreuz).
          Paskutinis taisė PoDV; 2024.11.03, 21:52.

          Comment


            Berlyno aplinkeklis / Berliner Ring / Bundesautobahn 10

            www.mapy.cz

            Tarp 8 mazgo (Dreieck Spreeau) su keliu A12 / E30 į Poznanę -Varšuvą ir 1 mazgo (Dreieck Barnim) su keliu A11 / E28 į Ščeciną
            Foto 2024.10






            Priešpaskutinis mazgas iki išsukimo iš Berlyno aplinkkelio

            Comment


              Bundesautobahn'as A11 nutiestas dar Hitlerio laikais
              Maršrutas nuo Berlyno aplinkkelio (Berliner Ring iki Joachimsthal buvo atidarytas 1936 m. balandžio 4 d., o greitkelis iki Stettino pietinio mazgo pradėjo veikti tų pačių metų rugsėjo 27 d. 1937 m. buvo baigti tiesti Oderio tiltai ir atidarytas Stettino aplinkkelis.
              https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_11
              A11 yra europinio kelio E28 dalis. Šis E-maršrutas eina ir per Lietuvą: Berlynas - Ščecinas - Gdanskas - Elbliongas - Kaliningradas - Marijampolė - Vilnius - Minskas. Tik dabar beveik niekas tokiu maršrutu iš Berlyno į Vilnių nevažinėja.


              www.mapy.cz

              Kelias A11 labai primena dabar Lenkijoje esantį kelią S22 Elbliongas - Karaliaučius kelią (tik anas kelias tėra vienos juostos su viadukais dviem juostoms). Tai buvo skirtingi to paties projekto Berlynas - Štetinas - Tczew (Dirschau) - Elblingas - Karaliaučius (Königsberg) etapai. Todėl kelias S22 kartais vadinamas "Berlinka".
              Dar yra panašaus dizaino vadinamoji "Hitlerówka" A18-A4 iki Vroclavo, bet tia jau kita autostrada.

              Pora prieškarinio Reichsautoban'o Berlin-Stettin nuotraukų

              Berlinka - odcinek Stettiner Dreieck - Pomellen/Kołbaskowo w latach 1934-1968
              https://www.berlinka.pcp.pl/berlinka/a11_1934-1952.html


              https://de.wikipedia.org/wiki/Bundes...in-Stettin.jpg

              Comment


                Bundesautobahn A11 Berlin - Stettin (Szcecin)
                Foto 2024.10


                Viena iš labiausiai nepatinkančių Vokietijos kelių ženklinimo ypatybių - nurodomi tik vietiniai vokiški kalab*b*škiai. Orientacija prastesnė nei Vengrijos "nacionalkėse" su kilometriniais vietovardžiais (kai išvis neroboma pagrindinė kryptis), o čia tau aiškinama kad važiuoji ne į Stettiną ar bent Prenzlau, o į kažkokį Finowfurt'ą. Jei nepatinka, gali nusukti į Biesenthaklį ar Lankę.
                Paskui su tomi vokiškomis krypčių ypatybėmis greit apsipranti, ypač kai yra mašininė ir telefoninė navigacija, o kelyje periodiškai iššoka nuorodos su atstumais į Stettin'ą.


                Šiame kelyje prie išsukimų iš autostrados nėra rašomi mazgų (dreieck) numeriai

                Comment


                  Tokią tvarką su tiesiai nurodomom neaiškiom vietovėm teko sutikti tik Olandijoje kuri tiesiog nuo Vokietijos nukopijavo dar prieš kokius 15-20 m.

                  Turbūt tenka sutikti, kad geriausia sistema būtų tiesiog kaip Vengrijoje tik pritaikyta vokiško kelio ženklų dizaino visumai. Rodyklė į dešinę, exit numeris, gyvenvietės, kelio numeris jeigu turi.

                  Comment


                    Bundesautobahn A11 Berlin - Stettin (Szcecin)
                    Foto 2024.10
                    Greičio ribojimas iki 120 km/h




                    Peizažas perdaug nesiskiria nuo Lietuvos, Latvijos ar šiaurinės Lenkijos


                    Žvėrių takas


                    Nusukame į poilsio aikštelę


                    Dienos pietūs - po 15 EUR
                    Niekur neteko valgyti tokių neskanių bulvių, kaip toje Vokietijos pakelės knaipėje


                    Grįžtame į autostradą A11

                    Comment


                      Bundesautobahn A11 Berlin - Stettin (Szcecin)
                      Foto 2024.10
                      Prieškario Reichsbahn'ą menantys tipiniai viadukai be nuovažų




                      Dar viena žverių perėja






                      Malonu, kad rodomas ir artimiausio, ir tolimesnio mazgo numeris


                      Dreieck 6 Gramzow.
                      Pačius vokiečius turbūt užkniso vokiškas nuorodų ordnungas su visokių kaimukų rodymais ir jie pridėjo nuorodą, kad čia tiesiausias kelias į vietinį admininstracinį centrą Prenzlau (Prenclau).
                      Nuo čia į Prenclau tiesiai - 14 km / 13 min, o aplink, kur veda stacionarios kelio nuorodos - 21 km / 16 min.

                      Comment


                        Bundesautobahn A11 Berlin - Stettin (Szcecin)
                        Dreieck 5 Uckermark - nuo čia atsišakoja kelias A20 į Rostoką ir Liubeką
                        Jis yra standartinės dobilo lapo formos, tik nuvažiavimai nuo pagrindinio kelio A11 yra gerokai prieš patį mazgą




                        Žymėjimas 300 m / 200 m / 100 m labai patogus - tokį nusižiūrėjo ir lenkai






                        Šone matosi nusukantis ir įsukantis srautas


                        Nuo mazgo Nr. 5 iki Vokietijos - Lenkijos sienos yra mažiau nei 30 km
                        Vėl standartinis prieškarinis viadukas be nuovažų

                        Comment


                          Autostrada nuo Berlyno iki Štetino (Stettin) buvo nutiesta dar 1937 metais.
                          Tačiau po II pasaulinio karo, Vokietijai netekus uostamiesčio ir atsiradus sienai su Lenkija kelio į Ščeciną reikšmė sumažėjo.
                          Įstojus į ES Lenkijai ir Čekijai bei joms tapus Šengeno zonos narėmis vėl atstrdo poreikis sutvarkyti senąją autostradą.

                          Taip atrodė nugyventa autostrada Berlin - Szczecin 2006 metais ties Penkun, netoli Lenkijos sienos

                          https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_11

                          Važiavome tuo keliu 2012 metais iš Liubeko į Ščeciną, nuo kelio Nr. 20 nukirtę kampą iki A11 ties Schmölln (mazgas Nr. 4)


                          Kelias link sienos buvo neseniai rekonstruotas




                          Iki Lenkijos sienos - 1 km


                          Buvusi išvažiavimo iš Vokietijos muitinė Penkun / Kołbaskowo


                          Vokietijos - Lenkijos siena

                          Comment


                            A11 Berlynas - Ščecinas
                            Foto 2024.10
                            Mazgas Nr. 4 Schmölln




                            Paskutinis mazgas iki sienos - Nr.3 Penkun. Šiek tiek lietuviškai skambantis pavadinimas
                            Mazgo Nr. 2 nėra. o Nr.1 - jau pati siena su Lenkija








                            (DE) Pomellen - (PL) Kołbaskowo
                            Buvusi įvažiavimo į Vokietiją muitinė


                            Buv. išvažavimo iš Vokietijos muitinė


                            Šengeninė Vokietijos - Lenkijos siena

                            Comment

                            Working...
                            X