Parašė mantasm
Rodyti pranešimą
Ką galima objektyviai pamatyti? Viena, tai modalinis pasiskirstymas (Lietuva „pirmauja“ Europoje, galime pasidžiaugti). Gerietis bijo pažiūrėti į tokią statistiką, todėl išsitraukia vidutinį km skaičių
Antra, pati alternatyva keliauti VT/dviračiu. V. Europos šalyse nėra tokio didelio atotrūkio tarp pasirinkimo važiuoti automobiliu ar VT/dviračiu. Mano versija – taip yra todėl, kad pats VT buvo vystomas kapitalizme, todėl buvo orientuojamasi į trumpesnę kelionės trukmę, dažnumą.
Kažkada nustebau, sužinojęs, kad sovietmečio pabaigoje iš Šiaulių į Vilnių traukiniu nuvažiuoti buvo galima gal tik du kartus per dieną. VFR jau 1972 m. įsivedė Intercity traukinių rūšį, kursavusią kas 2 valandas tarp visų didžiųjų miestų (po kelerių metų padarė kas valandą).
Tas pasakymas „europietiška per daug netrukdyt automobilizmui“ truputį keistokas. Jeigu „per daug netrukdai“ automobiliams, tai anksčiau ar vėliau turėsi susimokėti už pasekmes ir tą akivaizdžiai matome. Automobilis yra lokalios ekonomikos priešas Nr. 1, gamtos priešas, suburbanizacijos partneris, asocialumo ir nusikalstamumo skatintojas.
Dėl pačios Vokietijos, tai reikia turėti omenyje, kad ji pati turi stiprią autopramonę ir lobistus, todėl sunkoka stabdyti užkurtą variklį ir pereiti prie vadinamo „darnaus judumo“. Jie kartais vadina save Autoland. Pažiūrėję atidžiau pamatysime, kad sėkmingiausiai automobilizmo viruso atsikrato mažesnės šalys be autopramonės: ypač Šveicarija, Nyderlandai. Taip pat mažesnės šalys staigiau pajaučia automobilizmo pasekmes: šveicarai, austrai, olandai turi mažokai vietos, todėl statydamas greitkelius ar užparkuodamas visą miestą akivaizdžiai matai, kad darai nesąmonę ir reikia rinktis alternatyvą. Šveicarai turi daug krovinių tranzito, ir jiems yra skirtumas, ar visi tie kroviniai keliaus tūkstančiais teršiančių ir kelius užkemšančių fūrų, ar elektriniais traukiniais.
Bet nereikia visko supaprastinti iki pasirinkimo tarp automobilio ir ne-automobilio, nes čia dar įsipina urbanistika, teritorijų planavimas.
Comment