Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus transporto vizijos (2023 m. rinkimai)
Collapse
X
-
MadeinVilnius 2023.02.10
Kandidatai į merus: gatvių siaurinimas bus stabdomas, o sankryžos – platinamos https://m.delfi.lt/lietuvoje/article.php?id=92523849
- 1 patinka
Comment
-
Bandau suprast bendrą post-šimašinę gatvių tvarkymo viziją.
Gal būtų per ambicinga galvoti, kad meras bus Raskevičius, kuris tęs esamą siaurinimų politiką (nelabai populiarią).
Įsivaizduoju, kad bus kopijuojamas Kaunas. Stulpai toliau bus dažomi juodai, statomi nauji stulpai turbūt juodi (kas yra ok).
Gal tų apželdinimų palei gatves atsisakys, nes nepopuliarus sprendimas (nors man asmeniškai paverčiantis gatves jaukesnėmis), iš tų lentelių šaipomasi, ar kad rūšys invazinės, etc. Kaune tik skiriamojoje juostoje leidžiami visokie paprastų medelių ir krūmelių sprendimai.
Kai kurios sankryžos bus platinamos be skaičiavimų. Pvz. nenustebintų koks nors Konstitucijos pr. žiedo bypass iš GV. gatvės (citify žemėlapyje galima rast).
Kas gal būtų ok, kad kaip Kaune dingtų sovietinio tipo reguliavimo šviesoforai, žodžiu dar vienas šviesoforų valdymo sistemos atnaujinimas. Po 2013 m. atnaujinti šviesoforai daugeliu atvejų liktų, atnaujinami būtų ankstesnio Zuoko laikais atnaujinti šviesoforai (vad. "šviesoforų valdymo sistema").
Dviračių takus tiestų toliau, nes ploto turim daug, tik gal nemažai kur privengtų, kad nereiktų siaurint (Kaune jau lyg nevengia pvz. Linkuvos g. arba Kauno Kęstučio g., bet ir tai saikingai tai stengias daryt, kad labai neerzintų rinkėjų).
Žodžiu judės labiau ne urban nerd'ų svajonėmis grįstu keliu, o paprastos autoliaudies.
Dėl VT sunkiau įsivaizduoti. Tramvajaus nesitikiu. Jau A juosta vidury kelio bus kažkas wow max ko galėčiau tikėtis. Tik įdomu kokia gatvė galėtų būti pirmoji.
Klaipėda galėjo būt pirmas miestas, bet idėja nelabai buvo suprasta, todėl kuriam laikui atsisakyta. Gal Vilnius perims estafetę?
---
Dėl manęs galėtų būti malonios staigmenos, kurių dabar nesitikiu:- Vokiško tipo krypčių ženklinimas miestų greito eismo gatvėse (Tūkstantmečio g., Oslo g. ir Vakariniame aplinkkelyje)
- Neįprastų sprendimų ties sankryžomis naikinimas, kurios komplikuoja eismą gatvėje (įskaitant ir greito eismo gatves), pvz. peržiūra visokių įvažų/išvažiavimų iš parduotuvių, degalinių, teritorijų prieš pat sankryžas (jų naikinimas ar eismo tvarkos įvedimas).
- Ženklinimo peržiūra, tam tikrų ženklų perkabinimas ar iš vis nukabinimas (ženklų taršos prevencija). Tas labiausiai galioja eismo krypčių ženklams. Dažnai tiesiog pakanka horizontalaus ženklinimo arba kelio elementų požymiai, kad atsiranda juosta pvz. į kairę arba dešinę.
Paskutinis taisė PoDV; 2023.02.11, 03:12.
- 1 patinka
Comment
-
Kai pažadukai įrengts A juostas gatvės viduryje, tai:
• VT eismas vyks kaire gatvės puse atskirta ištisine (tipo pavojingai, nes priešpriešai važiuos mašinos);
• VT eismas vyks kaire gatvės puse atskirta bortų (tipo gausis brangus ir neefekltyvus BRT);
• bus pakeistos visos tr. pr., kad durys būtų kairėje tr. pr. pusėje;
• auksarankiai VT departamento inžinieriai su mechanikais perstatys duris į kitą tr. pr. pusę
?Paskutinis taisė dondc; 2023.02.11, 13:04.♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 1 patinka
Comment
-
Parašė dondc Rodyti pranešimąKai pažadukai įrengts A juostas gatvės viduryje, tai:
• VT eismas vyks kaire gatvės puse atskirta ištisine (tipo pavojingai, nes priešpriešai važiuos mašinos);
• VT eismas vyks kaire gatvės puse atskirta bortų (tipo gausis brangus ir neefekltyvus BRT);
• bus pakeistos visos tr. pr., kad durys būtų kairėje tr. pr. pusėje;
• auksarankiai VT departamento inžinieriai su mechanikais perstatys duris į kitą tr. pr. pusę
?
Comment
-
Nu tai atsakymas antras:
• VT eismas vyks kaire gatvės puse atskirta bortų (tipo gausis brangus ir neefekltyvus BRT)
The Nantes Busway (line 4) is a bus rapid transit line operating in the city of Nantes, France:
Cituoju Pakalnį: „Galvojom Šiaurinėj g. daryti BRT, bet tam nėra vietos“.
Ta prasme, jei Šiaurinėj g. nėra vietos – aišku, būtų, jei būtų noras – bet visgi, manot bus vietos kokioj T. Narbuto g. įrengti tokius pločius? Net tik ties stotelėmis tiesiant 4 eiles šaligatvių su adekvataus pločio A juostomis (pagal STR 3,5 m) + be abejo išlaikant 4 juostas mašinoms ir užtikrinant tiesią trajektoriją joms (nes B kat. visgi) nesigaus kreivinti, kaip Prancūzijoje, taigi pločio reikės daugiau ilgesniame ruože – net neįrengiant Prancūzijoje esančių bortų tarp juostų prieš ir už stotelių. Narbuto stotelės šlaite, įrėmintos pandusais abiejose pusėse + magistralinis dviračių takas 3,5 m.
Realiai viską galima perstatyti ir sutalpinti, bet realiai viską ir reiktų perstatinėti. Visose kitose gatvėse taip pat. Už absurdiškai per daug pinigų.
Forume jau seniai prieita išvada, kad BRT atgyvenęs, kainuoja daug ir yra ne toks efektyvus. Tai manau atsakymas aiškus, kad tai ne sprendimas ir už tokius pažadus galima net nebalsuot, nes nerealistiški. Jau metro būtų realiau įgyvendinti.
Zuokai, imk mano balsą už tramvajų, bala nematė.
♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 6 patinka
Comment
-
Juokingiausia, kad dabar pagal pažadus bemaž visi kandidatai realiai lygiai tą patį, kas dabar buvo daroma, darys ir toliau (A juostos, dvirtakiai, šaligatviai, magistralių efektyvinimas) tai principe juokinga būtų pagal tai juos rinktis, nes realiai niekuo nesiskiria tik bando pasipiarinti pačia "aktualiausia" tema kaip nebehumanizuos gatvių, tai oho, per metus galima bus palopyti papildomus kelis kilometrus gatvių.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Riedis Rodyti pranešimąJuokingiausia, kad dabar pagal pažadus bemaž visi kandidatai realiai lygiai tą patį, kas dabar buvo daroma, darys ir toliau (A juostos, dvirtakiai, šaligatviai, magistralių efektyvinimas) tai principe juokinga būtų pagal tai juos rinktis, nes realiai niekuo nesiskiria tik bando pasipiarinti pačia "aktualiausia" tema kaip nebehumanizuos gatvių, tai oho, per metus galima bus palopyti papildomus kelis kilometrus gatvių.
- 8 patinka
Comment
-
Parašė Riedis Rodyti pranešimąPalopyt ne perasfaltuot kažkur Benkunskas rašė, kad 20-30% humanizavimo kaštų tie bortų patraukimai ir apželdinimas papildomai kainuoja
- 5 patinka
Comment
-
Parašė Riedis Rodyti pranešimąPalopyt ne perasfaltuot kažkur Benkunskas rašė, kad 20-30% humanizavimo kaštų tie bortų patraukimai ir apželdinimas papildomai kainuoja
- 2 patinka
Comment
-
Parašė dondc Rodyti pranešimąNu tai atsakymas antras:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nantes_Busway
The Nantes Busway (line 4) is a bus rapid transit line operating in the city of Nantes, France:
Cituoju Pakalnį: „Galvojom Šiaurinėj g. daryti BRT, bet tam nėra vietos“.
Ta prasme, jei Šiaurinėj g. nėra vietos – aišku, būtų, jei būtų noras – bet visgi, manot bus vietos kokioj T. Narbuto g. įrengti tokius pločius? Net tik ties stotelėmis tiesiant 4 eiles šaligatvių su adekvataus pločio A juostomis (pagal STR 3,5 m) + be abejo išlaikant 4 juostas mašinoms ir užtikrinant tiesią trajektoriją joms (nes B kat. visgi) nesigaus kreivinti, kaip Prancūzijoje, taigi pločio reikės daugiau ilgesniame ruože – net neįrengiant Prancūzijoje esančių bortų tarp juostų prieš ir už stotelių. Narbuto stotelės šlaite, įrėmintos pandusais abiejose pusėse + magistralinis dviračių takas 3,5 m.
Realiai viską galima perstatyti ir sutalpinti, bet realiai viską ir reiktų perstatinėti. Visose kitose gatvėse taip pat. Už absurdiškai per daug pinigų.
Forume jau seniai prieita išvada, kad BRT atgyvenęs, kainuoja daug ir yra ne toks efektyvus. Tai manau atsakymas aiškus, kad tai ne sprendimas ir už tokius pažadus galima net nebalsuot, nes nerealistiški. Jau metro būtų realiau įgyvendinti.
Zuokai, imk mano balsą už tramvajų, bala nematė.
Kalbant konkrečiai apie vietos reikalavimus - vietos užtektų daugybėje kelių, įskaitant Šiaurinę gatvę, tiesiog tuos apvažiavimus aplink stoteles reiktų daryti nuožulnesniais nei matomi Prancūzijoje. Stotelė perkeliama į vidurį gatvės, o kelias - į stotelės vietą. Vilniuje dauguma kelių yra izoliuoti, ir jokių problemų tai nesukeltų. Nors būtų ir vietų, kur tai kainuotų nemažai. Bet tai būtų geriausiai išleisti pinigai biudžete.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Nebus galima, nes gatves toliau asfaltuojant tokiu pločiu, kuris yra neišnaudojamas, .
-
- 1 patinka
Comment
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
nenaudojamas asfaltas nereikalauja lopymo, o dėl sutaupymo priežiūrai - netikiu kad gatvių priežiūra matuojama kvadratiniais metrais.
- 5 patinka
Comment
-
Norėtųsi, kad būsimas meras dėl siaurinimų stabdymų ir atsimuštų į šį argumentą, kad tam kartui perasfaltuoti asfalto jūras neapsimoka, geriau šiandien brangiau siaurinti, derinantis prie geresnio gatvės funkcijų išnaudojimo, rytoj lauktų pigesnis perasfaltavimas.
Netgi siaurinimą siūlyčiau daryt labiau kompromisinį. Pagal nutylėjimą, juostos plotis 3,25 m, o 3 m kur tikrai siaura arba koks nors kiemas. Tas daugmaž ir yra bendra europinė praktika.
3,5+ m plotį atiduoti greitkeliams, o tiksliau platesnių nei 3,5 m juostų iš vis neturėtų likti ne tik Vilniuje, bet ir Lietuvoj.
Beje, Kaune siaurinimus vis tik vykdo Matijošaitis, netgi Kaunui nelabai lengva išsisukt nuo siaurinimų Aišku, saikingai, tyliai, dažniausiai įpaišant dviračių takus arba parkovkes, taip ne siaurina dėl medelių ir krūmelių. Tai gal ir Vilnius toliau gaus siaurinamų vietų, tik pagal ją nesisuks visa politinė agenda. Atsimušinės, kad parkavimo kišenes aiškesnes darom ar kad dviračių jungtis pro čia eina, etc.
Šiaip patiko mintys, kad ignoruodami VT, tačiau siaurindami gatves, gavosi esamos mero komandos šiek tiek pjovimas ant šakos. Kalbame apie visuomenę, kuri pvz. ne itin supranta žalios lentelės trūkumų pėsčiųjų saugumui ar net apskritai sankryžos tvarkai. Netgi kalbant apie vidutinį žmogų ne tik lietuvį, nesėdės visi kaip geek'ai ir neturės gerų žinių kaip planuot sankryžas, ženklus, šviesoforus, kelius, etc. Jų vienintelis interesas kaip greičiausiai ir psichologiškai pigiausiai nuvykt iš taško A į tašką B duotuoju momentu X.Paskutinis taisė PoDV; 2023.02.12, 02:02.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
nenaudojamas asfaltas nereikalauja lopymo, o dėl sutaupymo priežiūrai - netikiu kad gatvių priežiūra matuojama kvadratiniais metrais.
- 9 patinka
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Beje, Kaune siaurinimus vis tik vykdo Matijošaitis, netgi Kaunui nelabai lengva išsisukt nuo siaurinimų Aišku, saikingai, tyliai, dažniausiai įpaišant dviračių takus arba parkovkes, taip ne siaurina dėl medelių ir krūmelių..
-
Comment
-
Šiaip šitie rinkimai puikiai padės taškus jau kelis metus forume vykstančioje diskusijoje, kurioje kai kurie forumiečiai bando įrodyti, kad lietuviai neturi nieko bendro su rusais, baltarusiais, ukrainiečiais ir kitoms panašių pažiūrų visuomenėm, kurioms automobilis yra vienas iš švenčiausių dalykų gyvenime.
Taip, per 20 metų kažkiek sueuropėjom, bet overall matosi kaip triuškinančiai laimi tas absoliučiai nieko urbanistikoje nesuprantančio runkelio "ka jus če daracia, ka če siourinacia durnei, vysai išpracėjocia, kaip mašynos pravažios..." požiūris.
Juokingiausia matyt kaip net visokiose radikalų grupėse (kaip pvz "Miesto planavimo diskusijos" facebooke, kur jie verkia dėl literaliai bet kokios vykstančios urbanizacijos, kur atrodytų daugiau žalumos ir platesni šaligatviai yra kaip tik tai už ką jie pagal logiką turėtų kovoti) absoliuti dauguma verkia dėl gatvių siaurinimo, nors patys sako, kad net nevairuoja.
- 13 patinka
Comment
Comment