Parašė Lettered
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus transporto vizijos (2023 m. rinkimai)
Collapse
X
-
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
Aš gi parašiau, kad ne aš pasirinkau kokį tolimiausią tašką, o uždaviau klausimą ChatGPT, kuris davė atitinkamą pavyzdį. Jis gal ir nėra tiksliausias, bet tavasis irgi yra labai netikslus, tu pateiki 6 km. tramvajaus linijos kainą (85 mln. eurų) Lenkijoje, bet čia 2021 m. kainos, t.y. prieš didžiąją infliaciją ir šiaip Lenkijoje viskas pigiau, tai pas mus 20 km. tramvajaus bėgių nutiesimas šiuo metu jau kainuotų ~400 mln. eurų. Bet čia kaina vien tramvajaus linijų statybos, prie kurios reikia pridėti dar pačių tramvajų pirkimą, inftrastruktūros sukūrimą - depai, remonto ir priežiūros bazės ir pan. Bendroje sumoje gaunasi 500 mln. eurų, o turbūt ir daugiau, apie kokią sumą aš ir kalbėjau.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąNereikia suabsoliutinti. Tvarkyti reikia daug vietų ir viską paraleliai. Ir yra tvarkoma, pvz. Širvintų g. Šnipiškėse.
Bet jeigu diskutuojame kur yra prioritetas, tai jis turėtų būti ten, kur pirmiausia yra didelis avaringumas ir žmonių sužalojimai, kur yra ugdymo įstaigos, kur važiuoja VT ir kur yra didelis srautas bendrai judančių žmonių. Ir po to žemyn prioritetu turėtų eiti tokios gatvelės, kaip Kintų, kur pravažiuoja 10 automobilių per dieną. Dar kartą, jos irgi turėtų būti tvarkomos, bet mažesniu prioritetu ir ne tokia apimtimi.
Privačių kvartalų gatvės turėtų būti tvarkomos, manau, pagal kitą programą. Kai kur sėkmingai padaryta pagal 50/50 finansavimą, nors galėtų būti ir kitokių opcijų. Kaip ir su privažiavimo gatvelėmis/šaligatviais prie daugiabučių, kur logikos kartais irgi trūksta. Vienur viskas subyrėję nuo 1970 m., kitur perklojama bene ketvirtą kartą.
Comment
-
Vieną kartą imt ir padaryti prioritetų lentelę, kuri būtų pastoviai atnaujinama ir kurią galima būtų sekti - būtų nuostabu. Berods Vilniaus planas ar Susisiekimo paslaugos praėjusiais metais važinėjo su automobiliu per Vilniaus gatves, su spec. įranga, ir nuskenavo visas gatves. Taigi duomenys dabar apie gatvių būklę yra.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė TrippleA Rodyti pranešimą
Is kur 500 mln uz 20 km tramvajaus? Cia 2 linijos su viskuo gaunas, su aptarnavimo infrastruktura 3-iai, bent jau dalinai. Nera tas tramvajus toks brangus, Tampere ta parode. Taciau kadangi Lietuvoj daug zmoniu turi ubago mentaliteta, tai viskas kas daugiau negu 100mln yra labai brangu, nbeikandama ir neigyvendinama. Ir cia ne vien apie naujus projektus, bet ir apie esamos infrstraukturos gerinima ar islaikyma (keliai, magistrales, gelezinkeliai, daugiabuciu renovacija ir t.t.).
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Sekai Rodyti pranešimą
Butent, Vilniaus biudzetas padvigubejo nuo 2018 m (582 mln.) iki 2023 m. (1.2 mlrd.). Svarstant kokias tempais auga bei augs biudzetas, galima kasmet po tramvajaus linija nutiesti.
Comment
-
Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
Man atrodo tau jau ne kartą buvo paaiškintas tokio argumento trūkumas.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė TrippleA Rodyti pranešimą
Is kur 500 mln uz 20 km tramvajaus? Cia 2 linijos su viskuo gaunas, su aptarnavimo infrastruktura 3-iai, bent jau dalinai. Nera tas tramvajus toks brangus, Tampere ta parode. Taciau kadangi Lietuvoj daug zmoniu turi ubago mentaliteta, tai viskas kas daugiau negu 100mln yra labai brangu, nbeikandama ir neigyvendinama. Ir cia ne vien apie naujus projektus, bet ir apie esamos infrstraukturos gerinima ar islaikyma (keliai, magistrales, gelezinkeliai, daugiabuciu renovacija ir t.t.).
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
Tampere, nors ten ne tramvajus, o lihgh rail'as, skirtas daugiau užmiesčiui,
https://www.thetrams.co.uk/whatisatram.php
Ir kas tiksliai yra ‘skirtas daugiau užmiesčiui’? Tai, kad tos linijos yra nutiestos ir užmiestyje nepadaro jų standartų prastesniais. Kaip tik, tai tik dar kartą parodo, kad Šimašiaus ir Pakalnio kalbos apie nepakankamą Vilniaus tankį bėginiam transportui yra kliedesiai, tokios sistemos nesunkiai yra teisiamos ir netankiai apgyvendintuose rajonuose.
kad norint turėti Vilniuje tramvajaus sistemą, su kaip minimum dviem linijom, reikėtų kaip minimum 500 mln. eurų investicijų. Tiesti vos vieną liniją daug mažiau apsimoka, nes investicijos į visokias remonto ir priežiūros bazes būtų daugiau mažiau panašios ar prie vienos, ar prie dviejų linijų.
Tiek turėti avialinijs, tiek turėti tramvajų yra įmanoma - bet tam visų pirma reikia nusiimti rožinius akinius ir vertinti ne fantazijas ir populistinius pažadus, o realybę.Paskutinis taisė VLR; 2023.03.08, 19:20.
- 6 patinka
Comment
-
Jei vakarinis aplinkėlis brangesnis, tai tramvajaus projektas būtų ne yra iš esmės neįmanomas? Kodėl tavo minietėji Lenkijos ir Suomijos projektai didžiąją dalimi buvo įgyvendinti gaunant finansavimą iš centrinės valdžios ir ES fondų, o ne savivaldybės lėšomis? Tamperes atveju be valstybės paramos kita dalis, reikalinga įgyvendinti projektą buvo skolinamasi. Ir net jeigu tai būtų daroma savivaldybės lėšomis - tai ir mūsų atveju turėtų būti skolinimasi, o Lietuvoje savivaldybių skoloms buvo uždėti limitai ir tai yra ne ko kito, o to pačio Zuoko 'nuopelnai', kai jis klambindamas Vilnių į skolas ir vesdamas į bankrotą tiesiog privertė nacionalinę valdžią uždėti tuos limitus.
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąVilniuje tramvajaus linija Pašilaičiai - Stotis surinktų daugiau žmonių nei visos planuojamos Olsztyno linijos kartu sudėjus.
...meras ir pagrindiniai darbuotojai ilgus metus neigė jo naudą. Sakai brangiausias projektas istorijoje? Dabartiniais eurais skaičiuojant, vakarinis aplinkkelis kainavo gerokai brangiau nei būtų kainavusi tramvajaus linija.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
Jei vakarinis aplinkėlis brangesnis, tai tramvajaus projektas būtų ne yra iš esmės neįmanomas? Kodėl tavo minietėji Lenkijos ir Suomijos projektai didžiąją dalimi buvo įgyvendinti gaunant finansavimą iš centrinės valdžios ir ES fondų, o ne savivaldybės lėšomis? Tamperes atveju be valstybės paramos kita dalis, reikalinga įgyvendinti projektą buvo skolinamasi. Ir net jeigu tai būtų daroma savivaldybės lėšomis - tai ir mūsų atveju turėtų būti skolinimasi, o Lietuvoje savivaldybių skoloms buvo uždėti limitai ir tai yra ne ko kito, o to pačio Zuoko 'nuopelnai', kai jis klambindamas Vilnių į skolas ir vesdamas į bankrotą tiesiog privertė nacionalinę valdžią uždėti tuos limitus.
Dėl finansavimo - Olsztynas savo pirmąją tramvajaus liniją pasistatė praktiškai tik iš ES lėšų. Vilniuje tai buvo galima padaryti lygiai taip pat, bet Šimašius ir co. vis kartojo sovietines tiesas, kad 'tramvajus yra atgyvenusi transporto priemonė, o metro reikia milijono žmonių', dėl ko nebuvo paruošti rimti projektai ir dėl to jokio finansavimo net nebuvo bandoma gauti. Nėra bandoma jo gauti ir iš centrinės valdžios - parodyk nors vieną iniciatyvą? Jų nėra. Net Seimui išleidus tą kreivą metro įstatymą, VMS, vietoje to, kad dirbtu su tais žmonėmis prieinant prie realistiškesnio sprendiimo, iš jų tyčiojosi ir komunikavo, kad nieko panašaus jie nedarys. Negavus ES ar centrinės valdžios finansavimo, Vilnius ramiai tramvajaus liniją galėtų finansuoti ir iš savo biudžeto. Pvz., jei miestas pakeltų savo 'judumui' skiriamų lėšų kieki iki kokiu 200m., susitaupyti tramvajaus pirmai linijai galėtų per kelis metus. Tiesiog niekas čia nenori nieko daryti. Net paklausus apie geresnį autobusų prioriteto formavimą perkeliant A juostas į vidurį (absoliutus minimumas VT infrastruktūros gerinime), Šimašius teigė, kad taip nebus daroma, nes 'nesaugu' (visiški vafliai). Tai yra neįtikėtinas apsileidimas. Ir tai nėra pinigų klausimas, tai yra nekompetencijos ir kaimietiškumo klausimas.
- 11 patinka
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
Jei vakarinis aplinkėlis brangesnis, tai tramvajaus projektas būtų ne yra iš esmės neįmanomas? Kodėl tavo minietėji Lenkijos ir Suomijos projektai didžiąją dalimi buvo įgyvendinti gaunant finansavimą iš centrinės valdžios ir ES fondų, o ne savivaldybės lėšomis? Tamperes atveju be valstybės paramos kita dalis, reikalinga įgyvendinti projektą buvo skolinamasi. Ir net jeigu tai būtų daroma savivaldybės lėšomis - tai ir mūsų atveju turėtų būti skolinimasi, o Lietuvoje savivaldybių skoloms buvo uždėti limitai ir tai yra ne ko kito, o to pačio Zuoko 'nuopelnai', kai jis klambindamas Vilnių į skolas ir vesdamas į bankrotą tiesiog privertė nacionalinę valdžią uždėti tuos limitus.
- 8 patinka
Comment
-
Parašė Sekai Rodyti pranešimą
Butent, Vilniaus biudzetas padvigubejo nuo 2018 m (582 mln.) iki 2023 m. (1.2 mlrd.). Svarstant kokias tempais auga bei augs biudzetas, galima kasmet po tramvajaus linija nutiesti.
Paskutinis taisė spekas; 2023.03.08, 22:04.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Net paklausus apie geresnį autobusų prioriteto formavimą perkeliant A juostas į vidurį (absoliutus minimumas VT infrastruktūros gerinime), Šimašius teigė, kad taip nebus daroma, nes 'nesaugu' (visiški vafliai).
https://www.google.com/maps/@54.7245...7i13312!8i6656
♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 9 patinka
Comment
-
Kontekstui - Šiaurinės tiesimas sakoma kainuos apie 30 milijonų ir visa trasa yra apie 6 km ilgio. Matau iš aukščiau pateiktų skaičių, kad kaina 1 km išeina labai panaši tramvajaus. Aš už, kad būtų nutiestos linijos remiantis gerais atsiliepimais iš kitų miestų apie tramvajaus naudojimosi naudą ir tiesimo kainą. Man labai patiko idėja nuteisti liniją iki traukinių stoties ir daryti integruotą transporto sistemą.
Atnaujinimas:
Atsiprašau, suklydau dėl 1 km kainos tramvajui. Ji maždaug dvigubai didesnė nei 1 km Šiaurinės. Bet ne čia esmė. Reikia skaičiuoti naudą kiek tie 1 km pinigai atneštų.Paskutinis taisė spekas; 2023.03.08, 23:32.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė dondc Rodyti pranešimą
Nuskambėjo, kaip Pakalnio pasakymas, jog BRT Šiaurinėj g. nutarė nedaryti tik dėl to, kad trūksta vietos:
https://www.google.com/maps/@54.7245...7i13312!8i6656
R.Šimašius atsakė, kad žalios juostos ir liks žaliomis. O jei A juostos bus pertvarkomos ar atsirastų nauja transporto rūšis, tam bus panaudota dešinė važiuojamoji juosta, nes taip saugiau pėstiesiems.
https://www.15min.lt/m/id/verslas/au...s-1636-1589028
- 2 patinka
Comment
-
Parašė spekas Rodyti pranešimą
Būtent. Ir ne tik miesto biudžetas. Juk atsiranda ir tokie planai kaip Judumo ar koks ten planas, kuriame minima 506 milijonų suma judumui, iš kurių berods apie 180 milijonų Europinių lėšų. Reikia pridėti, kad VLR mini, kad kitų miestų tramvajus buvo didele dalimi finansuotas iš ES pinigų, tad aš nebetikiu ,,nėra pinigų'' mantra. Čia bus kai ko kito trūkumas.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Būtų įdomu pamatyti citatą, bet taip - skamba labai blogai. Aš kalbėjau apie šitą:
Tai yra visiškai situacijoje nesigaudančio žmogaus žodžiai. Apskritai tai tiek Zuokui, tiek Šimašiui, tiek, greičiausiai, Benkunskui, ateities kartos rengs tribunolus dėl pilno viešojo transporto prioriteto piktybinio neformavimo, miesto plėtros iškraipymo ir sunkių sprendimų atidėliojimo.
- 1 patinka
Comment
Comment