Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Naujas Vilniaus gatvių standartas (nuo 2021.10)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Kelios greitos mintys perskaičius paskutinius kelis puslapius.

    - Gatvių siaurinimą reikia pradėti nuo komunikacijos (kartu gal net terminą keisti?).
    - Komunikacija / aiškinimas kodėl reikia siaurinti (ar ,,siaurinti'') / perdaryti gatves turi būti toks, kad suprastų net 12 metų vaikas.
    - Vertėtų parengti ilgalaikę susisiekimo infrastruktūros vystymo viziją ir šalia pateikti skaičius kokios naudos galima tikėtis.
    - Parengtą viziją komunikuoti plačiai ir nuolat kokius 2 metus ir tik tada pereiti prie veiksmų.

    Gal ką praleidau ar yra ką papildyti. Neveltui pavadinau greitos mintys.
    Gal galite pateikti pavyzdžių kur tokia metodologija suveikė?

    Komunikacija aišku turi kažkiek įtakos. Pats terminas “gatvių siaurinimas” yra idiotiškas, nes gatvių plotis nesikeičia, keičiasi tik kelio plotis. Gatvės ne “uždaromos”, o atveriamos. “Pralaidumas” yra matuojamas žmonėmis, o ne transporto priemonėmis.

    Bet visgi manau jog daugumoje miestų kur įvyko kažkokie reikšmingesni pokyčiai buvo rimta kova - protestai, teismai, laikini eksperimentai - vykę ir nelabai, ir tik per plauką kažkas actually įvyko. Vilnius čia nėra išimtis. Urbanizmas yra kompleksinė problema ir ją upfront išaiškinti žmonėms kurie tuo nesidomi yra misija neįmanoma, jokie skaičiai neįtikins - kol nepatirs patys tol nepatikės. Todėl pradėti nuo veiksmų kartais vienintielis būdas.

    Olandijos transformacija turbūt nebūtų įvykusi taip greitai jei nebūtų imtasi veiksmų per 70-ųjų naftos krizė.
    Paryžiaus transformacija nebūtų įvykusi taip greitai jei nebūtų greitai imtasi veiksmų per pandemija:
    https://thewaroncars.org/2020/12/10/...ch-connection/
    Paskutinis taisė felar; 2023.05.13, 14:15.

    Comment


      Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

      Reto toksiškumo esi. Susiradai vienintelę vietą, kur matyt pritaikė sustojimui 3,75m + 20cm skiriamąją ir kompromituoji visos atkarpos tikslingumą. Dabar aišku pulsi ginčyt, kad čia ne įvaža, todėl plotis ne tas, nu tebūnie, gi tamsta visad geriau žinai
      Kur čia įžvelgiamas „toksiškumas“, kai įdėtos tik gatvės nuotraukos ir matmenys? Įdėkite kitų nuotraukų ar matmenų, jei turite, o ne „toksiškumą“ siūkite. Ir pasinaudokie duota nuoroda – turėtumėte pastebėti, kad įvažos ten nebėra (ji panaikinta po 2014-ųjų, ankstesnės rekonstrukcijos metu) – tiesus „A“ juostos ruožas.
      Ginthus komentare nėra nė vieno argumento, kuo yra prasminga Saulėtekio gatvės rekonstrukcija, tik epitetai dalinami, tačiau šis komentaras patinka moderatoriui „digital“.
      Puikumėlis!
      Įdedu dar vieną matmenį, kuris rodo, kad rekonstruojant ir vėl nesilaikyta STR. Peronų aukštis juk ne 15 cm turi būti, ar ne? Taigi, Ginthus, ar pabandysite paaiškinti kur mano „toksiškumas“ ir kuo Saulėtekio rekonstrukcija buvo prasminga?
      Click image for larger version

Name:	2022-09-24 14val 34min 34sek.JPG
Views:	932
Size:	424,1 kB
ID:	2050612
      Click image for larger version

Name:	Ekrano nuotrauka iš 2023-05-13 01-08-58.png
Views:	869
Size:	28,2 kB
ID:	2050613

      Comment


        Parašė Kaid Rodyti pranešimą
        man susidaro įspūdis, kad Lietuvai gal NEBEREIK jokių teisinių dokumentų, gyvenam ir kuriam kaip kam atrodo, pirštais pamosikuodami, FB komentarus paskaitydami... Sutinkate?

        Deja, kai kurie įstatymai atitrūkę nuo realybės ir tikrai geriau kad jų nebūtų.

        -

        Comment


          Parašė KEdas Rodyti pranešimą

          Kur čia įžvelgiamas „toksiškumas“, kai įdėtos tik gatvės nuotraukos ir matmenys? Įdėkite kitų nuotraukų ar matmenų, jei turite, o ne „toksiškumą“ siūkite. Ir pasinaudokie duota nuoroda – turėtumėte pastebėti, kad įvažos ten nebėra (ji panaikinta po 2014-ųjų, ankstesnės rekonstrukcijos metu) – tiesus „A“ juostos ruožas.
          Ginthus komentare nėra nė vieno argumento, kuo yra prasminga Saulėtekio gatvės rekonstrukcija, tik epitetai dalinami, tačiau šis komentaras patinka moderatoriui „digital“.
          Puikumėlis!
          Įdedu dar vieną matmenį, kuris rodo, kad rekonstruojant ir vėl nesilaikyta STR. Peronų aukštis juk ne 15 cm turi būti, ar ne? Taigi, Ginthus, ar pabandysite paaiškinti kur mano „toksiškumas“ ir kuo Saulėtekio rekonstrukcija buvo prasminga?
          Click image for larger version

Name:	2022-09-24 14val 34min 34sek.JPG
Views:	932
Size:	424,1 kB
ID:	2050612
          Click image for larger version

Name:	Ekrano nuotrauka iš 2023-05-13 01-08-58.png
Views:	869
Size:	28,2 kB
ID:	2050613
          Toksiškumas pasireiškia kai radai nepatikusį matmenį ir pareiškei, kad nematai prasmės viso projekto. Dauguma paties pareiškimų tokio stiliaus. Ir beje jau nuspėjamas esi, nes dėl įvažos užginčyjimo tai visgi nuspėjau. Rekonstrukcijos prasmė matyt buvo parodyti ateinančioms projektuotojų kartoms šioje kalvėje, jog sovietmetis jau praėjo - juk patys mes ir išprovokavom šitą. Nu gal ir nepakankamai skandinaviškai gavosi, juk tos pačios kalvės išleistuvininkų rezultatas.
          P.S. o tai kur nors Vilniuje yra kitoks perono aukštis?

          Comment


            Tegu tie humanizatoriai ir siaurintojai, pvz., pirmiausia sutvarko žvalgų gatvė, kur nėra nei šaligatvio, nei dviračio tako. Taciau pėsčiųjų srautas nuo Žirmūnų iki Hyper norfa didžiulis, ką rodo ir pagal gatvę praminti purvini pėsčiųjų takai. Va cia pavojus pėstiesiems, o ne kokia nesenai sutvarkyta Saulėtekio alėja. Ir tokiu gatvių Vilniuje daugybė. Jau nekalbu apie gatvių ir šaligatviu kokybe, kai net Nigerijos kaime geresnė. Humanizatoriai …

            Comment


              Dar mane žavi, kai bendruomenė prašo sutvarkyti gatvę (aka žvalgų) - atsakymas miestas neturi pinigu, resursų ir panašios nesamonės - trumpai tariant - netvarkysime. Bendruomenė neprašo humanizuoti, siaurinti gatvės - prašo sutvarkyti šaligatvius, užlopyti duobes - tai yra neprašo humanizuoti, prašo civilizuoti aplinką. Atsakymas - o jo nėra, - gatvė humanizuojama, taciau ne civilizuojama. Ir visa tai tai padaroma nekokybiškai ir pigiausiomis medziagomis. Praėjus 6 men, viskas atrodo dar blogiau nei buvo. Bet kažkas iš humanizavimo vykdytojų pasistatė namą ar meiluže pakeitė …
              Paskutinis taisė Armae; 2023.05.13, 22:40.

              Comment


                Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                Toksiškumas pasireiškia kai radai nepatikusį matmenį ir pareiškei, kad nematai prasmės viso projekto. Dauguma paties pareiškimų tokio stiliaus. Ir beje jau nuspėjamas esi, nes dėl įvažos užginčyjimo tai visgi nuspėjau. Rekonstrukcijos prasmė matyt buvo parodyti ateinančioms projektuotojų kartoms šioje kalvėje, jog sovietmetis jau praėjo - juk patys mes ir išprovokavom šitą. Nu gal ir nepakankamai skandinaviškai gavosi, juk tos pačios kalvės išleistuvininkų rezultatas.
                P.S. o tai kur nors Vilniuje yra kitoks perono aukštis?
                „Radau“ ne nepatikusį, bet STR neatitinkantį ir per didelį matmenį, kuris rodo, kad „susiaurinimas“ neįvyko. Tuo tarpu pats nepateikei NEI VIENO argumento, išskyrus „parodyti ateinančioms projektuotojų kartoms šioje kalvėje, jog sovietmetis jau praėjo“, kodėl toks plotis laikytinas tinkamu ar kad kitose vietose plotis gavosi kitoks. Čia tikrai laikote argumentu Saulėtekio rekonstrukcijos pateisinimui?
                Ir nemanau, kad jei Vilniuje daugiau nėra 30 cm aukščio peronų, tai STR laikytis tampa neprivaloma. Juk STR atitinkančio pločio gatvių, pagal gatvių kategorijas įrengtų sankryžų irgi nėra daug, bet daugelis lyg ir sutaria, kad projektuoti reiktų pagal reglamentus, o ne iš akies ir įstatymų reikalavimus atitinkantį projektavimą nelaiko „toksišku“.
                Citata iš STR: „211. Stotelės perono ir važiuojamosios dalies aukščių skirtumas turi būti 300 mm. Keleivių paviljonas statomas ne arčiau kaip 1,5 m nuo perono krašto.“

                Comment


                  Parašė KEdas Rodyti pranešimą

                  „Radau“ ne nepatikusį, bet STR neatitinkantį ir per didelį matmenį, kuris rodo, kad „susiaurinimas“ neįvyko. Tuo tarpu pats nepateikei NEI VIENO argumento, išskyrus „parodyti ateinančioms projektuotojų kartoms šioje kalvėje, jog sovietmetis jau praėjo“, kodėl toks plotis laikytinas tinkamu ar kad kitose vietose plotis gavosi kitoks. Čia tikrai laikote argumentu Saulėtekio rekonstrukcijos pateisinimui?
                  Ir nemanau, kad jei Vilniuje daugiau nėra 30 cm aukščio peronų, tai STR laikytis tampa neprivaloma. Juk STR atitinkančio pločio gatvių, pagal gatvių kategorijas įrengtų sankryžų irgi nėra daug, bet daugelis lyg ir sutaria, kad projektuoti reiktų pagal reglamentus, o ne iš akies ir įstatymų reikalavimus atitinkantį projektavimą nelaiko „toksišku“.
                  Citata iš STR: „211. Stotelės perono ir važiuojamosios dalies aukščių skirtumas turi būti 300 mm. Keleivių paviljonas statomas ne arčiau kaip 1,5 m nuo perono krašto.“
                  Kedai, tu gal susipažink su tokia savoka "reikšmingumas", ir pradėk ją bent kartais gyvenime taikyti?
                  Ilgiau gyvensi, o ir gal tavo argumentus (kurių tikrai kartais turi, bet kuriuos elementariai galima atmesti kaip šiek tiek nestabilaus asmens protrūkius) aplinkiniai rimčiau priims?

                  Comment


                    KEdas tiesiog kiek per daug arogantiškas, todėl su juo sunku bendrauti, bet šiaip daro daug gerų dalykų.

                    Comment


                      Made In Vilnius kviečia balsuoti, ar reikėjo grąžinti dar vieną automobilių juostą Saltoniškių gatvėje. Kodėl svarbu balsuoti? Nes šis portalas pagal savo apklausas komunikuoja maždaug taip - "vilniečiai nusprendė, kad reikia daugiau juostų automobiliams"!

                      Comment


                        Parašė Valdemar Rodyti pranešimą
                        Made In Vilnius kviečia balsuoti, ar reikėjo grąžinti dar vieną automobilių juostą Saltoniškių gatvėje. Kodėl svarbu balsuoti? Nes šis portalas pagal savo apklausas komunikuoja maždaug taip - "vilniečiai nusprendė, kad reikia daugiau juostų automobiliams"!
                        Aš pastaruosius kelis mėnesius labai pradedu nusivilti su madeinvilnius sensaciolizmu (sensationalism? clickbaiting?) ir politikavimu. Matosi, kad bando išlaikyti skaitytojus artėdami prie Delfi lygio bulvarikos.

                        Comment


                          Humanizuota Gerosios Vilties D kategorijos gatvė darbo dieną po 17 val.
                          Click image for larger version

Name:	DSC_1794.JPG
Views:	564
Size:	1,61 MB
ID:	2051032

                          Comment


                            Parašė Kaid Rodyti pranešimą
                            Humanizuota Gerosios Vilties D kategorijos gatvė darbo dieną po 17 val.
                            Tai kamsciu daug kur yra. Ten kaip buvo, taip ir yra 2 juostos, tiesiog, kad pestiesiems patogiau. Koks sitos nuotraukos argumentas, kad gaidziai pestieji vaiksto sau, o vargsai automobilistai sedi masinose?

                            Comment


                              Turbūt labiau toks, kad reikėtų uždrausti tranzitą.

                              Comment


                                Parašė Kaid Rodyti pranešimą
                                Humanizuota Gerosios Vilties D kategorijos gatvė darbo dieną po 17 val.
                                Kadangi pa'like'ino Romas, tai turiu pasakyti, kaip ten važinėjantis, kad tiek iki humanizavimo, tiek dabar juostų skaičius liko toks pats, tik jos dabar siauresnės, o pestiesiems dabar labai patogu.

                                Click image for larger version

Name:	gerosios vilties.jpg
Views:	569
Size:	152,6 kB
ID:	2051076

                                O štai, kad ten atsirado daugiabutis, t.y. daugiau gyventojų + padidėjęs automobilių skaičius mieste + mėgstama vairuotojų vieta iki Savanorių, kur sankryžos pralaidumas nėra didelis. Bet tai galime ignoruoti, svarbiausia, kad "susiaurino", nes jeigu to nebūtų, gyventume šokolade.

                                Comment


                                  Esmė, kad gatvė, palyginus kokia buvo, ir kaip dabar atrodo, tai diena ir naktis. Takai patogūs, aiškios perėjos, daug žalumos (bus dar daugiau kai pilnai užaugs), atsirado parkavimo vietos.
                                  Kas liūdina - gatvė neatlieka savo funkcijos. Absoliuti dauguma važiuoja tranzitu, norėdami išvengti kamščių Tūkstantmečio gatvėje (A kat.), pradėdami kelionę Vilkpėdės, Panerių, Naugarduko ir t. t. gatvėse, bet juk ne tam ji skirta, o privažiuoti prie gyvemosios aplinkos, prie tam tikrų teritorijų.

                                  Comment


                                    Sugalvojau vieną dalyką, kuris visoje šioje siaurinimo temoje mane guodžia ir teikia vilčių. Kalvarijų gatvėje įrengta A juosta vietoj automobilių juostos ir dėl to labai daug triukšmo nebuvo kelta ir nėra keliama šiuo metu. Kažkiek buvo, bet nieks nesiūlė naikinti A juostos per rinkimų kampaniją ir pan.

                                    Tai gal nėra viskas absoliučiai beviltiška.

                                    Comment


                                      Šiandien ryte piko metu važiuodamas užmečiau akį į vėl padidintą juostų kiekį Saltoniškių gatvėje. Nei viena iš grąžintų juostų nebuvo naudojama. Juosta važiuojant nuo T. Narbuto gatvės nenaudojama, nes pasukti galima tik iš vienos juostos, tad tik viena ir tenaudojama. Juosta važiuojant nuo Saltoniškių gatvės ir norint sukti į dešinę irgi nenaudojama, nes važiuojantys tiesiai yra taip ilgai išsirikiavę, kad pasiekia ir tą vietą, kur juosta į dešinę prasideda, tad ji buvo visiškai tuščia.

                                      Comment


                                        Bet visokie Romai jaučiasi iškovoję labai didelę pergalę. Gal benzingalviams iš tiesų aplink matant dafigą nenaudojamo asfalto, kamščiai atrodo mažesni? Dabar stovi viena juosta, prieš išplatinimą stovėjo visa gatvė, nu y kas, kad kitos juostos net negali būt naudojamos.

                                        Comment


                                          Parašė Kaid Rodyti pranešimą
                                          Humanizuota Gerosios Vilties D kategorijos gatvė darbo dieną po 17 val.
                                          Click image for larger version

Name:	DSC_1794.JPG
Views:	564
Size:	1,61 MB
ID:	2051032
                                          Ir? Lyg Gerosios Vilties gatvėje anksčiau nebuvo kamščių? Juostų skaičius nepasikeitė, tai pralaidumui įtakos neturėjo būti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X