Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Naujas Vilniaus gatvių standartas (nuo 2021.10)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Yra [straipsnių], bet labai mažai, neseniai čia buvo postintas kažkokio profesoriaus iš Klaipėdos universiteto straipsnis.
    Šiek tiek nustebinai, kai pradėjai klausinėti, kodėl dedamos nuorodos į periodiškai pasirodančius apie pasipiktinimą gatvių siaurinimais. tai yra natūralu, nes niekam nepatinka papildomai sėdėti kamščiuose dėl kažkieno fantazijų.
    Kol kas šitame forume dar nėra uždrausta dėti nuorodas straipsnius, nors už kai kam nepatinkantį straipsnį galima gati ir pražangą. (šį kartą to, atrodo, pavyko išvengti)
    Niekas netrukdo susirasti priešingos krypties straipsnių

    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Deja, tai gali būti tiesa (nors kol normalių apklausų nėra, sunku pasakyti tiksliai). Tai tam mes čia ir diskutuojam, dedam įvairių pavyzdžių, kad įrodytume humanizavimo ("siaurinimo") reikalingumą. Gaila, kad žurnalistai eina lengviausiu keliu ir nesigilindami į problematiką varo straipsnius tik į vienus vartus.
    Labai nustebinai, kad pripažįsti akivazdų faktą, jog šimašiniais siaurinimais susižavėjusių yra nykstanti mažuma, kuri labai aktyvi šiame forume ir bando sudaryti priešingą įspūdį.

    Komentuoti:


  • Nitro
    replied
    Aš jokios konkrečios vietos neturėjau mintyje - tiesiog tokios bendros tendencijos.

    O kad važiavimas leistinu greičiu kelio viduriu žmonėms nesukelia problemų galima stebėti vakariniame aplinkkelyje - greičiau važiuojant patogiausia visus apsilenkti yra pirma juosta.

    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Man čia skamba kaip susigalvotos problemos. Pats dažnai ten važiuoju ir kartais (ne visada) specialiai važiuoju ribotu greičiu. Lenkia, yra kas prisijungia. Ir nieko. Nei pavojinga, nei baisu, nei sunku troleibusą aplenkt.

    Komentuoti:


  • kuk
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Yra, bet labai mažai, neseniai čia buvo postintas kažkokio profesoriaus iš Klaipėdos universiteto straipsnis.

    Deja, tai gali būti tiesa (nors kol normalių apklausų nėra, sunku pasakyti tiksliai). Tai tam mes čia ir diskutuojam, dedam įvairių pavyzdžių, kad įrodytume humanizavimo ("siaurinimo") reikalingumą. Gaila, kad žurnalistai eina lengviausiu keliu ir nesigilindami į problematiką varo straipsnius tik į vienus vartus.
    Įdomūs būtų apklausų rezultatai skirtingų žmonių kategorijų, pvz.:

    - pagal amžiaus grupes: iki 14 m. (mažamečiai); 14-17 m. (nepilnamečiai); 18-24 m. (studentinio amžiaus); 25-34 m., 35-44 m., 45-54 m., 55-64 m. (dirbančio amžiaus), 65 ir daugiau m. (pensijinio amžiaus;
    - pagal tai, ar turi vairavimo teises ar ne;
    - pagal tai, koks jų dažniausias susisiekimo mieste būdas (kaip kasdien pasiekia mokyklą, darbą ir pan.);
    - pagal tai, ar sutinka su visokiais abstrakčiais teiginiais, kaip: „Mieste per daug triukšmo.“, „Eidamas per perėją jaučiuosi saugus“ (visiškai nesutinku, nesutinku, nežinau, sutinku, visiškai sutinku) ar „Man malonu vaikščioti Naujamiesčio gatvėmis.“ ir pan.

    Žodžiu, yra geresnių būtų, išsiaiškinti, kaip iš tikrųjų yra negu visokie į public outrage apeliuojantys straipsniai. Neretai sociologai išsiaiškina, kad patys žmonės realiai nelabai suvokia, su kuo jie iš tikrųjų sutinka ir ko jie nori, nes daug negalvoja, kodėl kai kurie jų teiginiai, veiksmai norai ir lūkesčiai vienas kitam prieštarauja. Pvz., matyt, nenuostabu, jei tas pats žmogus sutiktų su visais šiais teiginiais: „Gyvenu mieste.“, „Dažniausiai susisiekimui mieste naudoju automobilį.“, „Mieste per daug triukšmo.“, „Kamščiai mieste yra didelė problema.“, „Viešajam transportui mieste yra skiriama pakankamai lėšų“, „Gatvės neturėtų būti siaurinamos.“, „Dėl šaligatviuose įrengiamų dviračių takų, kai kuriose miesto vietose, pėsčiųjų takai tapo pernelyg siauri“, „Man dažnai nėra malonu vaikščioti greta Naujamiesčio gatvių“, „Sutinku su teiginiu, kad gyvenimas užmiestyje yra kokybiškesnis nei mieste.“

    Žinoma, teiginiai turi būti šlifuojami ir turėtų būti bandoma, kiek įmanoma, „pagauti“ tas prieštaras ar tą tikrąją nuomonę iš skirtingų kampų, nes vienoje formuluotėje (kur klausiama iš esmės to paties ar labai panašaus) tas pats žmogus atsakys „sutinku“, kitoje – „nesutinku“. Arba žmogus gali pamatyti, kad apklausa aiškiai „kažkur lenkia“ (kažko siekia), todėl gali pradėti ieškoti kabliukų ir atsakinėti ne nuoširdžiai, o tikslingai kažko siekdamas.
    Paskutinis taisė kuk; 2023.04.28, 13:50.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Deja, kitokių straipsnių viešumoje nelabai ir yra.
    Yra, bet labai mažai, neseniai čia buvo postintas kažkokio profesoriaus iš Klaipėdos universiteto straipsnis.
    Kas gali paneigti, kad kad didelė dalis siaurinimų šalininkų telpa šiame forume ir "Laisvės partijos" rinkėjų sąraše. Absoliučiai daugumai gyventojų tos iniciatyvios su siaurinimais nepatinka.
    Deja, tai gali būti tiesa (nors kol normalių apklausų nėra, sunku pasakyti tiksliai). Tai tam mes čia ir diskutuojam, dedam įvairių pavyzdžių, kad įrodytume humanizavimo ("siaurinimo") reikalingumą. Gaila, kad žurnalistai eina lengviausiu keliu ir nesigilindami į problematiką varo straipsnius tik į vienus vartus.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė Nitro Rodyti pranešimą

    nes trys aplenks, o kokie du kabės ant šiknos "teilgeitindami", jau nekalbu apie sunkumus persirikiuoti į antrą/trečią juostas, kai tas srautas lekia +20kmh greičiau nei pats važiuoji, nors ir pagal KET.
    Man čia skamba kaip susigalvotos problemos. Pats dažnai ten važiuoju ir kartais (ne visada) specialiai važiuoju ribotu greičiu. Lenkia, yra kas prisijungia. Ir nieko. Nei pavojinga, nei baisu, nei sunku troleibusą aplenkt.

    Komentuoti:


  • Nitro
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Patikslink: kodėl neįmanoma važiuot, jeigu srautas lenkia? Tegul lenkia, kas tau?
    nes trys aplenks, o kokie du kabės ant šiknos "teilgeitindami", jau nekalbu apie sunkumus persirikiuoti į antrą/trečią juostas, kai tas srautas lekia +20kmh greičiau nei pats važiuoji, nors ir pagal KET.

    Komentuoti:


  • kuk
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą

    PS.: Tarp kitko, aš neabejoju, kad nesaugumo jausmas labai subjektyvus. Gal būtų kitaip važiuojant dideliu, masyviu SUV. Mažos žuvelės turi daugiau prisitaikyti
    Įdomus atrodytų vaizdelis, kaip Vilniuje griežtai pagal KET važinėja naujas Ford F150

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Perfect Rodyti pranešimą

    Jeigu viską vertintume tik per daugumos nuomonės prizmę, tai dauguma socialinių ir ekonominių reformų stagnuotų.


    Jei dauguma reformų stagnuotų tai būtų tik į naudą. Kol kas dažnai tiesiog daromos reformos niekant jų neužbaigiant ir metantis prie naujų reformų. Pavyzdžiui mūsų švietimo ar sveikatos sistemos.

    Komentuoti:


  • Kecal
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Patikslink: kodėl neįmanoma važiuot, jeigu srautas lenkia? Tegul lenkia, kas tau?
    Jeigu visas srautas gerokai viršija leidžiamą greitį, važiavimas pagal taisykles pradeda darytis nesaugus dėl nuolatinių rizikingų manevrų aplinkui. Aš dažniausiai važiuoju su mažais vaikais – jau geriau nuvažiuosiu saugiai, viršydamas kvailus ribojimus proto ribose, negu rizikuosiu. (Visa laimė, kad Narbuto gatve retai tenka važiuoti, bet šiaip ilgai trunkantys kelio darbai ir „pamirštami“ ženklai bado akis visur Lietuvoje, kur benuvažiuočiau.)

    PS.: Tarp kitko, aš neabejoju, kad nesaugumo jausmas labai subjektyvus. Gal būtų kitaip važiuojant dideliu, masyviu SUV. Mažos žuvelės turi daugiau prisitaikyti
    Paskutinis taisė Kecal; 2023.04.28, 10:22.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą
    <..> Dabar Narbuto gatve tiesiog neįmanoma važiuoti pagal taisykles – srautas iškart pradeda lenkti dvigubu greičiu.
    Patikslink: kodėl neįmanoma važiuot, jeigu srautas lenkia? Tegul lenkia, kas tau?

    Komentuoti:


  • Kecal
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą
    Stovi ženklas 30 ir darbai kelyje.
    Stovi darbininkas ir atitvarai važiuojamojoje dalyje.
    Ties perėja išardytas asfaltas.

    Tai arba atidumo daugiau reikia ir leistinu greičiu nesudėtinga lengvosioms važiuoti šalia (o autobusą ir pan. žinoma įleisti) arba reikalauti statybų metu palikti tik po 1 juostą.

    Bet straipsniuose konstatuojama tarsi čia galutinis siaurinimas. Tas pats ir kitoms galioja kaip Saltoniškių g. ar Saulėtekio al.
    Tiesą sakant, man atrodo, tai būtų geriausia išeitis, jeigu darbai būtų išties greitai vykdomi. Dabartinė praktika, kai ištisus mėnesius ar metus paliekamas greičio ribojimas iš pažiūros sutvarkytoje, tik linijų neturinčioje gatvėje, yra kažkoks iškrypimas. Taip vairuotojai skatinami visada ir visur nepaisyti ženklų. Dabar Narbuto gatve tiesiog neįmanoma važiuoti pagal taisykles – srautas iškart pradeda lenkti dvigubu greičiu.

    Komentuoti:


  • Perfect
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Deja, kitokių straipsnių viešumoje nelabai ir yra.
    Kas gali paneigti, kad kad didelė dalis siaurinimų šalininkų telpa šiame forume ir "Laisvės partijos" rinkėjų sąraše. Absoliučiai daugumai gyventojų tos iniciatyvios su siaurinimais nepatinka.
    Jei būtų kitaip, tai būtų daugiau ir kitokios pakraipos straipsnių (užsakytas PiaRas nesiskaito)

    Kai rasite kokį straipsnį apie tai, koks geras gatvių siaurinimas ir šimašinis "gatvių standartas", tai įkelkite į šią temą.
    Jeigu viską vertintume tik per daugumos nuomonės prizmę, tai dauguma socialinių ir ekonominių reformų stagnuotų.



    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Įdomu, ar kada Romui atsibos kelti tokius straipsnius čia?
    Deja, kitokių straipsnių viešumoje nelabai ir yra.
    Kas gali paneigti, kad kad didelė dalis siaurinimų šalininkų telpa šiame forume ir "Laisvės partijos" rinkėjų sąraše. Absoliučiai daugumai gyventojų tos iniciatyvios su siaurinimais nepatinka.
    Jei būtų kitaip, tai būtų daugiau ir kitokios pakraipos straipsnių (užsakytas PiaRas nesiskaito)

    Kai rasite kokį straipsnį apie tai, koks geras gatvių siaurinimas ir šimašinis "gatvių standartas", tai įkelkite į šią temą.

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Parašė kuk Rodyti pranešimą

    Tikslas kaip ir įgyvendintas. Man irgi pirmą kartą buvo baisu kai kuriuose Vakarų Europos miestuose važinėti siauromis gatvelėmis, kol dašuto, kad man ir turėtų būti baisu. Dėl to, kur reikia važiuoti, pvz., max 30 ar 40 km/h, visi ir važiuoja max 30 ar 40 km/h (dažnai ir mažiau).
    Geras pastebėjimas. Asmeniškai mane visada labai neigiamai nustebina tas kontrastas atplaukus iš Švedijos su keltu ir tik išvažiavus į Klaipėdos gatves - civilizacija vs. laukiniai vakarai.

    Iš pripratimo važiuoji leistinu greičiu, kuris Lietuvoje dėl neadekvačiai plačių gatvių jaučiasi lyg važiuoji 20-30km/h lėčiau, visi lenkia, pypsi, pyksta, kad nevažiuoji "kaip normalūs žmonės"...

    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Įdomu, ar kada Romui atsibos kelti tokius straipsnius čia?
    kol teises tures tol neatsibos

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Įdomu, ar kada Romui atsibos kelti tokius straipsnius čia?

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Stovi ženklas 30 ir darbai kelyje.
    Stovi darbininkas ir atitvarai važiuojamojoje dalyje.
    Ties perėja išardytas asfaltas.

    Tai arba atidumo daugiau reikia ir leistinu greičiu nesudėtinga lengvosioms važiuoti šalia (o autobusą ir pan. žinoma įleisti) arba reikalauti statybų metu palikti tik po 1 juostą.

    Bet straipsniuose konstatuojama tarsi čia galutinis siaurinimas. Tas pats ir kitoms galioja kaip Saltoniškių g. ar Saulėtekio al.

    Komentuoti:


  • kuk
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Ar jums atrodo normalu, kad mašinos tik kaip šachmatai išsirikiavusios gali važiuoti“
    Tikslas kaip ir įgyvendintas. Man irgi pirmą kartą buvo baisu kai kuriuose Vakarų Europos miestuose važinėti siauromis gatvelėmis, kol dašuto, kad man ir turėtų būti baisu. Dėl to, kur reikia važiuoti, pvz., max 30 ar 40 km/h, visi ir važiuoja max 30 ar 40 km/h (dažnai ir mažiau).

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Delfi.lt 2023.04.26
    Dėl siaurinamų gatvių vilniečiui trūko kantrybė
    Gatvių siaurinimas Vilniuje – opi tema, o pastaruoju metu pasipiktinimo savivaldybės sprendimais, iš vairuotojų sulaukiama vis daugiau. Nemažai aštrių žodžių nuskambėjo dėl Saltoniškių gatvės pertvarkymo, tačiau vairuotojai nerimsta ir dėl kitos, visai netoliese esančios vietos – T. Narbuto gatvės susiaurinimo šalia išsukimo iš prekybos centro „Panorama“. (..)

    Kiekvieną dieną važinėju T. Narbuto gatve, ir kiekvieną dieną prie „Vyno klubo“ vyksta kažkokie nesusipratimai. Gatvė susiaurinta tiek, kad ramiai pravažiuoti nebeįmanoma, du automobiliai nebetelpa, vos ne veidrodėliais trankytis reikia. Kitas momentas, kai šalia važiuoja viešasis transportas. Tai arba autobuso vairuotojui reikia stabdyti, arba automobilio vairuotojui, nes kitaip autobusas mašiną tiesiog užspaudžia. Kas važiuoja pirma juosta, žiūrėdami, kad neužkliudytų dešinėj sustatytų kelio ženklų, net nepastebi, kad jau antra juosta važiuojančiam nebėra kur dėtis. Ar jums atrodo normalu, kad mašinos tik kaip šachmatai išsirikiavusios gali važiuoti“


    Vilniaus miesto savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas teigė, kad apie numatomus pokyčius T. Narbuto gatvėje, gyventojai jau buvo informuoti. Vis dėlto, jis pabrėžė, kad numatyti pokyčiai atitinka Statybos techninio reglamento keliamus reikalavimus tokios kategorijos gatvei. „Vietoje 4 eismo juostų ties pasukimu į Stirnų gatvę paliekamos 3, vieną iš jų skiriant posūkiui į dešinę – specialistų vertinimu, to visiškai pakanka tinkamam eismo pralaidumui užtikrinti. (...)

    https://www.delfi.lt/auto/patarimai/...raido-93188291

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

    Gal neklijuotų ant stulpų, jei būtų tam dedikuotos vietos. Kodėl viską bandome spręsti tik per draudimus ir slėpimus? Klijuoja ten kur didžiausia tikimybė perskaityt pvz. stotelėse. O ten pasirinkimas tik ant stulpo arba ant stiklo
    O kodėl turėtu būti dar daugiau dedikuotų vietų reklamai?

    Komentuoti:

Working...
X