Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Kelių ir gatvių eismo saugumo priemonės - greičio matuokliai, kalneliai, ...

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė evil Rodyti pranešimą

    Iš principo jie yra tam, kad įvažiuojant į miestelį numestum nuo 90km/h iki 50km/h, bet jei pastatysi tik vienoje pusėje, tai bus apvažiuojami priešpriešine. Ir šiaip su eiliniu automobiliu važiuojant netenka numetinėt iki 30km/h, laisvai 40-50km/h įveikiama.
    Aš suprantu, kodėl neišeina padaryti kalnelio tik vienoje pusėje. Bet man atrodo daug racionaliau (ir paprasčiau) padaryti, pvz., dirbtinį „iškreivinimą“ vienoje pusėje, o kitą (išvažiavimo) pusę palikti laisvą ir tiesią. Yra vietų, kur būtent taip ir padaryta, bet gerokai per mažai.

    Šiaip man neatrodo, kad lietuviai yra tokie unikaliai prasti vairuotojai, kad galima būtų pateisinti tokią „linksmųjų kalnelių“ maniją. Ten, kur tikrai reikia lėtinti eismo greitį, pvz., Sudervės g. Avižieniuose, kur dabar gal 9 kalneliai, pakaktų susiaurinti važiuojamąją dalį ir PAGALIAU sudėti šaligatvius, kad žmonėms būtų kur eiti. Bet tam turi iš tiesų rūpėti saugumas, o ne vien „varnelės“ padėjimas.

    PS.: Dar pagalvojau, kad būtent tai yra fundamentali Lietuvos eismo problema: daugelis mūsų gatvių ir kelių tiesiog fiziškai neatitinka greičio, kuris deklaruojamas ir kurio siekiama. Jei miestelio gatvė atrodys kaip užmiesčio kelias, visada atsiras tokių, kurie ja ir važiuos >70 km/h greičiu.
    Paskutinis taisė Kecal; 2023.08.02, 10:45.

    Comment


      Iškreivinimai nelabai veikia ten kur reikia palikti pravažiavimą fūrom/autobusam. Nes jei jie prilėtinti turi, tai lengvoji ten gali nestabdydama pravažiuoti. Aš vis laukiu kol atsiras geras sprendimas aktyvių "kalnelių", kurie paaukštėja kuo greičiau bandai jį įveikti, esu matęs keletą konceptų, bet panašu jog nė vienas nepasitaisino.
      O kad lietuviai unikalūs tuo, kad labai linkę viršyti greitį net artimiausių kaimynų atžvilgiu - užtenka pervažiuoti Lenkiją autopilotą nustačius leistinu greičiu ir 80% už tave greičiau važiuojančių automobilių bus su lietuviškais numeriais.

      Comment


        Parašė evil Rodyti pranešimą
        ...užtenka pervažiuoti Lenkiją autopilotą nustačius leistinu greičiu ir 80% už tave greičiau važiuojančių automobilių bus su lietuviškais numeriais.
        Paprastuose keliuose gal ir galioja, bet autostradose ir greitkeliuose - ne. Ten lenkai laksto tokiais greičiais, kad nesuprantu, ar jie baudų nebijo, ar kažką žino kaip jų negauti..

        Comment


          Parašė evil Rodyti pranešimą
          Iškreivinimai nelabai veikia ten kur reikia palikti pravažiavimą fūrom/autobusam. Nes jei jie prilėtinti turi, tai lengvoji ten gali nestabdydama pravažiuoti. Aš vis laukiu kol atsiras geras sprendimas aktyvių "kalnelių", kurie paaukštėja kuo greičiau bandai jį įveikti, esu matęs keletą konceptų, bet panašu jog nė vienas nepasitaisino.
          O kad lietuviai unikalūs tuo, kad labai linkę viršyti greitį net artimiausių kaimynų atžvilgiu - užtenka pervažiuoti Lenkiją autopilotą nustačius leistinu greičiu ir 80% už tave greičiau važiuojančių automobilių bus su lietuviškais numeriais.
          Variantas - kuo greičiau vsžiuoji, tuo ilgesniam laikui uždegamas raudonas šviesoforas.

          Vokietijos pusėje laksto su vokiškais numeriais. Gal lenkai nesiunčia baudų į užsienį?
          -

          Comment


            Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą

            Paprastuose keliuose gal ir galioja, bet autostradose ir greitkeliuose - ne. Ten lenkai laksto tokiais greičiais, kad nesuprantu, ar jie baudų nebijo, ar kažką žino kaip jų negauti..
            Apie latvius irgi tą patį galima pasakyti, lenkia kur netingi per sankryžas, baltai dažytas saleles. Kažkaip pas mus tai žymiai rečiau matau.

            Comment


              Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą

              Paprastuose keliuose gal ir galioja, bet autostradose ir greitkeliuose - ne. Ten lenkai laksto tokiais greičiais, kad nesuprantu, ar jie baudų nebijo, ar kažką žino kaip jų negauti..
              Kad būtent greitkeliuose tas ir galioja, lenkai ten lėčiau nei leistinas greitis važiuoja, o lietuviai +10-30. Vienas kitas lenkas aplenkia, bet mažuma.

              Comment


                Parašė evil Rodyti pranešimą

                Kad būtent greitkeliuose tas ir galioja, lenkai ten lėčiau nei leistinas greitis važiuoja, o lietuviai +10-30. Vienas kitas lenkas aplenkia, bet mažuma.
                Na nežinau, prieš kelias dienas grįžau iš kelionės, kurios metu du kartus pervažiavau Lenkiją - įspūdis priešingas. Dauguma važiuoja kiek lėčiau ar maksimaliu leistinu greičiu, bet dalis greičiau, o kokia 10 proc pralėkdavo tokiu greičiu, kad net nusistebėdavau. Tačiau nepastebėjau nė vieno lenkiančio lietuvio (aišku, ir nesistengiau žiūrėti)

                Comment


                  Parašė Kecal Rodyti pranešimą
                  PS.: Dar pagalvojau, kad būtent tai yra fundamentali Lietuvos eismo problema: daugelis mūsų gatvių ir kelių tiesiog fiziškai neatitinka greičio, kuris deklaruojamas ir kurio siekiama. Jei miestelio gatvė atrodys kaip užmiesčio kelias, visada atsiras tokių, kurie ja ir važiuos >70 km/h greičiu.
                  Gatvės gyvenviečių dažnai būna platesnių juostų negu užmiesčio keliai. Suprantu, parkavimo juostos, "daug įvažiavimų", bet ši amerika iš vėlyvojo sovietmečio turi baigtis. Parkavimui normalios kišenės, o juosta - 3,25 m pločio.

                  Daugybė renovacijų miesteliuose, ypač prieš 10-15 metų tiesiog būdavo dėl medžiagų atnaujinimo, jokia humanizacija nevyko. Tiesą sakant, vis tiek estetikos atsilikimas nuo V. Europos jaučiasi, ypač jei nepaženklina laiku juostų ir žvyro iš kelkraščių nenuvalo.

                  Tik pastaraisiais keletą metų miesteliuose adekvatesnė renovacija.
                  Deja, siaurinimo neišvengsim, kitaip reklamuok saugų greitį nereklamavęs, vis tiek viršys vien dėl to, kad pagal dizainą keliu lengva važiuot dideliu greičiu. Kalniukai yra pigi idėja fix, kurią dauguma baigia prakeikti. Patraukliau būtų aiškiai paženklinti iškreivinimai.

                  Dėl dizaino trūkumų aš jau kurį laiką suprantu pažeidėjus. Jei rimčiau gaudyt, tai tik visokius driftintojus, drag'intojus, važiuojančius be dusliarkos ir t.t. Visa kita turi spręsti savivaldybės ir privatininkai, taisydami savo gatvių tinklo trūkumus.
                  Paskutinis taisė PoDV; 2023.08.02, 13:08.

                  Comment


                    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                    Dėl dizaino trūkumų aš jau kurį laiką suprantu pažeidėjus.
                    Koks turi būti dizainas, kad verstų pažeidinėti įstatymą? Ir dar tai suprasti? Vienintelis variantas būtų kai ženklas paslėptas už medžių (tas pasitaiko, bet medžiai šventi, jų negalima liesti), bet žmogus, ypač išsilaikęs teises, turėtų suprasti kas yra saugu ir kas yra nesaugu. Nėra jokio pasiteisinimo važiuoti 90km/h per miestelį, vien dėl to, kad gatvės nepakankamai siauros.

                    Comment


                      Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą

                      Na nežinau, prieš kelias dienas grįžau iš kelionės, kurios metu du kartus pervažiavau Lenkiją - įspūdis priešingas. Dauguma važiuoja kiek lėčiau ar maksimaliu leistinu greičiu, bet dalis greičiau, o kokia 10 proc pralėkdavo tokiu greičiu, kad net nusistebėdavau. Tačiau nepastebėjau nė vieno lenkiančio lietuvio (aišku, ir nesistengiau žiūrėti)
                      Reikia per ilguosius savaitgalius ten važiuoti, kuomet lietuvių srautas juntamai didesnis ir kai tenka be sustojimų 800km nuvažiuoti gaunasi visai įdomus žaidimas skaičiuoti lenkiančius automobilius.

                      Comment


                        Su eismo raminimo kalnelių ''efektyvumu'' plačiai galima susipažinti Vilniuje, Kęstučio gatvėje, kur maždaug 1km atkarpoje yra 9 (!) kalneliai. Troleibusai toje atkarpoje perveža daug daugiau eismo dalyvių, negu automobiliai (važiuoja populiariausias troleibuso maršrutas mieste, kaip ne kaip), bet kiekvienąkart arba troleibusas pristabdo iki 5km/h, arba vienu ratu važiuoja ant dviračių tako, arba keleiviai pašoka iki lubų.

                        Tokio marazmo neteko matyti niekur, kur VT yra pristatomas kaip daugiau mažiau legit keliavimo būdas ir kur važiuoja populiariausi miesto maršrutai - ar tai būtų Varšuva, ar Ryga, ar Brno.

                        Comment


                          Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                          Su eismo raminimo kalnelių ''efektyvumu'' plačiai galima susipažinti Vilniuje, Kęstučio gatvėje, kur maždaug 1km atkarpoje yra 9 (!) kalneliai. Troleibusai toje atkarpoje perveža daug daugiau eismo dalyvių, negu automobiliai (važiuoja populiariausias troleibuso maršrutas mieste, kaip ne kaip), bet kiekvienąkart arba troleibusas pristabdo iki 5km/h, arba vienu ratu važiuoja ant dviračių tako, arba keleiviai pašoka iki lubų.

                          Tokio marazmo neteko matyti niekur, kur VT yra pristatomas kaip daugiau mažiau legit keliavimo būdas ir kur važiuoja populiariausi miesto maršrutai - ar tai būtų Varšuva, ar Ryga, ar Brno.
                          Kodėl neįrengiami būtent autobusams pritaikyti kalneliai, kokių pilna, pavyzdžiui, Londone?

                          Comment


                            Parašė evil Rodyti pranešimą

                            Koks turi būti dizainas, kad verstų pažeidinėti įstatymą? Ir dar tai suprasti? Vienintelis variantas būtų kai ženklas paslėptas už medžių (tas pasitaiko, bet medžiai šventi, jų negalima liesti), bet žmogus, ypač išsilaikęs teises, turėtų suprasti kas yra saugu ir kas yra nesaugu. Nėra jokio pasiteisinimo važiuoti 90km/h per miestelį, vien dėl to, kad gatvės nepakankamai siauros.
                            Stebėdamas kelio elementus pats matai kokiu greičiu reik važiuot, pvz. daugiabučio kieme nevažiuosi 90 km/h.

                            Jei nori, kad 30 km/h gatvėje važiuotų 30 ir ne daugiau, turi būti šiek tiek susiaurinta važ. dalis, aiškios parkavimo vietos, geriausia, kad ir visokie didelio gabarito transportai nevažinėtų nebent mažos talpos šiukšliavežės. Tai yra žemos kategorijos gatvė.

                            Jei nori, kad 50 km/h gatvėje važiuotų ant 50. Taip pat negali būti juostos kaip autostradoje, kokių net 130 km/h kelyje nebūna. Esu už žalias vejas skiriamojoje juostoje, ir juostas 3,25 m pločio, o 3 m ten kur tikrai siaura ir netelpa, pvz. posūkio juostai pažymėti ar ten kur labai siaura ir juostų ženklinimas nenutrūktų ar nesibaigtų kelio juosta.

                            Žinau, kad per naktį gatvių nerenovuosi, bet priemonės reik protingas dėt. Kalnelius pateisinčiau mažesnės kategorijos gatvėse, kad nebūtų bereikalingo tranzito ir kampų nukirtinėtojų*
                            Kitur iškreivinimai arba šviesoforai, kur pėstysis per 5 sec gali išsikviest žalią, ir tik išimtiniu atveju kalneliai.
                            Lietuviai daugmaž šviesoforų paiso, nesakau kad 100%, bet jei nėra kokių labai nepatogių sprendimų kaip sunkiai pastebimi sukant į dešinę šviesoforai, pvz. Vilniaus Didlaukio ar Geležinio Vilko/Žalgirio g., tai arti 100%.

                            Nevažiuosi gyvenviete 90 km/h, bet jei įrengsi iškreivinimus (saleles) prieš gyvenvietę (pavyzdys tokio iškreivinimo yra A6 prieš Jonavą, važiuojant iš Kauno), tai ir visokių "durnių" apmažės, kuriems nusispjaut tie ribojimai.

                            *Dėl vairavimo kultūros dar vieno trūkumo nepaminėjau yra staigus gazavimas. Kartais praeinu piko metu Muravos degalinę Kaune, pradžioj nesuprasdavau, kodėl ant greitų taip mašinos lekia, pasirodo nukirtinėja kampą/kamštį, tranzitu staigiai gazuodami nori greičiau pakliūt iš Pramonės pr. į Savanorių pr.
                            Paskutinis taisė PoDV; 2023.08.02, 14:52.

                            Comment


                              Yra egzaminų vertinimo taisyklės, kuriose nurodyta, kad reikia važiuoti leistinu arba iki 15km/h mažesniu greičiu nei leistinas, jei aplinkybės nereikalauja kitokio sprendimo - t.y. nelija, nesninga, eismas įprastas, kelias geras ir t.t. Ir nėra pagrindo su tuo nesutikt.

                              Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                              Esmė teiginio kaip suprantu yra ne ženklų susigaudyme, o traktavimas, kad važiavimas lėčiau nei leidžiamas maksimalus yra trukdymas kitiems.

                              Comment


                                LAKD "už eismo saugumą" autostradoje A1 kovoja ne naikindama pavojingas provėžas, o statydama greičio matuoklius ten, kur visiškai nėra avarijų

                                Lrytas.lt 20230.8.04
                                Dėl sprendimo įrengti vidutinio greičio matuoklius autostradoje Seimo narys pratrūko: ar valdininkams viskas gerai su galva?
                                Nors Lietuvos gyventojai jau skundžiasi, kad greičio matuokliai „tuoj bus ant kiekvieno kampo“, tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) nestabdo – numatyta įrengti gal virš pusšimčio vidutinio greičio ir keletą momentinio greičio matuoklių valstybinės reikšmės keliuose.

                                LAKD sudarytame greičio kontrolės priemonių žemėlapyje matyti, kad per 2023–2024 m. Lietuvoje planuojama įrengti 54 vidutinio greičio stebėjimo ruožus, o dar šiemet turėtų išdygti šeši momentinio greičio matuokliai.
                                Net keturi vidutinio greičio kontrolės ruožai atsiras automagistraliniame kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda (...)
                                Trys iš jų nebus ilgi. Pirmasis prasidės netoli Viduklės ir baigsis ties Kryžkalniu, jo ilgis – beveik 13 km, ties Gargždais pasitiks kiek daugiau nei 6 km ruožas, o įvažiuojant į Klaipėdą – vos 900 metrų.
                                O štai iškart už Kryžkalnio prasidėsiantis kontrolės ruožas bus vienas ilgiausių šalyje ir tęsis beveik 31 km

                                „Įdomu ar tiems, kas priima tokius sprendimus su galva viskas tvarkoje?“, – tokiu sprendimu pasipiktino Seimo narys Andrius Mazuronis. Jis savo socialinio tinklo paskyroje paskelbė įrašą, kuriame teigia: „Man atrodo, kad jau akivaizdu, kad mes naudojame greičio kontrolės priemones (ar vidutinius greičio matavimo prietaisus, ar trikojus) ne tam, kad eismas būtų saugesnis, o tam, kad būtų įmanoma surinkti kaip galima daugiau baudų."
                                (...)
                                Kelių direkcijos pasiteiravus, pagal kokius kriterijus sprendžiama, kur bus sumontuoja nauja eismo stebėjimo įranga, jos atstovė Neda Černiauskaitė naujienų portalą lrytas.lt patikino, jog įmonė turi medotiką, kurios laikosi. „Greičio matuoklių įrengimo vietos nustatomos atsižvelgus į kriterijus, nustatytus Kelių direkcijos parengtose greičio matuoklių įrengimo eiliškumo nustatymo metodikose.

                                https://www.lrytas.lt/auto/radaras/2...alva--27904937

                                Comment


                                  o tam, kad būtų įmanoma surinkti kaip galima daugiau baudų.
                                  Perfrazuojant: leiskite normaliems bachūrams viršyti greitį nebaudžiamiems.

                                  Baudų nereikėtų rinkti, jei dauguma nepažeidinėtų taisyklių. Kalbu ne konkrečiai apie A1, o apskritai.

                                  Aš niekada neviršiju greičio ir man dzin tie radarai ir nematau prasmės dėl jų piktintis, net jei būtų kiekvienoje gatvėje. Vadinasi užpakalį niežti tik tiems, kas nori spaust gazas - dugnas.

                                  Comment


                                    Bahūrai nesupranta, jog radarų (ypač sektorinių) paskirtis ne baudas rinkti, o užtikrinti, kad vairuotojai rinktųsi saugų greitį. Ir galiu pripažinti, kad jie yra neįtikėtinai efektyvūs - srautas juda net lėčiau nei maksimaliai leistinas greitis. Pats važinėju srauto greičiu visur, t.y. leistinas + 10km/h ir paskutinį kartą baudą už greičio viršijimą esu gavęs 2006m. Kas ganėtinai objektyviai rodo jog turi būti labai piktybiškas pažeidėjęs, kad tas baudas padėtum rinkti. Važinėjant normaliai netrugdo joks sektorinis radaras ar trikojis.

                                    Comment



                                      Parašė evil Rodyti pranešimą
                                      radarų (ypač sektorinių) paskirtis ne baudas rinkti, o užtikrinti, kad vairuotojai rinktųsi saugų greitį.
                                      Problema ne viename kitame pavojingoje vietoje pastatytame radare, o tame, kad LAKD beveik viską sprendžia vien statydama radarus - netaisomos provėžos net autostradose, nėra net planuojama tiesti aplinkkelių kituose keliose.
                                      Paskutinis LAKD inžinerinės minties šedevras ar anekdotas buvo, kai A5 Kauno vakarinime aplinkkelyje, sankryžoje su Kalvarijos gatve vietoje greitėjimo - letėjimo juostų buvo pastatytas radaras.

                                      LRT Panorama 2023.08.03

                                      https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/...je-via-baltica

                                      Comment


                                        Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                        Problema ne viename kitame pavojingoje vietoje pastatytame radare, o tame, kad LAKD beveik viską sprendžia vien statydama radarus - netaisomos provėžos net autostradose, nėra net planuojama tiesti aplinkkelių kituose keliose.
                                        Paskutinis LAKD inžinerinės minties šedevras ar anekdotas buvo, kai A5 Kauno vakarinime aplinkkelyje, sankryžoje su Kalvarijos gatve vietoje greitėjimo - letėjimo juostų buvo pastatytas radaras.
                                        Čia panašiau į kažkokio valdininko pasiteisinimą kodėl neįrengta lėtėjimo juosta, nes sektorinis ten tikrai ne dėl tos vienos sankryžos įrengtas. Ir ties ta vieta per pastaruosius 5 metus įvykęs vienas įskaitinis eismo įvykis, kai aplink jų yra įvykę šimtai. Radarai tikrai neišgelbės nuo visų eismo įvykių, bet jų sumažins ir nemažiau svarbu, kad tų eismo įvykių pasekmės būna ne tokios skausmingos.

                                        Šaltinis: https://ktti.maps.arcgis.com/apps/in...0916dc3b37314d

                                        Comment


                                          Bet A1 būklė Žemaitijoje tai baisi. Neseniai važiuojant prisiminiau Latvijos Ryga - Sigulda šedevrą senais laikais. Link jūros dar pusė velnio, bet grįžtant tai nekažką. Net nesigauna pykt ant antraeilininkų.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X