Kiek supratau, autorius Jevgenij Žuravliov (Евгений Журавлёв) su tėvais Aluntoje gyveno 1945 - 1951 m., o paskui dažnai atvažiuodavo į Lietuvą.
Atkreipiau dėmėsį į mums jau neįprastą buvusios stribinyčios pastato (esančio aikštėje šalia bažnyčios) apibūdinimą - "Byvšaja dežurka Aluntskich zaščitnikov", arba terminas "narodnyje zaščitniki" (liaudies gynėjai). Tai gali nepatikti - kai kam ir labai; bet tokia jau ta mūsų istorija. Negi kas nors ims įtikinėti Rytų Ukrainoje gyvenantį 78 m. veteraną, kad jis kitaip vadintų savo tėvo profesiją.
Įdomi šita Alantos aikštės nuotrauka (apie 1985-1989 m.):
Улицы и жители Шауляя, Паневежиса, Каунаса, Клайпеды и Ниды в фотоленте Sputnik.
Šiaulių, Panevėžio, Kauno, Klaipėdos ir Nidos gatvės ir gyventojai nuotraukose http://ru.sputniknews.lt/photo/20160812/888837.html
Ačiū nariui Rokiškis už nuorodą į nuotraukas
Paskutinis taisė Romas; 2017.02.18, 10:04.
Priežastis: Kopija iš temos "Kaunas sovietmečiu"
Fot. Boris Kavaškin (Борис Кавашкин)
Taikos gatvė Neringos kurorte Klaipėdos apskrityje Kuršių Nerijoje, 1984 m.
Šaltinis:
Улицы и жители Шауляя, Паневежиса, Каунаса, Клайпеды и Ниды в фотоленте Sputnik. Šiaulių, Panevėžio, Kauno, Klaipėdos bei Nidos gatvės ir gyventojai nuotraukose http://ru.sputniknews.lt/photo/20160812/888837.html
Paskutinis taisė Romas; 2017.02.18, 09:34.
Priežastis: Kopija iš temos "Neringa sovietmečiu"
Kadangi įvairiose temose apie sovietmečio architektūrą susikaupė daug nuotraukų su anų laikų automobiliais, sukurta atskira tema apie automobilius.
Skiriamasis laiko ženklas Sovietijoje buvo automobilių masinė gamyba nuo 1970 metų, kai sovietai iš italų nusipirko Fiat 124 licenciją ir Toljačio meiste (pavadintame italų komunisto Palmiro Togliatti vardu) pradėjo gaminti "Žiguli" automobilius. Užsienio rinkose jei buvo vadinami "Lada", kad nebūtų asociacijų su "žigolo"
Pas mus Lietuvoje jų pagausėjo apie 1971-1973 metus.
Lietuva ir Estija pirmavo Sovietijoje pagal automobilizacijos rodiklius.
Turbūt kiekvienai automobilio markei skirti atskirą temą nėra reikalo.
Gal pakaktų dviejų temų:
1) 1971 - 1990 m. ("Žiguli" epocha).
Tuomet, be Žigulių, dar buvo "Moskvičiai" 408 ir 412 (AZLK ir IŽ), "Volgos" GAZ 24 ir "Zaporožiečiai" ZAZ 966, 968.
2) 1945 - 1970 m. ( epocha iki "Žigulių").
Tas 25 m. laikotarpis pagal automobilių modelius gali būti sukirstytas į du etapus (riba apie 1956-1961 m.)
- Pokaris - "Pobiedos" GAZ M20, iš Opelių perdaryti "Moskvičiai" 400-401, ir nuo preiškario laikų užsilikę ZIS'ai bei kitos retos sovietinės markės
- Chruščiovo laikotarpis- Volgos (GAZ 21), apvalių formų "Moskvičiai" 402, 403, 407(gaminti iki 1968 m.), ir "Zaporožiečiai" ZAZ 965 (nukopijuoti nuo FIAT 600)
Ši tema priklausomai nuo tolesnio diskusijų pobūdžio tinkamiausia skiltyje "Keliai, gatvės, autotransportas" arba "Visuomenės ir ūkio "skiltyje
Gero žiūrėjimo ir diskutavimo apie vėlyvojo sovietmečio automobilininkų džiaugsmus ir rūpesčius.
Paskutinis taisė Romas; 2017.02.26, 11:22.
Priežastis: Pridėta nuoroda į panašią temą
VAZ 2103, VAZ 21011, Moskvič 412. Prie nuotraukos nieko neparašyta. Manau Vilnius (gal vilniečiai tiksliau pasakys). Žurnalas „Darbas ir poilsis“ 1980 m. rugsėjis.
VAZ 2103, VAZ 21011, Moskvič 412. Prie nuotraukos nieko neparašyta. Manau Vilnius (gal vilniečiai tiksliau pasakys). Žurnalas „Darbas ir poilsis“ 1980 m. rugsėjis.
Comment