Liutai, tu man paaiškink nuo kur iki kur bus viskas tvarkoma. Nežinau kur ta MURAVA
Murava tai isvaziavimas is Kauno, Svanoriu pr. galas. Ten yra Statoil degaline, Hermio viesbutis, Autotoja, Peugeot ir kt. Tai nuo ten iki Zukausko/Savanoriu sankryzos rekonstruos. O Zukausko g. kur Vilniaus bankas (Salonas "tarp geliu", Anukelis).
numatyta tik danga ir saligatvius...Daugiau ka daryti nera is ko Siaip, viso Savanoriu pr. rekonstrukcija (su viadukais, modernia sviesoforu sistema ir t.t) pateikta ES pinigams gauti, tas projektas Vilniuje nepraejo ir bent jau kol kas paramos is ES negaus. Tikimas teikti pakartotinai kitais metais. Jei gauti piniguis is ES, tada atliktu pilna prospekto rekonstrukcija.
Siaip asfaltas naujas nuo Zukausko iki Taikos pr Savanoriuose. Pilnai rekonstrukcijai reik labai daug babkiu. Bet juk tai antra pagal svarbuma Kauno g.(po Laisves al.)
Transporto arterijoms jau reikia naujų tiltų
Dėl statybų gausos automobilių spūstys persikėlė iš centro į priemiesčius
Per centrą keliauti sparčiau
Kauno transporto sistemoje susiklostė neįprasta padėtis – didžiausios automobilių spūstys susitvenkia ne centrinėse miesto gatvėse, o aplinkinėse magistralėse, nors jų paskirtis – apsaugoti miestą nuo transporto spūsčių.
Dabar piko metu aplenkti Kauną kur kas greičiau galima važiuojant centrinėmis miesto gatvėmis, o ne autostrados statusą turinčiais Kauno aplinkkeliais.
„Laikinosios sostinės“ kalbinti specialistai teigė, kad tokia padėtis užsitęs dar iki lapkričio pabaigos. Tuomet bus baigti viaduko ir transporto mazgo įrengimo darbai ties dabar statomu prekybos ir pramogų centru „Mega“ bei sutaisytas viadukas per Raudondvario plentą. Šis viadukas yra vakarinio aplinkkelio dalis. Dėl remonto šiose vietose nuolat susidaro automobilių grūstys.
Užblokuoti ir du tiltai
Miesto eismo sistemos funkcionavimą gerokai trikdo ir tai, kad šiuo metu blokuojami du tiltai per Nemuną.
Remontuojamas senasis Aleksoto tiltas dar bus uždarytas iki šių metų pabaigos, o transporto judėjimą ties Lampėdžiais esančiu Č.Radzinausko tiltu trikdo šio tilto tąsos – viaduko atnaujinimo darbai.
Vėl išryškėjo senoji Kauno bėda – ties dviejų upių santaka esančiam miestui stinga tiltų.
Miesto plėtros strateginiame plane numatyta nutiesti kelis naujus tiltus.
Savivaldybės Strateginio planavimo skyriaus vedėjas Saulius Lukošius teigė, kad miestui labai svarbu būtų pastatyti tiltą per Nemuną ties Raudondvario plente esančia prieplauka, kuri šiuo metu rekonstruojama.
„Toks tiltas nukreiptų automobilių srautus nuo Senamiesčio. Manau, kad kitais metais bus atlikta šio tilto statybos galimybių studija. Apie jo statybos pradžią kalbėti dar būtų ankstoka“,- sakė S.Lukošius.
Pretenzijų nesulaukia
Miesto plėtros strateginiame plane – tiltai per Nerį ties laidojimo biuru „Liūdesys“, Panemunėje, taip pat naujas tiltas ties Kauno hidroelektrine.
Kelio dangos atnaujinimo, viadukų rekonstrukcijos ir statybos darbus atlieka bendrovė „Kauno tiltai“.
Bendrovės technikos direktorius Aldas Rusevičius „Laikinajai sostinei“ sakė, kad dėl vairuotojams kylančių nepatogumų oficialių skundų nėra sulaukę.
„Paburnojimų, kelio darbininkams laidomų replikų netrūsta.
Tačiau kelininkai nekalti. Remontus atlikti būtina. Stengiamės, kad darbai vyktų sparčiai ir kokybiškai, sukeltų kuo mažiau sumaišties transporto sistemoje“,- teigė „Kauno tiltų“ technikos direktorius.
Jis pabrėžė, kad ties Č.Radzinausko tiltu esantis viadukas yra magistralės „Via Baltica“ dalis.
16 kilometrų ilgio magistralės atkarpa tarp Sargėnų ir Garliavos remontuojama jau antri metai. Šių darbų kaina- apie 14 mln. litų. 75 procentus būtinų lėšų skiria ES fondai.
Raudondvario plentą kertančio viaduko remontą planuojama baigti antroje lapkričio pusėje. Bus atnaujinta jo hidroizoliacinė danga, paklotas naujas asfalto sluoksnis.
Maždaug tuo pačiu metu turėtų būti pastatytas naujas viadukas ties Vytėnais.
Gal kas žino, kada zadama baigti Bakanauko (ar dabar jau reikia sakyti- Europos pr.?) gatvės įkalnę ir paleisti ja važiuoti eilinių mirtingųjų transportą?
auno valdininkai baigia rengti požeminės automobilių stovėjimo aikštelės Vienybės aikštėje detalųjį planą. Šiuo metu visuomenei pristatoma poveikio aplinkai vertinimo ataskaita.
Savivaldybės administracijos direktorius Giedrius Buinevičius užsiminė, kad šiam projektui įgyvendinti greičiausiai bus paskelbtas dar vienas koncesijos konkursas.
Preliminariais apskaičiavimais, požeminio garažo statyba gali kainuoti apie 50 milijonų litų.
Ieškos koncesininko
“Kol kas dar per anksti kalbėti apie konkrečias konkurso sąlygas. Preliminariai tarėmės su teisininkais. Tai būtų klasikinė koncesija, nes konkurso laimėtojas savo išlaidas padengtų iš rinkliavos.
Tačiau pirmiausiai laukiame, kol bus patvirtintas detalusis planas ir iš Vyriausybės perimtas sklypas”, - teigė Savivaldybės administracijos direktorius.
Iki šiol mokestį už automobilių stovėjimą miesto centrinėje dalyje rinko Savivaldybės bendrovė “Automobilių stovėjimo aikštelės”. Tačiau, pradėjus įgyvendinti Vienybės aikštės požeminės automobilių stovėjimo aikštelės projektą, jos funkcijos gali būti perleistos privačiam investuotojui.
“Galutinio sprendimo nėra, tačiau logiška, kad automobilių stovėjimo sistema turėtų būti vieninga. Manau, kad koncesininkui turėtų būti perduotos visos automobilių stovėjimo vietos. Galbūt patikėjimo teise jiems galima būtų perduoti ir Savivaldybės bendrovę? Tai jau teisinis klausimas”, - sakė G.Buinevičius.
Paprašė papildomų dokumentų
Urbanistikos skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius neslėpė, kad dar prieš dvejus metus Vienybės aikštės detalusis planas buvo beveik parengtas. “Trūko tik Aplinkos apsaugos departamento atstovų parašo. Tačiau sulaukėme papildomų užklausimų. Galiausiai teko parengti poveikio aplinkai ataskaitą. Šiuo metu ji pristatyta visuomenei”, - teigė vedėjas.
“Kauno dienos” žiniomis, bendrovės “Ardynas” parengta ataskaita palanki Savivaldybei. “Aplinkui nėra gyvenamųjų namų, todėl papildomų kliūčių neturėtų iškilti”, - sakė N.Valatkevičius.
Jam pritarė ir Savivaldybės administracijos direktorius. “Ši požeminė aikštelė - bene vienintelis būdas sumažinti taršą miesto centre. Dabar vairuotojai priversti sukti ne vieną ratą, kol pavyksta rasti laisvą vietą”, - tvirtino G.Buinevičius.
Ginčai dėl ąžuolo
Vienybės aikštėje požeminės automobilių stovėjimo aikštelės projekto rengėjai buvo susidūrę ir su nenumatytomis kliūtimis. Kai kurių visuomenės veikėjų teigimu, šioje aikštėje pasodintas Steigiamojo Seimo ąžuolas. Tiksli pasodinimo data nežinoma.
“Visus medžius inventorizavome. Įmanomi įvairūs variantai. Galima medžius iškasti ir persodinti. Dėl minėto ąžuolo galima ir šiek tiek pakoreguoti projektą, tačiau pirmiausiai derėtų išsiaiškinti, ar minėtas medis tikrai yra tas, apie kurį kalbama. Kilo tam tikrų abejonių”, - teigė N.Valatkevičius.
Savivaldybės valdininkai tikino, kad Vienybės aikštėje pastačius požeminį garažą bus panaikinta skandalą sukėlusi antžeminė automobilių stovėjimo aikštelė.
Kol kas dar nėra parengtas požeminės automobilių stovėjimo aikštelės projektas. Specialistai diskutuoja, ar po žeme statyti dviejų ar trijų aukštų statinį. Preliminariais apskaičiavimais, čia vienu metu turėtų sutilpti apie tūkstantį automobilių. Būtent tokiam skaičiui transporto priemonių buvo atliktas poveikio aplinkai tyrimas.
G.Buinevičius taip pat užsiminė, kad dar prieš koncesijos konkurso pradžią būtina sukurti ir Vienybės aikštės koncepciją.
Maironio gatvėje, tarp Laisvės alėjos ir Kęstučio gatvės, pradėti didžiuliai, per milijoną litų kainuosiantys rekonstrukcijos darbai.
Tik dviejų dienų reikėjo bendrovės „Irgita“ darbininkams, kad išpjautų visas senas liepas. Kaip ir buvo prognozuota, didžioji dalis medžių buvo išpuvę.
„Tačiau kai kurių žmonių tai visai nedomino. Visko buvo, ir piktų, ir pritariančių nuomonių“, – sakė darbininkai.
Sodininkai gerai žino, kiek reikia vargo norint išrauti styrant nupjauto medžioį kelmą. Šiuo metu šie darbai atliekami pasitelkus specialią techniką.
„Tokia technika kelmą galima nuskusti maždaug per 40 minučių“, – aiškino darbininkai.
Nelaukiant, kol bus nupjauti medžiai, atliekami gatvės ir šaligatvių rekonstrukcijos darbai – ardoma ir išvežama sena asfalto danga, aplink medžius paklotos metalinės grotelės. Kitą savaitę panašių darbų frontas persikels į kitą atkarpą, tarp Kęstučio ir Karaliaus Mindaugo prospekto. Šiuos darbus planuojama baigti iki spalio 20 dienos.
Ateinantį pavasarį šioje gatvėje vietoj senų medžių bus atsodinti rausvažiedžiai kaštonai.
„Jie bus panašūs, gal truputį aukštesni, nei Vasario 16-osios gatvėje“,- sakė „Irgitos“ direktorius Robertas Mačiulis.
Comment