Nuo 2016 m. gruodžio 1 d. įsigaliojo naujos pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklės PPOT 16
Nuoroda: https://www.e-tar.lt/rs/legalact/8da...ormat/ISO_PDF/
Svarbiausios išvados:
Svarbiausios ištraukos:
Nuoroda: https://www.e-tar.lt/rs/legalact/8da...ormat/ISO_PDF/
Svarbiausios išvados:
- Nereguliuojama pėsčiųjų perėja gali būti įrengta tik gyvenvietėse, ir tik ruožuose, kuriuose maksimalus leidžiamas ribojamas greitis neviršija 50 km/h
- Jei pėstiesiems iki kitos gatvės pusės, iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos
reikia pereiti daugiau kaip dvi eismo juostas (įskaitant posūkių, lėtėjimo, greitėjimo ir maršrutiniam
transportui skirtas eismo juostas), perėja turės būti panaikinta arba rekonstruota. - Negali būti jokių pėsčiųjų perėjų ten, kur nepertraukiamas srautas: greitos eismo gatvės, žaliosios bangos ir pan.
- Perėja negali būti įrengta arti reguliuojamų sankryžų, požeminių perėjų ir pesčiųjų perėjimų virš kelio.
- Reglamentuojamas pėsčiųjų perėjų įrengimas ties viešojo transporto stotelėmis. Bus apribojamas (pvz. įrengiant iškilią saugumo salelę) viešojo transporto lenkimas ties tomis vietomis, kur stotelė yra įrengta važiuojamoje dalyje.
Svarbiausios ištraukos:
21. Esama pėsčiųjų perėja turi būti pakeista į kitokią perėjimo organizavimo priemonę arba
panaikinta, jeigu ji atitinka bent vieną iš šių sąlygų:
21.1. pėsčiųjų perėja yra už gyvenvietės ribų;
21.2. gatvės ruože, kuriame įrengta pėsčiųjų perėja, leistinas važiavimo greitis yra didesnis
kaip 50 km/h. Dirbtinai mažinti leistiną važiavimo greitį kelio ženklais prieš pėsčiųjų perėją tik tam,
kad būtų išvengta šio punkto sąlygos, draudžiama;
21.3. pėsčiųjų perėja yra A kategorijos gatvėje arba B kategorijos gatvėje, kurioje
organizuojamas nepertraukiamas eismas (sankryžos skirtingų lygių);
21.4. pėstiesiems iki kitos gatvės pusės, iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos
reikia pereiti daugiau kaip dvi eismo juostas (įskaitant posūkių, lėtėjimo, greitėjimo ir maršrutiniam
transportui skirtas eismo juostas);
21.5. pėsčiųjų perėja yra 100 m ir mažesniu atstumu iki toje pačioje gatvėje esančios
šviesoforais reguliuojamos perėjos, požeminės pėsčiųjų perėjos ar pėsčiųjų perėjos virš kelio;
21.6. pėsčiųjų perėja nėra apšviesta bendruoju gatvės ar kryptiniu pėsčiųjų perėjos
apšvietimu;
21.7. pėsčiųjų perėja yra gatvės ruože, kuriame yra koordinuoto veikimo šviesoforų postai
(„žalioji banga“);
21.8. pėsčiųjų perėja yra šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje. Šis reikalavimas negalioja
dešiniojo posūkio eismo juostai, nuo kitų eismo juostų atskirtai trikampe ar kitos formos iškiliąja
saugos salele.
22. Siekiant išsaugoti esamą pėsčiųjų perėją, ji turi būti atnaujinama pagal šio skyriaus
antrojo skirsnio reikalavimus.
panaikinta, jeigu ji atitinka bent vieną iš šių sąlygų:
21.1. pėsčiųjų perėja yra už gyvenvietės ribų;
21.2. gatvės ruože, kuriame įrengta pėsčiųjų perėja, leistinas važiavimo greitis yra didesnis
kaip 50 km/h. Dirbtinai mažinti leistiną važiavimo greitį kelio ženklais prieš pėsčiųjų perėją tik tam,
kad būtų išvengta šio punkto sąlygos, draudžiama;
21.3. pėsčiųjų perėja yra A kategorijos gatvėje arba B kategorijos gatvėje, kurioje
organizuojamas nepertraukiamas eismas (sankryžos skirtingų lygių);
21.4. pėstiesiems iki kitos gatvės pusės, iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos
reikia pereiti daugiau kaip dvi eismo juostas (įskaitant posūkių, lėtėjimo, greitėjimo ir maršrutiniam
transportui skirtas eismo juostas);
21.5. pėsčiųjų perėja yra 100 m ir mažesniu atstumu iki toje pačioje gatvėje esančios
šviesoforais reguliuojamos perėjos, požeminės pėsčiųjų perėjos ar pėsčiųjų perėjos virš kelio;
21.6. pėsčiųjų perėja nėra apšviesta bendruoju gatvės ar kryptiniu pėsčiųjų perėjos
apšvietimu;
21.7. pėsčiųjų perėja yra gatvės ruože, kuriame yra koordinuoto veikimo šviesoforų postai
(„žalioji banga“);
21.8. pėsčiųjų perėja yra šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje. Šis reikalavimas negalioja
dešiniojo posūkio eismo juostai, nuo kitų eismo juostų atskirtai trikampe ar kitos formos iškiliąja
saugos salele.
22. Siekiant išsaugoti esamą pėsčiųjų perėją, ji turi būti atnaujinama pagal šio skyriaus
antrojo skirsnio reikalavimus.
23. Tam, kad būtų galima atnaujinti esamą arba įrengti naują pėsčiųjų perėją, įrengimo vieta
kartu su eismo intensyvumo kriterijais (žr. IV skyrių) turi atitikti šiuos eismo saugos kriterijus:
23.1. vieta yra gyvenvietėje;
23.2. vietos matomumas yra pakankamas pagal X skyriaus pirmojo skirsnio nuostatas;
23.3. leistinas arba faktinis važiavimo greitis yra nuo 30 iki 50 km/h įskaitytinai
(rekomenduojama remtis nustatytu faktiniu važiavimo greičiu pagal 85-ojo procentilio reikšmę – tai
greičio riba, kurios neviršija 85 proc. transporto priemonių);
23.4. vieta yra B (išskyrus gatves, kuriose yra organizuojamas nepertraukiamas eismas
(sankryžos skirtingų lygių)), C arba D kategorijos gatvėje;
23.5. pėstiesiems iki kitos gatvės pusės, iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos
vienu metu reikės pereiti ne daugiau kaip dvi eismo juostas (įskaitant posūkių, lėtėjimo, greitėjimo
ir maršrutiniam transportui skirtas eismo juostas);
23.6. pėstiesiems iki kitos gatvės pusės iš viso reikės pereiti ne daugiau kaip keturias eismo
juostas (įskaitant posūkių, lėtėjimo, greitėjimo ir maršrutiniam transportui skirtas eismo juostas);
23.7. pėstiesiems iki kitos gatvės pusės be iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos
reikės pereiti ne platesnę kaip 8,5 m važiuojamąją gatvės dalį;
23.8. pėstiesiems iki iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos reikės pereiti ne
platesnę kaip 7,0 m važiuojamąją gatvės dalį;
23.9. abipus gatvės yra pėsčiųjų eismo infrastruktūros tęsiniai: šaligatviai, pėsčiųjų takai ar
pėsčiųjų ir dviračių takai;
23.10. vieta yra apšviesta bendruoju gatvės ar kryptiniu pėsčiųjų perėjos apšvietimu;
23.11. 100 m ir mažesniu atstumu nėra pėsčiųjų perėjos virš kelio, požeminės ar
šviesoforais reguliuojamos perėjos;
23.12. vieta yra gatvės ruože be koordinuoto veikimo šviesoforų postų („žaliosios bangos“);
23.13. pėsčiųjų perėja nėra sankryžos pagrindiniame kelyje, kai jis keičia kryptį.
kartu su eismo intensyvumo kriterijais (žr. IV skyrių) turi atitikti šiuos eismo saugos kriterijus:
23.1. vieta yra gyvenvietėje;
23.2. vietos matomumas yra pakankamas pagal X skyriaus pirmojo skirsnio nuostatas;
23.3. leistinas arba faktinis važiavimo greitis yra nuo 30 iki 50 km/h įskaitytinai
(rekomenduojama remtis nustatytu faktiniu važiavimo greičiu pagal 85-ojo procentilio reikšmę – tai
greičio riba, kurios neviršija 85 proc. transporto priemonių);
23.4. vieta yra B (išskyrus gatves, kuriose yra organizuojamas nepertraukiamas eismas
(sankryžos skirtingų lygių)), C arba D kategorijos gatvėje;
23.5. pėstiesiems iki kitos gatvės pusės, iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos
vienu metu reikės pereiti ne daugiau kaip dvi eismo juostas (įskaitant posūkių, lėtėjimo, greitėjimo
ir maršrutiniam transportui skirtas eismo juostas);
23.6. pėstiesiems iki kitos gatvės pusės iš viso reikės pereiti ne daugiau kaip keturias eismo
juostas (įskaitant posūkių, lėtėjimo, greitėjimo ir maršrutiniam transportui skirtas eismo juostas);
23.7. pėstiesiems iki kitos gatvės pusės be iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos
reikės pereiti ne platesnę kaip 8,5 m važiuojamąją gatvės dalį;
23.8. pėstiesiems iki iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos reikės pereiti ne
platesnę kaip 7,0 m važiuojamąją gatvės dalį;
23.9. abipus gatvės yra pėsčiųjų eismo infrastruktūros tęsiniai: šaligatviai, pėsčiųjų takai ar
pėsčiųjų ir dviračių takai;
23.10. vieta yra apšviesta bendruoju gatvės ar kryptiniu pėsčiųjų perėjos apšvietimu;
23.11. 100 m ir mažesniu atstumu nėra pėsčiųjų perėjos virš kelio, požeminės ar
šviesoforais reguliuojamos perėjos;
23.12. vieta yra gatvės ruože be koordinuoto veikimo šviesoforų postų („žaliosios bangos“);
23.13. pėsčiųjų perėja nėra sankryžos pagrindiniame kelyje, kai jis keičia kryptį.
34. Kai nežymėta perėja arba pėsčiųjų perėja įrengiama prie pat maršrutinio transporto
stotelių, turi būti laikomasi šių reikalavimų:
34.1. kai maršrutinio transporto stotelė numatoma „įlankoje“, nežymėta perėja ar pėsčiųjų
perėja turi būti įrengiama prieš stotelę, kad sustojusi transporto priemonė nesumažintų matomumo
pėstiesiems ir vairuotojams;
34.2. kai maršrutinio transporto stotelė numatoma važiuojamojoje dalyje, nežymėta perėja ar
pėsčiųjų perėja prie pat jos turi būti įrengiama už stotelės eismo judėjimo kryptimi.
Tokio tipo stotelę galima rengti tik tada, kai:
34.2.1 apribojamas sustojusios maršrutinio transporto priemonės lenkimas (pvz., yra
iškilioji saugos salelė);
34.2.2 kai priešingoje eismo juostoje nėra maršrutinio transporto stotelės arba stotelė
įrengta „įlankoje“ už pėsčiųjų perėjos.
stotelių, turi būti laikomasi šių reikalavimų:
34.1. kai maršrutinio transporto stotelė numatoma „įlankoje“, nežymėta perėja ar pėsčiųjų
perėja turi būti įrengiama prieš stotelę, kad sustojusi transporto priemonė nesumažintų matomumo
pėstiesiems ir vairuotojams;
34.2. kai maršrutinio transporto stotelė numatoma važiuojamojoje dalyje, nežymėta perėja ar
pėsčiųjų perėja prie pat jos turi būti įrengiama už stotelės eismo judėjimo kryptimi.
Tokio tipo stotelę galima rengti tik tada, kai:
34.2.1 apribojamas sustojusios maršrutinio transporto priemonės lenkimas (pvz., yra
iškilioji saugos salelė);
34.2.2 kai priešingoje eismo juostoje nėra maršrutinio transporto stotelės arba stotelė
įrengta „įlankoje“ už pėsčiųjų perėjos.
Comment