Tokių siaurų šaligatvių palikti negalima. Na ir grindinys turėtų būti akmeninis iki Subačiaus vartų.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus senamiesčio eismo organizavimas ir gatvių tvarkymas
Collapse
X
-
Beprotystė tęsiama. Kaip ją sustabdyti?
Pažiūrėjau numatomų senamiestyje tvarkyti gatvių žemėlapį - gerai bent tai, kad nenusimato didesnių ,,TvArKyMų'':
https://maps.vilnius.lt/miesto-tvarkymas?zoom=4&x=583176.2371079079&y=6061263.220 318587&vilniausVandenys=999!&miestoTvarkymas=999!1 7!14!16!15!5!0!&allLayers=999!&basemap=base-dark&identify=
- 1 patinka
Comment
-
Dar kartą.
Esmė (stebint metai iš metų daromas itin žalingas klaidas) yra sisteminių problemų nesprendimas platesniu (makro) lygiu. Senamiesčio gatvės visų pirma apskritai turėtų būti ne remontuojamas, o rekonstruojamos. Vieša paslaptis – remontui net projekto nereikia, todėl galima daryti betką belekaip.
Antra, senamiesčio gatvės turėtų būti nerekonstruojamos neparengus viso senamiesčio gatvių atnaujinimo gairių.
Trečia, senamiesčio gatvių atnaujinimo gairės turėtų būti ruošiamos kartu su senamiesčio eismo keitimo gairėmis, kai užduotis formuojama maždaug taip:
1. Tranzitinio eismo iškėlimas.
2. Radikalus senamiesčio gatvių, išskyrus senamiesčio žiediniam apvažiavimui skirtas gatves, išautomobilizavimas.
Taigi, darbų eiga turėtų būti maždaug tokia:
1. Suformuluojamos senamiesčio gatvių atnaujinimo gairės turėtų būti ruošiamos kartu su senamiesčio eismo keitimo gairėmis:
- Tranzitinio eismo iškėlimas.
- Radikalus senamiesčio gatvių, išskyrus senamiesčio žiediniam apvažiavimui skirtas gatves, išautomobilizavimas.
- Kuo didesnio kiekio gatvių prioretizavimas pėsčiųjų ir dviračių eismui. Auto eismas vyksta kartu su minėtais dalyviais. Pilies gatvė geras pavyzdys, kuris turėtų būti taikomas beveik visam senamiesčiui.
2. Parengiama senamiesčio apvažiavimo ir kilpinio eismo schemos.
3. Gatvės rekonstruojamos:
- lietvamzdžiai pajungiami į lietaus / buitinės kanalizacijos vamzdynus. Kur reikia, tiesiami vamzdynai.
- šalinamas asfaltas, vietoje jo klojamos trinkelės ar panaši danga (galima galvoti tiesti virš bruko, taip jį paliekant / išsaugant bei eismo juostų paviršių sulyginant su šaligatvių paviršiumi, kad nebūtų jokių kliuvinių – bortelių ir taip toliau).
- ten kur eismo juostų asfalto dangą keičiant į trinkeles reikia atlikti šaligatvių koregavimus (pločių keitimas ir taip toliau) - atliekami koregavimai, kad šaligatvių paviršius būtų viename lygyje su eismo juostomis.
- visi atskiri dviračių takai, atskiri šaligatviai šalinami ir viskas apjungiama į vieną lygį. Visas eismas vyksta kartu.
- g/b stulpai keičiami į estetiškus, statomi racionaliose vietose. Nuo namų fasadų nuimami troleibusų kontaktiniai laidai (jei tokių yra) ir kabinami ant stulpų.
- per dideli ženklai keičiami į mažus, nevietoje stovintys stulpai perstatomi arba galvojama apie kitokius kabinimo būdus.
Jokių pasiteisinimų, kad nėra pinigų. Tol kol jų neužtenka rekonstrukcijai – pinigai kaupiami iki tol kol jų užteks. Jei tai privataus investuotojo lėšos – galioja tos pačios gairės.
- 7 patinka
Comment
-
Tą gatvę remontuoja, panašu, ne savivaldybė, Misionierių sodų statytojas pagal kartu su leidimu sutartą planą. Tai tas planas matyt ir buvo atnaujint gatvės ir šaligatvių dangą. Tai čia nėra niekaip susiję su kasmetiniais remontais.
Nežinau ar dar galima kažką padaryt. Savivaldybės atsakingi informuoti, o ar kas pasikeis - sunku pasakyt.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąTą gatvę remontuoja, panašu, ne savivaldybė, Misionierių sodų statytojas pagal kartu su leidimu sutartą planą. Tai tas planas matyt ir buvo atnaujint gatvės ir šaligatvių dangą. Tai čia nėra niekaip susiję su kasmetiniais remontais.
Nežinau ar dar galima kažką padaryt. Savivaldybės atsakingi informuoti, o ar kas pasikeis - sunku pasakyt.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Tikrai nieko negalima padaryti, kas per argumentai? Jei daro ne pati savivaldybė, tai kaip tik reiktų įpareigoti gatvę rekonstruoti autentiškai ir pritaikant darniam judėjimui, dabar gaunasi, kad savivaldybė už savo pinigus gatves visokiose šnipiškių gilumose tvarko išsaugant grindinį ir padarant normalius šaligatvius, o senamiestyje privatūs vystytojai šeimininkauja darydami, ką nori?
Bet sutartys pasirašytos 3-4 metai atgal (ir aš vis tiek neteisinu, tik konstatuoju faktą). Ar dabar, kai jau viskas beveik sudėta, dar galima kažką padaryt - va šito aš ir klausiu. Abejoju, bet pažiūrėsim.
- 1 patinka
Comment
-
Rekonstrukcija Senamiestyje kainuoja ženkliai daugiau nei remontas ir tokiu atveju savivaldybei tektų taip pat prisidėti prie gatvės sutvarkymo.
Daugiaubučių projektas jau ir taip kontraversiškas, o jeigu būtent dabar, kol dar dažai nenudžiuvo, savivaldybė mestų savo pinigus aplinkai tvarkyti, tai patikėkit būtų prigaminta tikrai ne viena skandalinga antraštė.
Šaligatviai aišku labai siauri, bet ten gyvenamoji zona - keletas greičio mažinimo priemonių ir galima organizuoti eismą vienoje erdvėje, o šaligatviai lieka kaip techninis elementas.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Ne taip mane supratai. Aišku, kad blogai padaryta ir jeigu reikalavimus dėtų dabar - tai būtų rekonstrukcija arba nieko.
Bet sutartys pasirašytos 3-4 metai atgal (ir aš vis tiek neteisinu, tik konstatuoju faktą). Ar dabar, kai jau viskas beveik sudėta, dar galima kažką padaryt - va šito aš ir klausiu. Abejoju, bet pažiūrėsim.
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Beabejo, kad galima padaryti, Nidoje pavaldosaugininkai įpareigoja nugriauti neteisėtus statinius praėjus net keliolikai metų, o čia asfalto dar net nėra.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Šitie sutarimai atnaujinti aplinką nėra grįsti jokiais įstatymais. Bent jau tie ankstesni. Nuo šių metų tas įstatymas yra, bet jis negalioja atgaline tvarka.
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Tai vystytojas tvarko gatves pagal save Vilniaus senamiestyje be jokių statybos leidimų? Gerai varo VMS, nes šiaip net bute darant rimtesnį remontą reikalingas leidimas...
Aš nežinau ar atskiri leidimai šitiems darbams išduodami. Aš net nežinau ar čia reikėtų leidimo, man panašu į remontą - tokiems leidimo nereikia.
- 1 patinka
Comment
-
Šimašius ir Pakalnis jau ne pirmi metai užima atsakingas pareigas ir kai kalba, arba jie pasirašo kokius tekstus žiniasklaidoje, tai viskas logiška, teisinga, bet kai atsitinka darbai tai va šitaip gaunasi. Prieš 3-4 metus buvo tas pats meras, jo administracija, kažkaip neveikia savivaldybė kaip vieninga organizacija
Comment
-
O kodėl pvz neįkūrus kokio Senamiesčio Atgaivinimo fondo (kurį galbūt galėtų valdyti pvz http://www.vsaa.lt/ ), nepasakius vystytojui stop su darbais - perveskite tuos pvz 100k skirtų gatves dark, uoj, remontui, ir kaupti pinigus, ir tik kai bus pinigų rekonstrukcijai - imtis rekonstrukcijos?
Aš šį variantą sugalvojau per 30 sekundžių...
- 1 patinka
Comment
-
Nes dabar gaunasi kažkoks oksimoronas kvadratu - nuo nepriklausomybės nesugebame nutiesti vargano šaligatvio net Antakalnyje vos ne centre, nes legendinis ,,pinigų nėra'', o visokiems va tokiems pinigų pataškymams senamiestyje, kuris jau ne pirmas ir ne antras, vis atsiranda pinigų ir juos, susidaro įspūdis, kuo greičiau stengiamasi materializuoti tokia išraiška?
- 1 patinka
Comment
-
Parašė spekas Rodyti pranešimąNes dabar gaunasi kažkoks oksimoronas kvadratu - nuo nepriklausomybės nesugebame nutiesti vargano šaligatvio net Antakalnyje vos ne centre, nes legendinis ,,pinigų nėra'', o visokiems va tokiems pinigų pataškymams senamiestyje, kuris jau ne pirmas ir ne antras, vis atsiranda pinigų ir juos, susidaro įspūdis, kuo greičiau stengiamasi materializuoti tokia išraiška?
Parašė spekas Rodyti pranešimąO kodėl pvz neįkūrus kokio Senamiesčio Atgaivinimo fondo (kurį galbūt galėtų valdyti pvz http://www.vsaa.lt/ ), nepasakius vystytojui stop su darbais - perveskite tuos pvz 100k skirtų gatves dark, uoj, remontui, ir kaupti pinigus, ir tik kai bus pinigų rekonstrukcijai - imtis rekonstrukcijos?
Aš šį variantą sugalvojau per 30 sekundžių...
- 1 patinka
Comment
-
Parašė spekas Rodyti pranešimąO kodėl pvz neįkūrus kokio Senamiesčio Atgaivinimo fondo (kurį galbūt galėtų valdyti pvz http://www.vsaa.lt/ ), nepasakius vystytojui stop su darbais - perveskite tuos pvz 100k skirtų gatves dark, uoj, remontui, ir kaupti pinigus, ir tik kai bus pinigų rekonstrukcijai - imtis rekonstrukcijos?
Aš šį variantą sugalvojau per 30 sekundžių...Paskutinis taisė themanual; 2021.04.19, 20:05.
- 1 patinka
Comment
-
,,Paskaityk vėl iš naujo viską.''
Perskaičiau. Jokio prieštaravimo neradau. Mes kalbame iš esmės apie tą patį, tik galbūt kur prasilenkiame mintimis tai, kad aš kalbu labiau apie makro ir problemų ieškojimą pačiose problemų užuomazgose, o Jūs nagrinėjate šio konkretaus atvejo sutarties turinį. Ir tai, ir tai yra gerai.
Grįžtant prie platesnio vaizdo (makro), tokios situacijos iš vis neturėtų susiformuoti. Pats senamiesčio gatvių tvarkymo organizavimas turi būti kitaip formuojamas - nuo pagrindų keičiamas sprendimų priėmimas. Senamiesčio gatvių tvarkymui reikia bendro plano, kuris leistų išvengti tokių padrikų, nepagrįstų, nekonstruktyvių pribėgomis prie situacijos sprendimų imituojant tvarkymąsi.
Kilo dar viena mintis kaip būtų galima suktis tokiose situacijose - jei jau vystytojas nori pasitvarkyti ties savo projektu - puiku, tegu tą ruožą sutvarko pagal geros praktikos standartus kai formuojama ''shared space'' (visi eismo dalyviai bendrame sraute, danga per visą plotą viename lygyje, nutiesiamia lietaus kanalizacija jei tokios nėra su numatytų pajungimu ateičiai jei tuo metu pajungti nėra galimybės)) erdvė, o ties darbų zonos galais nesiriša prie senų blogų sprendimų (tik dangų sujungimus padaro nuožulnius, kad žmonės nekliūtų už bordiūrų).
Geri norai yra gerai, bet jie neturėtų suteikti išskirtinių teisių ar formuoti užduoties belekaip - ,,svarbu, kad tik daro''. Senamiestis yra būtent tas atvejis kai geriau nedaryti jei nedarai pilnai gerai, nei daryti vardan darymo. Pats esu už visokeriopą darymą ir man sunku nusėdėti nedarant, bet reikia blaivaus proto, sustoti, paanalizuoti kas vyksta, ypač kai problema tęsiasi vos ne keliasdešimt metų ir prie viso kito nėra lėšų. Jei problema yra kartojama - tikėtina tai bus sisteminė problema, ne pavienis atvejis kada tiesiog suklystama, kas yra žmogiška, ir man atrodo mes ir nesikabinėjame prie paprastų klaidų.
Imant, kad ir Totorių gatvę - sunku įsivaizduoti kaip toks sprendimas galėjo būti tiesiog ,,uoj truputi suklydau'', ar privatus investuotojas norėjo patvarkyti erdvę aplink savo objektą... Ar ta pati Vilniaus g tvarkyta - neturėjo ten būti iškeltų bortų, trinkelėmis atskirto dvirtakio, ar ant šaligatvio išvestų lietvamzdžių (negi ten irgi toks sprendimas kilo iš privataus savininko noro apsitvarkyti palei pbjektą?).
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Alfas Vingys Rodyti pranešimąZuoko laikais buvo kažkoks dokumentas savivaldybėje apie senamiesčio tvarkymo principus. Gal jau dabar pasenęs, bet tikrai buvo rekomendacija vengti asfalto ir kiti teisingi dalykai
Senamiesčio tvarkymo rekomendacijos
http://www.vsaa.lt/index.php/patarimai-ir-nuorodos/
- 1 patinka
Comment
Comment