Prisiminiau seną Kosčiuškos g atkarpos projektą. Tikiuosi nebus įgyvendinamas toks koks numatytas, pagal ,,senas projektas'' principus etc...
Ten reikia, kur reikia, plėsti šaligatvius, įrengti dvirtakį, daug kur galima įrengti lygiagretų parkavimą Kalnų parko lankytojams, švietimo įstaigų lankytojams etc, palikti, manau, dviejų eismo juostų gatvę, kur verta paliekant 3 ar 4 juostas.
Prisiminiau seną Kosčiuškos g atkarpos projektą. Tikiuosi nebus įgyvendinamas toks koks numatytas, pagal ,,senas projektas'' principus etc...
Ten reikia, kur reikia, plėsti šaligatvius, įrengti dvirtakį, daug kur galima įrengti lygiagretų parkavimą Kalnų parko lankytojams, švietimo įstaigų lankytojams etc, palikti, manau, dviejų eismo juostų gatvę, kur verta paliekant 3 ar 4 juostas.
Ar lygiagretus parkavimas galimas gatvėje, kuriuoje vyksta viešojo transporto eismas? Atsižvelgiant į viešojo transporto priemonių inerciją toks parkavimo būdas labai trikdytų eismą.
Viena didžiausių Vilniaus Senamiesčio gėdų, Maironio-Aukštaičių T formos sankryža. Užasfaltuotas maksimalus plotas, nereikalingas ir nesaugus net ir automobilininkams. Neįrengta nei viena pėsčiųjų perėja, nei iš vienos gatvės pusės. Išlipus Užupio stotelėje iki Paupio tenka eiti ratais-kvadratais arba tiesiog bėgti neleistinoje vietoje per gatvę. Tą daug kas ir daro rizikuodami savo sveikata. Ir visa tai, vietoje, kurioje savaitgaliais vaikščioja minios žmonių, kokių Vilniuje retai kur pamatysi.
Edit: negi taip sunku įrengti bent laikinas perėjas, kol bus parengtas visos gatvės rekonstrukcijos projektas?
Viena didžiausių Vilniaus Senamiesčio gėdų, Maironio-Aukštaičių T formos sankryža. Užasfaltuotas maksimalus plotas, nereikalingas ir nesaugus net ir automobilininkams. Neįrengta nei viena pėsčiųjų perėja, nei iš vienos gatvės pusės. Išlipus Užupio stotelėje iki Paupio tenka eiti ratais-kvadratais arba tiesiog bėgti neleistinoje vietoje per gatvę. Tą daug kas ir daro rizikuodami savo sveikata. Ir visa tai, vietoje, kurioje savaitgaliais vaikščioja minios žmonių, kokių Vilniuje retai kur pamatysi.
Edit: negi taip sunku įrengti bent laikinas perėjas, kol bus parengtas visos gatvės rekonstrukcijos projektas?
O tai nežadama ja rimtai rekonstruoti, lyg ir buvo projektas kažkoks? Aišku tokie taktinio urbanizmo pavyzdis nors ir vienasm sezonui tikrai apsiteisintu. Siųskite savivaldybėi.
Visiškai neaišku kada bus įgyvendintas Misionierių sodų projektas. Tikėtina, kad net kai jau pajudės, tai bus didelis visuomenės pasipriešinimas ir projektas vėluos. O be to šitame projekte net neišsprendžiama pagrindinė problema - per Maironio gatvę nenumatoma nei viena perėja. Perėjos ten turi būti trys, iš visų gatvės pusių.
Kam įrenginėti perėjas pagal tai, kur patogiau žmonėms (t.y. tiesiai šalia paviljonų), jeigu galima palikti senas klaidas, dėl kurių žmonės turi stačiais kampais vaikščioti ir ieškoti perėjų...
Dabar ta vieta yra baisiai nesaugi, mašinos nuo Subačiaus kalno atskrieja tikrai ne 50 km/h greičiu.
Toje vietoje būtinai reikia perėjų ir VT stottelių Paupio gyventojams.
Gal ten išvis reikėtų gyvenamosios zonos toje vietoje nuo Tymo turgaus ir nereikia jokių perėjų ir pan. Mažinti greitį inžineriniais sprendimais, vieotje asfalto nauduoti grindinį itt.
Maironio gatvė po WWII, nušlavus kelis kvartalus namų buvo nutiesta kaip magistralinė. Visa teritorija absoliutus urbanistinis failas, todėl reikia spręsti ką daryti. Ar a) atstayti kiek įmanoma kvartalą ir gatvę siaurinti, ar b) palikti kaip yra, tik aptvarkant aplinką, prikuriant perėjų, tvorelių, stulpelių ir pan.
Maironio gatvė po WWII, nušlavus kelis kvartalus namų buvo nutiesta kaip magistralinė. Visa teritorija absoliutus urbanistinis failas, todėl reikia spręsti ką daryti. Ar a) atstayti kiek įmanoma kvartalą ir gatvę siaurinti, ar b) palikti kaip yra, tik aptvarkant aplinką, prikuriant perėjų, tvorelių, stulpelių ir pan.
Gatvės siaurinimas sukurs tik pakankamai ploto normaliems pėsčiųjų takams, o kvartalai atstatomi vis tiek būtų parko teritorijoje. Manau galima net nesvajoti apie tai žinant jog reiktų keisti BP ir būtų milžiniškas pasipriešinimas iš visuomenės dėl vienos iš paskutiniųjų žaliųjų erdvių Senamiestyje pavertimo apartamentais ar parduotuvėmis turtuoliams
Taip, dabar, kai tiek prigadinta su atstatymu, visų pirma tai Misionierių sodai, bet koks mažiau drastiškas ir autentiškas atstatymas vis tiek nepraeis. Gaila, nes yra tikrai vietų, kur atstatymas būtinas, Tai ir Tymo kvartalas, Rūdninkų skvero kvartalas, kvartalas tarp buv. Kardinalijos ir Prancūzijos ambasados, trūkstami pastatai tarp šv. Dvasios ir S. Neries m-los.
Bet pasitikėjimas mūsų urbanistika ir architektūros sprendimais visuomenėje yra sužlugdytas. Na, kas norės operuotis pas chirurgą, kuris "papjovė" kelis pacientus?
Taip, dabar, kai tiek prigadinta su atstatymu, visų pirma tai Misionierių sodai, bet koks mažiau drastiškas ir autentiškas atstatymas vis tiek nepraeis. Gaila, nes yra tikrai vietų, kur atstatymas būtinas, Tai ir Tymo kvartalas, Rūdninkų skvero kvartalas, kvartalas tarp buv. Kardinalijos ir Prancūzijos ambasados, trūkstami pastatai tarp šv. Dvasios ir S. Neries m-los.
Bet pasitikėjimas mūsų urbanistika ir architektūros sprendimais visuomenėje yra sužlugdytas. Na, kas norės operuotis pas chirurgą, kuris "papjovė" kelis pacientus?
Gal pasitikėjimas ir sužlugdytas bet redukuoti iki to jog dabar dėl to neįmanomas žaliųjų zonų užstatymas yra klaidinga. Žmonės tam priešinosi visais laikais tiesiog dabar dėka socialinių tinklų ir mass media yra paparsčiau sukelti didesnį triukšmą. Ir niekas nesikeis, nes tokių procesų depolitizuoti praktiškai nebeįmanoma.
Jeigu nesutinkat tuomet nesuprantat žaliųjų judėjimo esmės. Visada galite jų pats paklausti ar hipotetiniame scenarijuje kur būtų buvę nepadaryta jokių urbanistinių ir achitektūrinių klaidų, dabar būtų galima atstatyti žaliosiose erdvėse ir skveruose pastatus nesulaukiant pasipriešinimo.
Manau, kad apskritai reikia naikinti asfaltą, bortus nuleisti į vieną lygį su aplinkiniu landšafto lygiu, daryti bendrą eismą, jokių perėjų. Čia juk gilus senamiestis, dar nusimato Misionierių sodų sutvarkymas, tad atsižvelgiant į projektą vertėtų apskritai visą erdvę nuo bažnyčios iki upės daryti kuo vientisesnę tiek susisiekimo prasme, tiek vizualine prasme, tiek maksimaliai pritaikant pėstiesiems, prekybai, rekreacijai ir tt..
Bet jei ir čia savivaldybės mąstymas toks kaip pvz Krisčiūno (kas mane labai nustebino) ir, kaip supratau, jo kolegos dirbančio savivaldybėje, kai FB kilus diskusijai dėl senamiesčio gatvių pertvarkymo vienam diskusijos dalyviui pasiūlius, kad reikia radikalaus senamiesčio gatvių pavertimo į bendro eismo gatves, bortų viršų suvienodinant su aplinkinių paviršių lygiu, jie pasakė, kad tai kvailystė, nu tai atsiprašau, ko galima tikėtis. TIkiuosi tokio požiūrio kaip pademonstravo Krisčiūnas, nebus darant sprendimus dėl šių, ir panašių teritorijų sutvarkymo.
Kai prieš porą metų buvo tvarkomi kontaktinio tinklo stulpai Kauno g. (po to, kai vienas jų nuvirto ant perėjos), iš pradžių juos nudažė juodai, o po to ant viršaus vėl pilkai. Susidarė įspūdis, kad tas juodas sluoksnis tai apsauga nuo rūdijimo ar gruntas dažams. Tiesa, ten juodai buvo išdažyta gal tik iki pusės aukščio, o Pylimo g. atrodo iki viršaus, tai gal čia ir liks juodi.
Comment