Paprastai amokęstinami nauji keliai. O čia 1970-1988 metais statytas...
Apmokestinami tie greitkeliai, šalia kurių lygiagrečiai eina vietinės reikšmės kelias, šiuo atveju senasis žemaičių plentas. Vilnius-Kaunas tokio kelio nėra, nes greitkelis pastatytas ant senojo kelio.
Apmokestinami tie greitkeliai, šalia kurių lygiagrečiai eina vietinės reikšmės kelias, šiuo atveju senasis žemaičių plentas. Vilnius-Kaunas tokio kelio nėra, nes greitkelis pastatytas ant senojo kelio.
Visiška nesąmonė. Tam tikrose šalyse tai gali būti įstatymuose numatyta sąlyga, bet jokiu būdu ne priežastis.
Visa diskusija dėl A1 - pliurpalų lygio, tad neverta ir dėmesio.
Kuo greičiau važiuoji, tuo daugiau degalų. Kuo daugiau degalų, tuo daugiau akcizo
Didelis klausimas ar tikslinga tik Lietuvos gyventojams reikšmingą kelią apmokestinti antrą kartą (pirmą kartą - akcizas).
Via Baltika - kitas klausimas. Jei pilasi Lenkijoje ir Latvijoje, mes nieko negauname (iš lengvųjų).
Visiška nesąmonė. Tam tikrose šalyse tai gali būti įstatymuose numatyta sąlyga, bet jokiu būdu ne priežastis.
Visa diskusija dėl A1 - pliurpalų lygio, tad neverta ir dėmesio.
Taip, čia apie tai ir kalbu, kad turi būti nemokama alternatyva nevažiuojant aplink šalį ratais, o ar apmokestinti, ar ne, čia jau politinis sprendimas.
Kuo greičiau važiuoji, tuo daugiau degalų. Kuo daugiau degalų, tuo daugiau akcizo
Didelis klausimas ar tikslinga tik Lietuvos gyventojams reikšmingą kelią apmokestinti antrą kartą (pirmą kartą - akcizas).
Via Baltika - kitas klausimas. Jei pilasi Lenkijoje ir Latvijoje, mes nieko negauname (iš lengvųjų).
Reikia padaryti kaip Liuksembure, ten iš kaimyninių Vokietijos, Belgijos, Prancūzijos visi pilasi.
Taip, čia apie tai ir kalbu, kad turi būti nemokama alternatyva nevažiuojant aplink šalį ratais, o ar apmokestinti, ar ne, čia jau politinis sprendimas.
A1. Visam transportui, didesniam nei firmos kablukas, apmokestinta. Lengvieji auto, kurie važiuoja, tai Lietuvos gyventojų. Jie moka akcizą kurui, PVM kurui. Nelogiška būtų statyti būdeles, nes administravimo kaštai būtų milžiniški.
O Via Baltiką galėtų apmokestinti. Su sąlyga, kad padarys 130 kmh. Ir dabar, o ne 2030. Nes visi pila Lenkijoje, arba jei iš Latvijos, tai tris lašus kuro, kad datraukti iki Lenkijos. O priežiūros išlaidos tenka mums.
Nereikia painioti apmokestinimo ir akcizo. Akcizą už kurą moka ir tie, kurie keliais nevažinėja... Be to kelių išlaikymas kainuoja daugiau nei surenkama akcizo. Taigi. Kadangi ateityje daugės elektromobilių, tai kažkaip akcizo mokesčio surinkimą reikės kompensuoti. Todėl bus pereita prie tiesioginių mokesčių už automobilius. Kitose šalyse irgi yra mokami keliai yra, ir akcizas yra. Ir niekas nebliauna apie dvigubus mokesčius. Tai ne į temą. Bet jokio kelių apmokestinimo Lietuvoje nebus.
O Via Baltiką galėtų apmokestinti. Su sąlyga, kad padarys 130 kmh. Ir dabar, o ne 2030. Nes visi pila Lenkijoje, arba jei iš Latvijos, tai tris lašus kuro, kad datraukti iki Lenkijos. O priežiūros išlaidos tenka mums.
Bet ar Lenkijoj pigiau? Kiek mačiau, tai ar tas pats, ar pas mūs biški pigiau...
Lenkijoje pigiau, kartais ir ne biški, o 10-15 proc. Pas mus tikrai niekada ne pigiau. Lenkijoje kainos labiau skiriasi priklausomai nuo degalinių. Nors Lietuvoje po euro įvedimo irgi ima matytis didesnis skirtumas, seniau tai buvo 5-10 lito centų ribose, dabar tiek pat bet jau eurocentų ribose.
Ne į temą. Bet nesuprantantiems paaiškinti reikia. Visi, kurie naudoja kurą, bet keliais retai važinėja ar nevažinėja (traktoriai, spec. technika, statybinė technika, dyz. traukiniai ir šilumvežiai, nežinau, bet gal ir laivai), išskyrus ž.ū. techniką.
Ne į temą. Bet nesuprantantiems paaiškinti reikia. Visi, kurie naudoja kurą, bet keliais retai važinėja ar nevažinėja (traktoriai, spec. technika, statybinė technika, dyz. traukiniai ir šilumvežiai, nežinau, bet gal ir laivai), išskyrus ž.ū. techniką.
Dalis ŽŪ technikos važiuoja irgi su akciziniais degalais, nes skiriamų intensyviai žemdirbystei nelabai pakanka. Laivai vidiniam susisiekimui už kurą irgi moka.
Apmokestinimas gali spręsti lokalius klausimus, kol alternatyvos yra irgi lokalios. Bet pvz jei tai gali neigiamai atsiliepti, kai renkamasi, ar per Klaipėdos uostą gabenti - tai reikia klausimus žiūrėti globalesniam kontekste. Čia nėra konkretus priekaištas ar pan, tik komentaras, kad rezultatas/pasekmės tiesioginės gali būti vienokios, gal net pageidaujamos, bet bendroj sumoj efektas gali būti į kitą pusę. To reikia nepamiršt.
Paprastai amokęstinami nauji keliai. O čia 1970-1988 metais statytas...
Kadangi temoje neradau daugiau info - gal turit kokią nuorodą dėl apmokestinimo planų, nes dabar susidaro įspūdis, kad daugiau triukšmo ir nuomonių, nei realaus turinio?
Comment