Baltupio g. buvo pristatymas PP. Nesu patenkintas atsakymu. Galit man kas paaiškint, kas yra kalčiausias šioje situacijoje, savivladybė ar projektuotojas?
Esmė: D kat. gatvėje sugalvojo įrengti greitėjimo ir lėtėjimo juostas, nors pagal STR, tokioje gatvėje galimos tik 2 eismo juostos, o projektinis greitis 30 km/h.
Teiktas siūlymas:
Atsakymas:
„Pasisakymas” viešo svarstymo metu (teiktas raštu, žodis į žodį):
Atsakymas:
Jeigu „išduodamose prisijungimo sąlygose” yra nurodyta ir dar detaliajame plane buvo numatytos greitėjimo ir lėtėijomo juostos – ar jas privaloma projektuoti pažeidžiant STR?
Jų pateiktas STR 2.06.04:2011 „Gatvės. Bendrieji reikalavimai“, pagal mane yra senas dokumentas, priimtas 2011 m. (https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...fwid=q86m1vs6i), o mano pateiktas STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. bendrieji reikalavimai“ įsigaliojo nuo 2014 m., o suvestinė redakcija galioja dabar (https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...AIS.413395/asr).
Jų senam STR gali būti 4 juostos ir 3 m plotis, naujam STR 2 juostos ir 2,75 m. Tas parašymas „greitėjimo ir lėtėjimo juosta yra laikoma papildoma eismo juosta” – tai vistiek ji yra eismo juosta, o maksimalus eismo juostų skaičius gali būti tik 2.
Abiejuose STR žr. 33 punkto, 10 lentelę.
Viską gerai suprantu? Planuoju patarkuot subines dar el. paštu per rytdieną: „Unitectus”, savivaldybės keli mail'ai ir dar Pakalnis dalyvavo PP.
Esmė: D kat. gatvėje sugalvojo įrengti greitėjimo ir lėtėjimo juostas, nors pagal STR, tokioje gatvėje galimos tik 2 eismo juostos, o projektinis greitis 30 km/h.
Teiktas siūlymas:
Įvažiuojant / išvažiuojant iš gatvės į projektuojamų daugiabučių sklypą numatėte lėtėjimo ir greitėjimo juostas – tai yra nepriimtina, kadangi ten D kat. gatvė. STR numato D kat. gatvėje į šalia kelio esančias teritorijas tik paaukštintą įvažiavimą autotransportui, nes dviračių ir pėsčiųjų takai turi išlikti viename (aukštesniame) lygyje, todėl įrenginėti lėtėjimo ir greitėjimo juostas yra netikslinga. Vilniaus miesto savivaldybė skatina kietųjų dangų mažinimą įrengiant ar rekonstruojant esamą infrastruktūrą, kad aplinkoje būtų kuo daugiau vandeniui laidžių dangų, kad nedidinti potvynių rizikos. Reikalauju neprojektuoti lėtėjimo ir greitėjimo juostų, o jų vietoje numatyti žalią šoninę skiriamąją juostą, joje pasodinant medžius.
Pasiūlymai atmesti, kadangi siūlomi keisti projektiniai sprendiniai atitinka išduotų Prisijungimo prie susisiekimo komunikacijų sąlygų, teritorijų planavimo dokumentų bei galiojančių teisės aktų nustatytus reikalavimus.
PP numatyti prisijungimo prie susisiekimo komunikacijų sprendiniai yra suprojektuoti vadovaujantis Vilniaus miesto savivaldybės administracijos išduotomis Prisijungimo prie susisiekimo komunikacijų sąlygomis, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2007-07-04 sprendimu Nr. 1-109 patvirtintu teritorijos prie sklypo Baltupio g. 61A detaliuoju planu (toliau – Detalusis planas) bei taikytinais teisės aktais. Detaliajame plane yra numatytas greitėjimo ir lėtėjimo juostų įrengimas ir dėl šios priežasties minėtas juostas numatoma įrengti.
PP numatyti prisijungimo prie susisiekimo komunikacijų sprendiniai yra suprojektuoti vadovaujantis Vilniaus miesto savivaldybės administracijos išduotomis Prisijungimo prie susisiekimo komunikacijų sąlygomis, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2007-07-04 sprendimu Nr. 1-109 patvirtintu teritorijos prie sklypo Baltupio g. 61A detaliuoju planu (toliau – Detalusis planas) bei taikytinais teisės aktais. Detaliajame plane yra numatytas greitėjimo ir lėtėjimo juostų įrengimas ir dėl šios priežasties minėtas juostas numatoma įrengti.
Tik noriu pažymėti situaciją dėl lėtėjimo ir greitėjimo juostų: pagal STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. bendrieji reikalavimai“, D kategorijos gatvėje galimos tik 2 eismo juostos, o projektinis greitis tik 30 km/h. Su priprojektuotomis lėtėjimo ir greitėjimo juostomis viršyjate STR normatyvus. Prašau užprotokoluoti.
PP numatyti prisijungimo prie susisiekimo komunikacijų sprendiniai yra suprojektuoti vadovaujantis 2019 m. rugsėjo 13 d. prisijungimo prie susisiekimo komunikacijų sąlygomis Nr. 19/1090 (toliau – Prisijungimo prie susisiekimo komunikacijų sąlygos) bei patvirtintu Detaliuoju planu ir kitais taikytinais teisės aktais. Detaliajame plane yra numatytas greitėjimo ir lėtėjimo juostų įrengimas ir dėl šios priežasties minėtas juostas numatoma įrengti.
Papildomai pažymėtina, kad Prisijungimo prie susisiekimo komunikacijų sąlygose taip pat yra numatyta, kad statytojas turi suprojektuoti ir įrengti „Baltupio gatvės atkarpoje (ties įvažiavimu į sklypą ir ties įvažiavimu į sklypą pietinėje pusėje ribojantį privažiavimo kelią) esamos važiuojamosios dalies ženklinimą, formuojant 3 eismo juostas (kiekviena eismo juosta ne siauresnio kaip 3,0 m pločio) (vidurinę eismo juostą kairiesiems posūkiams į žemės sklypą ir privažiavimo kelią link daugiabučių gyvenamųjų namų) su betoninių trinkelių saugumo salelėmis“.
STR 2.06.04:2011 „Gatvės. Bendrieji reikalavimai“ 33 punkte 10 lentelėje yra pateikiami pagrindiniai gatvių techniniai parametrai. Kaip matyti iš minėtos lentelės, D kategorijos gatvėje maksimalus eismo juostų skaičius yra 4 eismo juostos (D1 kategorija), be to, greitėjimo ir lėtėjimo juosta yra laikoma papildoma eismo juosta (pvz., KTR 1.01:2008 „Automobilių keliai“).
Papildomai pažymėtina, kad Prisijungimo prie susisiekimo komunikacijų sąlygose taip pat yra numatyta, kad statytojas turi suprojektuoti ir įrengti „Baltupio gatvės atkarpoje (ties įvažiavimu į sklypą ir ties įvažiavimu į sklypą pietinėje pusėje ribojantį privažiavimo kelią) esamos važiuojamosios dalies ženklinimą, formuojant 3 eismo juostas (kiekviena eismo juosta ne siauresnio kaip 3,0 m pločio) (vidurinę eismo juostą kairiesiems posūkiams į žemės sklypą ir privažiavimo kelią link daugiabučių gyvenamųjų namų) su betoninių trinkelių saugumo salelėmis“.
STR 2.06.04:2011 „Gatvės. Bendrieji reikalavimai“ 33 punkte 10 lentelėje yra pateikiami pagrindiniai gatvių techniniai parametrai. Kaip matyti iš minėtos lentelės, D kategorijos gatvėje maksimalus eismo juostų skaičius yra 4 eismo juostos (D1 kategorija), be to, greitėjimo ir lėtėjimo juosta yra laikoma papildoma eismo juosta (pvz., KTR 1.01:2008 „Automobilių keliai“).
Jų pateiktas STR 2.06.04:2011 „Gatvės. Bendrieji reikalavimai“, pagal mane yra senas dokumentas, priimtas 2011 m. (https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...fwid=q86m1vs6i), o mano pateiktas STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. bendrieji reikalavimai“ įsigaliojo nuo 2014 m., o suvestinė redakcija galioja dabar (https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...AIS.413395/asr).
Jų senam STR gali būti 4 juostos ir 3 m plotis, naujam STR 2 juostos ir 2,75 m. Tas parašymas „greitėjimo ir lėtėjimo juosta yra laikoma papildoma eismo juosta” – tai vistiek ji yra eismo juosta, o maksimalus eismo juostų skaičius gali būti tik 2.
Abiejuose STR žr. 33 punkto, 10 lentelę.
Viską gerai suprantu? Planuoju patarkuot subines dar el. paštu per rytdieną: „Unitectus”, savivaldybės keli mail'ai ir dar Pakalnis dalyvavo PP.
Comment