Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Pietryčių Europos šalių keliai (SI, HR, BA, RS, ME, AL, MK, GR, RO, BG)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Pietryčių Europos šalių keliai (SI, HR, BA, RS, ME, AL, MK, GR, RO, BG)

    Kuriama atskira tema apie Pietryčių Europos ir Balkanų šalių kelius - esamus, statomus ir planuojamus.

    Nors forume baigia nudusti temos apie užsienio šalis ir apie užsienio šalių kelius (išskyrus Lenkiją), tačiau dar viena tema gal bus kažkiek aktyvi. Vis dėlto nemiršta viltis, kad forume dalyvauja ne tik sėslūs žmonės, kurių interesai apsiriboja poros kilometrų spinduliu nuo savo namų esančiais šaligatviais, dviračių takais ar kreivai pastatytomis kaimynų mašinomis. Čia turbūt yra ir toliau keliaujančių bei fotografuojančių.

    Pernai būnant Juodkalnijoje sužavėjo tose šalyse gyvenančių žmonių noras geriau gyventi, ir greičiau priartėti prie išsivysčiusių Europos šalių .
    Skirtingai nuo apsamanojusių Lietuvos kelininkų, kurie visiškai prarado ambicijas, gyvena 30 metų senumo pasiekimais ir atrodo, temoka pirkti radarus bei metalinius atitvarus, ten kelių plėtra vyksta realiai. Tiesiami greitkeliai ir tuneliai per kalnus. Kaip ir kokioje Lenkijoje poros metų senumo žemėlapiai būna beviltiškai pasenę
    Slovėnijoje, Rumunijoje ir ypač Kroatijoje infrastruktūros plėtrą finansuoja Europos Sąjunga. Ne ES šalyse kelius finansuoja ir Turkijos, Kinijos, o gal net Rusijos investuotojai.
    Autostrados ir greitkeliai be didieji tuneliai dažniausi mokami pagal faktą. Atrodo, Slovėnijoje yra įvestos vinjetės.

    Šios 10 šalių yra geografiškai artimos, bet jų ekonomikos ir kelių infrastruktūros lygis yra skirtingas: SLO Slovėnija, HR Kroatija, BiH Bosnija ir Hercegovina, SRB Serbija su nuo jos atsiskyrusiu XK Kosovu, MNE Juodkalnija, AL Albanija, MK Šiaurės Makedonija, GR Graikija, TR Turkijos Europinė dalis, BG Bulgarija, RO Rumunija

    Vengrija, Čekija ir Slovakija turi atskirą temą. [CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai
    Iš tos temos bus perkelti pranešimai apie Slovėnijos kelius
    Būtų prašymas į vieną pranešimą kelti vienos šalies nuotraukas ar komentarus. Esant reikalui bus lengviau iškelti pranešimus į atskirą temą


    Bendram vaizdui susidaryti - keli žemėlapiai
    Europos fone autostradų tinklas Balkanuose atrodo kukliai



    Žemėlapiai iš Kroatijos kelių administracijos puslapio https://map.hak.hr/?lang=hr&s=mireo;...81647086143493

    Balkanuose vyrauja kalnai
    TEN-T tinklo žemėlapis

    https://ec.europa.eu/transport/infra...2019_roads.png


    Politinis Europos žemėlapis su gana aktuali kelių tinklo būkle

    https://www.interkart.de/en/europe-r...olitical.html#

    #2
    Slovėnijos mokami keliai

    Slovėnijoje anksčiau buvo mokama už nuvažiuotą atstumą. Dabar,atrodo, įvestos vinjetės.

    Slovėnijos autostrados (avtoceste) ir greitkeliai (hitre ceste)



    Žemėlapiai iš http://www.mifin.cz/znamky.html
    Paskutinis taisė Romas; 2012.08.25, 10:07.

    Comment


      #3
      Padidinti atskirų šalių autokelių žemėlapiai iš www.interkart.de

      1. Slovėnija, Kroatija, Bosnija ir Hercegovina


      2. Serbija ir Kosovas


      3. Rumunija


      4. Bulgarija ir Europinė Turkijos dalis


      5. Juodkalnija, Albanija, Šiaurės Makedonija


      6. Graikija


      https://www.interkart.de/en/europe-r...olitical.html#

      Comment


        #4
        Temos pradžiai - kelių pernai ir užpernai aplankytų Pietryčių Europos šalių kelių nuotraukos

        Rumunija, Maramurešo regionas
        Foto 2017.09






        Comment


          #5
          Graikija, Kerkyros (Korfu) sala
          Foto 2018.05






          Comment


            #6
            Albanija. Saranda (Sarandë) ir apylinkės
            Foto 2018.05






            Comment


              #7
              Juodkalnija
              Foto 2018.09






              Comment


                #8
                Nors nemaža dalis Balkanų yra ir skudesnė, nereiškia, kad jos turi skurdesnes infrastruktūros statymo tradicijas. Jugoslavija, kiek domėjausi, buvo atviresnė pasauliui negu Rytų bloko šalys, ten ir infrastruktūros statybos standartai ir tradicijos nėra skurdūs ar absurdiški, sakyčiau ilgą laiką jie galėjo būti pažangesni net už Lenkijos, o gal net ir dabar iš dalies pažangesni, tik spėčiau mažiau naujų projektų (absoliutinėmis vertėmis), lyginant su Lenkija, tai mažiau jie ir pasireiškia
                Paskutinis taisė PoDV; 2019.08.22, 01:01.

                Comment


                  #9
                  Neužmirškite, kad dar 90-aisias dalyje Balkanų vyko nuožmus karas, kokio Europoje nebuvo nuo 1945 m.
                  Pasižiūrėjus į kai kuriuos transporto mazgus Kroatijoje, pagalvoji, ko čia mūsiškiai verkšlena dėl 50 km "labai sudėtingų" "amžiaus statybų" Suvalkijos laukais.
                  Paskutinis taisė Sula; 2019.08.22, 08:35.

                  Comment


                    #10
                    Po šios vasaros kelionės į Kroatiją, pasižiūrėjus, kokio sudėtingumo darbus reikia atlikti tem, kad nutiesti kelią (kalnai, slėniai, ir t.t.), tai Lietuvos kelininkų grandiozinė A1 rekonstrukcija ties Kaunu atrodo kaip vaikų žaidimas smėlio dėžėje. Mąsteliai ir darbų apimtys atrodo juokingai...
                    Mano blogas

                    Comment


                      #11
                      Parašė PoDV
                      Spėju, galėjo būt apskritai prasčiausi standartai visame buv. Rytų bloke, įskaitant posovietinę erdvę. Dabar norėčiau vis tik pasakyti, kad ten prasčiausia sritis... ženklinimas (nors šriftas Drogowskaz yra mano vienas mėgstamesnių apskritai) ir gali būt, kad buv. Jugoslavija vis dar priekyje šioje srityje. Nemažos dalies kelio ženklų dizainas, mano galva, nėra pavyzdinis.
                      Nežinau kokie buvo standartai, bet faktinė situacija buvo blogiau nei apgailėtina. Ir niekam net nekildavo mintis svarstyti koks šriftas naudojamas - ir taip pervažiuot Lenkiją buvo pilnos rankos darbo. Žiūrint į dabartinius Lenkijos magistralinius kelius ir prisimenant kaip tai atrodė prieš 20 metų sunku patikėti, kad tai ta pati valstybė.

                      Buvusioj Jugoslavijoj kiek teko girdėti buvo gerokai geresnė situacija. Teko lankytis Kroatijoje rodos 2002ais. Tuo metu per daug nesidomėjau infrastruktūra, bet vaizdelis buvo daug panašesnis į mūsiškį nei į tuometinę Lenkiją. Reiktų palyginti statistiką, bet sakyčiau Lenkija tik po gero dešitmečio pasivijo tuometinės buvusios Jugoslavijos situaciją. Čia net nelyginant su Slovėnija.

                      Comment


                        #12
                        Juodkalnija-2018

                        Kelias iš Podgoricos oro uosto iki sostinės Podgoricos
                        Foto 2018.09

                        Podgoricos oro uostas (TGD)


                        Vietinis Dariaus ir Girėno gatvės analogas.
                        Kelias nuo oro uosto iki pagrindinio kelio


                        Kelias M-2 nuo Podgoricos iki pajūrio












                        Podgorica. Miesto pakraščiai


                        Stoties rajono prieigos

                        Comment


                          #13
                          Juodkalnija-2018

                          Podgorica įspūdžio nepadarė. Miestas labiau primena Šiaulių Pietinį rajoną nei valstybės sostinę.
                          Kelios nuotraukos su automobiliais.
                          Foto 2018.09


                          Tik dabar, kai atrinkinėjau nuotraukas atkreipiau dėmesį į tuos stulpelius gatvės pakraštyje.
                          Jie turbūt skirti riboti parkavimą ant šaligatvių
















                          Daugiau Podgoricos nuotraukų ir komentarų - temoje ME. Juodkalnija / Crna Gora

                          Comment


                            #14
                            Juodkalnija nėra turtinga valstybė. Ji tik planuoja kažkada kandidatuoti į Europos Sąjungą.
                            Didžiojo dalis šalies yra kalnuose - ne veltui ji iki pat I pasaulinio karo išsaugojo nepriklausomybę, nors buvo apsupta Osmanų ir Habsburgų imperijų. Sunku patikėti, kad iki 1975 metų, kai buvo nutiestas Belgrado-Baro geležinkelis, ji net neturėjo geležinkelio.

                            Juodkalnija turi ambicingus planus nutiesti dvi automagistrales :

                            >> Pietų - šiaurės kryptimi (raudona spalva) nuo Adrijos jūros iki Serbijos:
                            Magistralę Baras-Boljare-(Belgradas) / Autoput Bar-Boljare-Beograd / Аутопут Бар--Бољаре-Београд
                            Autostrados ilgis 164 km. kelais eina per kalnus. numatoma pastatyti 50 tunelių ir tiltų. Kaina apie 2 mlrd EUR.
                            Statybos pradėtos 2015 metais į šiaurę nuo Podgoricos, ruože Smokovac–Uvač–Mateševo.

                            >>Šiaurės vakarų - pietryčių kryptimi (mėlyna spalva) iš Kroatijos ir Bosnijos-Hercegovinos į Albaniją ir Graikiją:
                            Adrijos- Jonijos magistralę / Jadransko - Jonijski autoput
                            Šis tranzitinis kelias yra perspektyvinis.

                            https://en.wikipedia.org/wiki/Belgra...93Bar_motorway

                            Comment


                              #15
                              Juodkalnija-2018
                              Magistralė Baras-Boljare-(Belgradas) / Autoput Bar-Boljare-(Beograd)

                              Statybos vyksta į šiaurę nuo Podgoricos
                              Žemėlapis iš www.mapy.cz. Ten jau yra pažymėta kelio trasa




                              Foto 2019.08
                              Tunelio statybų vaizdas nuo geležinkelio Belgradas-Baras (Beograd-Bar)






                              Tunelio statybos nuo plento M-2


                              Comment


                                #16
                                Magistralė Baras-Boljare-(Belgradas) / Autoput Bar-Boljare-(Beograd)
                                Foto 2018.09

                                Vaizdai pro traukinio langą važiuojant iš kalnų (Kolašino) į pajūrį.
                                Iki garsiojo tilto per Mala Rijeka




                                Geležinkelyje Belgradas-Baras 1969-1973 m. buvo pastatytas tiltas, kuris iki 2001 m. buvo aukščiausias pasaulyje (200 m aukščio)
                                Tiltas per Mala Rijeka upę / Most iznad Male Rijeke / Мост изнад Мале Ријеке.


                                Vaizdai iš traukinio pravažiavus įžymųjį tiltą











                                Estakadų per Moračos upę statybų vaizdai nuo kelio M-2 iš Podgoricos į Kolašiną






                                Šie vaizdai ir paskatino galvoti apie Balkanų kelių temos kūrimą.

                                Comment


                                  #17
                                  Čia ne A1 prie Megos?
                                  Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                                  Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                  Comment


                                    #18
                                    Nesityčiok iš apsnūdusių ir ambicijas praradusių Lietuvos kelininkų, kurie per 15 metų numato nutiesti net 1 iš 15 būtinų aplinkkelių , o grandiozinis A1 projektas prie "Megos" jų PiaRui yra inžinerinės minties ir titaniško darbo viršūnė.
                                    Ta prasme nesityčiok šioje temoje, kur kalbama apie "atsilikusias" Balkanų šalis.

                                    Comment


                                      #19
                                      Juodkalnija-2018

                                      Kelias M-2 Podgorica-Kolašin / Подгорица-Колашин
                                      Atstumas apie 70 km.

                                      Žemėlapis iš www.mapy.cz

                                      Kelias eina Moračos upės slėniu, ypač vaizdinga atkarpa Moračos kanjone
                                      Kelias persiverčia per kalnus iš Moračos į Taros-Drinos baseiną

                                      Foto 2018.09
                                      Podgorica


                                      Podgoricos priemiesčiai




                                      Tolumoje matosi tunelio statybos


                                      Ruožas už tunelio žiūrint iš traukinio






                                      Tolumoje - kelio Bar-Boljare estakados per Moračą statybos




                                      Comment


                                        #20
                                        Juodkalnija-2018

                                        Kelias M-2 Podgorica-Kolašin / Подгорица-Колашин
                                        Foto 2018.09

                                        Kelias darosi vis gražesnis




                                        Aukštai matosi Belgrado-Baro geležinkelis. Jis nutiestas apie 500-600 m virš upės


                                        Vaizdas į plentą M-2 žiūrint nuo Belgrado-Baro geležinkelio


                                        Moračos upės kanjonas



                                        Comment

                                        Working...
                                        X