Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių mokesčiai ir kelių priežiūros finansavimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Seimo komitetas pritarė kelių rinkliavos sistemos reformai

    Naują apie 90 mln. eurų vertės kelių apmokestinimo sistemą ketinama įdiegti iki 2023 metų, o ji atsipirks per trejus metus, sako susisiekimo viceministras.

    ... Dabar lėšų vadinamajai e-tolling sistemai siūloma numatyti 6,3 mlrd. eurų vertės investicijų į nuo koronaviruso nukentėjusią ekonomiką plane. ...

    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...ai-221-1327634

    Jee, neblogi komisiniai nusimato ... O baigsis geriausiu atveju kaip su kuro akcizu - tik pusė atitenka keliams.
    Paskutinis taisė Shernas; 2020.06.06, 00:04.

    Comment


      #62
      Priėmė:

      https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...04df942ee8e443

      "
      3. Kelių rinkliavos sistemos sukūrimo ir įdiegimo finansavimui užtikrinti valstybės įmonei Lietuvos automobilių kelių direkcijai Lietuvos Respublikos Vyriausybė skiria ne daugiau kaip 90 milijonų eurų iš Ateities ekonomikos DNR plano arba suteikia valstybės garantiją dėl ne didesnės negu 90 milijonų eurų paskolos.




      4. Kelių rinkliavos sistemos metinės administravimo išlaidos neturi viršyti 10 procentų gautų metinių kelių rinkliavos pajamų.

      "
      Ir be abejo, nepinga važinėjimas. Dabar N1 ( iki 3.5t) metinis 304, paros - 6 EUR. Pagal planuojamus tarifus - 0,035–0,07 EUR/km kelionė VLN-KAU 3.5-7.0 EUR, spėju dar ir PVM, VLN-KLP 11.0-22.0 EUR.

      Comment


        #63
        Iš pradžių tai buvo tik gandas, dabar prieš porą dienų, net per Panoramą buvo pranešta, kad bus svarstoma visų magistralinių kelių apmokestinimas. Žinoma pirmasis eilėje Vilnius - Kaunas.

        Nors E28, E262 ir E77 ypatingai reikalingi nelabai draugiškoms kaimynėms. Bet jei dėka mokesčių E272 taptų 4 juostų, o visi kiti būtų prižiūrimi, aš ne prieš susimokėti 2 €.

        Aviate, navigate, communicate

        Comment


          #64
          Kokiu būdu butų renkami mokesčiai?

          Comment


            #65
            Parašė Sula Rodyti pranešimą
            Kokiu būdu butų renkami mokesčiai?
            Paprastai internetu, dabar moka tik krovininiai važinėjantys magistraliniais keliais, teko važiuoti su citybee mikriuku, tai teko išbandyti sistemą, labai patogu, nusiperki kokiam nori laikui ir viskas:

            https://pirkti.keliumokestis.lt/purchase/cart.xhtml
            Flickr

            Comment


              #66
              Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą
              Iš pradžių tai buvo tik gandas, dabar prieš porą dienų, net per Panoramą buvo pranešta, kad bus svarstoma visų magistralinių kelių apmokestinimas. Žinoma pirmasis eilėje Vilnius - Kaunas.

              Nors E28, E262 ir E77 ypatingai reikalingi nelabai draugiškoms kaimynėms. Bet jei dėka mokesčių E272 taptų 4 juostų, o visi kiti būtų prižiūrimi, aš ne prieš susimokėti 2 €.

              Galima nuorodas į šaltinius? Kad ir tą pačią Panoramos laidą?

              Comment


                #67
                Problemą matau tokią, kad įvedus, kad ir 1 cento mokestį, jis beveik garantuotai augs ir tikėtina augs beveik be ribų.

                Iš kur paimti pinigų? O kur dabar nueina pvz kuro akcizo mokesčiai? Manau jie visi turėtų nueiti keliams.
                Taip pat būčiau linkęs manyti, kad visi pvz degalinių mokesčiai turėtų nueiti keliams.

                Iš kur būtų dar galima gauti pinigų keliams? Rimtai klausiu, be ironijos. Nesu pagalvojęs.

                Gal kokį fondą įkurti? Pvz jei jis valdo tarkim 10 milijardų ir metinė grąža tarkim 5% - tai atsiranda 500 milijonų šaltinis keliams finansuoti.

                Comment


                  #68
                  Parašė spekas Rodyti pranešimą
                  Problemą matau tokią, kad įvedus, kad ir 1 cento mokestį, jis beveik garantuotai augs ir tikėtina augs beveik be ribų.

                  Iš kur paimti pinigų? O kur dabar nueina pvz kuro akcizo mokesčiai? Manau jie visi turėtų nueiti keliams.
                  Taip pat būčiau linkęs manyti, kad visi pvz degalinių mokesčiai turėtų nueiti keliams.

                  Iš kur būtų dar galima gauti pinigų keliams? Rimtai klausiu, be ironijos. Nesu pagalvojęs.

                  Gal kokį fondą įkurti? Pvz jei jis valdo tarkim 10 milijardų ir metinė grąža tarkim 5% - tai atsiranda 500 milijonų šaltinis keliams finansuoti.
                  O jūs girdėjote apie tokį dalyką kaip infliacija?

                  Comment


                    #69
                    Parašė spekas Rodyti pranešimą
                    Gal kokį fondą įkurti? Pvz jei jis valdo tarkim 10 milijardų ir metinė grąža tarkim 5% - tai atsiranda 500 milijonų šaltinis keliams finansuoti.
                    Geniali mintis.
                    Iš kur paimti pinigų tam fondui? Atsakymas: iš spintelės antro stalčiuko, ten dar 50 mljrd guli.

                    Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                    Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                    Comment


                      #70
                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                      Paprastai internetu, dabar moka tik krovininiai važinėjantys magistraliniais keliais, teko važiuoti su citybee mikriuku, tai teko išbandyti sistemą, labai patogu, nusiperki kokiam nori laikui ir viskas:

                      https://pirkti.keliumokestis.lt/purchase/cart.xhtml
                      Tai ne visai patogu ir patikima. Manau, kad turėtų kameros nuskaityti numerius ir išrašyti mokestį.

                      Parašė spekas Rodyti pranešimą
                      Gal kokį fondą įkurti? Pvz jei jis valdo tarkim 10 milijardų ir metinė grąža tarkim 5% - tai atsiranda 500 milijonų šaltinis keliams finansuoti.
                      Kad toks Kelių priežiūros ir plėtros fondas jau yra.
                      Klausimas, tik kaip jį pildyti.

                      Paskutinis taisė Sula; 2024.12.14, 22:40.

                      Comment


                        #71
                        Parašė Sula Rodyti pranešimą

                        Tai ne visai patogu ir patikima. Manau, kad turėtų kameros nuskaityti numerius ir išrašyti mokestį.
                        Normalūs važiuotojai nusiperka metinį bilietą. Nieko išrašinėti nereikia.
                        Kameros tik tikrina ar sumokėję. Pinigai įkrenta anksčiau mokant prieš kelionę, tai pliusas.
                        -

                        Comment


                          #72
                          Parašė Perfect Rodyti pranešimą

                          O jūs girdėjote apie tokį dalyką kaip infliacija?
                          Ne apie tai kalbėjau. Beje, pasakymas dalinai red herring. Atrodytų mokesčius augina ne politikai / biurokratai, o tik infliacija? Beje, kaip ji gali didinti mokestį, kurio nėra?

                          O infliacija kyla, nes valdžios viršija metinius biudžetus ir padengti skolai centriniai bankai gamina iš oro valiutą, kuri įlieta į rinką muša valiutos vertę. Tad reikėtų nustoti turėti minusinius biudžetus ir gaminti niekuo nepadengtą valiutą.
                          Beje, Argentinos prezidentas Milei ką tik iškirto komunistus iš valdžios, smarkiai apkarpė valstybinį aparatą ir dėl to sustojo infliacijos augimas.
                          Paskutinis taisė spekas; 2024.12.15, 15:08.

                          Comment


                            #73
                            Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                            Geniali mintis.
                            Iš kur paimti pinigų tam fondui? Atsakymas: iš spintelės antro stalčiuko, ten dar 50 mljrd guli.
                            Burbėjimas ir net negalvojimas ką galima būtų padaryti iš tiesų padės...

                            Comment


                              #74
                              visose civilizuotose valstybėse keliai išlaikomi iš kelio naudotojo mokesčių bei akcizų.
                              du pagrindiniai šaltiniai. ir pas mus to reikia, tik kaip seimūnus paskrudint kad visas degalų akcizo lėšas skirtų keliams?
                              p.s. jų vistiek neužtektų. reikia visuotinio kelio mokesčio.

                              Comment


                                #75
                                Visuotinis automagistralių mokestis kapi Čekijoje ar Austrijoje tikrai būtų labai naudingas ir paprastas būdas surinkti daugiau mokesčių.

                                Comment


                                  #76
                                  Mokesčiai - nėra blogai. Tik davai pirma valstybė padaro infrą kaip Europoje, o tada jau įveda mokesčius. Nes kažkas man kužda, kad mokesčiai bus, o Europos lygio kelių, sankryžų, nuorodų ir kt. - ne. Čia tas pats, kad RailBaltica statybos antkainis būtų pridedamas prie šios dienos bilietų kainų, tačiau matome, kaip tas projektas juda. Kreditus ir atsakomybę turi prisiimti valstybė kaip organas ir pasiekus rezultatą, gali būti įvedami mokesčiai už tuos konkrečius pasiekimus. Plius dvigubas apmokestinimas akcizu ir nauju mokesčiu yra lempa. Dėl aiškumo ir skaidrumo mokesčiai neturi dubliuotis.

                                  Comment


                                    #77
                                    Parašė Nikas Rodyti pranešimą
                                    Plius dvigubas apmokestinimas akcizu ir nauju mokesčiu yra lempa. Dėl aiškumo ir skaidrumo mokesčiai neturi dubliuotis.
                                    akcizas - moki už tiek, kiek važiuoji ir ar sunkia koja vairuoji
                                    automobilio mokestis - moki, nes turi didelę/taršią mašiną
                                    tikrai nesidengia pilnai.

                                    Comment


                                      #78
                                      Ne visiškai teisinga antraštė. Pvz., per radiją Vilkaviškio rajono meras sakė kad dalis perduodamų kelių / gatvių yra nugyvena ir papildomai skiriamos lėšos bus mažesnės nei reikalingos išlaidos tvarkymui

                                      LRT 2025.01.4
                                      Seimas leido daugiau lėšų skirti rajonų keliams
                                      Iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) bus skiriama daugiau lėšų savivaldybių perimtų valstybinių kelių priežiūrai. Be to, lėšos rajonų keliams bus paskirstytos pagal nuolatinių gyventojų skaičių ir kelių ilgį.
                                      Seimas antradienį priėmė tokias prezidento Gitano Nausėdos inicijuotas Kelių bei Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimo įstatymo pataisas: 88 Seimo nariai balsavo už, prieš buvo trys, o aštuoni susilaikė.

                                      Lietuvos valstiečių, žaliųjų ir Krikščioniškų šeimų sąjungos frakcijos narė Rita Tamašunienė tvirtino, kad bus naudinga, jog dalis valstybinių kelių virs vietinės reikšmės keliais.
                                      „Savivaldybės geba greičiau susitvarkyti su problematiškomis atkarpomis“, – posėdyje prieš balsavimą teigė ji.
                                      Tačiau parlamentarė pabrėžė, kad valstybinių kelių perėmimas ir vertimas jų rajoniniais turi būti savanoriškas, o ne priverstinis, kaip numato pataisos.

                                      Biudžeto ir finansų komiteto narys „valstietis“ Valius Ąžuolas mano, kad pataisos priimamos per skubiai ir sukels chaosą valstybinių ir rajoninių kelių sankirtose, nes dalis kelio, pavyzdžiui, bus valoma, o kita liks nenuvalyta.
                                      „Nesvarbu, ar 100, ar 500 metrų ruožai bus savivaldybės pakrašty. Bus ženklas „Gyvenamoji vieta“, kelio gabalas bus įgrūstas savivaldybei. Nesvarbi bus to kelio būklė, kaip jis atrodo, koks jo intensyvumas“, – kalbėjo V. Ąžuolas.

                                      Dešimtadaliu padidinus vietinės reikšmės keliams skiriamo KPPP biudžeto dalį – nuo 33 proc. iki 43 proc., visoms savivaldybėms per dvejus metus papildomai teks apie 54 mln. eurų.
                                      Pataisos, be kita ko, savivaldybėms duoda daugiau laiko – iki 2027 metų – įregistruoti savo kelius. Iki šiol buvo numatyta, kad tai turėjo būti padaryta iki 2025-ųjų. (...)

                                      Prezidento vyriausiais patarėjas aplinkos ir infrastruktūros klausimais Ramūnas Dilba sako, kad savivalda 2026 metais galėtų perimti apie 800 km valstybinių kelių.
                                      Dabar Lietuvoje yra 21 tūkst. km valstybinės reikšmės ir beveik 15 tūkst. rajoninių kelių.
                                      https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...rajonu-keliams

                                      Comment

                                      Working...
                                      X