Parašė KEdas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose
Collapse
X
-
Kažkurią dieną praeitą savaitę, važiavau namo. Tamsu, beveik tipinis kamštis A5 nuo Akademijos iki nusukimo į Raudondvario pl. Važiavau link IX forto. Važiuoju antra juosta, nes kamštis ten pastoviai formuojasi dėl gudručių, kurie bando įlysti į nusukimą iš pirmos juostos, aplenkdami tuos, kurie stovi ir laukia per visą Meškinio tiltą.
Jau visiškai ties nusukimu į Raudondvario plentą, susilyginu su policijos mašina (aš antroj juostoj, policija pirmoj). Prieš policiją toks gudrutis, kirsdamas ištisinę, bando įlysti iš pirmos juostos į nusukimą. Policija pristabdė, palaukė kol gudrutis įlys, ir nuvažiavo toliau į kalną. Beje nuvažiavo paskui kitą mašiną, kuri susidegusi ir trumpąsias, ir priešrūkines (priekines ir galines).
Ką darė policija - nieko. 0.
O paskui stebimės, kad lietuviai vairuoja kaip laukiniai...
Beje toje vietoje gana dažnai būna avarijos - būtent dėl tokių gudručių, kurie aplenkdami kamštį, bando iš pirmos juostos įlysti į nusukimą. (ta pati situacija ir leidžiantis žemyn, link Meškinio tilto). Pravažiuoju tą vietą kasdien jau 14 metų - dar niekada nemačiau ten patruliuojančios policijos.
Comment
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimą
Taip, kaltas ir važiavęs per raudoną asmuo, bet jis sumokės baudą tik už važiavimą per raudoną, o ne dėl avarijos sukėlimo. Jei jis neviršijo greičio, tai kaltu bus pripažintas tiesiai važiavusio automobilio nepraleidęs vairuotojas. Tokių bylų jau būta daugybės ir kartais net ženkliai greitį viršiję vairuotojai būdavo pripažįstami nekaltais dėl sukeltos avarijos. Nes praleisti turi ne važiuojantys tiesiai, o keičiantys važiavimo kryptį.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė dziugas99 Rodyti pranešimą
Na, jeigu tau dega raudona, tai tu turi praleisti visus. Jeigu man dega žalia rodyklė į kairę, o kažkas iš priekio važiuoja per raudoną ir į mane atsitrenkia, tai negi aš būsiu kaltas dėl avarijos, o per raudoną pravažiavęs vairuotojas tik sumokės baudą už važiavimą per raudoną?
PredatorGTR, su durniais nesiginčiju, sukite kaip išmanote.
Comment
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimąPredatorGTR, su durniais nesiginčiju, sukite kaip išmanote.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė dziugas99 Rodyti pranešimą
Jeigu man dega žalia rodyklė į kairę, o kažkas iš priekio važiuoja per raudoną ir į mane atsitrenkia, tai negi aš būsiu kaltas dėl avarijos <...>?
Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
Tai pala nori pasakyt, kad jei norėsiu pasikeist mašiną, tai tereik sustot prie raudonos ir kai sukantysis pradės užbaigimo manevrą spaudžiu tapkę per akseleratoriaus pedalą ir aš teisus prieš jį?
2) pradėjus važiuoti po sustojimo prie raudonos ir pvz. apklausos metu ištardžius, kad tai darei tyčia – baudžiamasis kodeksas įsijungtų dėl pasikėsinimo / turto naikinimo visuomenei pavojingu būdu / sukčiavimo ir pan.Paskutinis taisė dondc; Šiandien, 09:43.♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
Comment
-
Parašė dondc Rodyti pranešimą
Rodyklė reiškia apsaugotą posūkį, todėl nereikia galvoti apie pareigą praleisti (nebent šalutiniu važiuoji, kai pagrindiniame irgi turi rodykles apsisukant). Nagrinėjamoje sankryžoje blynas. Paaiškino teismų praktiką, tad dėl avarijos-remonto arba abu liksit kalti, arba pats sukantysis.
1) Pagal KET turi leisti pabaigti kitam pradėtą manevrą, todėl ir baudą gautum ir nuostolius "žaliam" atlygintum;
2) pradėjus važiuoti po sustojimo prie raudonos ir pvz. apklausos metu ištardžius, kad tai darei tyčia – baudžiamasis kodeksas įsijungtų dėl pasikėsinimo / turto naikinimo visuomenei pavojingu būdu / sukčiavimo ir pan.
Yra punktas apie geltoną, bet tikrai ne raudoną:
Taigi esant geltonam šviesoforo signalui draudžiama įvažiuoti į sankryžą, išskyrus atvejus kai vairuotojas yra labai arti šviesoforo ir sustoti prieš sankryžą galėtų tik staigiai stabdydamas, tuomet jam leidžiama važiuoti toliau (KET 166 p.).
- 1 patinka
Comment
-
Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
Nuo kada įvažiavimas į sankryžos plotą, užsidegus raudonam signalui yra laikomas pradėtu manevru?
Yra punktas apie geltoną, bet tikrai ne raudoną:
Taigi esant geltonam šviesoforo signalui draudžiama įvažiuoti į sankryžą, išskyrus atvejus kai vairuotojas yra labai arti šviesoforo ir sustoti prieš sankryžą galėtų tik staigiai stabdydamas, tuomet jam leidžiama važiuoti toliau (KET 166 p.).
O dėl kaltumo, tai bet kuriuo atveju kaltas sukantis į kairę vairuotojas. Jis suka į kairę ir turi praleisti visas tiesiai važiuojančias transporto priemones. Jis nežino ir jam neturi būti svarbu koks signalas dega kitiems eismo dalyviams. O dėl važiuojančio per raudoną kaltės dalies jau tik teismas gali nuspręsti, manau.
Comment
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimąTaip, kaltas ir važiavęs per raudoną asmuo, bet jis sumokės baudą tik už važiavimą per raudoną, o ne dėl avarijos sukėlimo.
Antradienį vakare Alytaus apylinkės teismo Varėnos rūmai moterį išteisino. Teismas taip pat priėmė atskirąją nutartį ir įpareigojo tyrėjus atnaujinti tyrimą, kurio metu būtų įvertinti visureigio „Audi Q7“ vairuotojo veiksmus. 2014-ųjų lapkričio 1 dieną tragiška avarija įvyko kelyje Valkininkai-Daugai-Alytus. J.Jankauskienės vairuojamas „Toyota Avensis“ suko į kairę, kai į jį rėžėsi ta pačia kryptimi nuo Vilniaus važiavęs „Audi Q7“ visureigis.
Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/...isino-17348772
Degant žaliam šviesoforo signalui per sankryžą važiavęs ir joje draudžiamu metu atsidūrusį sportininką mirtinai sužalojęs lengvojo automobilio vairuotojas yra kaltas dėl tragiškai pasibaigusio eismo įvykio.
Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/news/daily/lith...forui-93001277Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimąJis nežino ir jam neturi būti svarbu koks signalas dega kitiems eismo dalyviams.Paskutinis taisė Lettered; Šiandien, 13:07.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą
Nuo kada draudžiama įvažiuoti į sankryžą degant geltonam šviesoforo signalui? Jūsų nurodytas KET punktas to nesako.
73.7. geltonas signalas draudžia eismą (išskyrus Taisyklių 29 ir 166 punktuose nurodytus atvejus) ir informuoja, kad šviesoforo signalai pasikeis;
- 3 patinka
Comment
-
Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
Nuo kada įvažiavimas į sankryžos plotą, užsidegus raudonam signalui yra laikomas pradėtu manevru?
Yra punktas apie geltoną, bet tikrai ne raudoną:
Taigi esant geltonam šviesoforo signalui draudžiama įvažiuoti į sankryžą, išskyrus atvejus kai vairuotojas yra labai arti šviesoforo ir sustoti prieš sankryžą galėtų tik staigiai stabdydamas, tuomet jam leidžiama važiuoti toliau (KET 166 p.).
Iš principo nesuprantu diskusijos, kur žmonės aiškina, kad kažkas turėjo praleisti automobilį, kuris į sankryžą įvažiavo degant raudonam signalui. Apie kokius manevrus kalba? Tip-top diletantų (tikrąja to žodžio prasme) diskusijos.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
Tsakant, "pzda", nesitikėjau, kad su tavim teks kada nors sutikti, bet vat.
Iš principo nesuprantu diskusijos, kur žmonės aiškina, kad kažkas turėjo praleisti automobilį, kuris į sankryžą įvažiavo degant raudonam signalui. Apie kokius manevrus kalba? Tip-top diletantų (tikrąja to žodžio prasme) diskusijos.
Comment
-
Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
Tsakant, "pzda", nesitikėjau, kad su tavim teks kada nors sutikti, bet vat.
Iš principo nesuprantu diskusijos, kur žmonės aiškina, kad kažkas turėjo praleisti automobilį, kuris į sankryžą įvažiavo degant raudonam signalui. Apie kokius manevrus kalba? Tip-top diletantų (tikrąja to žodžio prasme) diskusijos.
Comment
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimą
Nepagalvojote, kad kartais būna taip keistai sureguliuoti šviesoforai, kad vieniems raudona uždegama anksčiau, nei kitiems? Štai šiame video atrodo, kad iš priešingos pusės automobiliai važiuoja per raudoną, tačiau taip nėra. Važiuojantiems į centrą raudona užsidega vėliau, nei važiuojantiems iš centro.
Comment
-
Ne ta pati situacija, bet aktualu:
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) išnagrinėjo baudžiamąją bylą dėl automobilio ir motociklo susidūrimo ir nutarė palikti galioti automobilio vairuotoją išteisinusio pirmos instancijos teismo sprendimą.
Kaip teigiama kasacinio teismo pranešime spaudai, automobilio vairuotojas L. J. L. buvo nuteistas už tai, kad, važiuodamas pirmąja eismo juosta ir prieš pasukdamas į dešinėje pusėje esančią automobilių stovėjimo aikštelę, neįsitikino, kad tai daryti saugu, prieš sukdamas į stovėjimo vietą, nepasitraukė prie pat dešinio pirmosios eismo juostos krašto ir nepraleido ta pačia kryptimi iš paskos pirmąja eismo juosta tiesiai važiuojančio motociklo vairuotojo, dėl to su juo susidūrė, taip per šį eismo įvykį buvo nesunkiai sutrikdyta motociklininko sveikata.
Išplėstinė LAT teisėjų kolegija, išnagrinėjusi bylą pagal automobilio vairuotojo L. J. L. gynėjo kasacinį skundą, konstatavo, kad apeliacinės instancijos teismas neskyrė pakankamo dėmesio abiejų eismo įvykio dalyvių padarytiems Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimams, jų įtakos bei reikšmės eismo įvykiui analizei, ir tai lėmė, kad byloje buvo netinkamai nustatytas priežastinis ryšys.
LAT pripažino pagrįsta pirmosios instancijos teismo išvadą, kad tarp automobilio vairuotojo L. J. L. važiavimo toliau nuo dešinio važiuojamosios dalies krašto ir eismo įvykio nėra teisiškai reikšmingo priežastinio ryšio.
„L. J. L. vairuojamas automobilis prieš posūkį į dešinę važiavo pirmąja eismo juosta. Pirmąja eismo juosta važiuojanti ir posūkį į dešinę daranti transporto priemonė neprivalo praleisti iš paskos ta pačia eismo juosta važiuojančios transporto priemonės (duoti kelio). Pagal eismo tvarką, posūkis į dešinę iš pirmosios eismo juostos nelaikytinas kelio užtvėrimu ta pačia eismo juosta iš paskos važiuojančiai transporto priemonei, todėl automobilio vairuotojui L. J. L. buvo nepagrįstai inkriminuojamas KET 101 punkto, pagal kurį reikalaujama duoti kelią kitiems eismo dalyviams, pažeidimas“, – teigiama LAT pranešime.
Byloje nustatyta, kad automobilio vairuotojas, važiuodamas pirmąja eismo juosta, ketino sukti į dešinėje kelio pusėje įrengtą automobilių stovėjimo vietą. LAT pabrėžė, kad kiekvienas šia kelio atkarpa pirmąja juosta važiuojančios transporto priemonės vairuotojas gali tikėtis, kad priekyje važiuojanti transporto priemonė gali sukti į dešinėje esančią automobilių stovėjimo vietą. Teismo vertinimu, pamatęs tokio manevro pradžią, atidus vairuotojas turi lėtinti greitį, prireikus stabdyti arba persirikiuoti, taip leisdamas priekyje esančiai transporto priemonei saugiai baigti manevrą. Tačiau, anot kasacinio teismo, posūkį darantis vairuotojas negali tikėtis ir numatyti, kad iš paskos važiuojanti transporto priemonė (nagrinėjamu atveju – motociklas) važiuos tiesiai į jį nestabdydama.
LAT konstatavo, kad nagrinėjamoje situacijoje teisiniu požiūriu eismo įvykį sukėlė ne nuteistojo L. J. L. daromas posūkio manevras, o nukentėjusiojo – motociklo vairuotojo – neatidus ir pavojų eismo saugumui keliantis vairavimas.
„Būtent motociklo vairuotojo veiksmai, kai jis, persirikiuodamas iš antrosios į pirmąją eismo juostą, nežiūrėjo į priekį, buvo pasukęs galvą į kairę, nematė priekyje esančio automobilio ir jo daromo manevro, buvo būtina eismo įvykio kilimo sąlyga ir esminė šio įvykio kilimo priežastis“, – nurodoma LAT pranešime spaudai.
LAT byloje priėmė sprendimą panaikinti apeliacinės instancijos teismo apkaltinamąjį nuosprendį automobilio vairuotojui L. J. L. ir palikti galioti pirmosios instancijos teismo išteisinamąjį nuosprendį be pakeitimų.
https://jp.lt/lat-isnagrinejo-automo...ko-vairavimas/
- 4 patinka
Comment
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimą
Tokių bylų jau būta daugybės ir kartais net ženkliai greitį viršiję vairuotojai būdavo pripažįstami nekaltais dėl sukeltos avarijos. Nes praleisti turi ne važiuojantys tiesiai, o keičiantys važiavimo kryptį.
Comment
Comment