Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė KEdas Rodyti pranešimą

    Nes praleisti turi ne važiuojantys tiesiai, o keičiantys važiavimo kryptį.
    Na, jeigu tau dega raudona, tai tu turi praleisti visus. Jeigu man dega žalia rodyklė į kairę, o kažkas iš priekio važiuoja per raudoną ir į mane atsitrenkia, tai negi aš būsiu kaltas dėl avarijos, o per raudoną pravažiavęs vairuotojas tik sumokės baudą už važiavimą per raudoną?

    Comment


      Kažkurią dieną praeitą savaitę, važiavau namo. Tamsu, beveik tipinis kamštis A5 nuo Akademijos iki nusukimo į Raudondvario pl. Važiavau link IX forto. Važiuoju antra juosta, nes kamštis ten pastoviai formuojasi dėl gudručių, kurie bando įlysti į nusukimą iš pirmos juostos, aplenkdami tuos, kurie stovi ir laukia per visą Meškinio tiltą.
      Jau visiškai ties nusukimu į Raudondvario plentą, susilyginu su policijos mašina (aš antroj juostoj, policija pirmoj). Prieš policiją toks gudrutis, kirsdamas ištisinę, bando įlysti iš pirmos juostos į nusukimą. Policija pristabdė, palaukė kol gudrutis įlys, ir nuvažiavo toliau į kalną. Beje nuvažiavo paskui kitą mašiną, kuri susidegusi ir trumpąsias, ir priešrūkines (priekines ir galines).
      Ką darė policija - nieko. 0.

      O paskui stebimės, kad lietuviai vairuoja kaip laukiniai...

      Beje toje vietoje gana dažnai būna avarijos - būtent dėl tokių gudručių, kurie aplenkdami kamštį, bando iš pirmos juostos įlysti į nusukimą. (ta pati situacija ir leidžiantis žemyn, link Meškinio tilto). Pravažiuoju tą vietą kasdien jau 14 metų - dar niekada nemačiau ten patruliuojančios policijos.
      Mano blogas

      Comment


        Parašė KEdas Rodyti pranešimą

        Taip, kaltas ir važiavęs per raudoną asmuo, bet jis sumokės baudą tik už važiavimą per raudoną, o ne dėl avarijos sukėlimo. Jei jis neviršijo greičio, tai kaltu bus pripažintas tiesiai važiavusio automobilio nepraleidęs vairuotojas. Tokių bylų jau būta daugybės ir kartais net ženkliai greitį viršiję vairuotojai būdavo pripažįstami nekaltais dėl sukeltos avarijos. Nes praleisti turi ne važiuojantys tiesiai, o keičiantys važiavimo kryptį.
        Tai pala nori pasakyt, kad jei norėsiu pasikeist mašiną, tai tereik sustot prie raudonos ir kai sukantysis pradės užbaigimo manevrą spaudžiu tapkę per akseleratoriaus pedalą ir aš teisus prieš jį? wow... tai papasakok, kaip legaliai tada pasukt? išlipt ir nueit paklaust ar nespausi per raudoną? pagal vienus turi tarp geltonų linijų užstrigt, pagal kitus sankryžoj likt amžinai stovėt...

        Comment


          Parašė dziugas99 Rodyti pranešimą

          Na, jeigu tau dega raudona, tai tu turi praleisti visus. Jeigu man dega žalia rodyklė į kairę, o kažkas iš priekio važiuoja per raudoną ir į mane atsitrenkia, tai negi aš būsiu kaltas dėl avarijos, o per raudoną pravažiavęs vairuotojas tik sumokės baudą už važiavimą per raudoną?
          dziugas99, jei pačiam dega žalia rodyklė į kairę, tai tikrai neliksite kaltas. Bet čia, man atrodo, ne tas atvejis, nes žalios rodyklės nebuvo, todėl sukantys į kairę turi praleisti visus, važiuojančius tiesiai.

          PredatorGTR, su durniais nesiginčiju, sukite kaip išmanote.

          Comment


            Parašė KEdas Rodyti pranešimą
            PredatorGTR, su durniais nesiginčiju, sukite kaip išmanote.
            O gaila, nes jei bandytum ginčytis - suprastum savo pozicijos nelogiškumą.

            Comment


              Parašė dziugas99 Rodyti pranešimą

              Jeigu man dega žalia rodyklė į kairę, o kažkas iš priekio važiuoja per raudoną ir į mane atsitrenkia, tai negi aš būsiu kaltas dėl avarijos <...>?
              Rodyklė reiškia apsaugotą posūkį, todėl nereikia galvoti apie pareigą praleisti (nebent šalutiniu važiuoji, kai pagrindiniame irgi turi rodykles apsisukant). Nagrinėjamoje sankryžoje blynas. Paaiškino teismų praktiką, tad dėl avarijos-remonto arba abu liksit kalti, arba pats sukantysis.

              Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

              Tai pala nori pasakyt, kad jei norėsiu pasikeist mašiną, tai tereik sustot prie raudonos ir kai sukantysis pradės užbaigimo manevrą spaudžiu tapkę per akseleratoriaus pedalą ir aš teisus prieš jį?
              1) Pagal KET turi leisti pabaigti kitam pradėtą manevrą, todėl ir baudą gautum ir nuostolius "žaliam" atlygintum;
              2) pradėjus važiuoti po sustojimo prie raudonos ir pvz. apklausos metu ištardžius, kad tai darei tyčia – baudžiamasis kodeksas įsijungtų dėl pasikėsinimo / turto naikinimo visuomenei pavojingu būdu / sukčiavimo ir pan.
              Paskutinis taisė dondc; 2024.11.21, 09:43.
              ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

              Comment


                Parašė dondc Rodyti pranešimą

                Rodyklė reiškia apsaugotą posūkį, todėl nereikia galvoti apie pareigą praleisti (nebent šalutiniu važiuoji, kai pagrindiniame irgi turi rodykles apsisukant). Nagrinėjamoje sankryžoje blynas. Paaiškino teismų praktiką, tad dėl avarijos-remonto arba abu liksit kalti, arba pats sukantysis.



                1) Pagal KET turi leisti pabaigti kitam pradėtą manevrą, todėl ir baudą gautum ir nuostolius "žaliam" atlygintum;
                2) pradėjus važiuoti po sustojimo prie raudonos ir pvz. apklausos metu ištardžius, kad tai darei tyčia – baudžiamasis kodeksas įsijungtų dėl pasikėsinimo / turto naikinimo visuomenei pavojingu būdu / sukčiavimo ir pan.
                Nuo kada įvažiavimas į sankryžos plotą, užsidegus raudonam signalui yra laikomas pradėtu manevru?

                Yra punktas apie geltoną, bet tikrai ne raudoną:
                Taigi esant geltonam šviesoforo signalui draudžiama įvažiuoti į sankryžą, išskyrus atvejus kai vairuotojas yra labai arti šviesoforo ir sustoti prieš sankryžą galėtų tik staigiai stabdydamas, tuomet jam leidžiama važiuoti toliau (KET 166 p.).

                Comment


                  Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                  Nuo kada įvažiavimas į sankryžos plotą, užsidegus raudonam signalui yra laikomas pradėtu manevru?

                  Yra punktas apie geltoną, bet tikrai ne raudoną:
                  Taigi esant geltonam šviesoforo signalui draudžiama įvažiuoti į sankryžą, išskyrus atvejus kai vairuotojas yra labai arti šviesoforo ir sustoti prieš sankryžą galėtų tik staigiai stabdydamas, tuomet jam leidžiama važiuoti toliau (KET 166 p.).
                  Nuo kada draudžiama įvažiuoti į sankryžą degant geltonam šviesoforo signalui? Jūsų nurodytas KET punktas to nesako.

                  O dėl kaltumo, tai bet kuriuo atveju kaltas sukantis į kairę vairuotojas. Jis suka į kairę ir turi praleisti visas tiesiai važiuojančias transporto priemones. Jis nežino ir jam neturi būti svarbu koks signalas dega kitiems eismo dalyviams. O dėl važiuojančio per raudoną kaltės dalies jau tik teismas gali nuspręsti, manau.

                  Comment


                    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
                    Taip, kaltas ir važiavęs per raudoną asmuo, bet jis sumokės baudą tik už važiavimą per raudoną, o ne dėl avarijos sukėlimo.
                    Yra krūvą teismų srendimų, kur sukantys į kairę išteisinti, nes tie, kuriuos nukalė, viršijo greitį, nesilaikė saugių atstumų ir pan. Teismas žiūri bendrą vaizdą, o ne iškarpą tik pačio smūgio. Jeigu nebūtų viršytas greitis ir dar tuo labiau per raudoną, tai akivaizdu nebūtų ir avarijos. Pirmenybė galioja, kai važiuoja pagal KET ir dega žalias, o ne raudonas.

                    Antradienį vakare Alytaus apylinkės teismo Varėnos rūmai moterį išteisino. Teismas taip pat priėmė atskirąją nutartį ir įpareigojo tyrėjus atnaujinti tyrimą, kurio metu būtų įvertinti visureigio „Audi Q7“ vairuotojo veiksmus. 2014-ųjų lapkričio 1 dieną tragiška avarija įvyko kelyje Valkininkai-Daugai-Alytus. J.Jankauskienės vairuojamas „Toyota Avensis“ suko į kairę, kai į jį rėžėsi ta pačia kryptimi nuo Vilniaus važiavęs „Audi Q7“ visureigis.

                    Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/...isino-17348772
                    Teismų praktika tokia, kad jei viršiji greitį, tai gali gauti baudą, net jei važiuoji per žalią, o į ką atsitrenki per raudoną, o čia viršytas greitis + raudona, tai spėkit iš naujo, kas kaltininkas.
                    Degant žaliam šviesoforo signalui per sankryžą važiavęs ir joje draudžiamu metu atsidūrusį sportininką mirtinai sužalojęs lengvojo automobilio vairuotojas yra kaltas dėl tragiškai pasibaigusio eismo įvykio.

                    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/news/daily/lith...forui-93001277
                    Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą
                    Jis nežino ir jam neturi būti svarbu koks signalas dega kitiems eismo dalyviams.
                    Užtat žino policija/teismas. O tam, kuris atlekia per raudoną svarbu, kas dega kitiems, ar ne? Jam pagrindinis kelias galioja, kai dega žalia, o kai raudona, visus turi praleisti, ar jie yra sukantys į kairę, ar skersai važiuojantys per žalią jam neturi būti svarbu, nes važiuojant per raudoną neturi pirmynybės prieš nieką. Beje, dar vienas niuansas, kad ne tik įlėkė per raudoną ir viršydamas greitį, bet ir juostas keitė viduryje sankryžos, nes jei būtų važiavęs ta pačia irgi nebūtų atsitrenkęs.
                    Paskutinis taisė Lettered; 2024.11.21, 13:07.
                    Flickr

                    Comment


                      Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą

                      Nuo kada draudžiama įvažiuoti į sankryžą degant geltonam šviesoforo signalui? Jūsų nurodytas KET punktas to nesako.
                      Nuo tada kai įsigaliojo KET taisyklės:
                      73.7. geltonas signalas draudžia eismą (išskyrus Taisyklių 29 ir 166 punktuose nurodytus atvejus) ir informuoja, kad šviesoforo signalai pasikeis;

                      Comment


                        Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                        Nuo kada įvažiavimas į sankryžos plotą, užsidegus raudonam signalui yra laikomas pradėtu manevru?

                        Yra punktas apie geltoną, bet tikrai ne raudoną:
                        Taigi esant geltonam šviesoforo signalui draudžiama įvažiuoti į sankryžą, išskyrus atvejus kai vairuotojas yra labai arti šviesoforo ir sustoti prieš sankryžą galėtų tik staigiai stabdydamas, tuomet jam leidžiama važiuoti toliau (KET 166 p.).
                        Tsakant, "pzda", nesitikėjau, kad su tavim teks kada nors sutikti, bet vat.
                        Iš principo nesuprantu diskusijos, kur žmonės aiškina, kad kažkas turėjo praleisti automobilį, kuris į sankryžą įvažiavo degant raudonam signalui. Apie kokius manevrus kalba? Tip-top diletantų (tikrąja to žodžio prasme) diskusijos.

                        Comment


                          Parašė Riedutis Rodyti pranešimą

                          Tsakant, "pzda", nesitikėjau, kad su tavim teks kada nors sutikti, bet vat.
                          Iš principo nesuprantu diskusijos, kur žmonės aiškina, kad kažkas turėjo praleisti automobilį, kuris į sankryžą įvažiavo degant raudonam signalui. Apie kokius manevrus kalba? Tip-top diletantų (tikrąja to žodžio prasme) diskusijos.
                          Kažkaip irgi įšokote į diskusijas, neįsigilinę, kas apie ką.

                          Comment


                            Parašė Riedutis Rodyti pranešimą

                            Tsakant, "pzda", nesitikėjau, kad su tavim teks kada nors sutikti, bet vat.
                            Iš principo nesuprantu diskusijos, kur žmonės aiškina, kad kažkas turėjo praleisti automobilį, kuris į sankryžą įvažiavo degant raudonam signalui. Apie kokius manevrus kalba? Tip-top diletantų (tikrąja to žodžio prasme) diskusijos.
                            Tiesiog kai kurie žmonės turi ribotą siaurą mąstymą arba jei tesininkai, tai teisę išmokę sovietiniais laikais, tai viską reikėdavo daryti pagal teisinius punktus, bet ne galintis, apie ką tie punktai. Čia panašiai kaip Masiulio byloje, žemos instancijos teismas išteisino, nes formaliai korupcijos nėra, Masiulis nepadarė kaip tarnautojas jokios paslaugos Kurlianskui, bet kai byla nuėjo į aukštesnį teismą, kur dirba kompetentingesni teisėjai ir plačiau pažiūrėjo į bylą, bendrą paveikslą, tai ir sprendimas atitinkamas buvo.
                            Flickr

                            Comment


                              Parašė KEdas Rodyti pranešimą

                              Nepagalvojote, kad kartais būna taip keistai sureguliuoti šviesoforai, kad vieniems raudona uždegama anksčiau, nei kitiems? Štai šiame video atrodo, kad iš priešingos pusės automobiliai važiuoja per raudoną, tačiau taip nėra. Važiuojantiems į centrą raudona užsidega vėliau, nei važiuojantiems iš centro.
                              Durniaus pastebėjimas: šioje sankryžoje nematau galimybės pasukti į kairę iš filmuotojo pusės, todėl ir jokio skirtumo koks signalas tau dega iš priešpriešos. Įprastoje sankryžoje tokių skirtingų priešpriešinių intervalų nebūna. Ir nieko čia keisto.

                              Comment


                                Ne ta pati situacija, bet aktualu:

                                Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) išnagrinėjo baudžiamąją bylą dėl automobilio ir motociklo susidūrimo ir nutarė palikti galioti automobilio vairuotoją išteisinusio pirmos instancijos teismo sprendimą.

                                Kaip teigiama kasacinio teismo pranešime spaudai, automobilio vairuotojas L. J. L. buvo nuteistas už tai, kad, važiuodamas pirmąja eismo juosta ir prieš pasukdamas į dešinėje pusėje esančią automobilių stovėjimo aikštelę, neįsitikino, kad tai daryti saugu, prieš sukdamas į stovėjimo vietą, nepasitraukė prie pat dešinio pirmosios eismo juostos krašto ir nepraleido ta pačia kryptimi iš paskos pirmąja eismo juosta tiesiai važiuojančio motociklo vairuotojo, dėl to su juo susidūrė, taip per šį eismo įvykį buvo nesunkiai sutrikdyta motociklininko sveikata.

                                Išplėstinė LAT teisėjų kolegija, išnagrinėjusi bylą pagal automobilio vairuotojo L. J. L. gynėjo kasacinį skundą, konstatavo, kad apeliacinės instancijos teismas neskyrė pakankamo dėmesio abiejų eismo įvykio dalyvių padarytiems Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimams, jų įtakos bei reikšmės eismo įvykiui analizei, ir tai lėmė, kad byloje buvo netinkamai nustatytas priežastinis ryšys.

                                LAT pripažino pagrįsta pirmosios instancijos teismo išvadą, kad tarp automobilio vairuotojo L. J. L. važiavimo toliau nuo dešinio važiuojamosios dalies krašto ir eismo įvykio nėra teisiškai reikšmingo priežastinio ryšio.

                                „L. J. L. vairuojamas automobilis prieš posūkį į dešinę važiavo pirmąja eismo juosta. Pirmąja eismo juosta važiuojanti ir posūkį į dešinę daranti transporto priemonė neprivalo praleisti iš paskos ta pačia eismo juosta važiuojančios transporto priemonės (duoti kelio). Pagal eismo tvarką, posūkis į dešinę iš pirmosios eismo juostos nelaikytinas kelio užtvėrimu ta pačia eismo juosta iš paskos važiuojančiai transporto priemonei, todėl automobilio vairuotojui L. J. L. buvo nepagrįstai inkriminuojamas KET 101 punkto, pagal kurį reikalaujama duoti kelią kitiems eismo dalyviams, pažeidimas“, – teigiama LAT pranešime.

                                Byloje nustatyta, kad automobilio vairuotojas, važiuodamas pirmąja eismo juosta, ketino sukti į dešinėje kelio pusėje įrengtą automobilių stovėjimo vietą. LAT pabrėžė, kad kiekvienas šia kelio atkarpa pirmąja juosta važiuojančios transporto priemonės vairuotojas gali tikėtis, kad priekyje važiuojanti transporto priemonė gali sukti į dešinėje esančią automobilių stovėjimo vietą. Teismo vertinimu, pamatęs tokio manevro pradžią, atidus vairuotojas turi lėtinti greitį, prireikus stabdyti arba persirikiuoti, taip leisdamas priekyje esančiai transporto priemonei saugiai baigti manevrą. Tačiau, anot kasacinio teismo, posūkį darantis vairuotojas negali tikėtis ir numatyti, kad iš paskos važiuojanti transporto priemonė (nagrinėjamu atveju – motociklas) važiuos tiesiai į jį nestabdydama.

                                LAT konstatavo, kad nagrinėjamoje situacijoje teisiniu požiūriu eismo įvykį sukėlė ne nuteistojo L. J. L. daromas posūkio manevras, o nukentėjusiojo – motociklo vairuotojo – neatidus ir pavojų eismo saugumui keliantis vairavimas.

                                „Būtent motociklo vairuotojo veiksmai, kai jis, persirikiuodamas iš antrosios į pirmąją eismo juostą, nežiūrėjo į priekį, buvo pasukęs galvą į kairę, nematė priekyje esančio automobilio ir jo daromo manevro, buvo būtina eismo įvykio kilimo sąlyga ir esminė šio įvykio kilimo priežastis“, – nurodoma LAT pranešime spaudai.

                                LAT byloje priėmė sprendimą panaikinti apeliacinės instancijos teismo apkaltinamąjį nuosprendį automobilio vairuotojui L. J. L. ir palikti galioti pirmosios instancijos teismo išteisinamąjį nuosprendį be pakeitimų.

                                https://jp.lt/lat-isnagrinejo-automo...ko-vairavimas/

                                Comment


                                  Parašė KEdas Rodyti pranešimą

                                  Tokių bylų jau būta daugybės ir kartais net ženkliai greitį viršiję vairuotojai būdavo pripažįstami nekaltais dėl sukeltos avarijos. Nes praleisti turi ne važiuojantys tiesiai, o keičiantys važiavimo kryptį.
                                  Jei netingi, pamesk nuoroda, butu idomu paskaityti viena kita tokia byla

                                  Comment


                                    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                    Nuo kada įvažiavimas į sankryžos plotą, užsidegus raudonam signalui yra laikomas pradėtu manevru?
                                    Kalba, kad "žalias" sukantis auto pradėjo manevrą. Jei nepradėjo, tai neįmanoma ir avarija.
                                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                    Beje, dar vienas niuansas, kad ne tik įlėkė per raudoną ir viršydamas greitį, bet ir juostas keitė viduryje sankryžos, nes jei būtų važiavęs ta pačia irgi nebūtų atsitrenkęs.
                                    Kryptį keitė, nes ilgino kelią iki kelią pastojusios mašinos, t. y. stengėsi išvengti smūgio. Pakreipė trajektoriją, kad nebūtų kaktomuša ir sunkesnės pasekmės. Tas sukantis gavo daugiau laiko sureaguot ir sustot pilnai, o tas būtų apvažiavęs pirma (pakeista) juosta neatsitrenkęs.

                                    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                    73.7. geltonas signalas draudžia eismą (išskyrus Taisyklių 29 ir 166 punktuose nurodytus atvejus) ir informuoja, kad šviesoforo signalai pasikeis;
                                    Kitas punktas leidžia per geltoną. Daug apsiverkusių forumiečių buvo, kai pasakiau, jog buvau nufilmuotas per raudoną važiuojant. Nuėjau išsiaiškint, tai baudą panaikino. Likau nekaltas.
                                    ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                    Comment


                                      Parašė Bmweda Rodyti pranešimą
                                      Ne ta pati situacija, bet aktualu:


                                      Byloje nustatyta, kad automobilio vairuotojas, važiuodamas pirmąja eismo juosta, ketino sukti į dešinėje kelio pusėje įrengtą automobilių stovėjimo vietą. LAT pabrėžė, kad kiekvienas šia kelio atkarpa pirmąja juosta važiuojančios transporto priemonės vairuotojas gali tikėtis, kad priekyje važiuojanti transporto priemonė gali sukti į dešinėje esančią automobilių stovėjimo vietą. Teismo vertinimu, pamatęs tokio manevro pradžią, atidus vairuotojas turi lėtinti greitį, prireikus stabdyti arba persirikiuoti, taip leisdamas priekyje esančiai transporto priemonei saugiai baigti manevrą. Tačiau, anot kasacinio teismo, posūkį darantis vairuotojas negali tikėtis ir numatyti, kad iš paskos važiuojanti transporto priemonė (nagrinėjamu atveju – motociklas) važiuos tiesiai į jį nestabdydama.


                                      Tikiuosi šitą tvarką pritaikys ir begalviams dviratininkams.
                                      -

                                      Comment


                                        ↑ Tie keli dviratininkai su mašinų srautu važiuojantys įvertina viską labiau ir turėtų būti traktuojami, kaip tas motociklininkas. Visgi esant dviračių juostoms (kur dažų linija atskirta gatvės lygyje, pvz. Gedimino pr. ar Kęstučio g., Vilniuje), tai ten didžioji masė mina, kuri mažiau įgudusi "nuskaityti" mašinų pavojingus ketinimus. Teismas jau negalėtų traktuoti jų, kaip to motociklininko, nes "pirma" eismo juosta iš esmės yra jau ta dviračių juosta, o "pirma" mašinų juosta tarsi tampa "antra". Yra atskiras punktas nurodantis mašinoms keičiant kryptį praleisti ta pačia kryptimi judančius dviračių juosta ir duoti jiems kelią, kaip ir punktas praleisti dviračių taku minant mašinai sukant į kiemą ar net sankryžoj.
                                        ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                        Comment

                                        Working...
                                        X