Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Dviratis važiuoja palei gatvės kraštą tiesiai. Automobilis judantis ta pačia kryptimi suka dešinėn. Kieno pirmenybė?

    Comment


      103. Išvažiuodamas iš kelio, vairuotojas privalo duoti kelią juo važiuojančioms transporto priemonėms (dviračiams ir kitoms).
      https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...AIS.203613/asr
      ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

      Comment


        Ačiū. Norėjau pasitikrinti, nes Vilniaus gatvėse vairuotojai vis dar galvoja, kad jie turi pirmenybę + pypsina.

        Comment


          Minijos gatvėje panaikins greičio ribojimą
          https://ve.lt/gyvenimas/minijos-gatv...eicio-ribojima
          Klaipėdos eismo saugumo komisija nusprendė panaikinti greičio ribojimą Minijos gatvės atkarpoje per Žvejybos uosto gyvenamųjų namų kvartalą.

          Iki 40 kilometrų per valandą automobilių greitį ribojantys ženklai turėtų būti nuimti artimiausiu metu. Automobiliai šioje Minijos gatvės atkarpoje galės važiuoti 10 kilometrų per valandą didesniu greičiu.

          Klaipėdos vicemeras Arūnas Barbšys sako, kad greičio ribojimo panaikinimas saugumui šioje gatvėje įtakos neturės.

          Comment


            Parašė Blaze Rodyti pranešimą

            Ačiū. Norėjau pasitikrinti, nes Vilniaus gatvėse vairuotojai vis dar galvoja, kad jie turi pirmenybę + pypsina.
            Tai ne tik pypsina, bet ir bando suvažinėti. Ir ne tik sankryžose, bet ir įvažiuodami į kiemus

            Comment


              Parašė Briedis Rodyti pranešimą
              Minijos gatvėje panaikins greičio ribojimą
              https://ve.lt/gyvenimas/minijos-gatv...eicio-ribojima

              Klaipėdos eismo saugumo komisija nusprendė panaikinti greičio ribojimą Minijos gatvės atkarpoje per Žvejybos uosto gyvenamųjų namų kvartalą.
              Tegul skurdžiai kenčia . Winners gonna win

              Comment


                Parašė ttttt Rodyti pranešimą
                Tai yra nenuginčijamas faktas, kad greičio limitai Lietuvoje yra nuolat pažeidinėjami. Daro taip praktiškai visi, na bent jau kokie 90% tai tikrai. Man tenka vairuot automobilį ir Lietuvoje, ir Švedijoje, ir Danijoje, tai sakyčiau tas kontrastas sugrįžųs į Lietuvą yra kaip juoda ir balta. Tiesiog kada nors pabandykit Vilniuje, kokioj platesnėje gatvėje, kurioje greičio limitas yra 50km/h įsijungti greičio limiter'į (na arba jeigu senesnė mašina, tai tiesiog pats nuolat konroliuokite, kad nei kiek neviršytumėte 50km/h) ir skaičiuokit kiek žmonių jus aplenks, kiek pamirksės iš galo, kiek piktai pažiūrės lenkdami ir t.t.

                Lietuvis mato ženklą 50 - važiuoja 60. Ne, na žinot, +5-6km/h tai čia šventas dalykas, net policija neprikisikabins (nes greičiausiai ir patys tame pačiame sraute 60km/h važiuoja), o jeigu pasitaikys koks labai pedantiškas pareigūnas, na tai gi vistiek neišrašys jokios baudos, ten juk yra dar keli km/h paklaidai, ir išvis, pareigūnai, ką mes čia švaistom laiką dėl kažkokių menkniekių...
                Prieš 8 metus laikiau vairavimo egzaminą Regitroj, tai priskyrė nekritinę klaidą už eismo stabdymą važiuojant 45-47 km/h zonoje, kur maksimalus greitis – 50 km/h. Nuo pat pradžių, kai mokiausi vairuoti, niekaip nesuprasdavau, ko iš manęs reikalauja ir ką realybėje reiškia tie ženklai, nes teoriškai yra vienaip, o realybėje maksimalaus greičio ženklai suprantami kaip minimalaus greičio ženklai, bet tas minimalus greitis iš tikrųjų bus nepakankamas, nes praktiškai visų galvose egzistuoja nematomi rekomenduojamo greičio ženklai, kurie yra +5-15 km/h nuo teoriško maksimalaus greičio.

                Kol nepavažinėjau Vakarų Europoje, galvojau, kad man kažkas su galva negerai.

                Comment


                  Parašė Ångstrom Rodyti pranešimą

                  Prieš 8 metus laikiau vairavimo egzaminą Regitroj, tai priskyrė nekritinę klaidą už eismo stabdymą važiuojant 45-47 km/h zonoje, kur maksimalus greitis – 50 km/h. Nuo pat pradžių, kai mokiausi vairuoti, niekaip nesuprasdavau, ko iš manęs reikalauja ir ką realybėje reiškia tie ženklai, nes teoriškai yra vienaip, o realybėje maksimalaus greičio ženklai suprantami kaip minimalaus greičio ženklai, bet tas minimalus greitis iš tikrųjų bus nepakankamas, nes praktiškai visų galvose egzistuoja nematomi rekomenduojamo greičio ženklai, kurie yra +5-15 km/h nuo teoriško maksimalaus greičio.
                  Taip, situacija su greičio ribojimais yra absurdiška. Už viršijimą iki 10 km/h nebaudžia, senųjų greičio matuoklių tolerancija 20 km/h, o realiai - jei gatvėje yra 50 km/h, tu važiuoji 60 km/h ir vis tiek stabdai bendrą srautą.

                  Sprendimas būtų ženkliai padidinti baudas už greičio viršijimą, pradėti bausti viršijus bent 5 km/h (ir ne kokiais 15 €, o bent 50), greičio matuoklių toleranciją sulyginti su jų technine paklaida, bet tuo pačiu peržiūrėti esamus greičio ribojimus ženklus miestuose ir atitinkamai padidinti leistiną greitį. Jei šitie sprendimai būtų vykdomi kartu, visi liktų patenkinti (gal). Aišku, tai realiai neįmanoma, nebūtų politinės valios.
                  Paskutinis taisė abruo; 2022.09.24, 15:40.
                  Lietuva visiems.

                  Comment


                    Reikėtų nepamiršti ir pačio gatvių dizaino. Pats kai sugalvoju pabandyt ant penkiasdešimt, tai jaučiasi baisus vilkimasis. O kitose gatvėse 50 neina pasiekti net ir vairuojant įprastai. Automobilis nėra aukštas - greičio pojūtis nėra „sumažintas“.

                    Gatvių plotis belekoks, juostų plotis belekoks. Vakarietiškas pasaulis kažkaip suprato, kad greičio ribojimai yra vykdomi ne ženklais. Bet pas mus dar nedaeina. Suprasčiau kur nors Telšiuose - bet pas mus didmiesčiuose eismo tvarka kaip Vokietijos „Telšiuose“.

                    Comment


                      Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
                      Reikėtų nepamiršti ir pačio gatvių dizaino. Pats kai sugalvoju pabandyt ant penkiasdešimt, tai jaučiasi baisus vilkimasis. O kitose gatvėse 50 neina pasiekti net ir vairuojant įprastai. Automobilis nėra aukštas - greičio pojūtis nėra „sumažintas“.

                      Gatvių plotis belekoks, juostų plotis belekoks. Vakarietiškas pasaulis kažkaip suprato, kad greičio ribojimai yra vykdomi ne ženklais. Bet pas mus dar nedaeina. Suprasčiau kur nors Telšiuose - bet pas mus didmiesčiuose eismo tvarka kaip Vokietijos „Telšiuose“.
                      Yra nemažai tiesos, bet ne viskas vien gatvių dizaine. Pvz., važinėjant Ispanijoj, Prancūzijoj, Vokietijoj, kažkaip žymiai dažniau susidurdavau, kai tekdavo „vilktis“ už vietinių gyventojų, nors atrodė, kad gatvė pritaikyta didesniam greičiui. Ir šiaip jausdavosi, kaip vietiniai daug labiau paiso greičio ribojimo ženklus pro tankiau apgyvendintas vietas, mokymo įstaigas, nors pati gatvė praktiškai nepasikeitusi ir niekas kaip ir „neskatina“ fiziškai/vizualiai mažinti greičio. Daug dažniau pasitaikydavo ir tokių, kurie važinėdavo žymiai mažesniu nei maksimalus greitis be aiškios priežasties, bet kažkaip nepastebėjau, kad kas nors tokius „mokytų“.

                      Comment


                        Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
                        Reikėtų nepamiršti ir pačio gatvių dizaino. Pats kai sugalvoju pabandyt ant penkiasdešimt, tai jaučiasi baisus vilkimasis. O kitose gatvėse 50 neina pasiekti net ir vairuojant įprastai. Automobilis nėra aukštas - greičio pojūtis nėra „sumažintas“.

                        Gatvių plotis belekoks, juostų plotis belekoks. Vakarietiškas pasaulis kažkaip suprato, kad greičio ribojimai yra vykdomi ne ženklais. Bet pas mus dar nedaeina. Suprasčiau kur nors Telšiuose - bet pas mus didmiesčiuose eismo tvarka kaip Vokietijos „Telšiuose“.
                        Pilnai sutinku, pvz Malmėje, kur greitis praktiškai visur ribojamas iki 40, o daug kur ir 30, važiuoji 40km/h ir jausmas kaip Lietuvoje 60-70km/h. Kodėl? Nes siauros gatvės, perimetrinis užstatymas, skiriamosios juosto su medžiais ir krūmais, skirtingos dangos, tikrai veikiantys greičio ribojimo kalneliai (ne tokie kaip Lietuvoje, kurie tavęs prašo pristabdyt, bet palieka pasirinkimą to nedaryt ir gali lėkt nors ir 60km/h, o tokie, kurie tau duoda pasirinkimą pristabdyt iki 20-30km/h, arba kviestis evakuatorių) ir kiti faktoriai...

                        Pats didžiausias kontrastas jaučiasi kai tik Klaipėdoje išvažiuoji iš kelto ir iki pačio miesto yra "gatvė", kuri iš esmės yra naturali autostrada, kurioje atkarpomis yra 70 ir 50 ženklai, bet visi bbdėję varo 80-90km/h ir visų pirma - to greičio visiškai nesijaučia, antra - pristabdęs iki nurodyto ženklais greičio tu visiškai neperdedant gali sukelti avarinę situaciją.

                        Comment


                          Parašė Ångstrom Rodyti pranešimą

                          Yra nemažai tiesos, bet ne viskas vien gatvių dizaine. Pvz., važinėjant Ispanijoj, Prancūzijoj, Vokietijoj, kažkaip žymiai dažniau susidurdavau, kai tekdavo „vilktis“ už vietinių gyventojų, nors atrodė, kad gatvė pritaikyta didesniam greičiui. Ir šiaip jausdavosi, kaip vietiniai daug labiau paiso greičio ribojimo ženklus pro tankiau apgyvendintas vietas, mokymo įstaigas, nors pati gatvė praktiškai nepasikeitusi ir niekas kaip ir „neskatina“ fiziškai/vizualiai mažinti greičio. Daug dažniau pasitaikydavo ir tokių, kurie važinėdavo žymiai mažesniu nei maksimalus greitis be aiškios priežasties, bet kažkaip nepastebėjau, kad kas nors tokius „mokytų“.
                          Per egzaminą gavau klaidą už tai, kad važiavau ant 40 gatvėje, kurioje
                          • duobė ant duobės
                          • kairė pilnai užparkuota
                          • dešinė pilnai užparkuota
                          • priešais mane mokyklos perėja
                          • perėjos nesimato per mašinas
                          Visus šitus „iškentėjo“, bet užrašė klaidą, kai mane šioje gatvėje aplenkė BMW. Visai netoli minėtos perėjos.

                          Reikėtų kaip reikiant taisyti lėkimo kultūrą. Tas greičio pojūtis iš dalies yra ir „išugdytas“, t.y. įpratus važiuoti ant 60, nesinori „vilktis“ ant 50. Gi pirmąkart pradėjus važiuoti vairavimo mokykloje 50 atrodo kaip kosminis greitis...

                          Comment


                            Nematyta eismo naujovė: Kaune įrengta pirmoji Lietuvoje įstrižinė pėsčiųjų perėja
                            https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...esciuju-pereja
                            Lengvesnis ir paprastesnis pėsčiųjų judėjimas, sklandesnis ir saugesnis eismas – pagrindiniai kriterijai, kuriais vadovautasi imantis šios naujovės.<...>

                            K. Donelaičio ir Maironio gatvių sankirtą baltomis punktyrinėmis linijomis paženklinę kelininkai jau įrengė ir specialius įstrižam judėjimui skirtus pėsčiųjų šviesoforus. Toks sumanymas naudojamas Australijos, Kanados, Japonijos, Liuksemburgo, Nyderlandų, Švedijos, Didžiosios Britanijos, JAV ir kitų valstybių miestuose. <...>

                            Kauno savivaldybė kreipėsi į Susisiekimo ministeriją su siūlymu detaliau reglamentuoti tokių perėjų įrengimą. Sulaukta atsakymo, kad tokia praktika naudotina tik išskirtiniais atvejais. Būtent toks šįkart identifikuotas ir Kaune. Pasak specialistų, toks sprendinys užtikrina visišką eismo dalyvių saugumą.
                            Click image for larger version

Name:	Screenshot (2).png
Views:	284
Size:	1,00 MB
ID:	2000063
                            ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                            Comment


                              Parašė dondc Rodyti pranešimą
                              Nematyta eismo naujovė: Kaune įrengta pirmoji Lietuvoje įstrižinė pėsčiųjų perėja
                              https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...esciuju-pereja
                              Puikus dalykas, ten kur tinka. Aš Vilniaus savivaldybei pasiūliau įvertinti apie 10 sankryžų dėl panašaus organizavimo. Pasiuntė mane ant "darnaus judrumo"
                              Paskutinis taisė digital; 2022.10.19, 18:18.

                              Comment


                                Įdomiausia, kad Naujininkuose, Vilniuje yra faktiškai vaikštoma įstrižai, nors perėja tą draudžia. Įdomu kokie tie kriterijai reikalingi taikyti minėtą išimtį įrengiant tokias perėjas.
                                ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                Comment


                                  Reikėtų perkelti į esamą temą Pėsčiųjų perėjos Kaune
                                  https://www.miestai.net/forumas/foru...e8
                                  Paskutinis taisė Romas; 2022.10.19, 20:58.

                                  Comment


                                    Pritariu, bet čia kartu liečia ne tik Kauną, bet ir Lietuvą aplamai, nes pirma tokia perėja šalyje. Norėjau, kad daugiau kas pamatytų naujieną per bendresnę temą.

                                    Temų rodyklę reiktų pakoreguot: Pėsčiųjų perėjų įrengimas Lietuvoje redirect'inama į [VLN] Vilniaus pėsčiųjų perėjos, o šiaip tinkamiausia būtų [KAU] Eismo tobulinimo pasiūlymai Kaune.
                                    ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                    Comment


                                      Kalbama apie galima įteisintą naujovę, tad netgi ir į šią temą tiktų: https://www.miestai.net/forumas/foru...taisykl%C4%97s

                                      Comment


                                        Parašė dondc Rodyti pranešimą
                                        Įdomiausia, kad Naujininkuose, Vilniuje yra faktiškai vaikštoma įstrižai, nors perėja tą draudžia. Įdomu kokie tie kriterijai reikalingi taikyti minėtą išimtį įrengiant tokias perėjas.
                                        Ne vien Naujininkuose. Tas pats yra Molėtų plento - Skersinės sankryžoje.

                                        Comment


                                          Perėja su eismo kultūros tema mažai ką turi bendro ..
                                          Kauno savivaldybė ėmėsi proaktyvių veiksmų ir investicijų​​​​​​ ir jei viskas gerai suglavota, tai nėra sąlygų ir poreikio pažeidinėti taisykles
                                          Parašė dondc Rodyti pranešimą
                                          Pritariu, bet čia kartu liečia ne tik Kauną, bet ir Lietuvą aplamai, nes pirma tokia perėja šalyje. Norėjau, kad daugiau kas pamatytų naujieną per bendresnę temą.
                                          Temų rodyklę reiktų pakoreguot: Pėsčiųjų perėjų įrengimas Lietuvoje redirect'inama į [VLN] Vilniaus pėsčiųjų perėjos, o šiaip tinkamiausia būtų [KAU] Eismo tobulinimo pasiūlymai Kaune.
                                          Tai išties tiktų į bendrą temą apie Lietuvą .
                                          Tik, atrodo, nėra temos apie Lietuvos pėsčiųjų perėjas - kai temoje "Pėsčiųjų perėjų įrengimas Lietuvoje" buvo pranešimai vien apie Vinių tai ji ir buvo pervardinta į "Vilniaus pėsčiųjų perėjas"

                                          Parašė Gator Rodyti pranešimą
                                          Kalbama apie galima įteisintą naujovę, tad netgi ir į šią temą tiktų: https://www.miestai.net/forumas/foru...taisykl%C4%97s
                                          Gal ta tema išties neblogai tiktų, tik ji nuo sukūrimo 2017 m. buvo neaktyvi. Dar reikėtų pataisyti pavadinimą Naujos pėsčiųjų perėjų taisyklės į kažkokį pavadinimą susijusį su pėsčiųjų perėjų įrengimu.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X