Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Nitro Rodyti pranešimą

    Dėl dviejų priežasčių - a) tai mano ir mano kaimynų kasdienio maršruto dalis; b) iš viešų šaltinių, viešinančių avarijas (fb ir spauda).

    Pats naudojate labai panašią argumentaciją kaip ir policija - jei Kirtimų gatvėje vyksta avarijos, tai Kirtimų gatvėje statome trikojį. Nesvarbu, kad avarijos vyksta vienoje gatvės pusėje, o trikojį statysime kitoje

    Reiktų gal apsibrėžti kokio ilgio kelio ruože "veikia" pastatytas trikojis. Nebejoju, kad šiam klausimui nagrinėti yra tyrimų ir studijų atlikta. Esu tikras, kad greičio matuoklis veikia ten, kur stovi (ar gali stovėt, t.y. vairuotojams yra žinoma jo galimo statymo vieta) - o ne penkių kilometrų ruože iki, ir penkių kilometrų ruože po.

    Nagrinėjant Kirtimų g. atvejį - taip, Trakų nuvažiavimas yra avaringas, bet prie jo greičio kažkodėl nematuoja. Greitį matuoja prie alaušos degalinės (1,5 km) ir važiuojant nuo Vaidotų ties nusukimu į Graičiūno g. sandėlius (irgi panašiai ~2 km). Tai kiek tas greičio matuoklis vairuotojus veikia?

    Na ir neabejotinai logiška greitį matuoti 100m iki greičio ribojimo zonos pabaigos. Maksimalus leistinas greitis didinamas pačiose avaringiausiose vietose?

    O kalbant apie geležinio vilko perėją - jei išvest analogiją su Kirtimų g., tai greitį matuotų prie Ozo g. viaduko. O praktikoje matuokli prie perėjos ir stato, kas yra suprantama ir pagrįsta. Beje greitis ten ne 80 ir 50, yra dar ir tarpinis ribojimas 60.
    O koks jums apskritai skirtumas, kur stato? Stato šiaip daug kur ir vietas keičia, kaip ir avarijos vyksta visur, tai kokios problemos? Kad nebėra kaip ramiai greičio viršyti +30 km/h? Kai tiek lakstančių, bet kaip persirikiuojančių, nesilaikančių saugaus atstumo, nėra nei vieno metro "saugaus" ruožo, kur tikrai nereiktų trikojų.
    Flickr

    Comment


      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

      O koks jums apskritai skirtumas, kur stato? Stato šiaip daug kur ir vietas keičia, kaip ir avarijos vyksta visur, tai kokios problemos? Kad nebėra kaip ramiai greičio viršyti +30 km/h? Kai tiek lakstančių, bet kaip persirikiuojančių, nesilaikančių saugaus atstumo, nėra nei vieno metro "saugaus" ruožo, kur tikrai nereiktų trikojų.
      Man pvz. rūpi, kad nevyktų nelaimingi atsitikimai dėl greičio viršyjimo.
      Nemačiau, kad statytų vidinėse gatvėse. Kas gal būt ir nerealu.
      Kai kur, kur bendras leistinas 50 km/h, net jis yra nesaugus.

      Comment


        Šveicarijoje nelaimingų atsitikimų mažiau ne todėl, kad vairuotojai pavojingose vietose prilėtina, o todėl, kad greičio matuokliai gali būti absoliučiai bet kur, gali būti nežymėti, o baudos didelės, todėl visur laikomasi greičio limitų. Niekas nebando ten švaistyti resursų micromanagementui, yra politika, kad greičio viršijimas netoleruojamas bet kurioje gatvėje, ir tuomet viršijantis greitį bet kur tikėtina tai darys ir avaringose vietose.

        O pas mus vis dar tebėra tas absurdas, jog baudų dydis priklauso tik nuo limitą viršytos absoliučios vertės, t.y. net įstatymai nesuteikia policijai galimybės vykdyti efektyvų prevencinį baudimą lėtesnio eismo gatvėse, kur greičio sukeliami pavojai patys didžiausi, nes daugiausia nereguliuojamų perėjų. Taip kad aš į šitą trikojų naudojimą žiūriu palankiai, nes su ribotais resursais ir ribotomis teisinėmis galimybėmis spaudžiamas beveik maksimumas žiūrint per šveicariško pragmatizmo prizmę.

        Comment


          Nei vienos šalies vairuotojai netapo sąmoningais. Visiems padėjo didelės baudos. Gal naujos kadencijos seimas tai supras.

          Comment


            Situacija Lietuvoje su baudomis už greičio viršijimą yra absoliučiai cirkinė. Nėra prasmės nuolat svaidyti pompastinius pareiškimus apie naujus matuoklius ir baksnoti į vienokią ar kitokią statistiką, kol pačios baudos yra juokingos. Važiuoji mieste +30, gauni 30 eurų arba išvis tik 15. Visų pareiškimų apie „eismo saugumo gerinimą“ moralinė vertė yra artima nuliui, kol nėra politinės valios padidinti baudas. Kai buvo noro ir valios, tai bauda už kaukės nedėvėjimą buvo įkalta 500 eurų, o su greičiu eilę metų niekas nesikeičia.

            Comment


              Visų pirma man nepatinka tai, kad mobilius matuoklius stato vis tose pačiose vietose. Mobilumas yra esminis MOBILAUS greičio matuoklio privalumas. Tokių greičio matuoklių už mokesčių mokėtojų pinigus, beje nemažus, nupirkta ne tam, kad jie pakeistų inkilus, kas iš esmės dabar ir daroma. Man labai patiktų, jei vairuotojai mieste negalėtų suprognozuoti kur gali stovėti matuoklis, ir kur jis nestovės. Dabar deja yra taip, kad daugiau mažiau visos vadinamų "trikojų" potencialaus veikimo vietos yra žinomos - pro jas važiuojama atsargiau, o visur kitur toliau lekiama >+20 km/h.

              Visų antra man nepatinka tai, kad matuoklius stato ne ten kur jie didintų eismo saugumą, t.y. kur leistino greičio laikymasis turi esminės reikšmės užtikrinant eismo saugumą, o ten kur patogu tą matuoklį eksploatuot (su nedidelėmis išimtimis). Galiu patiekti ir pavyzdžių, bet tai matau kad krauju užpiltos akys ir nebematoma argumentų.

              Na ir pabaigai mano asmeninės referencijos į šią bandymo kovoti su leistino greičio viršijimu situaciją - aš džiaugčiausi, jei visi važiuotu leistinu greičiu, bet mano nuomone tokiais kontrolės metodais, kokie yra dabar mes to nepasieksim. Ne baudos/bausmės dydis lemia teisės normos laikymąsi, o bausmės/baudos neišvengiamumas, o jo nepasieksim tokiais metodais, kokie naudojami dabar. Prisiminkit kiek ramesnis ir lėtesnis eismas buvo tik pradėjus eksploatuoti naujuosius mobilius matuoklius. Ir tai tęsėsi tol, kol vairuotojai nesuprato, kad matuokliai, nors ir yra mobilūs, bet yra naudojami tik keliose PATOGIOSE policininkams vietose.


              Parašė Lettered Rodyti pranešimą

              O koks jums apskritai skirtumas, kur stato? Stato šiaip daug kur ir vietas keičia, kaip ir avarijos vyksta visur, tai kokios problemos? Kad nebėra kaip ramiai greičio viršyti +30 km/h? Kai tiek lakstančių, bet kaip persirikiuojančių, nesilaikančių saugaus atstumo, nėra nei vieno metro "saugaus" ruožo, kur tikrai nereiktų trikojų.

              Comment


                Parašė DArnas Rodyti pranešimą
                Situacija Lietuvoje su baudomis už greičio viršijimą yra absoliučiai cirkinė. Nėra prasmės nuolat svaidyti pompastinius pareiškimus apie naujus matuoklius ir baksnoti į vienokią ar kitokią statistiką, kol pačios baudos yra juokingos. Važiuoji mieste +30, gauni 30 eurų arba išvis tik 15. Visų pareiškimų apie „eismo saugumo gerinimą“ moralinė vertė yra artima nuliui, kol nėra politinės valios padidinti baudas. Kai buvo noro ir valios, tai bauda už kaukės nedėvėjimą buvo įkalta 500 eurų, o su greičiu eilę metų niekas nesikeičia.
                Kaip jau minėjau aukščiau - ne bausmės dydis lemia taisyklių laikymąsi, o bausmės neišvengiamumas. Geriausias to pavyzdys - vidutinio greičio matuoklių ruožai. Tuose ruožuose visi draugiškai laikosi nustatyto leistino greičio, nes žino, kad viršiję baudos neišvengs

                Comment


                  Parašė vaidasp Rodyti pranešimą
                  Nei vienos šalies vairuotojai netapo sąmoningais. Visiems padėjo didelės baudos. Gal naujos kadencijos seimas tai supras.
                  Čia dar viena didelė Lietuvos problema. Nežinia kieno ir iš kur ištrauktas idiotiškas įsitikinimas, kad "baudos nieko nesprendžia", nors būtent baudos ir jų išieškojimas sprendžia labai daug dalykų KET laikymosi ir saugaus vairavimo požiūriu. Kuo greičiau bus pradėta naikinti šitą idiotišką nuomonę, tuo greičiau mažinsim lavonų skaičių keliuose.

                  Comment


                    Parašė Nitro Rodyti pranešimą

                    Kaip jau minėjau aukščiau - ne bausmės dydis lemia taisyklių laikymąsi, o bausmės neišvengiamumas. Geriausias to pavyzdys - vidutinio greičio matuoklių ruožai. Tuose ruožuose visi draugiškai laikosi nustatyto leistino greičio, nes žino, kad viršiję baudos neišvengs
                    Teisiškai ir moraliai sutinku, jog neišvengiamumas būtų geriau, bet bendrai tai su tuo teiginiu nesutinku, nes čia yra paprasčiausia žaidimų teorija. Jeigu už bet kokį eismo viršijimą grėstų teisių atėmimas ar ženkli bauda, tuomet masinio greičio viršijimas išnyktų tą pačią dieną, nes net žinojimas, kad matuokliai beveik 99% stovi kai kuriose vietose būtų per maža garantija, jog tikrai neužsirausi ant to vieno procento ir tai galėtų būti net ne trikojis, o tiesiog matuoklis paregūnų automobilyje.

                    O su dabartinėmis baudomis tai net ir neišvengiamumas būtų mažai ko vertas, nes 10 kmph viršijimas užtraukia tik mažai galios turintį įspėjimą, tuo tarpu pėsčiajam 10kmph gali būti mirties ir gyvybės klausimas.

                    Comment


                      Parašė John Rodyti pranešimą

                      Čia dar viena didelė Lietuvos problema. Nežinia kieno ir iš kur ištrauktas idiotiškas įsitikinimas, kad "baudos nieko nesprendžia", nors būtent baudos ir jų išieškojimas sprendžia labai daug dalykų KET laikymosi ir saugaus vairavimo požiūriu. Kuo greičiau bus pradėta naikinti šitą idiotišką nuomonę, tuo greičiau mažinsim lavonų skaičių keliuose.
                      Tai turbūt kyla iš nesupratimo, kad net ir liberalioje demokratijoje įvairūs draudimai ir baudos yra neišvengiami dalykai. Esmė yra suprasti, kad draudimas savaime nėra nei geras, nei blogas dalykas, tai yra tik įrankis tam tikrai problemai spręsti.

                      Comment


                        Parašė John Rodyti pranešimą

                        Čia dar viena didelė Lietuvos problema. Nežinia kieno ir iš kur ištrauktas idiotiškas įsitikinimas, kad "baudos nieko nesprendžia", nors būtent baudos ir jų išieškojimas sprendžia labai daug dalykų KET laikymosi ir saugaus vairavimo požiūriu. Kuo greičiau bus pradėta naikinti šitą idiotišką nuomonę, tuo greičiau mažinsim lavonų skaičių keliuose.
                        Tai čia dabar labai populiari nuomonė, kad reikia "ne bausti, o šviesti". Nors praktika rodo kad veikia baudos, ne šviesos tarša.

                        Comment


                          Parašė John Rodyti pranešimą

                          Čia dar viena didelė Lietuvos problema. Nežinia kieno ir iš kur ištrauktas idiotiškas įsitikinimas, kad "baudos nieko nesprendžia", nors būtent baudos ir jų išieškojimas sprendžia labai daug dalykų KET laikymosi ir saugaus vairavimo požiūriu. Kuo greičiau bus pradėta naikinti šitą idiotišką nuomonę, tuo greičiau mažinsim lavonų skaičių keliuose.
                          Nes taip dažniausiai sako tie, kurie patys mėgsta pažeidinėti taisykles, o tokiu atveju baudą gauti juk nemalonu.
                          Post in English - fight censorship!

                          Comment


                            Galėtų tuomet valdžia eksperimento tvarka pakelt baudas metams, sakykim, 10 kartų. Ir po to įvertinti rezultatus.

                            Pvz:
                            už viršyjimą 50 km/h 4500-5500 EUR bauda ir teisių atėmimas 12-60 mėnesių;
                            važiavimas esant draudžiamam šviesoforo signalui, nesustojimas prieš pėsčiųjų perėją 600-900 EUR ir teisių atėmimas 12-60 mėnesių;
                            transporto priemonių vairavimas neblaiviam (0,41-1,5 promilės) 8000-11000 EUR ir teisių atėmimas 120-180 mėnesių
                            Paskutinis taisė Sula; 2020.10.06, 15:55.

                            Comment


                              Parašė Sula Rodyti pranešimą
                              Galėtų tuomet valdžia eksperimento tvarka pakelt baudas metams, sakykim, 10 kartų. Ir po to įvertinti rezultatus.

                              Pvz:
                              už viršyjimą 50 km/h 4500-5500 EUR bauda ir teisių atėmimas 12-60 mėnesių;
                              važiavimas esant draudžiamam šviesoforo signalui, nesustojimas prieš pėsčiųjų perėją 600-900 EUR ir teisių atėmimas 12-60 mėnesių;
                              transporto priemonių vairavimas neblaiviam (0,41-1,5 promilės) 8000-11000 EUR ir teisių atėmimas 120-180 mėnesių
                              Kalbant apie girtumą, tai pusė iš tų kur konfiskuotos auto, jokių teisių neturi. Nusiperka 300 Eu kainuojančią bulką ir lekia su kvapeliu ir vėjeliu. Bulką policininkai atima, tas padirba pas ūkininką, aišku už juodus ir mėnesio gale vėl lenda į autopliusą. Tiesa pasakius nusigandau pamatęs kokios konfiskuotos auto stovi Kaune, Chem. pr. Muziejus kažkoks. Eini ir prisimeni vaikystę.
                              Show must go von!

                              Comment


                                Parašė VNS Rodyti pranešimą

                                Kalbant apie girtumą, tai pusė iš tų kur konfiskuotos auto, jokių teisių neturi. Nusiperka 300 Eu kainuojančią bulką ir lekia su kvapeliu ir vėjeliu. Bulką policininkai atima, tas padirba pas ūkininką, aišku už juodus ir mėnesio gale vėl lenda į autopliusą. Tiesa pasakius nusigandau pamatęs kokios konfiskuotos auto stovi Kaune, Chem. pr. Muziejus kažkoks. Eini ir prisimeni vaikystę.
                                Taip išeina leidžiama pirkti ir registruoti auto neturint teisių?
                                Flickr

                                Comment


                                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                  Taip išeina leidžiama pirkti ir registruoti auto neturint teisių?
                                  Aš labai abejočiau ar kai kurios auto TA stotis pastaruosius 10 metų mačiusios, perpuvusios visokios, apie registracijas neina net kalba. Kaip suprantu jas pardavinėja aukcione. Reikia ieškot skelbimų, kad matytumėte kaip pvz.
                                  Paskutinis taisė VNS; 2020.10.06, 22:31.
                                  Show must go von!

                                  Comment


                                    Čia tik kaip pvz. https://autogidas.lt/skelbimas/mazda...133050650.html
                                    Na čia nekonfiskuota auto. Bet jau be TA. Kaip registracija? Gal irgi nebėra. Tuomet nuderi iki 200 Eu, pasiimi raktelius ir į trasą Nei teisių, nei draudimo, nieko nereikia. Atkreipkit dėmesį kiek įsiminę skelbimą

                                    Maža to, paspaudžiau kur kontaktuose nurodyta nuoroda "Chimpekas", išmetė daugiau panašių variantų. Verslas vyksta vadinasi.
                                    Paskutinis taisė VNS; 2020.10.06, 22:43.
                                    Show must go von!

                                    Comment


                                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                      Taip išeina leidžiama pirkti ir registruoti auto neturint teisių?
                                      Leidžiama.

                                      Comment


                                        Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                        Galėtų tuomet valdžia eksperimento tvarka pakelt baudas metams, sakykim, 10 kartų. Ir po to įvertinti rezultatus.

                                        Pvz:
                                        už viršyjimą 50 km/h 4500-5500 EUR bauda ir teisių atėmimas 12-60 mėnesių;
                                        važiavimas esant draudžiamam šviesoforo signalui, nesustojimas prieš pėsčiųjų perėją 600-900 EUR ir teisių atėmimas 12-60 mėnesių;
                                        transporto priemonių vairavimas neblaiviam (0,41-1,5 promilės) 8000-11000 EUR ir teisių atėmimas 120-180 mėnesių
                                        Vėlgi, problema ne baudų dydyje, o jų neišvengiamume. Bauda gali būti ir milijonas, jeigu taves vistiek niekas nebaus. Vien ištisinė liniją kertančių (nuo 3 iki 6 m4n pažymėjimo praradimas) ir A juosta (bauda viso labo 28 eurai) važiuojančių kasdien galiu suskaičiuoti virš šimto. Spėkit, ar bent vienas buvo nubaustas?

                                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                        Taip išeina leidžiama pirkti ir registruoti auto neturint teisių?
                                        Jei be teisiu važinėja tai turbūt ir neregistruoja, o pirkti padėvėta gali nors ir žodiniu susitarimu.





                                        Comment


                                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                          Vėlgi, problema ne baudų dydyje, o jų neišvengiamume.
                                          Tame ir reikalas! Nors dalis forumiečių tai atkakliai neigia.
                                          Bet yra jūsų minima problema - kai kuriuos pavojingus pažeidimus labai sudėtinga fiksuoti.

                                          Paskutinį kartą baudą esu gavęs prieš 16 metų. Ir man tai buvo nemažas stresas, nepaisant baudos dydžio.

                                          Nežinau, pvz. vidutinio greičio matuoklių nustatyti pažeidėjai yra baudžiami 100%?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X