Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Shernas Rodyti pranešimą

    O apie pėsčiųjų/dviratininkų pažeidimus net ir šnekos nėra - nebent prieš policijos automobilį iššoktų.
    Pėstieji ar dviratininkai truputį kitas reikalas nei 100 km/h mieste lekiančios dvi tonos, kiek per metus žmonių užmuša vairuotojai, o kiek pėstieji ar dviratininkai?

    Parašė Maduk Rodyti pranešimą
    Baimė trikojui natūrali, nes liūdnai pagarsėjusi Policija galimai juos statytų ten, kur gal net nėra avaringa, bet gerai ,,kimba". Dėl statistikos. Departamentui reik gerinti eismo rodiklius, idėja gera gimė, nes negali gi duot matuoklių paprastų pareigūnams - ims duokles. Korupcija, skandalai. Trikojis turi pagerinti rodiklius.

    ​​​​​​Bet ar pagerins? Kur žuvo tie žmonės? Jei vieta avaringa tai ten reik stacionaraus matuoklio. Kokia logika keitinėt juos? Savivaldybėms buvo (ir yra) nusispjaut, nes baudos į biudžetą, o išlaidos miestui. Tai gal reikėjo ne trikojų, o keist įstatymus?

    Baimė ir pyktis. Taip, būtent. Nes tikslas rinkt duoklę biudžetui, sukurt baimės atmosferą. Realiai dabar važiuojant reik pažiūrėt ar kur ant tilto ar kalvos nestovi trikojis. Stebi policijos akis. O šiaip mieste kur kas 100m po šviesoforą tai nežinia kaip ten viršyt greitį? Šviesoforų tiek kad trikojų nebereik.
    Važiuok pagal taisykles (tiksliau netgi jas laužydamas, nes tolerancija 20 km/h tikrai labai didelė) ir nereiks nieko bijoti ir žvairuoti. Kas iš tikrųjų yra reali baimė kelyje, tai ta, kad koks budulis neįvažiuotų, ypač dar vežant vaikus, tai šitos baimės dabar bus mažiau.
    Tikslas ne biudžetas, o saugumas (nors iš kelių erelių biudžetą pildyti morališkai kur kas teisingiau nei pvz. iš sunkiai dirbančių). Gausi baudą aplinkkelyje, nebenorėsi lakstyti ir visur kitur. Jeigu visur kas 100 m šviesoforai ir nėra, kur "įsibėgėti", kam tada viduriuoti dėl trikojų? Iš stacionarių matuoklių jokios naudos, pvz. GV ties Čiurlionio gatve visi pristabdo iki 50 km/h ties juom, o po to vėl mina 100 km/h.
    Paskutinis taisė Lettered; 2020.01.24, 09:02.
    Flickr

    Comment


      Išvis, galėtų normalų tinklą stacionarių matuoklių padaryti. Matuokliai atsirado labai seniai, o dabar toks įspūdis, kad technologijos netobulėja, ir kad panašaus pajėgumo įranga nepinga ? Pastatyk 1000 matuoklių mieste, paleisk streaminimą, nebūtina net saugot kokių 6 mėn info, užtektų poros dienų arba tiesiog epizodų video. Netikiu, kad nėra variantų su protingais kaštais. Gal Policijai hackaton'ą su Arduino ir Raspberry PI sprendimų paieška suorganizuot ?

      Comment


        Parašė Maduk Rodyti pranešimą
        Baimė trikojui natūrali, nes liūdnai pagarsėjusi Policija galimai juos statytų ten, kur gal net nėra avaringa, bet gerai ,,kimba". Dėl statistikos. Departamentui reik gerinti eismo rodiklius, idėja gera gimė, nes negali gi duot matuoklių paprastų pareigūnams - ims duokles. Korupcija, skandalai. Trikojis turi pagerinti rodiklius.
        O tai koks skirtumas kur statys, jeigu važiuoji neviršydamas greičio?

        O jeigu važiuoji viršydamas tai gerai, kad bijai. Ta baimė sukelia prevenciją.

        Parašė Shernas Rodyti pranešimą

        Bėda kad dirbama gražioms ataskaitoms - o greičio viršijimas ar neblaivumo nustatymas "apiforminami" mažiausiomis pastangomis ir laiko sąnaudomis.
        O apie pėsčiųjų/dviratininkų pažeidimus net ir šnekos nėra - nebent prieš policijos automobilį iššoktų.
        Net ir tada nieko nebus. Tenka matyti pėsčiuosius vaikštančius per raudoną signalą, net ir bėgant prieš policijos automobilį (bėga, nes kitaip nutrenktų) policija visiškai padėjusi skersą.





        Comment


          Ir dabar pėstysis ar dviratininkas padaręs rimtą klaidą gatvėje gauna mirties bausmę įvykdomą vietoje. Bet iš vairuotojų vis pasigirsta raginimų griežčiau bausti pėsčiuosius. Rimtai?

          Pasigendu esminio argumento šioje diskusijoje, kurio, atrodo, turėtų užtekti. Osle (miestas labai panašus dydžiu į Vilnių) per 2019 metus žuvo 1 žmogus (rusas diplomatas įvažiavo į skiriamają tvorą). Vilniaus apskrityje (neradau duomenų atskirai Vilniaus miesto) 2019: 51 žuvęs. Nors kaip matome iš pavyzdžių įmanoma kad to nebūtų. Visoje Lietuvoje 184. Dėl vieno vaiko žiniasklaidoje kyla isterija ir seimūnai skuba keisti įstatymus. O čia šimtas aštuoniasdešimt keturi nužudyti žmonės ir atsiranda rimtu veidu reikalaujančių kad niekas nesikeistų. Nes bauskim pėsčiuosius,nes jiems per mažos bausmės, dėl to jie daro bet ką gatvėse.

          Comment


            Nieko jis negauna. Laksto kaip lakstę ir dar aprėkia viaruotojus kurie signalizuoja jiem. O juos buasti reikia ne grieščiau, o apskritai pradėti bent šiek tiek bausti, nes dabar yra visiškai nebaudžiami.

            O įdomu Osle ar pėstėji gali šokti po ratais kada nori? Ar policijai matant, kad pėstysis bėga per raudoną Osle irgi jis yra ignoruojamas?

            Comment


              Labai jau švelniai kaip Užkalniui.

              Parašė Shernas Rodyti pranešimą

              Nežinau, gal Užkalnis šįkart sarkazmą per giliai paslėpė
              AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

              Comment


                Parašė RamasN Rodyti pranešimą
                Išvis, galėtų normalų tinklą stacionarių matuoklių padaryti. Matuokliai atsirado labai seniai, o dabar toks įspūdis, kad technologijos netobulėja, ir kad panašaus pajėgumo įranga nepinga ? Pastatyk 1000 matuoklių mieste, paleisk streaminimą, nebūtina net saugot kokių 6 mėn info, užtektų poros dienų arba tiesiog epizodų video. Netikiu, kad nėra variantų su protingais kaštais. Gal Policijai hackaton'ą su Arduino ir Raspberry PI sprendimų paieška suorganizuot ?
                Technologijos tobulėja kažkaip keistokai. XIX a. viduryje per 9 metus pastatė virš 1000 km geležinkelį per Vilnių iki Varšuvos vien su arkliukais ir lopetomis, Dabar kuklesnę Rail Baltica niekaip neįstengia išstenėti net su kosminėmis technologijomis..
                Kokiais 1993 m. šviesoforo įrengimas kainavo apie 3000 Lt, dabar - keliasdešimt tūkstančių eurų, o veikimas beveik nepatobulėjo

                Comment


                  Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                  Nieko jis negauna. Laksto kaip lakstę ir dar aprėkia viaruotojus kurie signalizuoja jiem. O juos buasti reikia ne grieščiau, o apskritai pradėti bent šiek tiek bausti, nes dabar yra visiškai nebaudžiami.

                  O įdomu Osle ar pėstėji gali šokti po ratais kada nori? Ar policijai matant, kad pėstysis bėga per raudoną Osle irgi jis yra ignoruojamas?
                  Policija Lietuvoje neignoruoja pėsčiųjų bėgančių per raudoną. Lietuvoje policija ignoruoja visų eismo dalyvių visus KET pažeidimus, jei tai ne akcija ir nėra iškvietimo. Ir pabandžius priversti laikytis vienos taisyklės, dėl kurios oficialiai įvyksta daugiausia eismo įvykių, t.y. leistino greičio, atsiranda siūlančių, atseit pirma savižudžius pradėkit bausti, o paskui jau imkitės žudikų.

                  Comment


                    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                    Nieko jis negauna. Laksto kaip lakstę ir dar aprėkia viaruotojus kurie signalizuoja jiem. O juos buasti reikia ne grieščiau, o apskritai pradėti bent šiek tiek bausti, nes dabar yra visiškai nebaudžiami.

                    O įdomu Osle ar pėstėji gali šokti po ratais kada nori? Ar policijai matant, kad pėstysis bėga per raudoną Osle irgi jis yra ignoruojamas?
                    Nežinau, kaip yra Osle, bet UK tikrai taip. Ėjimas per raudoną yra norma, kaip ir ėjimas per perėją nesidairant, bei gatvės kirtimas bet kur, kur žmonėms patogiau.

                    Comment


                      Parašė tungustapi Rodyti pranešimą
                      Ir dabar pėstysis ar dviratininkas padaręs rimtą klaidą gatvėje gauna mirties bausmę įvykdomą vietoje. Bet iš vairuotojų vis pasigirsta raginimų griežčiau bausti pėsčiuosius. Rimtai?
                      Vairuotojai kaltais pripažinti ~ 70% atvejų. Pasigendu atitinkamo policijos etc dėmesio likusiems.

                      https://lakd.lrv.lt/uploads/lakd/doc..._2000-2019.pdf


                      Parašė tungustapi Rodyti pranešimą
                      Dėl vieno vaiko žiniasklaidoje kyla isterija ir seimūnai skuba keisti įstatymus. O čia šimtas aštuoniasdešimt keturi nužudyti žmonės ir atsiranda rimtu veidu reikalaujančių kad niekas nesikeistų. Nes bauskim pėsčiuosius,nes jiems per mažos bausmės, dėl to jie daro bet ką gatvėse.
                      Nusižudo ~ 1'000. Ir, kokių veiksmų imtasi?

                      Kiek iš 58 žuvusių pėsčiųjų ir 12 žuvusių dviratininkų buvo tinkami dalyvauti eisme? T.y. nemiegoti vidury juostos, žibintai, šviesą atspindintys aksesuarai, šalmai ...

                      Comment


                        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                        O įdomu Osle ar pėstėji gali šokti po ratais kada nori? Ar policijai matant, kad pėstysis bėga per raudoną Osle irgi jis yra ignoruojamas?
                        Iš principo taip. Ten dabar ant bangos atiminėti gatves ir versti jas į pėsčiųjų zonas, tai nieks net nedrįsta kažkaip kėsintis ką nors suvažinėti.

                        Comment


                          Skandinavijoje mažai žmonių žūsta ne todėl kad jie 'nemiega vidury juostos', visi naudoja 'žibintus, šviesą atspindinčius aksesuarus ir šalmus', o todėl kad miestai atrodo taip:

                          Comment


                            Lietuvoje pėstieji yra nepalyginamai atsargesni ir baugštesni negu JK, ir vistiek žūsta 10 kartų dažniau.
                            Gal galite paaiškinti kaip čia vistiek viskas yra pėsčiųjų kaltė?
                            If a lion could speak, we could not understand him.

                            Comment


                              Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
                              Lietuvoje pėstieji yra nepalyginamai atsargesni ir baugštesni negu JK, ir vistiek žūsta 10 kartų dažniau.
                              Gal galite paaiškinti kaip čia vistiek viskas yra pėsčiųjų kaltė?
                              Ka reiškia nepalyginamai atsargesni ? Kaip pasireiškia pėsčiojo atsargumas kai jis žengia į perėją net nepakėlęs akių nuo telefono ?

                              Taip - pėstieji UK laksto daug daugiau, ten legalu eiti per gatvę belekur, bet net ir lakstydami belekur jie nešoka prieš 50km/h greičiu atlekiantį automobilį nepakėlę akių. Pėstieji nardo tarp prie sankryžų lėtėjančių/sustojusių automobilių ir pan. Dažniausiai tas nardymas vyksta miesto centre kuris užkištas automobiliais tiek kad važiuojama pėsčiojo greičiu, arba bėgiojama per dviejų juostų kelią, neretai vienpusio eismo, per kurį perbėgt gali labai greitai. Tikrai nėra lakstymo kaip pas mus per 6 juostų gatvę miesto pakrašty kuria eismas vyksta pilnu greičiu, čia anglams užtenka proto susivokti neiti per tokį kelią. Pas mus gi dzin - priėjai savanorių prospektą ir kerti kur papuolė akių nepakėlęs. Kai partrenkia šauki - "vajėzus laksto tie vairuotojai kaip akis išdegę"

                              Comment


                                Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą

                                Ka reiškia nepalyginamai atsargesni ? Kaip pasireiškia pėsčiojo atsargumas kai jis žengia į perėją net nepakėlęs akių nuo telefono ?
                                Lietuvoje tai yra vienetiniai atvejai. JK žmonės tai daro nuolat - eina per perėją žiūrėdami į telefoną, su ausinėmis ant galvos, ir niekur nesidairydami.
                                Lietuvoje žmonės eidami per gatvę tris kartus pažiūti į abi puses, dar patrypčioja nedrąsiai, ir jei nėra mašinų, skuodžia per gatvę.
                                If a lion could speak, we could not understand him.

                                Comment


                                  Kažkodėl nelabai mėgstama įvardinti tikrąją problemą, jog Lietuvoje egzistuoja kritinė masė vairuotojų, kuriems žmogus ant kelio tėra kliūtis, kurią esant reikalui galima ir pervažiuoti. Ypač jeigu tikima savo teisumu ir jog nebus jokių padarinių (o galimai gal dar ir kokią draudimo išmoką pavyks gauti, kad pasiremontuoti savo laužą).

                                  Nors mokytoja per perėją ėjo degant raudonam signalui, ją partrenkęs vairuotojas pripažintas kaltu

                                  Iš byloje surinktų įrodymų nustatyta, kad kaltinamasis važiavo draudžiama važiuoti maršrutiniam transportui skirta eismo juosta, šiek tiek viršijo leistiną greitį. Vyras ne tik galėjo iš anksto pastebėti kelyje pasirodžiusią pėsčiąją, bet ją ir pastebėjo, nes signalizavo jai garsu, duodamas parodymus teigė, kad matė pėsčiosios blaškymąsi kelyje, dėl to, teismo vertinimu, turėjo pakankamai laiko sustabdyti automobilį. Vietoj to kaltinamasis pasirinko rizikingą, neabejotinai sukeliantį grėsmę pėsčiajai būdą išvengti susidūrimo – automobilio judėjimo krypties keitimą ir pavojingą manevravimą. <..> kaltinamasis būdamas jauno amžiaus yra daugiau nei 10 kartų baustas už Kelių eismo taisyklių pažeidimus ir net po šio eismo įvykio nesilaiko saugaus eismo taisyklių.


                                  Comment


                                    Jeigu pėstieji Lietuvoje vaikščiotų per gatvę taip, kaip vaikšto UK, žuvusių čia būtų kokius 10 kartų daugiau. Sakyti, kad pėstieji Leituvoje yra neatsargūs gali tik visiškai su realybe nebedraujantys žmonės. Tiesą sakant, pėstieji Lietuvoje neturi kitos išeities, nes jei nebūtų ypač atsargūs, ilgai negyventų.

                                    Kitas dalykas dėl pėsčiųjų, atkreipkit dėmesį, kaip eidami per perėją daugelis pėsčiųjų pas mus paspartina žingsnį ar net ima bėgti. Na kad ponui vairuotojui nesigaišintų laikas. Ypač galioja vyresniems žmonėms. Tai tikrai nėra pėstiesiems draugiškos kelių kultūros bruožas.

                                    Ant pozityvios natos, reikalai gerėja. Dabar net jeigu negalime per perėją eiti drąsiai ir nesidairant, kaip UK ar Švedijoje, priėjus prie perėjos dažniausiai vairuotojas sustos praleisti. Jei ne pirmas, tai antras beveik garantuotai. Pavyzdžiui, kaimyninėje Lenkijoje, bent jau užmiesčio keliuose, tai negalioja. Žmonės stovi prie perėjos ir laukia kol pravažiuos visos mašinos, kurių nei viena nestoja praleisti pėsčiųjų. Tai optimizmo šiek tiek turiu.

                                    Comment


                                      Parašė John Rodyti pranešimą
                                      Nežinau, kaip yra Osle, bet UK tikrai taip. Ėjimas per raudoną yra norma, kaip ir ėjimas per perėją nesidairant, bei gatvės kirtimas bet kur, kur žmonėms patogiau.
                                      Anglai yra durniai. Užtat Japonijoje visi stovi ir laukia žio signalo.

                                      Comment


                                        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                        Anglai yra durniai. Užtat Japonijoje visi stovi ir laukia žio signalo.
                                        Japonus apskritai bet kurioje diskusijoje galima naudoti, kaip nemušamą kortą, nes pas juos visvien bus išskirtinė drausmė ir tvarka.

                                        Comment


                                          Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
                                          Lietuvoje pėstieji yra nepalyginamai atsargesni ir baugštesni negu JK, ir vistiek žūsta 10 kartų dažniau.
                                          Gal galite paaiškinti kaip čia vistiek viskas yra pėsčiųjų kaltė?
                                          Pasikeiskite skaičiuotuvą, UK ~ 7 žuvę milijonui gyv, LT - ~ 27. EU vidurkis - ~ 11.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X