Nenorėčiau gyventi visuomenėje kur pėstieji neturi jokios atsakomybės dėl savo veiksmų.
Reikia pėsčiojo pažymėjimo, kurį gali gauti tik praėjęs medicininę komisiją ir išlaikęs teorijos ir praktikos egzaminus. Dar kas porą metų reiktų pasitikrinti sveikatą, ar esi protiškai įgalus, gerai matai ir girdi, ar vis dar gali vaikščioti. Likusiesiems vaikščioti eisme būtų draudžiama
Ne taisyklių žinojimo, o elementarios pagarbos vienų kitiem trūksta: aš pėstysis, šoksiu prieš nosį, man turi sustot, aš su automobiliu, ką tas pėstysis, aš didesnis, palauks, o tu su paspirtuku dar kur lendi? Originaliausia, kai tau stabteli mašina prie perėjos, tu stabteli su paspirtuku, pradedi važiuot, o jis palaikydamas akių kontaktą pradeda važiuoti ant tavęs Aš ir daug vairuoju, ir paspirtuku važinėju, ir vaikštau, toks vaizdas susidaro, kad vieni kitų nekenčia..
Manai važiavimas per raudoną šviesoforą, draudžiamųjų ir kitų ženklų ignoravimas tik pagarbos vienas kitam problema?
Čia jau klinikiniai atvejai Už ką turėtų būti atitinkamos baudos, pvz.: už raudoną ne 30eur pirmą kartą, o bent jau 300. Bet kalbu ne apie tai.
Šiaip Lietuvoje baudos tikrai per mažos, jas reiktų didinti kokius 10 kartų. Nežinau, kada paskutinį kartą jos buvo didintos, bet tikrai seniai. Per tiek laiko jos smarkiai nuvertėjo. Prieš mėnesį už nesumokėtą parkavimą gavau 4 € baudą. 4 €, Karlai! Turėtų būti minimum 40 €.
Šiaip Lietuvoje baudos tikrai per mažos, jas reiktų didinti kokius 10 kartų. Nežinau, kada paskutinį kartą jos buvo didintos, bet tikrai seniai. Per tiek laiko jos smarkiai nuvertėjo. Prieš mėnesį už nesumokėtą parkavimą gavau 4 € baudą. 4 €, Karlai! Turėtų būti minimum 40 €.
Man dabartinės baudos tai juoką kelią, galima ramiai viršyti 30kmh+ ir net nesukt galvos dėl baudos, nes ji praktiškai niekinė.
Nemanau, kad VMS taiko 1 straipsnį tokiems atvejams, veikiau – 7-ą. Kaip kitaip paaiškinti, kad sustojau žaliojoje zonoje, pamiršau apmokėti ir gavau 4 € dydžio baudą?
Ne taisyklių žinojimo, o elementarios pagarbos vienų kitiem trūksta: aš pėstysis, šoksiu prieš nosį, man turi sustot, aš su automobiliu, ką tas pėstysis, aš didesnis, palauks, o tu su paspirtuku dar kur lendi? Originaliausia, kai tau stabteli mašina prie perėjos, tu stabteli su paspirtuku, pradedi važiuot, o jis palaikydamas akių kontaktą pradeda važiuoti ant tavęs Aš ir daug vairuoju, ir paspirtuku važinėju, ir vaikštau, toks vaizdas susidaro, kad vieni kitų nekenčia..
Labai sutinku, pagarbos tikrai trūksta. Kas nėra keista - eismo dalyvių elgesys kelyje yra mūsų visuomenės atspindys. Bet mašinomis dar bent kažkokia kontrolė yra, skirtingai nei dviračiams ir paspirtukams. Ypač dviratininkams - persėdo iš keturių ratų ant dviejų ir dabar jau viskas, gelbėja pasaulį. Lekia išsižioję per perėjas, pėsčiųjų takais, anąkart mane einantį užkabino šalia šaligatviu pralėkęs ir dar apkeiksnojo, kad ko aš čia su ausinukais vaikštau ir jam iš kelio nesitraukiu. Ypač tai galioja aptemptakelniams, tiems tai iš viso nieko neįrodysi.
Feisbuke kaip tik užmačiau paveiksliuką. Juokas juokais, bet pats ne kartą mačiau kad toks aptemptakelnis lekia keliu, sudarydamas už savęs kamštį, nors greta yra naujas dviračių takas. Toks jausmas kad persėdęs ant dviračio tikslingai stengiasi sukelti kitiems maximum nepatogumų, dėl praeitų nuoskaudų.
Na, Nyderlanduose eismo įvykiuose by default yra kaltas automobilio vairuotojas, t.y. vairuotojui tenka kaltės prezumpcija, ir jau jis turi įrodyti kad jis absoliučiai nekaltas dėl įvykusio auto įvykio.
Bet jeigu įrodo kad kaltas pėstysis, tai atsakomybė tenka pėsčiajam, taip?
Reikia pėsčiojo pažymėjimo, kurį gali gauti tik praėjęs medicininę komisiją ir išlaikęs teorijos ir praktikos egzaminus. Dar kas porą metų reiktų pasitikrinti sveikatą, ar esi protiškai įgalus, gerai matai ir girdi, ar vis dar gali vaikščioti. Likusiesiems vaikščioti eisme būtų draudžiama
Sakai UK nėra jokios atsakomybės dėl pėsčiojo veiksmų?
Teoriškai gal ir yra, bet sprendžiant pagal tai, kaip pėstieji elgiasi, faktinės atsakomybės arba nėra išvis, arba ji labai menka. Lietuvoje automarozai mėgsta paburnoti, kaip "pėstieji nesisaugo". Šiuo požiūriu, Lietuvos pėstieji yra bene atsargiausi, kokius yra tekę kur nors matyti, kai UK yra visiška priešingybė.
Teoriškai gal ir yra, bet sprendžiant pagal tai, kaip pėstieji elgiasi, faktinės atsakomybės arba nėra išvis, arba ji labai menka. Lietuvoje automarozai mėgsta paburnoti, kaip "pėstieji nesisaugo". Šiuo požiūriu, Lietuvos pėstieji yra bene atsargiausi, kokius yra tekę kur nors matyti, kai UK yra visiška priešingybė.
Teko daug kur keliauti Europoje, bet ilgiausiai teko pabuvoti Ispanijoje. Grįžus į Lietuvą buvo šioks toks (kultūrinis) šokas, kai einant per perėją kelis kartus iš eilės vairuotojai prieš nosį vos ne ant pėdų užvažiavo. Ispanijoje pripratau per daug nestabtelėti ir kartais net nelabai žvalgytis prieš įžengdamas, nes vairuotojai iš toliausiai jau stipriai lėtindavo greitį, vos tik atsirasdavo galimybė, kad kas nors gali eiti per perėją. O ir perėjų, pasirodė, kur kas daugiau miestuose nei pas mus. Dar ten, bent siauresnėse gatvėse, būdingos perėjos vien su zebrais – be stulpų su ženklais.
Teko daug kur keliauti Europoje, bet ilgiausiai teko pabuvoti Ispanijoje. Grįžus į Lietuvą buvo šioks toks (kultūrinis) šokas, kai einant per perėją kelis kartus iš eilės vairuotojai prieš nosį vos ne ant pėdų užvažiavo. Ispanijoje pripratau per daug nestabtelėti ir kartais net nelabai žvalgytis prieš įžengdamas, nes vairuotojai iš toliausiai jau stipriai lėtindavo greitį, vos tik atsirasdavo galimybė, kad kas nors gali eiti per perėją. O ir perėjų, pasirodė, kur kas daugiau miestuose nei pas mus. Dar ten, bent siauresnėse gatvėse, būdingos perėjos vien su zebrais – be stulpų su ženklais.
Infrastruktūros dizainas bei sprendimai irgi svarbu. Neturėtų būti tokių bajerių, kaip nereguliuojamos perėjos per Geležiaką ar 4-6 eismo juostas kai kuriose gatvėse Kaune, kur faktinis mašinų greitis dažnai būna 60-70km/h.
Teko daug kur keliauti Europoje, bet ilgiausiai teko pabuvoti Ispanijoje. Grįžus į Lietuvą buvo šioks toks (kultūrinis) šokas, kai einant per perėją kelis kartus iš eilės vairuotojai prieš nosį vos ne ant pėdų užvažiavo. Ispanijoje pripratau per daug nestabtelėti ir kartais net nelabai žvalgytis prieš įžengdamas, nes vairuotojai iš toliausiai jau stipriai lėtindavo greitį, vos tik atsirasdavo galimybė, kad kas nors gali eiti per perėją. O ir perėjų, pasirodė, kur kas daugiau miestuose nei pas mus. Dar ten, bent siauresnėse gatvėse, būdingos perėjos vien su zebrais – be stulpų su ženklais.
Reiks atkreipti dėmesį į Ispaniją, nes šiaip pietų Europoje ypač negerbiami pėstieji ir netgi dažnai, net keli iš eilės, nepraleidžia net stovint prie perėjos. Dar vis pagalvodavau ant kiek blogai ten palyginus su Lietuva.
Šiandien perėjoje (Sankausko mylimajame Kaune) vos nepramiegojo manęs vienas vairuotojas. Perėja iš abiejų pusių puikiu matomumu, o aš su ryškios spalvos striuke pilkame asfalto ir trinkelių fone. pasirodo įmanoma ir nepastebėti. Jau buvau pasiruošęs su ranka jam mašinos šoną nubraukti, bet paskutiniu momentu kirto ant stabdžių ir sustojo.
Visada žiūriu maždaug į tą vietą kur turėtų būti vairuotojo akys, psichologiškai veikia kai į tave kažkas žiūri. Nepadėjo.
Comment