Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Lietuvoje greičio mėgėjams žada didesnes baudas, estai auklėja nusiraminimu šalikelėje

    Per pirmuosius devynis š. m. mėnesius Lietuvoje fiksuota daugiau nei 768 tūkst. Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų, iš kurių beveik pusę – 366 tūkst. – sudarė greičio viršijimas. Tai išlieka rimta problema šalies keliuose, kurią spręsti ketinama didinant pinigines baudas už greitį. Savo ruožtu kaimynai estai nusprendė žengti kiek kitu keliu ir įvedė alternatyvią nuobaudą – stovėjimą šalikelėje.

    Estijoje – laiko nuobauda skubantiesiems

    Kol Lietuvoje ketinama vairuotojus auklėti didesnėmis piniginėmis baudomis, estai dar 2019 m. nusprendė į problemą pažvelgti kiek kitu kampu. Kaip pasakojo LRT bendradarbis Estijoje Vaidas Matulaitis, vairuotojų įpročiams tirti ir pokyčiams įgyvendinti buvo sukurta speciali inovatyvi komanda, kuri 6 mėnesius bendravo su vairuotojais.

    „Pagrindinis tos iniciatyvos tikslas buvo labiau susikoncentruoti į Estijos vairuotoją ir suprasti jo elgseną. Kitaip tariant, išsivaduoti nuo linijinio mąstymo „pažeidimas – bauda“, bet apskritai suvokti, kas lemia tokį elgesį“, – sakė pašnekovas.

    Pasak V. Matulaičio, išanalizavus interviu metu surinktus duomenis išaiškėjo, kad vairuotojai Estijoje piniginės baudos už greičio viršijimą netraktuoja kaip baudžiamosios poveikio priemonės.

    „Jeigu tave užfiksuoja greičio matuoklis, tu automatiškai gauni į savo el. paštą informaciją apie pažeidimą ir baudos dydį. Tai žmonės neretai priima, kad tai yra tiesiog kaip sąskaita, visai kaip už elektrą ar kitas komunalines paslaugas. Ir tai nėra laikoma baudžiamuoju dalyku.

    Taip pat paaiškėjo, kas žmones erzina labiau nei bauda. Tai yra laikas, kurį jie turi praleisti pildydami protokolus, sėdėdami savo automobilyje ar stovėdami prie policijos automobilio. Ir antras dalykas – potencialus gėdos jausmas, kad kažkas iš pažįstamų, pro šalį važiuojantys kaimynai, draugai, kolegos, giminės, gali juos pamatyti, kad jie yra baudžiami policijos“, – pasakojo LRT bendradarbis Estijoje.

    Anot V. Matulaičio, tyrėjams išsigryninus, kad ne tik potencialus gėdos jausmas, bet ir sugaištamas laikas yra itin svarbus faktorius, buvo pasiūlyta vairuotojams įvesti alternatyvią bausmę – stovėjimą šalikelėje tam tikrą laiką.

    „Nuobauda laiku, arba vadinamasis tramdomasis sustojimas, yra alternatyvus pasiūlymas, ką gali gauti iš policijos pareigūno. Vairuotojas gali sumokėti piniginę baudą už greičio viršijimą arba gali pasirinkti alternatyvą pastovėti šalikelėje. Jei viršiji iki 20 km/h, tenka prastovėti 45 minutes, jei per 20 iki 40 km/h, tai stovėjimo laikas yra valanda.

    Tas alternatyvus būdas negalioja piktybiniams vairuotojams, kurie ne pirmą pažeidimą yra padarę. Be to, jeigu viršiji daugiau kaip 40 km/h, įsijungia standartinės procedūros ir jokių stovėjimo alternatyvų nėra“, – paaiškino pašnekovas.

    Naujovė pasiteisino

    2019 m. prasidėjęs kaip bandymas, Estijoje toks alternatyvus bausmės taikymas už greičio viršijimą tęsiasi iki šiol. Tiesa, kaip nurodė V. Matulaitis, dabar tai jau nėra eksperimentas. „2021 m. gegužę Estijos parlamentas jį įteisino ir patvirtino. Todėl vairuotojai iki šiol gali rinktis šią alternatyvą – piniginę baudą arba nuobaudą laiku“, – nurodė jis.

    Estijos patirtis parodė, kad maždaug 70–80 proc. pažeidėjų, kuriems pasiūloma tokia alternatyva, renkasi nuobaudą laiku, o ne piniginę baudą.

    „Todėl galima teigti, kad Estijos vairuotojai priėmė šią naujovę teigiamai ir ji pasiteisino. Tai yra labiau priemonė ne surinkti daugiau eurų į biudžetą, o įsigilinti į vairuotojų elgseną ir ją keisti“, – tikino LRT bendradarbis.

    Comment


      Jei stovint galima naudoti telefonu ir kompiuteriu, tai jokio laiko nuostolio.
      -

      Comment


        Seniai sakiau, kad baudos apmokėjimas turėtų būti žiauriai nepatogus, t.y. tu turėtum važiuoti į kitą Lietuvos galą sumokėti baudą kaip pavyzdys, arba atlikti 600 klausimų testą, iš kurių 595 atsakyti teisingi turėtų būti.
        AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

        Comment


          kai jie tą pastovėjimo laiką enforsina? Juk lietuvoje greičio viršijimą tikrina tik stulpiniai radarai ir trikojai radarai. Estijoje patruliai gaudo?

          Comment


            Tomčiau: maikę plėšei, kad reikia važiuoti pagal geltonas linijas: kaip važiuotum šitoj vietoj?
            Attached Files

            Comment


              Reiktų iš pirmos juostos mestis į antrą, o tada atsirėmus į kelio ženklus (gaireles) – ištiesinti trajektoriją pagal jas ir tęsti tiesiai (ne įstrižai).
              ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

              Comment


                Parašė dondc Rodyti pranešimą
                Reiktų iš pirmos juostos mestis į antrą, o tada atsirėmus į kelio ženklus (gaireles) – ištiesinti trajektoriją pagal jas ir tęsti tiesiai (ne įstrižai).
                o jei važiuoji antra juosta, o šalia tavęs pirma juosta važiuojantis taip pasielgs ?

                Comment


                  Parašė RamasN Rodyti pranešimą

                  o jei važiuoji antra juosta, o šalia tavęs pirma juosta važiuojantis taip pasielgs ?
                  Thomčius sakė, kad gali pademonstruoti, kaip jis važiuotų pagal KET. Aš net siūliausi su dronu visa tai nufilmuoti.

                  Comment


                    Parašė RamasN Rodyti pranešimą

                    o jei važiuoji antra juosta, o šalia tavęs pirma juosta važiuojantis taip pasielgs ?
                    Antroj juostoj esantis turėjo užleisti iš pirmos važiuojantį, nes:
                    • pirmumas to, kuris iš dešinės ("dešinės rankos taisyklė" (kliūtis iš dešinės));
                    • reikia vadovautis geltonu žymėjimu – ištisinės kirsti negalima, todėl praleidžia tą iš pirmos juostos "įstrižinį".
                    "Įstrižinis" gali kirsti ištisinę jau pervažiavęs į antrą juostą, nes iki tada vadovaujamasi kelio ženklinimu, o atsirėmus į gaireles – kelio ženklus – reikia vadovautis jais. KET rašo, kad jie nurodo važiavimo trajektoriją, t. y. keičia geltoną žymėjimą.
                    ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                    Comment


                      Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

                      Thomčius sakė, kad gali pademonstruoti, kaip jis važiuotų pagal KET. Aš net siūliausi su dronu visa tai nufilmuoti.
                      Click image for larger version

Name:	ooohh-wow.gif
Views:	895
Size:	431,6 kB
ID:	2163896

                      Comment


                        Parašė dondc Rodyti pranešimą

                        Antroj juostoj esantis turėjo užleisti iš pirmos važiuojantį, nes:
                        • pirmumas to, kuris iš dešinės ("dešinės rankos taisyklė" (kliūtis iš dešinės));
                        • reikia vadovautis geltonu žymėjimu – ištisinės kirsti negalima, todėl praleidžia tą iš pirmos juostos "įstrižinį".
                        "Įstrižinis" gali kirsti ištisinę jau pervažiavęs į antrą juostą, nes iki tada vadovaujamasi kelio ženklinimu, o atsirėmus į gaireles – kelio ženklus – reikia vadovautis jais. KET rašo, kad jie nurodo važiavimo trajektoriją, t. y. keičia geltoną žymėjimą.
                        Tai iki pilnos laimės tereikia antros gairelių eilės, nes per antrą juostą nebesimato gairelių trajektorijos?

                        Comment


                          Parašė goolfietis Rodyti pranešimą
                          Tomčiau: maikę plėšei, kad reikia važiuoti pagal geltonas linijas: kaip važiuotum šitoj vietoj?
                          Durną ir bažnyčioje muša
                          Aš jau sakiau kaip tokioje vietoje pravažiuočiau, bet kaip jau supratau tau nieko neįrodysi tad duodu d...iui kelią.

                          Vakar kaip tik važiavau šia atkarpa ir net nesudvejojau kaip įveikti šia atkarpa, kurios ilgis gal 20 metrų.

                          Comment


                            Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                            kai jie tą pastovėjimo laiką enforsina? Juk lietuvoje greičio viršijimą tikrina tik stulpiniai radarai ir trikojai radarai. Estijoje patruliai gaudo?
                            Šį mėnesį pravažiavau mažiausiai pro du policijos ekipažus kurie matavo greitį su "fenais".

                            Comment


                              Parašė thomcius Rodyti pranešimą

                              Vakar kaip tik važiavau šia atkarpa ir net nesudvejojau kaip įveikti šia atkarpa
                              Tai visgi laikėtės taisyklių ir nekirtote geltonos ištisinės ar pademonstravote teisinį nihilizmą?

                              -

                              Comment


                                Parašė thomcius Rodyti pranešimą

                                Durną ir bažnyčioje muša
                                Aš jau sakiau kaip tokioje vietoje pravažiuočiau, bet kaip jau supratau tau nieko neįrodysi tad duodu d...iui kelią.

                                Vakar kaip tik važiavau šia atkarpa ir net nesudvejojau kaip įveikti šia atkarpa, kurios ilgis gal 20 metrų.
                                Kaip jau be sau įprastų epitetų.. Tai važiavai pagal geltonas linijas, ar važiavai kaip tie, kuriuos automarozais ir durniais vadini?

                                Comment


                                  Atmintis kaip pas žuvytes, susiraskite ir pasiskaitykite, nesikartosiu.

                                  Kaip juokinga skaityti, kai kelių gaidelius už KET pažeidimus pavadinus kelių gaidelius ar automarozais, jie įsižeidžia. Bet jiems nieko tokio kitus eismo dalyvius vadinti kėgliais, aptemtakelniais, stukačiais, ožiais, mentais ir t.t.

                                  Comment


                                    Parašė thomcius Rodyti pranešimą
                                    Atmintis kaip pas žuvytes, susiraskite ir pasiskaitykite, nesikartosiu.

                                    Kaip juokinga skaityti, kai kelių gaidelius už KET pažeidimus pavadinus kelių gaidelius ar automarozais, jie įsižeidžia. Bet jiems nieko tokio kitus eismo dalyvius vadinti kėgliais, aptemtakelniais, stukačiais, ožiais, mentais ir t.t.
                                    Tai vistik paskutiniais metrais įjungei "sveiką protą" ir važiavai nesilaikydamas KET? O "paskutiniai metrai" tai čia kiek?
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

                                      Tai vistik paskutiniais metrais įjungei "sveiką protą" ir važiavai nesilaikydamas KET? O "paskutiniai metrai" tai čia kiek?
                                      Na kadangi dar spaudos puslapiuose nesimatė straipsnio "įkalintas tarp geltonų linijų", išvada - kirto linijas pažeisdamas KET. Kažin ar nusifilmavo prisidavimui policijai? Kirsdamas šventąją geltonąją liniją pasielgė kaip automarozas, dėmė ant sąžinės likusiam gyvenimui. Pasimelskime už suklydusį.

                                      Comment


                                        Apie kultūrą noriu padiskutuot, tai perkeliu iš A14 temos.
                                        Parašė sauletasmiestas Rodyti pranešimą
                                        Didžioji dalis vairuotojų dar pripratę stovėt kelkrašty su avariniu ir galvot, kad niekam netruko. Nors priežasties apart nusimyžimo nėra
                                        Galit mane suvartyti, bet tas noras belekur stot tai tikrai nervuoja. Kvepia kažkokiu grynu maroziškumu. Geriau į kokį šoninį keliuką geriau nusukt ir ten susižiūrėt. Lietuvoje netgi per daug tų nusukimų į keliukus, tikrai galima išsirinkti tokį kuris mažiausiai trukdytų, ypač trumpesniam sustojimui.

                                        Comment


                                          Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                          Na kadangi dar spaudos puslapiuose nesimatė straipsnio "įkalintas tarp geltonų linijų", išvada - kirto linijas pažeisdamas KET. Kažin ar nusifilmavo prisidavimui policijai? Kirsdamas šventąją geltonąją liniją pasielgė kaip automarozas, dėmė ant sąžinės likusiam gyvenimui. Pasimelskime už suklydusį.
                                          Pažeidimo negali būti, kai vadovaujiesi ženklų viršenybe prieš ženklinimą. Gali būti tik atvirkštinis variantai, kai yra interesas įrodinėti jog "nesimatė", todėl ne pažeidimas

                                          Comment

                                          Working...
                                          X