Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Užtrauktuko principas veikia gerai idealiomis sąlygomis, kurių, ypač pas mus, dažniausiai nėra. Pradedant teisingais eismo/įspėjimo ženklais ir fiziniais barjerais. Baigiant elementaria vairuotojų kultūra.

    Comment


      Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
      Pateikei dirbtinio intelekto žodžių kratinį kaip kažkokį įrodymą? Ir dar užklausęs visiškai ne to, apie ką eina diskusija? Aišku kad šiaip sau rikiuojantis reikia rasti saugų tarpą ir tą padaryti anksčiau negu privaloma. Bet čia niekaip nesusiję su eismo juostų uždarymu ir užtrauktuko principu, kuris yra privalomas pagal KET 105 punktą.
      PIrma, AI atsakymai nera tik žodžių kratinys, o moksliškai apdoroti ir sumarizuoti įvairių šąltinių duomenys.

      Antra kiti prelegentai bando įrodyti, kad užtrauktukas turi būti naudojamas universaliai visur, nes tai kažkoks nenuginčijamas ir visur veikiantis gėris. Kas nėra tiesa. Užtrauktukas veikia nenumatytam kelio susiaurėjime/atsiradusioje kliūtyje, bet ne pvz miesto sąlygomis kamščiuose ar srautų nevienodame pasiskirstyme. Tad gudruolių, bandančių, kitų vairuotojų sąskaita, sutaupyti laiko, aiškinimai apie užtrauktukus visur skamba šiek tiek juokingai.

      Trečia, cituojant KET 105 "Jeigu kelyje, kuriame yra dvi (ar daugiau) tos pačios krypties eismo juostos, vienoje iš jų eismas negalimas ir susidarė transporto priemonių eilė, kiekvienas gretima eismo juosta važiuojantis vairuotojas privalo leisti vienai transporto priemonei (pirmajai iš susidariusios eilės) persirikiuoti į jo užimamą eismo juostą. Persirikiuojantysis privalo įsitikinti, kad jam duoda kelią." Būtent ir sakoma, kad tik atveju kai eismas negalimas, ty kliūtis/susiaurėjimas, o ne visur, kur tik srautai nevienodi. Kamščiuose eismas visur galimas, tik judantis lėtai, tad judėti greitesne juosta, tada įlindinėti į lėtesnę teisinantis užtrauktuku yra tikrai ne pagal KET 105.
      Paskutinis taisė taspac; 2024.06.06, 10:04.

      Comment


        Parašė Sula Rodyti pranešimą
        Užtrauktuko principas veikia gerai idealiomis sąlygomis, kurių, ypač pas mus, dažniausiai nėra. Pradedant teisingais eismo/įspėjimo ženklais ir fiziniais barjerais. Baigiant elementaria vairuotojų kultūra.
        Kuo daugiau žmonių važiuos užtrauktuko principu, tuo greičiau pas mus ateis suoprotis. Visada važiuoju užtrauktuko principu, praleidžiu po vieną pirmoje juostoje, lendu į pirmą antroje juostoje, o ką galvoja visažiniai vairuotojai (KET paskutinį kartą atsivertę prieš 20 metų) tegu putojasi savo automobiliuose.

        Comment


          Parašė taspac Rodyti pranešimą

          PIrma, AI atsakymai nera tik žodžių kratinys, o moksliškai apdoroti ir sumarizuoti įvairių šąltinių duomenys.
          negalėtų būti toliau nuo tiesos. nebent mokslinis apdorojimas yra žodžių sekų tikimybės pagal gautą iš vartotojo žodžių junginį.

          Comment


            Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

            negalėtų būti toliau nuo tiesos. nebent mokslinis apdorojimas yra žodžių sekų tikimybės pagal gautą iš vartotojo žodžių junginį.
            Būtent, AI mokosi ne tik iš duomenų (t.y. nėra tik advanced google pakaitalas), bet ir iš klausimų ir jų formulavimo bei atsakymų atitikimo metrikų. Bet čia jau nelendam į off-topic..

            Comment


              Parašė taspac Rodyti pranešimą
              PIrma, AI atsakymai nera tik žodžių kratinys, o moksliškai apdoroti ir sumarizuoti įvairių šąltinių duomenys.
              Moksliškai apdoroti Reddit komentarai? Generatyviniai dirbtiniai intelektai nelabia daro „moksliško apdorojimo“.

              Comment


                Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                Kuo daugiau žmonių važiuos užtrauktuko principu, tuo greičiau pas mus ateis suoprotis. Visada važiuoju užtrauktuko principu, praleidžiu po vieną pirmoje juostoje, lendu į pirmą antroje juostoje, o ką galvoja visažiniai vairuotojai (KET paskutinį kartą atsivertę prieš 20 metų) tegu putojasi savo automobiliuose.
                Ar miesto kamštyje judėjimas greitesne juosta ir tada prieš pat tau reikalingą manevrą reikalavimas praleisti/įleisti kitoje jau iš anksčiau užsikimšusioje juostoje atitinka kažkurį KET straipsnį? Jei taip, tai kurį? Nes KET 105 šiuo atveju negalioja. Ir čia aš neklauisiu apie ka diskutavome, klausiu jūsų nuomonės. Ar tokioje situcacijoje yra koks KET straipsnis sakantis, kad tokiu atveju reikia įleisti važiuojančius laisvesne juosta, kurioje nėra jokios kliūties judėti toliau?

                Comment


                  Parašė taspac Rodyti pranešimą

                  Ar miesto kamštyje judėjimas greitesne juosta ir tada prieš pat tau reikalingą manevrą reikalavimas praleisti/įleisti kitoje jau iš anksčiau užsikimšusioje juostoje atitinka kažkurį KET straipsnį? Jei taip, tai kurį? Nes KET 105 šiuo atveju negalioja. Ir čia aš neklauisiu apie ka diskutavome, klausiu jūsų nuomonės. Ar tokioje situcacijoje yra koks KET straipsnis sakantis, kad tokiu atveju reikia įleisti važiuojančius laisvesne juosta, kurioje nėra jokios kliūties judėti toliau?
                  Mano nuomonės apie užtrauktuko principą apsiriboja kelio susiaurėjimuose. Pagal KET paprasto kamščio metu iš viso reikia vengti keisti eismo juostas.

                  Comment


                    Parašė Sula Rodyti pranešimą
                    Užtrauktuko principas veikia gerai idealiomis sąlygomis, kurių, ypač pas mus, dažniausiai nėra. Pradedant teisingais eismo/įspėjimo ženklais ir fiziniais barjerais. Baigiant elementaria vairuotojų kultūra.
                    Būtent teisingais ir savalaikiais ženklais. Intensyvaus eismo keliuose jie turi būti dubliuojami žymiai ilgesnį atstumą. Nes dažnai važiuojant jau matai besiformuojančią automobilių sankaupą, bet dar nematai ženklo, o kuri gi juosta priekyje uždaryta. Tarpai tarp mašinų dar pakankami, tiesiog paprastam persirikiavimui, bet informacijos kaip rikiuotis nėra. O čia svaigstama, bedžiojama į KET punktus. Taip pagal KET privalo įleisti, bet kaip turi vykti pats įleidimo išpildymas neaprašoma. Ir vieni privalo ir kiti privalo. Kiekvienas savaip traktuoja, todėl ir neveikia normaliai tas užtrauktukas.
                    Kas iš to jei aš riedėdamas tarkim pirma juosta elgsiuosi idealiai, jau iš anksto didinsiu ir paruošiu saugų tarpą persirikiuojančiam ties susiaurėjimu, jei nedavažiavus į tą tarpą dar trys keturi atlėkę iš galo bandys užtrauktuką pažaisti.

                    Comment


                      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                      Taip pagal KET privalo įleisti, bet kaip turi vykti pats įleidimo išpildymas neaprašoma. Ir vieni privalo ir kiti privalo. Kiekvienas savaip traktuoja, todėl ir neveikia normaliai tas užtrauktukas.
                      Jeigu kelyje, kuriame yra dvi (ar daugiau) tos pačios krypties eismo juostos, vienoje iš jų eismas negalimas ir susidarė transporto priemonių eilė, kiekvienas gretima eismo juosta važiuojantis vairuotojas privalo leisti vienai transporto priemonei (pirmajai iš susidariusios eilės) persirikiuoti į jo užimamą eismo juostą. Persirikiuojantysis privalo įsitikinti, kad jam duoda kelią.
                      Čia kažkaip kitaip traktuoti įmanoma?

                      Comment


                        Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                        Būtent teisingais ir savalaikiais ženklais. Intensyvaus eismo keliuose jie turi būti dubliuojami žymiai ilgesnį atstumą. Nes dažnai važiuojant jau matai besiformuojančią automobilių sankaupą, bet dar nematai ženklo, o kuri gi juosta priekyje uždaryta. Tarpai tarp mašinų dar pakankami, tiesiog paprastam persirikiavimui, bet informacijos kaip rikiuotis nėra. O čia svaigstama, bedžiojama į KET punktus. Taip pagal KET privalo įleisti, bet kaip turi vykti pats įleidimo išpildymas neaprašoma. Ir vieni privalo ir kiti privalo. Kiekvienas savaip traktuoja, todėl ir neveikia normaliai tas užtrauktukas.
                        Kas iš to jei aš riedėdamas tarkim pirma juosta elgsiuosi idealiai, jau iš anksto didinsiu ir paruošiu saugų tarpą persirikiuojančiam ties susiaurėjimu, jei nedavažiavus į tą tarpą dar trys keturi atlėkę iš galo bandys užtrauktuką pažaisti.
                        blin žmogus kosmose gyvena jeigu mes cituojame KET ar įkeliame specialistų video, tai traktuojama kaip svaigimas

                        nematai ženklo nes tokie kaip tu jau stovi juostoje kurioje nėra kliūties, o juosta su kliūtimis iki ženklo tuščia. Pagal tave padubliuosi ženklų, tai persirikiuosi dar ankščiau ir dar ankščiau atlaisvinsi juostą su kliūtimi ir ilginsi be kliūties, tada vėl sakysi, kad reikia nedubliuoti, o jau trigubinti ženklus???

                        kokio tu dydžio tarpą palieki kamštį, jeigu spėja 3-4 automobiliai užlysti?

                        apie neaiškumą kas ką turi užleisti? Tai pradėk nuo savęs, kaip aš darau ar kaip daro kiti suprantantys užtrauktuko principą, jei važiuoju juostoje kurioje nėra kliūties, tai įsileidžiu vieną automobilį iš juostos su kliūtimi, aišku būna gudručių kurie nori kartu praslysti, tai tokio jau nepraleidžiu (na nebent išskirtiniu atveju, kai priekį važiavo koks nors RTGpredatorius ir akivaizdžiai neužleido, tada gal įleisčiau ir antrą). Jeigu važiuoju juostoje kurioje yra kliūtis, važiuoju iki galo ir pradedu rodyti posūkį kai būnu antras nuo kliūties ir kai įvažiuoja pirmas automobilis, praleidęs praleidusį automobilį bandau įvažiuoti už jo (kokią 75 proc įleidžia be problemų)

                        Išvada, kas iš to užtrauktuko kuris civilizuotose valstybėse veikia ir yra skatinamas, geriau elkimės kaip laukiniai ir rikiuojamės kaip kam patinka darom kirtimosi taškus keliose vietose ir vietoje tikros kliūties ilgio ją prailginame, pristatome dubliuojančių ženklų iki kiekvieno kiemo ir visi važiuosime tinkama juosta.

                        Comment


                          Parašė thomcius Rodyti pranešimą

                          blin žmogus kosmose gyvena jeigu mes cituojame KET ar įkeliame specialistų video, tai traktuojama kaip svaigimas

                          nematai ženklo nes tokie kaip tu jau stovi juostoje kurioje nėra kliūties, o juosta su kliūtimis iki ženklo tuščia. Pagal tave padubliuosi ženklų, tai persirikiuosi dar ankščiau ir dar ankščiau atlaisvinsi juostą su kliūtimi ir ilginsi be kliūties, tada vėl sakysi, kad reikia nedubliuoti, o jau trigubinti ženklus???

                          kokio tu dydžio tarpą palieki kamštį, jeigu spėja 3-4 automobiliai užlysti?

                          apie neaiškumą kas ką turi užleisti? Tai pradėk nuo savęs, kaip aš darau ar kaip daro kiti suprantantys užtrauktuko principą, jei važiuoju juostoje kurioje nėra kliūties, tai įsileidžiu vieną automobilį iš juostos su kliūtimi, aišku būna gudručių kurie nori kartu praslysti, tai tokio jau nepraleidžiu (na nebent išskirtiniu atveju, kai priekį važiavo koks nors RTGpredatorius ir akivaizdžiai neužleido, tada gal įleisčiau ir antrą). Jeigu važiuoju juostoje kurioje yra kliūtis, važiuoju iki galo ir pradedu rodyti posūkį kai būnu antras nuo kliūties ir kai įvažiuoja pirmas automobilis, praleidęs praleidusį automobilį bandau įvažiuoti už jo (kokią 75 proc įleidžia be problemų)

                          Išvada, kas iš to užtrauktuko kuris civilizuotose valstybėse veikia ir yra skatinamas, geriau elkimės kaip laukiniai ir rikiuojamės kaip kam patinka darom kirtimosi taškus keliose vietose ir vietoje tikros kliūties ilgio ją prailginame, pristatome dubliuojančių ženklų iki kiekvieno kiemo ir visi važiuosime tinkama juosta.
                          Siunčiu vieną iš paskutinių šia tema žinučių iš tarpgalaktinės erdvės tobulybėje gyvenantiems forumo "žemiečiams".

                          Apsiribojam užmiesčio keliu:
                          Teoriškai pagal KET "tobuląjį užtrauktuką" (kaip ir pateikta pavyzdžiuose) eismas vyksta (ir turėtų) be sustojimų. Magistralė... Pirma juosta pastoviai juda srautas, jos tarpusavyje išlaiko 3-4 ir daugiau auto ilgio tarpus(kuriuos ir šiaip saugumo atžvilgiu reik išlaikyt). Antra juosta privažiuoji tu, susilygini greičiu su srautu pirmos juostos ir bingo ties susiaurėjimu saugiai persirikiuoji į tarpą. Viskas idealu ar ne? Klystu?
                          Keliamės į žemiškuosius slėnius:
                          Pirma juosta juda greičio apribojimų sulėtinta ir tuo pačiu jau susispaudusi (tarkim 20 auto vorelė). Tu užuot persirikiavęs ties vorelės pabaiga, kol dar jie nesusispaudė dėl greičio lėtinimo, su KET aureole antra juosta mini iki susiaurėjimo. Ir ten tavęs koks be nuotaikos ar šiaip per vėlai nepamatęs neįleidžia. Tu sustoji... Sekantis, važiuojantis pirmoje juostoje, kadangi irgi neišlaikė atstumų turi sustoti, kad atsirastų tarpas ir tave įleistų. Viskas OK, jis laikosi KET punkto. TAIP, o, bet, tačiau per visą grandinėle vilnija banga trukt-stop. Vidutinis greitis krinta, pralaidumas mažėja...opa ir čia jo didenybė kamštis.
                          Na gal dabar bus aiškiau, apie kokius ir kam skirtus tarpus rašiau? Gal bus aiškiau kodėl skirtingai traktuojamas "užtrauktukas". Įleidau, nelygu kaip įleidau. Ir stojant į vorelės pabaigą eilė nepatrigubėja, nes tiesiog prieš tave visi juda greičiau be blaškymosi ir STOP-GO.
                          Tai kokia nauda jei magistralėje išnaudosi tą antrą juostą, jei vis tiek tam pačiam kiekiui auto reikės pro tą kakliuką pralysti?
                          Ir beja šiaip niekas nekvestionuoja šios taisyklės, kaip pačiam atrodo. Jei esant galimybei visi jau iš anksčiau persirikiuoja, tai ir pats būk civilizuotas, o ne apšokinėk eilę.

                          Jei kalbėsim apie miestą, kur nedideliais atstumais sankryžos tada taip, sutinku, išankstinis rikiavimasis blogybė, nes užkimši kitas sankryžas. Čia jau kita specifika.

                          Jei nepasidarė aiškiau, kviečiu į TKS, pabendrausim per iliuminatorių. Arba susitiksime kamštyje, galėsim pro pravertus langus


                          Comment


                            Visiškai kasdienė situacija.

                            Comment


                              Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                              Siunčiu vieną iš paskutinių šia tema žinučių iš tarpgalaktinės erdvės tobulybėje gyvenantiems forumo "žemiečiams".

                              Apsiribojam užmiesčio keliu:
                              Teoriškai pagal KET "tobuląjį užtrauktuką" (kaip ir pateikta pavyzdžiuose) eismas vyksta (ir turėtų) be sustojimų. Magistralė... Pirma juosta pastoviai juda srautas, jos tarpusavyje išlaiko 3-4 ir daugiau auto ilgio tarpus(kuriuos ir šiaip saugumo atžvilgiu reik išlaikyt). Antra juosta privažiuoji tu, susilygini greičiu su srautu pirmos juostos ir bingo ties susiaurėjimu saugiai persirikiuoji į tarpą. Viskas idealu ar ne? Klystu?
                              Keliamės į žemiškuosius slėnius:
                              Pirma juosta juda greičio apribojimų sulėtinta ir tuo pačiu jau susispaudusi (tarkim 20 auto vorelė). Tu užuot persirikiavęs ties vorelės pabaiga, kol dar jie nesusispaudė dėl greičio lėtinimo, su KET aureole antra juosta mini iki susiaurėjimo. Ir ten tavęs koks be nuotaikos ar šiaip per vėlai nepamatęs neįleidžia. Tu sustoji... Sekantis, važiuojantis pirmoje juostoje, kadangi irgi neišlaikė atstumų turi sustoti, kad atsirastų tarpas ir tave įleistų. Viskas OK, jis laikosi KET punkto. TAIP, o, bet, tačiau per visą grandinėle vilnija banga trukt-stop. Vidutinis greitis krinta, pralaidumas mažėja...opa ir čia jo didenybė kamštis.
                              Na gal dabar bus aiškiau, apie kokius ir kam skirtus tarpus rašiau? Gal bus aiškiau kodėl skirtingai traktuojamas "užtrauktukas". Įleidau, nelygu kaip įleidau. Ir stojant į vorelės pabaigą eilė nepatrigubėja, nes tiesiog prieš tave visi juda greičiau be blaškymosi ir STOP-GO.
                              Tai kokia nauda jei magistralėje išnaudosi tą antrą juostą, jei vis tiek tam pačiam kiekiui auto reikės pro tą kakliuką pralysti?
                              Ir beja šiaip niekas nekvestionuoja šios taisyklės, kaip pačiam atrodo. Jei esant galimybei visi jau iš anksčiau persirikiuoja, tai ir pats būk civilizuotas, o ne apšokinėk eilę.

                              Jei kalbėsim apie miestą, kur nedideliais atstumais sankryžos tada taip, sutinku, išankstinis rikiavimasis blogybė, nes užkimši kitas sankryžas. Čia jau kita specifika.

                              Jei nepasidarė aiškiau, kviečiu į TKS, pabendrausim per iliuminatorių. Arba susitiksime kamštyje, galėsim pro pravertus langus

                              Kad ankstyvas susirikiavimas yra geriau tėra iliuzijos. Pas mus nėra taip, kad būtų baisūs stabdymaisi. TAČIAU, ženklinimas tikrai padėtų. Arba abiejų juostų uždarymas ir vertimas važiuoti viduriu (bent jau pačioje susiaurėjimo pradžioje) - tada nei vienas neįsivaizduoja „pirmesnis“.

                              Comment


                                Kol pirma juosta nesusispaudusi - čia išvis dar nėra nagrinėjama situacija, o elementarus važiavimas. O būtent bandymas keliose vietose vietoj vienos "jau sulėtėjusioje dalyje" rikiuotis dėl savo chaoso sulėtina neproporcingai daugiau, nei persirikiavimas vienoje vietoje - ties kliūtim/susiaurėjimu

                                Comment


                                  Parašė taspac Rodyti pranešimą

                                  PIrma, AI atsakymai nera tik žodžių kratinys, o moksliškai apdoroti ir sumarizuoti įvairių šąltinių duomenys.
                                  "moksliškai"

                                  Comment


                                    Parašė taspac Rodyti pranešimą

                                    PIrma, AI atsakymai nera tik žodžių kratinys, o moksliškai apdoroti ir sumarizuoti įvairių šąltinių duomenys.
                                    Ne, AI atsakymas yra nemoksliškai apdorota fantazija kuri gali būti paremta realiais šaltiniais, o gali būti ir tiesiog išgalvota.

                                    Comment


                                      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                      Ne, AI atsakymas yra nemoksliškai apdorota fantazija kuri gali būti paremta realiais šaltiniais, o gali būti ir tiesiog išgalvota.
                                      Gali būti, pvz.: facebook ar X komentatorių (dažniausiai - nekompetentingų silpnapročių) minčių kompeliacija.

                                      Comment


                                        Sveiki. Vakar Vilniuje, Naujamiestyje užfiksavau, kaip su Tesla turtingas jaunuolis kirto raudoną ir nuvažiavo kur skubėjo. Atsidariau senai naudotą appsą, epolicija, tačiu ten rašo nėra interneto, norėjau atsinaujinti per google paly, bet tokio kaip ir appso neranda. Kur/Kaip galėčiau užregistruoti užfiksuotą pažeidimą?

                                        Comment


                                          Galit pasinaudoti https://www.epolicija.lt/ puslapiu. Aš paprastai reportinu per jį.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X