Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Gražus paveiksliukai, puiki teorija - bet praktikoje taip neveikia

    Parašė thomcius Rodyti pranešimą
    savų teorijų besilaikantiems ir "aš gi geriau žinau", "man atrodo" :

    kažkaip sako, kad iki 40% sumažėja kamščiai... na bet čia tikriausiai sąmokslininkai, plokščiažemininkai
    Na blin dabar tikiu užversite nuorodomis iš interneto kur teigia priešingai, laukiu

    Comment


      Parašė Nitro Rodyti pranešimą
      Gražus paveiksliukai, puiki teorija - bet praktikoje taip neveikia
      Būtent gražūs filmukai. O praktiškai reikia daug kintamųjų sklandaus veikimo. Važiuojantiems pagrindine juosta išlaikyti pakankamus atstumus pagal esamą greitį, kad galėtų įsilieti iš kitos juostos. Vienokio tarpo lengvajai, kitokio "fūrai". Įsiliejančios juostos vairuotojams irgi palaikyti tokį pat srauto greitį ir atstumus tarp mašinų. Išlaikyti stabilų greitį už susiaurėjimo, nes stabtelėjimai ten suardo "užtrauktuko" sklandų veikimą.
      Ir pateiktas ne vienas epizodas kur kaip ir minėjau įsiliejama žymiai toliau prieš susiaurėjimą, kol dar yra net natūralių tarpų tarp mašinų. Matai besiformuojančią koloną ir rikiuojiesi. Bet ne reik pabūt mandresniam ir nulėkt iki galo kaip ten. Jei nepasilieki pakankamo atstumo iki susiaurėjimo, bet koks sulėtėjimas kitoje juostoje ir esi priverstas sustoti. O jau tada turi stoti visa kita juosta, kad tave įleisti.
      Ir visa tai tampa tiesiog stop-pirmyn-stop-pirmyn kamščiu. Ir įleidimas iš kitos juostos belieka tik kaip geros eismo kultūros išraiška. Ir žemė apvali išlieka

      Comment


        Parašė Nitro Rodyti pranešimą
        Gražus paveiksliukai, puiki teorija - bet praktikoje taip neveikia


        Taip neveikia, nes Lietuvoje nesilaikyti KET yra įprasta. Kol nebus kontrolės tol dauguma interpretuos taisykles savo nuožiūra.
        Rodai mokslininkų pavyzdžius kad užtrauktukas sumažina spūstis, čia vistiek apsiputoje sakys nesąmonė ir ant tų kurie bando laikytis šio principo vadina naglais, užlindėjais ir t.t.

        Jūs man paaiškink, kodėl mes turime palikti juostą laisvą iki kliūties? Įsivaizduokit jei tarkim užtverta juosta 100m ir čia kažkas siūlo rikiuotis iki kliūties iš anksto tarkim prieš 100m. Taip iš esamos 100m kliūties padarant 200 metrų kliūtį? Na aš šitos logikos niekaip nesuprantu.

        Comment


          Smalsumo dėler paklausiau ką apie mano išsakytą situaciją mano ChatGPT. Atrodo, kad AI palaiko manają pozicija. Beje, jei to pačio užklausiau apie kliūtį kelyje (nepažymėtą ir netikėtą kelio susiaurėjimą), tada jau rekomendavo "užtrauktuką".

          Click image for larger version  Name:	2024-06-06_09-47-41.jpg Views:	0 Size:	113.1 KB ID:	2134679

          Comment


            Pateikei dirbtinio intelekto žodžių kratinį kaip kažkokį įrodymą? Ir dar užklausęs visiškai ne to, apie ką eina diskusija? Aišku kad šiaip sau rikiuojantis reikia rasti saugų tarpą ir tą padaryti anksčiau negu privaloma. Bet čia niekaip nesusiję su eismo juostų uždarymu ir užtrauktuko principu, kuris yra privalomas pagal KET 105 punktą.

            Comment


              Užtrauktuko principas veikia gerai idealiomis sąlygomis, kurių, ypač pas mus, dažniausiai nėra. Pradedant teisingais eismo/įspėjimo ženklais ir fiziniais barjerais. Baigiant elementaria vairuotojų kultūra.

              Comment


                Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
                Pateikei dirbtinio intelekto žodžių kratinį kaip kažkokį įrodymą? Ir dar užklausęs visiškai ne to, apie ką eina diskusija? Aišku kad šiaip sau rikiuojantis reikia rasti saugų tarpą ir tą padaryti anksčiau negu privaloma. Bet čia niekaip nesusiję su eismo juostų uždarymu ir užtrauktuko principu, kuris yra privalomas pagal KET 105 punktą.
                PIrma, AI atsakymai nera tik žodžių kratinys, o moksliškai apdoroti ir sumarizuoti įvairių šąltinių duomenys.

                Antra kiti prelegentai bando įrodyti, kad užtrauktukas turi būti naudojamas universaliai visur, nes tai kažkoks nenuginčijamas ir visur veikiantis gėris. Kas nėra tiesa. Užtrauktukas veikia nenumatytam kelio susiaurėjime/atsiradusioje kliūtyje, bet ne pvz miesto sąlygomis kamščiuose ar srautų nevienodame pasiskirstyme. Tad gudruolių, bandančių, kitų vairuotojų sąskaita, sutaupyti laiko, aiškinimai apie užtrauktukus visur skamba šiek tiek juokingai.

                Trečia, cituojant KET 105 "Jeigu kelyje, kuriame yra dvi (ar daugiau) tos pačios krypties eismo juostos, vienoje iš jų eismas negalimas ir susidarė transporto priemonių eilė, kiekvienas gretima eismo juosta važiuojantis vairuotojas privalo leisti vienai transporto priemonei (pirmajai iš susidariusios eilės) persirikiuoti į jo užimamą eismo juostą. Persirikiuojantysis privalo įsitikinti, kad jam duoda kelią." Būtent ir sakoma, kad tik atveju kai eismas negalimas, ty kliūtis/susiaurėjimas, o ne visur, kur tik srautai nevienodi. Kamščiuose eismas visur galimas, tik judantis lėtai, tad judėti greitesne juosta, tada įlindinėti į lėtesnę teisinantis užtrauktuku yra tikrai ne pagal KET 105.
                Paskutinis taisė taspac; 2024.06.06, 11:04.

                Comment


                  Parašė Sula Rodyti pranešimą
                  Užtrauktuko principas veikia gerai idealiomis sąlygomis, kurių, ypač pas mus, dažniausiai nėra. Pradedant teisingais eismo/įspėjimo ženklais ir fiziniais barjerais. Baigiant elementaria vairuotojų kultūra.
                  Kuo daugiau žmonių važiuos užtrauktuko principu, tuo greičiau pas mus ateis suoprotis. Visada važiuoju užtrauktuko principu, praleidžiu po vieną pirmoje juostoje, lendu į pirmą antroje juostoje, o ką galvoja visažiniai vairuotojai (KET paskutinį kartą atsivertę prieš 20 metų) tegu putojasi savo automobiliuose.

                  Comment


                    Parašė taspac Rodyti pranešimą

                    PIrma, AI atsakymai nera tik žodžių kratinys, o moksliškai apdoroti ir sumarizuoti įvairių šąltinių duomenys.
                    negalėtų būti toliau nuo tiesos. nebent mokslinis apdorojimas yra žodžių sekų tikimybės pagal gautą iš vartotojo žodžių junginį.

                    Comment


                      Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                      negalėtų būti toliau nuo tiesos. nebent mokslinis apdorojimas yra žodžių sekų tikimybės pagal gautą iš vartotojo žodžių junginį.
                      Būtent, AI mokosi ne tik iš duomenų (t.y. nėra tik advanced google pakaitalas), bet ir iš klausimų ir jų formulavimo bei atsakymų atitikimo metrikų. Bet čia jau nelendam į off-topic..

                      Comment


                        Parašė taspac Rodyti pranešimą
                        PIrma, AI atsakymai nera tik žodžių kratinys, o moksliškai apdoroti ir sumarizuoti įvairių šąltinių duomenys.
                        Moksliškai apdoroti Reddit komentarai? Generatyviniai dirbtiniai intelektai nelabia daro „moksliško apdorojimo“.

                        Comment


                          Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                          Kuo daugiau žmonių važiuos užtrauktuko principu, tuo greičiau pas mus ateis suoprotis. Visada važiuoju užtrauktuko principu, praleidžiu po vieną pirmoje juostoje, lendu į pirmą antroje juostoje, o ką galvoja visažiniai vairuotojai (KET paskutinį kartą atsivertę prieš 20 metų) tegu putojasi savo automobiliuose.
                          Ar miesto kamštyje judėjimas greitesne juosta ir tada prieš pat tau reikalingą manevrą reikalavimas praleisti/įleisti kitoje jau iš anksčiau užsikimšusioje juostoje atitinka kažkurį KET straipsnį? Jei taip, tai kurį? Nes KET 105 šiuo atveju negalioja. Ir čia aš neklauisiu apie ka diskutavome, klausiu jūsų nuomonės. Ar tokioje situcacijoje yra koks KET straipsnis sakantis, kad tokiu atveju reikia įleisti važiuojančius laisvesne juosta, kurioje nėra jokios kliūties judėti toliau?

                          Comment


                            Parašė taspac Rodyti pranešimą

                            Ar miesto kamštyje judėjimas greitesne juosta ir tada prieš pat tau reikalingą manevrą reikalavimas praleisti/įleisti kitoje jau iš anksčiau užsikimšusioje juostoje atitinka kažkurį KET straipsnį? Jei taip, tai kurį? Nes KET 105 šiuo atveju negalioja. Ir čia aš neklauisiu apie ka diskutavome, klausiu jūsų nuomonės. Ar tokioje situcacijoje yra koks KET straipsnis sakantis, kad tokiu atveju reikia įleisti važiuojančius laisvesne juosta, kurioje nėra jokios kliūties judėti toliau?
                            Mano nuomonės apie užtrauktuko principą apsiriboja kelio susiaurėjimuose. Pagal KET paprasto kamščio metu iš viso reikia vengti keisti eismo juostas.

                            Comment


                              Parašė Sula Rodyti pranešimą
                              Užtrauktuko principas veikia gerai idealiomis sąlygomis, kurių, ypač pas mus, dažniausiai nėra. Pradedant teisingais eismo/įspėjimo ženklais ir fiziniais barjerais. Baigiant elementaria vairuotojų kultūra.
                              Būtent teisingais ir savalaikiais ženklais. Intensyvaus eismo keliuose jie turi būti dubliuojami žymiai ilgesnį atstumą. Nes dažnai važiuojant jau matai besiformuojančią automobilių sankaupą, bet dar nematai ženklo, o kuri gi juosta priekyje uždaryta. Tarpai tarp mašinų dar pakankami, tiesiog paprastam persirikiavimui, bet informacijos kaip rikiuotis nėra. O čia svaigstama, bedžiojama į KET punktus. Taip pagal KET privalo įleisti, bet kaip turi vykti pats įleidimo išpildymas neaprašoma. Ir vieni privalo ir kiti privalo. Kiekvienas savaip traktuoja, todėl ir neveikia normaliai tas užtrauktukas.
                              Kas iš to jei aš riedėdamas tarkim pirma juosta elgsiuosi idealiai, jau iš anksto didinsiu ir paruošiu saugų tarpą persirikiuojančiam ties susiaurėjimu, jei nedavažiavus į tą tarpą dar trys keturi atlėkę iš galo bandys užtrauktuką pažaisti.

                              Comment


                                Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                Taip pagal KET privalo įleisti, bet kaip turi vykti pats įleidimo išpildymas neaprašoma. Ir vieni privalo ir kiti privalo. Kiekvienas savaip traktuoja, todėl ir neveikia normaliai tas užtrauktukas.
                                Jeigu kelyje, kuriame yra dvi (ar daugiau) tos pačios krypties eismo juostos, vienoje iš jų eismas negalimas ir susidarė transporto priemonių eilė, kiekvienas gretima eismo juosta važiuojantis vairuotojas privalo leisti vienai transporto priemonei (pirmajai iš susidariusios eilės) persirikiuoti į jo užimamą eismo juostą. Persirikiuojantysis privalo įsitikinti, kad jam duoda kelią.
                                Čia kažkaip kitaip traktuoti įmanoma?

                                Comment


                                  Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                  Būtent teisingais ir savalaikiais ženklais. Intensyvaus eismo keliuose jie turi būti dubliuojami žymiai ilgesnį atstumą. Nes dažnai važiuojant jau matai besiformuojančią automobilių sankaupą, bet dar nematai ženklo, o kuri gi juosta priekyje uždaryta. Tarpai tarp mašinų dar pakankami, tiesiog paprastam persirikiavimui, bet informacijos kaip rikiuotis nėra. O čia svaigstama, bedžiojama į KET punktus. Taip pagal KET privalo įleisti, bet kaip turi vykti pats įleidimo išpildymas neaprašoma. Ir vieni privalo ir kiti privalo. Kiekvienas savaip traktuoja, todėl ir neveikia normaliai tas užtrauktukas.
                                  Kas iš to jei aš riedėdamas tarkim pirma juosta elgsiuosi idealiai, jau iš anksto didinsiu ir paruošiu saugų tarpą persirikiuojančiam ties susiaurėjimu, jei nedavažiavus į tą tarpą dar trys keturi atlėkę iš galo bandys užtrauktuką pažaisti.
                                  blin žmogus kosmose gyvena jeigu mes cituojame KET ar įkeliame specialistų video, tai traktuojama kaip svaigimas

                                  nematai ženklo nes tokie kaip tu jau stovi juostoje kurioje nėra kliūties, o juosta su kliūtimis iki ženklo tuščia. Pagal tave padubliuosi ženklų, tai persirikiuosi dar ankščiau ir dar ankščiau atlaisvinsi juostą su kliūtimi ir ilginsi be kliūties, tada vėl sakysi, kad reikia nedubliuoti, o jau trigubinti ženklus???

                                  kokio tu dydžio tarpą palieki kamštį, jeigu spėja 3-4 automobiliai užlysti?

                                  apie neaiškumą kas ką turi užleisti? Tai pradėk nuo savęs, kaip aš darau ar kaip daro kiti suprantantys užtrauktuko principą, jei važiuoju juostoje kurioje nėra kliūties, tai įsileidžiu vieną automobilį iš juostos su kliūtimi, aišku būna gudručių kurie nori kartu praslysti, tai tokio jau nepraleidžiu (na nebent išskirtiniu atveju, kai priekį važiavo koks nors RTGpredatorius ir akivaizdžiai neužleido, tada gal įleisčiau ir antrą). Jeigu važiuoju juostoje kurioje yra kliūtis, važiuoju iki galo ir pradedu rodyti posūkį kai būnu antras nuo kliūties ir kai įvažiuoja pirmas automobilis, praleidęs praleidusį automobilį bandau įvažiuoti už jo (kokią 75 proc įleidžia be problemų)

                                  Išvada, kas iš to užtrauktuko kuris civilizuotose valstybėse veikia ir yra skatinamas, geriau elkimės kaip laukiniai ir rikiuojamės kaip kam patinka darom kirtimosi taškus keliose vietose ir vietoje tikros kliūties ilgio ją prailginame, pristatome dubliuojančių ženklų iki kiekvieno kiemo ir visi važiuosime tinkama juosta.

                                  Comment


                                    Parašė thomcius Rodyti pranešimą

                                    blin žmogus kosmose gyvena jeigu mes cituojame KET ar įkeliame specialistų video, tai traktuojama kaip svaigimas

                                    nematai ženklo nes tokie kaip tu jau stovi juostoje kurioje nėra kliūties, o juosta su kliūtimis iki ženklo tuščia. Pagal tave padubliuosi ženklų, tai persirikiuosi dar ankščiau ir dar ankščiau atlaisvinsi juostą su kliūtimi ir ilginsi be kliūties, tada vėl sakysi, kad reikia nedubliuoti, o jau trigubinti ženklus???

                                    kokio tu dydžio tarpą palieki kamštį, jeigu spėja 3-4 automobiliai užlysti?

                                    apie neaiškumą kas ką turi užleisti? Tai pradėk nuo savęs, kaip aš darau ar kaip daro kiti suprantantys užtrauktuko principą, jei važiuoju juostoje kurioje nėra kliūties, tai įsileidžiu vieną automobilį iš juostos su kliūtimi, aišku būna gudručių kurie nori kartu praslysti, tai tokio jau nepraleidžiu (na nebent išskirtiniu atveju, kai priekį važiavo koks nors RTGpredatorius ir akivaizdžiai neužleido, tada gal įleisčiau ir antrą). Jeigu važiuoju juostoje kurioje yra kliūtis, važiuoju iki galo ir pradedu rodyti posūkį kai būnu antras nuo kliūties ir kai įvažiuoja pirmas automobilis, praleidęs praleidusį automobilį bandau įvažiuoti už jo (kokią 75 proc įleidžia be problemų)

                                    Išvada, kas iš to užtrauktuko kuris civilizuotose valstybėse veikia ir yra skatinamas, geriau elkimės kaip laukiniai ir rikiuojamės kaip kam patinka darom kirtimosi taškus keliose vietose ir vietoje tikros kliūties ilgio ją prailginame, pristatome dubliuojančių ženklų iki kiekvieno kiemo ir visi važiuosime tinkama juosta.
                                    Siunčiu vieną iš paskutinių šia tema žinučių iš tarpgalaktinės erdvės tobulybėje gyvenantiems forumo "žemiečiams".

                                    Apsiribojam užmiesčio keliu:
                                    Teoriškai pagal KET "tobuląjį užtrauktuką" (kaip ir pateikta pavyzdžiuose) eismas vyksta (ir turėtų) be sustojimų. Magistralė... Pirma juosta pastoviai juda srautas, jos tarpusavyje išlaiko 3-4 ir daugiau auto ilgio tarpus(kuriuos ir šiaip saugumo atžvilgiu reik išlaikyt). Antra juosta privažiuoji tu, susilygini greičiu su srautu pirmos juostos ir bingo ties susiaurėjimu saugiai persirikiuoji į tarpą. Viskas idealu ar ne? Klystu?
                                    Keliamės į žemiškuosius slėnius:
                                    Pirma juosta juda greičio apribojimų sulėtinta ir tuo pačiu jau susispaudusi (tarkim 20 auto vorelė). Tu užuot persirikiavęs ties vorelės pabaiga, kol dar jie nesusispaudė dėl greičio lėtinimo, su KET aureole antra juosta mini iki susiaurėjimo. Ir ten tavęs koks be nuotaikos ar šiaip per vėlai nepamatęs neįleidžia. Tu sustoji... Sekantis, važiuojantis pirmoje juostoje, kadangi irgi neišlaikė atstumų turi sustoti, kad atsirastų tarpas ir tave įleistų. Viskas OK, jis laikosi KET punkto. TAIP, o, bet, tačiau per visą grandinėle vilnija banga trukt-stop. Vidutinis greitis krinta, pralaidumas mažėja...opa ir čia jo didenybė kamštis.
                                    Na gal dabar bus aiškiau, apie kokius ir kam skirtus tarpus rašiau? Gal bus aiškiau kodėl skirtingai traktuojamas "užtrauktukas". Įleidau, nelygu kaip įleidau. Ir stojant į vorelės pabaigą eilė nepatrigubėja, nes tiesiog prieš tave visi juda greičiau be blaškymosi ir STOP-GO.
                                    Tai kokia nauda jei magistralėje išnaudosi tą antrą juostą, jei vis tiek tam pačiam kiekiui auto reikės pro tą kakliuką pralysti?
                                    Ir beja šiaip niekas nekvestionuoja šios taisyklės, kaip pačiam atrodo. Jei esant galimybei visi jau iš anksčiau persirikiuoja, tai ir pats būk civilizuotas, o ne apšokinėk eilę.

                                    Jei kalbėsim apie miestą, kur nedideliais atstumais sankryžos tada taip, sutinku, išankstinis rikiavimasis blogybė, nes užkimši kitas sankryžas. Čia jau kita specifika.

                                    Jei nepasidarė aiškiau, kviečiu į TKS, pabendrausim per iliuminatorių. Arba susitiksime kamštyje, galėsim pro pravertus langus


                                    Comment


                                      Visiškai kasdienė situacija.

                                      Comment


                                        Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                        Siunčiu vieną iš paskutinių šia tema žinučių iš tarpgalaktinės erdvės tobulybėje gyvenantiems forumo "žemiečiams".

                                        Apsiribojam užmiesčio keliu:
                                        Teoriškai pagal KET "tobuląjį užtrauktuką" (kaip ir pateikta pavyzdžiuose) eismas vyksta (ir turėtų) be sustojimų. Magistralė... Pirma juosta pastoviai juda srautas, jos tarpusavyje išlaiko 3-4 ir daugiau auto ilgio tarpus(kuriuos ir šiaip saugumo atžvilgiu reik išlaikyt). Antra juosta privažiuoji tu, susilygini greičiu su srautu pirmos juostos ir bingo ties susiaurėjimu saugiai persirikiuoji į tarpą. Viskas idealu ar ne? Klystu?
                                        Keliamės į žemiškuosius slėnius:
                                        Pirma juosta juda greičio apribojimų sulėtinta ir tuo pačiu jau susispaudusi (tarkim 20 auto vorelė). Tu užuot persirikiavęs ties vorelės pabaiga, kol dar jie nesusispaudė dėl greičio lėtinimo, su KET aureole antra juosta mini iki susiaurėjimo. Ir ten tavęs koks be nuotaikos ar šiaip per vėlai nepamatęs neįleidžia. Tu sustoji... Sekantis, važiuojantis pirmoje juostoje, kadangi irgi neišlaikė atstumų turi sustoti, kad atsirastų tarpas ir tave įleistų. Viskas OK, jis laikosi KET punkto. TAIP, o, bet, tačiau per visą grandinėle vilnija banga trukt-stop. Vidutinis greitis krinta, pralaidumas mažėja...opa ir čia jo didenybė kamštis.
                                        Na gal dabar bus aiškiau, apie kokius ir kam skirtus tarpus rašiau? Gal bus aiškiau kodėl skirtingai traktuojamas "užtrauktukas". Įleidau, nelygu kaip įleidau. Ir stojant į vorelės pabaigą eilė nepatrigubėja, nes tiesiog prieš tave visi juda greičiau be blaškymosi ir STOP-GO.
                                        Tai kokia nauda jei magistralėje išnaudosi tą antrą juostą, jei vis tiek tam pačiam kiekiui auto reikės pro tą kakliuką pralysti?
                                        Ir beja šiaip niekas nekvestionuoja šios taisyklės, kaip pačiam atrodo. Jei esant galimybei visi jau iš anksčiau persirikiuoja, tai ir pats būk civilizuotas, o ne apšokinėk eilę.

                                        Jei kalbėsim apie miestą, kur nedideliais atstumais sankryžos tada taip, sutinku, išankstinis rikiavimasis blogybė, nes užkimši kitas sankryžas. Čia jau kita specifika.

                                        Jei nepasidarė aiškiau, kviečiu į TKS, pabendrausim per iliuminatorių. Arba susitiksime kamštyje, galėsim pro pravertus langus

                                        Kad ankstyvas susirikiavimas yra geriau tėra iliuzijos. Pas mus nėra taip, kad būtų baisūs stabdymaisi. TAČIAU, ženklinimas tikrai padėtų. Arba abiejų juostų uždarymas ir vertimas važiuoti viduriu (bent jau pačioje susiaurėjimo pradžioje) - tada nei vienas neįsivaizduoja „pirmesnis“.

                                        Comment


                                          Kol pirma juosta nesusispaudusi - čia išvis dar nėra nagrinėjama situacija, o elementarus važiavimas. O būtent bandymas keliose vietose vietoj vienos "jau sulėtėjusioje dalyje" rikiuotis dėl savo chaoso sulėtina neproporcingai daugiau, nei persirikiavimas vienoje vietoje - ties kliūtim/susiaurėjimu

                                          Comment

                                          Working...
                                          X