Nezinau ka norvegai ne taip padare su savo dviraciu infrastruktura, bet kazkur tikrai suklydo Rodiklis blogiausias pasaulyje.
Kurgi ne - 29 puslapyje pastaba apie tą patį rodiklį: "Data from Iceland, Ireland and Norway are not shown since observations are too low to have meaningful percentage changes".
Neužsiiminėkim delfizmais.
Matau, kad čia diskutuojat apie dviračių infrastuktūrą ir commute'ing routes Vilniuje. Pragyvenau Danijos sostinėje, Kopenhagoj tris metus ir nusprendžiau grįžt atgal dėl tam tikrų aplinkybių. Na, kaip žinia, danai mėgsta dviračius. Buvau apstulbęs, kaip išvystyta dviračių infrastuktūra ir kiek žmonių važinėja dviračiais į darbą/čhillint/parduotuve/šiaip reikalais.
Labai traukia grįžt atgal į sostinę. Anksčiau nardydavau gatvėm/šaligatviais, kaip ir kiekvienas normalus velosipedistas po Vilnių, nors tėvai man daug knisdavo proto dėl tokio važinėjimo, nes gi "pavojinga", tuomet pačiam niekad taip neatrodė ir visai smagu būdavo skrist 70km/h nuo Narbuto kalno gatve, bet tik pagyvenęs Kopenhagoj, supratau koks pavojingas važinėjimas dviračiu ištikrųjų yra Vilniuje, na ir labai liūdna, kad teks persėst į automobilį grįžus į Vilnių norint kažkur nuvažiuot.
Anyways, gal kas galit apšviest ar yra kokių planų daryt normalius projektus commute'inimui, apie ką buvo diskutuota prieš tai? Nauji dviračių takai yra gerai, bet du kilometrai ten, 500 metrų ten yra absurdas su vidury kelio įmontuotais apšvietimo stulpais.
Na, čia rašiau keletą puslapių atgal. Kažkas man atrašė, kad tą taką sujungs su tuo, aną su tuo. Aš turėjau omeny šiek tiek kitokį planą. Turėjau omeny rengt normalią infrastruktūrą dviračiams su šviesaforais, su takais einančiais šalia kelio, žiedais, kuriuose dviratininkai turi pirmenybę ir taip toliau, bet turbūt čia utopiška svajonė tiesiog.
Pirmą kartą, kai važiavau šituo dviračių taku, man atvipo žandikaulis. Čia jau yra grynai užmiestis, dviračių takas palei jūrą. Nežinau kodėl, nuotraukoj neatrodo įspūdingai, bet realybėj tas dviračių takas platesnis maždaug 1.5 karto už vieną eismo juostą.
Olandai, užmiestiniuose keliuose dviračių problemą išsprendė būtent taip
įmanoma kur nors teigt pasiūlymus Vilniaus miestui?
Čia jau biški ne į temą, bet kaip išspręsti automobilių lakstymą siaurom gatvėm
/\ Nu nereikia taip jau. Pažiūrėkit į Algirdo ar Geležinkelio g. projektinius pasiūlymus. Būtent tai, apie ką jūs čia kalbat. Tik reikia gal suprasti, kad ne visi sprendimai tinka visoms gatvėms. Miesto centre dviračių takas palei gatvę - ok. Bet tiesti dviračių taką palei Ukmergės g. ar Laisvės pr. yra visiškai nelogiška tiek dėl vietos, tiek dėl malonumo/patogumo važiavimui.
Gatvės siaurinimas yra geras pavyzdys. Islandijos g. pritaikytas iškreivinimo metodas. O daugiau gatvių mes gi netiesiam tokių, kurias reikėtų kreivint. Nors, tiesą sakant, tikrai turime atnaujinimo laukiančių panašių gatvių.
Amm. Vienitelės vietos kur aplink Kopenhaga negalima rast dvirtakio, tai yra greitkeliai, kur greitis yra +90km/h. Dvirtakiai būna atskirti atitvarais. Na, o kas piktinasi, kad būtų nesaugu važiuoti Laisvės alėja, tai aš turėjau omeny tiesti tokius dvirtakius, kurie yra šiek tiek iškelti ir atskirti bardiūrais. Pažiūrėkit mano postą vienu puslapiu atgal, aiškiai matosi, kad dvirtakiai yra atskirti, o ne tik nubrėžtos juostos ant kelio. Na, aš nenoriu tikėt, kad vairuotojai būtų tokie maniakai ir taškytų dviratininkus nuo dvirtakio einančio šalia kelio, nepraleidinėtų dviratininkų važiuojančių tiesiai, kai jie suka į dešinę ir panašiai.
Visiškai neturiu patirties ir nesuprantu, kaip yra planuojami srautai, bet gal.. GAL, jeigu būtų atimta po bent puse juostos miesto gatvėse dvirtakiam, žmogus turėdamas galimybę saugiai nusitransportuot iš namų iki darbovietės, pagalvotų apie dviračio įsigyjimą/pabandymą keliaut dviračiu. Manau kiekvienais metais matytume gražų prieaugį dviračių naudojimo, kaip transporto priemone.
Nei skandinavija, nei olandija nepradėjo nuo kito galo, t.y. žmonės pradėjo važinėtis dviračiais visur ir tuomet šalis nusprendė tiest infrastruktūrą. Viskas vyko atvirkščiai, na ir štai rezultatas. Negalim tikėtis, jog žmonės naudosis dviračiais, kai reikia galvot, kaip saugiai pasiekt tašką B ir būt nenutrenktam. Lietuviai atrodo bando išradinėt dviratį.
Dėl didelių greičių važiavimu dviračiu, aš pilnai, manau, kad dauguma važiuotų padoriai, jeigu būtų normalūs dvirtakiai. Dabar hardcore'iniai veikėjai nešasi su srautu gatvėm ir visi įsivaizduoja, kad tas pats darytusi dvirtakiuose. Pats važinėjau lygiai taip pat, 40-50km/h gatvėse, bet pagyvenęs Kopenhagoj ir grįždamas į Vilnių, abejoju, jog kada nors dar užsiimsiu tokiom nesąmonėm. Labai pasikeitė pasaulėžiūra ir būtų smagu pasiekt senatvę sveikam. Čia vyksta lengvas chaosas dviratkiuose rytais ir po darbo, dažnai susidaro dviračių kamščiai, tie kurie skuba, lekia važiuoja kaire puse, kaip ir automobilių eisme, vaikai, senesni, lėtesni žmones, važiuoja dešine ir visi nuo mažų dienų nemato problemos.
Ruduo/žiema/pavasaris su purvais, nerealiais vėjais ir lietum irgi kažkaip netrukdo. Net neįsivaizduojat, kaip greit priprantama prie to
Vokietija, turbūt ne senamiestis ir ne gatvėje, bet kontrastas irgi radikalus tarp dangų:
Helsinkis:
NYC klota stambiomis plokštėmis, bet vienam video mačiau kitam mieste yra siauresnė juosta padaryta nei NYC, bet ryškiai žydro asfalto, nes ten tokia dvirtakių spalva:
OMG, pėsčiųjų perėja per dviračių taką. Ten matyt klimatas kitoks, ir žmonės kitokie...
zmones tikrai kitokie.
Standartine Litwa:
Rudamina, labai arti Vilniaus miesto. Na, mano nuomone, tai yra visiskai standartinis lietuviskas vaizdas. Eina metai, o absoliuciai niekas nesikeicia.
Standartiskas lenkiskas kaimas:
Galima rasti ivairiu pavyzdziu ir geru ir blogu ir ten ir ten, bet ziurint i dazniausiai matoma vaizda, man susidaro butent toks ispudis vaziuojant per Lenkija. Kalbant konkreciai apie sia foto - paziurekit kaip kaime organizuotas vandens nuvedimas. Vilniuj tokiu dalyku nemaciau - sulinys butu tiesiai po ratais.
Tiesiog lietuviai priprato gyventi šūde. Jame ir ziema silta, na o smarve.. priprantama.
Parkavimo problemų sprendimas Varšuvoje, ypač naudojamas šalia sankryžų, kad neparkuotų iki pat sankryžos krašto ir neužstotų vaizdo. Šitas dar paturbintas su juodai kuoliukais. Kiti buna tieisog tas "blynas" ant gatvės. Puikiai veikia, nemažiau ne vieno atvejo, kad ant jo kažkas bandytų lipti.
Parkavimo problemų sprendimas Varšuvoje, ypač naudojamas šalia sankryžų, kad neparkuotų iki pat sankryžos krašto ir neužstotų vaizdo. Šitas dar paturbintas su juodai kuoliukais. Kiti buna tieisog tas "blynas" ant gatvės. Puikiai veikia, nemažiau ne vieno atvejo, kad ant jo kažkas bandytų lipti.
Dviračiams yra išskirtos šaligatvio dalys, jei pažiūrėsi į foto, dešinėje viršuje yra raudona perėjos dalis, tai ji skirta dviračiams. Toliau matosi ir ženklas informuojantis apie tai. Šiaip Varšuvoje dviračiams infrastruktūra tikrai gera, labai daug el. paspirtukų ir pan.
Dviratis ir neturėtų važiuoti tarp suparkuotų mašinų. Nėra dvirtakio - imi juostą ir važiuoji su eismu. Prie sankryžos dviratininkui nepatartina stovėti greta mašinos, vairuotojas gali pamiršti apie jį ir užkirst sukdamas į dešinę. Reikia arba prieš auto stovėt, arba bendroj eilėj.
Anyways, gal kas galit apšviest ar yra kokių planų daryt normalius projektus commute'inimui, apie ką buvo diskutuota prieš tai? Nauji dviračių takai yra gerai, bet du kilometrai ten, 500 metrų ten yra absurdas su vidury kelio įmontuotais apšvietimo stulpais.
Aš suprantu, kad kiekvienas miestas yra skirtingas, bet ar galit mane apšviest, ar kas nors juda tokia linkme?
Praeitais metais įsibėgėjus "ruožas ten, gabalas šen" projektams, jie ėmė jungtis į ilgus maršrutus. Realiai dabar nuo Jeruzalės, pro Pašilaičius ir Karoliniškes gražiais dvirtakiais galima nuvažiuoti iki beveik Trakų Vokės (keli šimtai metrų šaligatvio Erfurto g., keli šimtai metrų parko takų Trakų Vokėj, labai daug šviesoforų Laisvės prospekte), nuo Katedros per Žvėryną ir iki Ukmergės/Laisvės mazgo, na ir upė yra commuterių greitkelis. Progresas yra stulbinantis. Daug krypčių/ašių/maršrutų dar trūksta, bet ir Roma ne per metus pastatyta. Nesenai savivaldybė išleido publikaciją ta tema: http://www.vilniustransport.lt/dviraciu_zemelapis
Beje, ar žinojote, kad Kopenhagoje yra daugiabutis, kuriame galima užvažiuoti dviračiu į 11 aukštą? Varlamovo naujausias pasivažinėjimas: https://youtu.be/kqZttZ_x-Cg
Comment