Sukurta atskira tema Kauno Savanorių prospekto rekonstrukcijai.
Jei tai vis dėlto ne rekonstrukcija, prašom siūlyti geresnius temos pavadinimus.
Savanorių pr. atkarpa tarp Laisvės al. ir Taikos pr. yra kažkas labiau panašu į rekonstrukciją: jau buvo pakeisti požeminiai tinklai, pakeistas šaligatvis dešinėje pusėje nuo centro, šią žiemą buvo atnaujinti šviesoforai, šiais metais bus atnaujinta važiuojamoji dalis, kairėje kelio pusėje nuo centro pusės bus įrengtas dviračių takas (taip pat galima būtų pavadinti - šaligatvio atnaujinimas), teko skaityti forume, kad šioje atkarpoje kažkada artimu metu taip pat bus pakeisti apšvietimo stulpai.
Atkarpoje nuo Taikos pr. iki miesto ribos, panašu, visa apimančių darbų bus mažiau, kelio danga yra daugmaž gera, kaip supratau, šitoje atkarpoje danga nebus atnaujinama (gal klystu), tik yra daug įdubusių šulinių, čia planuojama toje pačioje kairėje pusėje įrengti dviračių taką, sutvarkyti netvarkingas šaligatvių atkarpas dešinėje pusėje, atnaujinti šviesoforus (senųjų šviesoforų lempos taip ir nebuvo pakeistos į LED, liko blyškios).
Šiuo atveju Savanorių pr. atkarpoje nuo Taikos pr. link miesto ribos būtų įdomūs du dalykai: 1) ar tvarkys įdubusius šulinius 2) ar senųjų šaligatvių bortelius ties įvažomis pritaikys savarankiškam neįgaliųjų judėjimui bei sklandžiam dviračių eismui.
Tai mano pranešimo mintis ir buvo atsakyti, kad ironija nepagrįsta, nes pėsčiųjų asfaltavimas nėra nė trupučio kvailas dalykas, kad būtų galima ironiškai juokaut apie važiuojamosios žvyrkelavimą kaip analogiškai kvailą sprendimą.
Šiaip įdomu, kad pas mus labai retai asfaltuojami pėsčiųjų takai. Ar čia tokia tradicija? Gal dėl komunikacijų? Jei reikia remontuot, paprasčiau plytelės išardyti?
Šiaip įdomu, kad pas mus labai retai asfaltuojami pėsčiųjų takai. Ar čia tokia tradicija? Gal dėl komunikacijų? Jei reikia remontuot, paprasčiau plytelės išardyti?
Aš spėčiau:
*daug kam atrodo trinkelės "lygis" palygnus su kažkokiu asfaltu. Tokia nuomonė bent pasąmonėje galimai susiformavo, nes ankstesniais laikais plytelėmis pėsčiųjų takus klodavo tik prestižiskesnėse gatvėse, pagrtinde apie centrą, o kitur asfaltuodavo.
*trinkelės pigesnės?
Komunikacijos daug ką duoda. Taip pat trinkelės ne taip greitai įkaista vasaros metu. O lietaus metu vanduo žymiai greičiau įsigeria, kai nuo asfalto turi nubėgt kur nors. Trinkelės taip pat yra estetiškiau, o ir geresnis atskyrimas pėsčiųjų tako nuo dviračių tako.
Komunikacijos daug ką duoda. Taip pat trinkelės ne taip greitai įkaista vasaros metu. O lietaus metu vanduo žymiai greičiau įsigeria, kai nuo asfalto turi nubėgt kur nors. Trinkelės taip pat yra estetiškiau, o ir geresnis atskyrimas pėsčiųjų tako nuo dviračių tako.
Įdomu. Nebuvau pagalvojęs tais kampais (dėl vandens ir įkaitimo). Bet daug kur (pvz. Šveicarijoj, Švedijoj) esu matęs asfaltą. Reiškia, pasiteisina? Kalbant apie estetiką, tai subjektyvu. Man, pvz. asfaltas (ypač tamsus) yra super. Ir valyti lengviau...
Komunikacijos daug ką duoda. Taip pat trinkelės ne taip greitai įkaista vasaros metu. O lietaus metu vanduo žymiai greičiau įsigeria, kai nuo asfalto turi nubėgt kur nors. Trinkelės taip pat yra estetiškiau, o ir geresnis atskyrimas pėsčiųjų tako nuo dviračių tako.
Sulaukiau atsakymo iš savivaldybės (budi ir dabar?). Jis toks: "projektuojama buvo ir atsižvelgiant į mūsų klimato sąlygas, dėl visų liūčių, staigių temperatūros pokyčių, asfaltas sueižėtų ir trinkelės šiuo atveju yra ilgaamžiškesnis variantas tokioje judrioje vietoje, kaip savanorių prospektas".
Miegamųjų rajonų gatvių šaligatvių danga dauguma atvejų naudojama tik asfalto danga. Tas pats bus ir Savanorių pr. dešinėje pusėje, kur susidėvėjęs asfaltas, ko gero bus tik perasfaltuota Asfalto šaligatviai populiarūs daug kur, taip pat ir Skandinavijoje, kur vėsus vidutinių platumų klimatas artimas Lietuvai.
Įdomu. Nebuvau pagalvojęs tais kampais (dėl vandens ir įkaitimo). Bet daug kur (pvz. Šveicarijoj, Švedijoj) esu matęs asfaltą. Reiškia, pasiteisina? Kalbant apie estetiką, tai subjektyvu. Man, pvz. asfaltas (ypač tamsus) yra super. Ir valyti lengviau...
Sunku pasakyt. Gal priežastis ta, kad tie takai seniai nutiesti ir niekam tiesiog nekyla ranka pertiesti? Vis gi trinkelės atrodo praktiškiau bene visais aspektais.
Dar į panašią temą. Tarkim Vilniaus ruošiamame naujame BP yra numatytas kietųjų dangų mieste ribojimas, nes kietųjų dangų daugėjimas lemia didesnę apkrovą lietaus surinkimo sistemai, tada reikia ją rekonstruoti ir t.t. Trinkelės čia sumažina tą poveikį dėl mano jau minėto geresnio vandens sugeriamumo (tarpai tarp trinkelių).
Na įdomu kaip bus su stulpais. Tikriausiai pirma paklos naujus šaligatvius, o tada vėl kas duobes naujiems stulpams? Panašiai kaip centre su medžiais – paklojo naujus šaligatvius, tada darė skyles medžiams. Garantuotai plytelės aplink įdubs nes nebeliko sutankinimo.
Na įdomu kaip bus su stulpais. Tikriausiai pirma paklos naujus šaligatvius, o tada vėl kas duobes naujiems stulpams? Panašiai kaip centre su medžiais – paklojo naujus šaligatvius, tada darė skyles medžiams. Garantuotai plytelės aplink įdubs nes nebeliko sutankinimo.
Tarp Utenos g. ir Tvirtovės al., toje pusėje, kur šiuo metu yra tiesiamas dviračių takas, jau mačiau įrengiant pagrindus naujiems apšvietimo stulpams Bent jau kairėje pusėje turėtų būti kaip ir normaliai
Intensyvūs darbai tarp Tvirtovės al. ir Aukštaičių g. VT stotelės. Už stotelės link Kanklių g. vyksta paruošiamieji/rausiamieji darbai, pėsčiųjų eismas vyksta važiuojamoje Savanorių pr. dalyje.
Naujai išgrįstas pėsčiųjų takas siauras, tačiau ir pėsčiųjų čia daug nebūna. Didelio diskomforto nebuvo.
Comment