Parašė sankauskas
Rodyti pranešimą
Aš asmeniškai baudimo (tiek piniginio, tiek mašinų nutempinėjimo) nelaikau savaiminiu tikslu. Baudimas yra tik priemonė, skirta pasiekti sekančius dalykus. Išskirčiau bent keturis esminius punktus (nebūtinai eilės tvarka):
- Neigiamų išoriškumų (nagative externality) pastūmėjimas arčiau juos sukeliančių individų ir toliau nuo visos likusios visuomenės. Mokėti ir atsakyti už neigiamą veiklą, darančią įtaką aplinkiniams, turi tie, kas ją sukelia, o ne tie, kas nuo jos kenčia. Baudos ir mašinų nutempimas yra be konkurencijos efektyviausia priemonė tai pasiekti per trumpiausią įmanomą laiko tarpą.
- Pagalba vairuotojams, kurie kelia neigiamus išoriškumus (pvz., parkuojantiems ties perėjomis ar ant žolės). Tokiems žmonėms reikia ne kaip nors grasinti, jiems kenkti, o padėti. Panašiai, kaip įvairių sveikatos negalių turintiems žmonėms. Ne kartą įrodyta, kad pats greičiausias ir efektyviausias pagalbos būdas tokiems vairuotojams yra automobilio nutempimas. Po to seka bauda už valytuvo ir į pašto dėžę. Galų gale, tokie žmonės pradeda elgtis civilizuotai ir tiesiog tampa geresniais visuomenės nariais, rodo daugiau pagarbos sau ir aplinkiniams. Baudos vienareikšmiškai padeda žmonėms ir visai visuomenei būti geresniems, suprantingesniems ir mandageniems. Ir tai pasiekti galima labai greitai. Dažnu atveju maždaug per pusvalandį ar valandą. Bet beveik niekada ne daugiau, kaip per 24 val.
- KET išmokimas. Vėlgi, baudos, ir ypač mašinos nutempimas, yra visiškai be konkurencijos efektyvaiusias ir greičiausias būdas išmokyti bet kokį žmogų KET. Paprastai jau po pirmo nutempimo KET iki tol nelabai gerai mokėjęs žmogus, jau kitą dieną atmintinai mokės visus iki vieno KET punktus ir ženklus. Piniginių baudų atvejų gali prireikti 2-3 atvejų kol bus pasiektas tas pats rezultatas.
- Eismo saugumas. Baudos tiesiogiai ir iškart pagerina saugumą keliuose. Kuo baudos didesnės ir jų išvengiamumas mažesnis, tuo daugiau saugumo visiems eismo dalyviams. Laimi absoliučiai visi.
Comment