Čia reikia ne aklai skaityti esamas taisykles, o pažiūrėti į realybę ir įvertinti, ką tie apribojimai duoda ir kas pasikeistų jų nelikus. Dviratininkai seniai važinėja per tas perėjas ir pėsčiųjų, rodos, nenutrenkinėja. Skirtingi perėjų ženklinimai tik įneša painiavos ir papildomo darbo. Privažiuoja dviratininkas prie perėjos ir žiūrėdamas į nusitrynusį ženklinimą bando suprasti, ar čia stačiakampiai, ar kvadratai, ar lipti nuo dviračio, ar nelipti? Niekas nežiūri, nes iš to žiūrėjimo mažai prasmės.
Svarbiausia yra įsitikinimas, ar tave praleidžia automobiliai (net šv. pėstieji tos taisyklės dažnai nepaiso). Jei praleidžia, jokio skirtumo, kaip ta perėja kertama. Važiuojantis dviratininkas greičiau pasitraukia vairuotojams iš kelio nei einantis . Į tą nulipimą paprastai žiūrima tik kaip į greičio sumažinimo priemonę, lyg greičio neįmanoma sumažinti kitomis priemonėmis. Ar reikalavimas prie avaringų sankryžų automobilių vairuotojams sustoti ir trumpam išlipti (gal net padaryti keletą pritūpimų) neatrodytų juokingas? Juk kai vairuotojas išlipęs, tada automobilio greitis yra 0 km/h. Maksimalus saugumas.
Būtent. Reikalavimas nulipti nuo dviračio iš esmės yra tolygus reikalavimui vairuotojui sustojus prie "stop" ženklo išlipti iš automobilio ir tada apsidairyti. Ir kadangi sutomobilių vairuoyojai mažiau drausmingi ir pavojingesni už dviratininkus toks reikalavimas daugiau prasmės turėtų.
Manau diskusijoj turi dalyvaut žmonės aktyviai naudojantys abi transporto rūšis. Kai neturėjau automobilio teisių jaučiausi labai saugus gatvėj ir perėjoj/pervažoj. Viskas apsivertė kai pradėjau mieste važinėt su automobiliu. TEISUS BET NEGYVAS ne išeitis. Puse dviratistų be šalmų, liemenių ir lempučių. Vairuotojai perkaitusiom galvom nevisada viską mato. Nepatogumas=saugumas.
Manau diskusijoj turi dalyvaut žmonės aktyviai naudojantys abi transporto rūšis. Kai neturėjau automobilio teisių jaučiausi labai saugus gatvėj ir perėjoj/pervažoj. Viskas apsivertė kai pradėjau mieste važinėt su automobiliu. TEISUS BET NEGYVAS ne išeitis. Puse dviratistų be šalmų, liemenių ir lempučių. Vairuotojai perkaitusiom galvom nevisada viską mato. Nepatogumas=saugumas.
Paryžiuje per pandemiją dviratininkų skaičius patrigubėjo, 1/6 su šalmu, 0 liemenių #YOLO
Taip, vidurdienį šviečiant saulei ir temperatūrai siekiant +30 tik liemenės ir betrūksta. Yra marškinėlių ryškesnių nei liemenės, bet koks nors saugaus eismo biurokratas solidžiu tonu pasakys, kad įstatyme yra žodis LIEMENĖ, o žodžio marškinėliai nėra. Reikia vykdyti. Tuos perteklinius nuo dviračių naudojimo atbaidančius reikalavimus Seime ko gero priiminėja automobilininkai (jų yra daugiau ir jie įtakingesni), niekada nevažiavę dviračiu. Jie dviratį kelyje suvokia kaip trukdį, kurį reikėtų kažkaip pašalinti.
Manau diskusijoj turi dalyvaut žmonės aktyviai naudojantys abi transporto rūšis. Kai neturėjau automobilio teisių jaučiausi labai saugus gatvėj ir perėjoj/pervažoj. Viskas apsivertė kai pradėjau mieste važinėt su automobiliu. TEISUS BET NEGYVAS ne išeitis. Puse dviratistų be šalmų, liemenių ir lempučių. Vairuotojai perkaitusiomgalvom nevisada viską mato. Nepatogumas=saugumas.
Va čia toks įdomus momentas. Vairuotojai, būdami potencialiai pavojingiausi eismo dalyviai, net neslepia, kad neturi adekvačių kognityvinių gebėjimų, todėl kiti turėtų jų saugotis, o jie patys atsakomybės už savo veiksmus kratosi. Tiktai keista, kad vairuotojų galvos yra perkaitusios visose šalyse į rytus nuo Vokietijos. O vakaruose jų galvos kažkodėl jau ne tokios perkaitusios.
Va čia toks įdomus momentas. Vairuotojai, būdami potencialiai pavojingiausi eismo dalyviai, net neslepia, kad neturi adekvačių kognityvinių gebėjimų, todėl kiti turėtų jų saugotis, o jie patys atsakomybės už savo veiksmus kratosi. Tiktai keista, kad vairuotojų galvos yra perkaitusios visose šalyse į rytus nuo Vokietijos. O vakaruose jų galvos kažkodėl jau ne tokios perkaitusios.
Yra kaip yra. Keičiasi viskas į gerą pusę, bet dar toli labai. Pažįstamas iš Vokietijos vis mėgsta sakyti: - jei pamatau pėsčiąjį bėgantį per perėją, reiškia jau rytai.
Kaip matom niekas nevažinėja pėsčiųjų takais ar tuo labiau per pėsčiųjų perėjas, netgi jas kerta kaip kaip ir priklauso dviratininkams ir visiems kitiems ratuotiems.
Kodėl nenorite tokios tvarkos kaip Paryžiuje ar bet kur kitur Europoje, kur pėsčiųjų ir dviračių srautai yra atskirti ir norite visus sugrūti ant tų pačių pėsčiųjų šaligatvių ir perėjų?
Kaip matom niekas nevažinėja pėsčiųjų takais ar tuo labiau per pėsčiųjų perėjas, netgi jas kerta kaip kaip ir priklauso dviratininkams ir visiems kitiems ratuotiems.
Kodėl nenorite tokios tvarkos kaip Paryžiuje ar bet kur kitur Europoje, kur pėsčiųjų ir dviračių srautai yra atskirti ir norite visus sugrūti ant tų pačių pėsčiųjų šaligatvių ir perėjų?
Nes rožinių akinių nenešiojam ir suprantam, jog per naktį visur dviračių takai neatsiras, o automobiliai iš gatvių nedings, netgi automobilių vairuotojai nepradės pakankamai atsargiai važinėi dėl kelių dviratininkų, kurie išdrįs važiuoti bendrame sraute (Paryžiaus absoliučioje daugumoje gatvių kur nėra dvirtakių eismas vyksta itin lėtai, o Vilniuje sovietiniai projektuotojai net miegamųjų rajonų gatves kaip Olandijos miesto greitkelius projektavo, jau nekalbant kad centre važiuodmas kokia nors Jakšto gatve gali būti nutrenktas autostradiniu greičiu lekiančios mašinos).
Dabar turim plačius šaligatvius ir mažus pėsčiųjų srautus ir tai galima išnaudoti dviratizmo skatinimui, o ne žudimui kaip buvo daroma iki šiol: šaligatviais dviratininkams jau legalu važiuoti, tiesiog reikia įteisinti ir perėjas, kad būtų galima legaliai nenutrūkstamai judėti dviračiu nuo jo nenulipant, kas bus patraukliau daugiau žmonių ir gausis pritraukti daugiau naujų dviratininkų ir to pasekoje bus lengviau pateisinti dar spartesnę dviračių takų plėtra ir greičiau pėstieji galės džiaugtis savo šaligatviais (neskaitant riedutininkų, riedlentininkų, paspirtukininkų, pogo lazdukininkų, neįgaliųjų su vežimėliais ir pan.).
Tiesiog paprasta logika, Romos nepastatė per dieną, Tesla irgi iškart nekūrė pigaus masinio elektromobilio
P.S. čia panašiai kaip sakyti 20 metų važinėju girtas, nebuvo jokios avarinės situacijos.
Turi mintyje šaligatvius trapmiestiniuose keliuose? Nes mieste šaligatviai tai aukštesniame lygyje - ant bortelių.
Ne tas pats sakyti, nes tokių atvejų, kad girtas per 20 metų važiuodamas kokius 2000 kartų (kiek aš su dviračiu) nepadarytų avarinės situacijos, nebūna.
Jei surastume statistiką kiek dviračių nukentėjo gatvėje ir kiek dviračių ar pėsčiųjų nukentėjo pėsčiųjų takuose, pasidarys viskas aišku kur mažiau pavojinga važinėti.
Net neskaitant, kad šaligatviuose dviratininkų daug kartų daugiau nei gatvėje, turbūt bus geresnė statistika šaligatviuose.
Nu va, pasirodo Zuokas su savo nupaišytais takais buvo ahead of his time Galim ir toliau teplioti, jeigu pėstiesiems nuo to bus geriau, kad tik galėtų tėveliai su vaikais minti saugiai ten kur dar nėra įrengti normalūs asfaltuoti dviračių takai.
Jei dviračių takas nupieštas ar nenuoieštas ant šaligatvio, silpnoji eismo dalyvių dalis – pėstieji, todėl dviratin8nkai privalo (turėtų būti priversti) būti atsargesni, važiuoti lėčiau.
Jei dviračių takas nupieštas ar nenupieštas, bet neitin atskirtas, važiuojamojoje gatvės dalyje, t. y. šalia eismo juostų, silpnoji dalis yra dviratininkai, todėl automobilininkai turi būti priversti važiuoti atsargiau, lėčiau (eismo trajektorijų kreivinimas, juostų siaurinimas, mažinimas, pakeltos pėsčiųjų perėjos arba gyvenamoji zona).
Dviračių eismas šaligatviais turėtų būti uždraustas, kaip civilizuotame pasaulyje.
Išskyrus 50 km/h+ gatves, kur galėtų atsirasti ženklai "Bendras pėsčiųjų ir dviračių takas" arba, uždraudus eismą šaligatviuose, "Pėsčiųjų takas (išskyrus dviračius)".
Dėl 20-30 km/h gatvelių tai pilnai sutinku. Kai kurios 40-50 km/h gatvelės turėtų atsidurti 30 km/h zonoje su kalniukais ir kuoleliais.
Comment