Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie KET reikalavimus dviratininkams

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Galėtų dvirtakiuose pakratyt "eletrinius dviračius". Vilniuje yra nemažai tikrai galingesnių nei 1kw, bet drąsiai važiuojančių dvirtakiais.
    Patys pripažįsta, kad pabandė išsinuomoti ir laisvai pasiekia 35 km/h, bet neturi galimybių juos sukontroliuoti?
    Vieną vakarą lėkiau su dviračiu nuo lietaus, greitis buvo ties 40 km/h ir mane aplenkė paspirtukas su neblogu rezervu . Vieta buvo lygi, ne nuokalnė. Išoriškai paprastas, mažais ratais, net sunku būtų įtarti, kad turi tiek galios. Tai šiek tiek pakito požiūris į juos, atėjo supratimas, kad tokio nepavyčiau. 35 km/h dar nieko tokio - su dviračiais kai kas tokiu greičiu važinėja. Aišku, reikia ir smegenų šiek tiek turėti, kad tokiu greičiu nebūtų nardoma tarp pėsčiųjų. Šiaip kiek mieste tenka matyti paspirtukų, tai dauguma važiuoja padoriu greičiu, spėju, kad daugiausia juos perka išsilavinęs jaunimas kelionėms į darbą/paskaitas. Nemanau, kad dėl jų klitų kažkokių problemų. Ir tų galingiausių procentas gal nėra toks didelis, nes jie brangiausi. Chuliganiško važinėjimo gal labiau galima tikėtis kurortuose, kur žmonės išsinuomoja papramogauti ir pakvailioti.
    Paskutinis taisė senasnamas; 2018.07.19, 21:07.

    Comment


      Seimas rengs Saugaus Automobilių Keliais Įstatymo (SEAKĮ) ir automatiškai KET pakeitimus.

      Siūlomi pakeitimai: 1) Atšaukti privalomas liemenes arba žibintus dienos metu. Kalba eina tik apie dienos metą, tamsiuoju paros metu reikalavimai lieka tie patys. 2) Įteisinti važiavimą dviračiu per pėsčiųjų perėjas pėsčiojo greičiu, ir tik įsitikinus, kad tai saugu. Dviratininkas važiuodamas per nereguliuojamas pėsčiųjų perėjas pirmumo neturi (tai pat, kaip važiuodamas per nereguliuojamą dviračių pervažą). Siūlymuose ir numatyta leisti dviratininkui važiuoti per perėją tik pėsčiojo greičiu dėl saugumo. Didžioji dauguma mano pastebėtų dviratininkų jau dabar važiuoja per perėjas artimam pėsčiojo greičiui.
      Click image for larger version

Name:	lentele.jpg
Views:	157
Size:	23,1 kB
ID:	1687190

      Argumentai, kurių negavo Peticijų komisija - UŽSIENIO TYRIMAS.

      Dėl liemenių/žibintų dienos metu

      Seimo Informacijos ir komunikacijos departamento Tyrimų skyrius atlikto 2018-11-27 tyrimą „Dviračių eismo reguliavimas ir saugos reikalavimai Europos Sąjungos valstybėse narėse“. Nustatyta, kad liemenės arba žibintai dienos metu nėra privalomi Vokietijoje, Danijoje, Švedijoje, Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Estijoje, Latvijoje. Nėra taikomas reikalavimas dėvėti vieną iš jų. Vokietijoje (rekomenduojama liemenė), Jungtinėje Karalystėje (rekomenduojama būti apsirengus šviesių spalvų, arba šviesą atspindinčius drabužius), tai yra tik rekomendacinio pobūdžio dalykas, bet jis tikrai nėra privalomas. Kitų valstybių neištyrė, bet, manau, to pilnai pakanka. Tyrimą parengė Seimo Informacijos ir komunikacijos departamento Tyrimų skyriaus patarėja Dainora Valiukaitė.

      Dėl važiavimo per pėsčiųjų perėjas

      Seimo Informacijos ir komunikacijos departamento Tyrimų skyrius atlikto 2018-11-27 tyrimą „Dviračių eismo reguliavimas ir saugos reikalavimai Europos Sąjungos valstybėse narėse“. Tirtos šalys: Vokietija, Švedija, Jungtinėje Karalystė, Prancūzija, Estija, Latvija. Nustatyta, kad pėsčiųjų perėjas (tuo pačiu ir perėjas „Zebrus“) teisės aktai nedraudžia važiuoti dviračiu: Vokietijoje, Latvijoje, Jungtinėje Karalystėje, Estijoje. Tyrimą parengė Seimo Informacijos ir komunikacijos departamento Tyrimų skyriaus patarėja Dainora Valiukaitė.
      Vokietijoje kelių eismo taisyklės tiesiogiai nedraudžia dviratininkams važiuoti per pėsčiųjų perėją. Tačiau, kirsdami važiuojamąją kelio dalį pėsčiųjų perėja pirmenybę prieš motorinių transporto priemonių vairuotojus turi tik pėstieji, o dviratininkai, jei jie važiuoja, pirmenybės neturi, o ją įgyja tik nulipę ir vesdami dviratį, tada jie traktuojami kaip pėstieji. Jungtinėje Karalystėje varytis dviratį per pėsčiųjų perėjas-„Zebrus“ yra tik rekomendacinio pobūdžio. Estijoje dviratininkai, kirsdami kelio važiuojamąją dalį pėsčiųjų perėja, neturi sukelti pavojaus pėstiesiems ir pasirinkti saugų greitį. Latvijoje dviratininkams taip pat leidžiama kirsti važiuojamąją kelio dalį per pėsčiųjų perėjas, netrukdant pėstiesiems ir sumažinus greitį.
      ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

      Comment


        Palanga bus pirmoji, kuri uždraus paspirtukų ir dviračių eismą su pėsčiaisiais pagrindinėje gatvėje. Kaip manote ar gerai? Aš tai vertinu labai teigiamai, nes tikrai eidavau su tokia baime ir vis atsisukdamas ar neatlekia kas nors.
        https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...ks-787-1147596

        Comment


          Aš irgi už. Pats Palangoje važinėju tik dviračiu, bet norint patekti iki tilto galima laisvai važiuoti puikiomis šalutinėmis gatvelėmis. Nėra reikalo vinguriuoti tarp pėsčiųjų toje gatvėje.

          Comment


            Labai gerai. Vilniuje jau baisu vaikščioti šaligatviais ne tik dėl to, kad jie kreivi, bet dėl paspirtukų.
            Beje, Vokietijos situacija (manau mums reiktų pasimokyti):
            Europoje sparčiai augant paspirtukų gerbėjų skaičiui, Vokietija penktadienį nusprendė leisti šios transporto priemonės eismą gatvėmis ir dviračių takais, tačiau uždraudė jais riedėti šaligatviais, kad apsaugotų pėsčiuosius. Po intensyvių diskusijų dėl kelių eismo saugumo ir poveikio eismui, Vokietijos parlamento aukštieji rūmai patvirtino transporto ministro Andreaso Scheuerio pasiūlymą leisti „elektra varomų transporto priemonių“ eismą keliais.
            https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...is-221-1146610

            Comment


              Parašė R.D. Rodyti pranešimą
              Labai gerai. Vilniuje jau baisu vaikščioti šaligatviais ne tik dėl to, kad jie kreivi, bet dėl paspirtukų.
              Beje, Vokietijos situacija (manau mums reiktų pasimokyti):

              https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...is-221-1146610
              Prilygino dviračiams tiesiog. Kur "dviratis frei",ten turbūt irgi bus leidžiamas riedžių eismas šaligatviais

              Comment


                Dėl dviračių ir paspirtukų, tai reiktų uždrausti važiavimą apskritai visais šaligatviais. Jungtinėje Karalystėje draudžiama važinėti šaligatviais, ir tai yra neabejotinai saugiau ir patogiau tiek dviratininkams, tiek pėstiesiems.
                If a lion could speak, we could not understand him.

                Comment


                  Kai pamatau paspirtuką gatvėje, baisu dėl jo pasidaro, kai jų padaugės, tikrai bus nukentėjusių nuo mašinų. Kažkaip nei gatvėje, nei šaligatvyje jie nelabai įsipaišo.

                  Comment


                    Elektriniai paspirtukai, kaip ir kiekviena transporto rūšis, turi ir minusų ir pliusų, bet manau būtų labai negerai, jeigu juos apskritai uždraustų ar suvaržytų iki tiek, kad neapsimokėtų jais važinėti. Jeigu mes norime mažinti kamščius ir automobilių skaičių mieste - tai elektriniai paspirtukai yra bene geriausia to alternatyva. Ir dabar turim situaciją, kai elektriniai paspirtukai jau yra, o infrastruktūros jiems nėra, dėl to reikia ieškoti kažkokio geriausio vidurinio varianto. Tokiose gatvėse kaip Pilies Vilniuje, ar Basanavičiaus Palangoje, kur daug žmonių, žinoma reikėtų drausti tiek dviračių, tiek paspirtukų eismą, bet drausti jais važinėti šaligatviais, kur nėra intensyvaus žmonių eismo, tai jau mano supratimu nėra protinga, nes jeigu juos išgrūsim į gatvę, kur yra intensyvus mašinų eismas - nelaimingo įvykio tikimybė išaugs kelis kartus, juk kai mašina nutrenkia paspirtuką yra žymiai blogiau, nei kad paspirtukas nutrenkia žmogų (kiek žinau, paspirtukų maksimalus greitis gali būti 25 km/h). Aš nemanau, kad turėtumėm stabdyti evoliuciją, aš manau, kad turėtumėm prisitaikyti prie jos, o tai reiškia, kad reikia tiesti dviračių takus, reikia uždrausti elektrinių paspirtukų ir dviračių eismą ten, kur yra intensyvus žmonių eismas, bet neturėtumėm uždrausti jiems važinėti šaligatviais, turint omeny, kad turbūt 99% Lietuvos šaligatvių žmonių eismas nėra intensyvus.

                    Comment


                      Paspirtuko (o ir dviračio) greitis daug artimesnis mašinos greičiui. Todėl transporto priemonės turi būti važiuojamojoje kelio dalyje, pėstieji - šaligatviuose.

                      P.S. o jei pėsčiųjų eismas šaligatviais neįntensyvus, gal ir mašinos ten gali važiuoti. Ypač jei nelabai greitai, o voditeliui labai reikia.
                      If a lion could speak, we could not understand him.

                      Comment


                        Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
                        Paspirtuko (o ir dviračio) greitis daug artimesnis mašinos greičiui. Todėl transporto priemonės turi būti važiuojamojoje kelio dalyje, pėstieji - šaligatviuose.

                        P.S. o jei pėsčiųjų eismas šaligatviais neįntensyvus, gal ir mašinos ten gali važiuoti. Ypač jei nelabai greitai, o voditeliui labai reikia.
                        Bet ką tada daryti dėl to, kad dažnai automobilių vairuotojais dviratininkų ir paspirtukininkų nelaiko lygiaverčiais eismo dalyviais? Pavyzdžiui jeigu kitą automobilį praleistų (nes taip turi daryti pagal eismo taisykles), tai prieš dviratininką pasuks priešais, nes "negi čia lauksi kol tas lėtas dviratininkas pravažiuos".
                        Post in English - fight censorship!

                        Comment


                          Parašė index Rodyti pranešimą

                          Bet ką tada daryti dėl to, kad dažnai automobilių vairuotojais dviratininkų ir paspirtukininkų nelaiko lygiaverčiais eismo dalyviais? Pavyzdžiui jeigu kitą automobilį praleistų (nes taip turi daryti pagal eismo taisykles), tai prieš dviratininką pasuks priešais, nes "negi čia lauksi kol tas lėtas dviratininkas pravažiuos".
                          Kuo daugiau dviratininkų ir paspirtukininkų bus - tuo labiau apsipras. Taip jau yra. Kultūros reikia, o ji atsiras, kai bus proteguojama.

                          Comment


                            Parašė index Rodyti pranešimą

                            Bet ką tada daryti dėl to, kad dažnai automobilių vairuotojais dviratininkų ir paspirtukininkų nelaiko lygiaverčiais eismo dalyviais? Pavyzdžiui jeigu kitą automobilį praleistų (nes taip turi daryti pagal eismo taisykles), tai prieš dviratininką pasuks priešais, nes "negi čia lauksi kol tas lėtas dviratininkas pravažiuos".
                            Gerinti fizinę infrastruktūrą, ir tobulinti įstatyminę bazę, kur dabar dviratininkas yra trečiarūšis dalyvis.
                            If a lion could speak, we could not understand him.

                            Comment


                              Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
                              Paspirtuko (o ir dviračio) greitis daug artimesnis mašinos greičiui. Todėl transporto priemonės turi būti važiuojamojoje kelio dalyje, pėstieji - šaligatviuose.
                              Mieste mašinoms greitis yra 50 km/h, nors jis dažniausiai viršijamas, paspirtukų maksimalus greitis 25 km/h (jis dažniausiai nepasiekiamas), pėsčiųjų ~ 6 km/h. Paspirtukai kur kas artimesni pėstiesiems ir tai ne tik dėl greičio, o ir dėl to, kad susidūrimas su jais nereiškia susidūrimo su tona metalo, kas turi daug didesnę tikimybe baigtis blogai. Dviračiai šaligatviuose yra daug pavojingiau, nei paspirtukai, bet kažkodėl niekas jų iki šiol problemomis neįvardino. Esmė paprasta - kur yra intensyvus žmonių srautas - ten el. paspirtukai turi būti draudžiami, bet visokiuose miegamuosiuose rajonuose, kur yra intensyvus mašinų srautas ir keli žmonės vaikštantys šaligatviais, tai ten versti el. paspirtukams važinėti gatvėmis yra daug pavojingiau, nei šaligatviais.

                              Comment


                                Kuo dviračiai ant šaligatvio pavojingiau už paspirtukus?

                                Dviračiams ilgą laiką irgi buvo draudžiama važiuot šaligatviais. Neseniai leido, jei pro pėstįjį pristabdai iki 6km/h. Bet buvo stumiama daugiau kaip laikinas sprendimas kol nėra normalių dvirtakių.

                                Comment


                                  Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

                                  Mieste mašinoms greitis yra 50 km/h, nors jis dažniausiai viršijamas, paspirtukų maksimalus greitis 25 km/h (jis dažniausiai nepasiekiamas), pėsčiųjų ~ 6 km/h. Paspirtukai kur kas artimesni pėstiesiems ir tai ne tik dėl greičio, o ir dėl to, kad susidūrimas su jais nereiškia susidūrimo su tona metalo, kas turi daug didesnę tikimybe baigtis blogai. Dviračiai šaligatviuose yra daug pavojingiau, nei paspirtukai, bet kažkodėl niekas jų iki šiol problemomis neįvardino. Esmė paprasta - kur yra intensyvus žmonių srautas - ten el. paspirtukai turi būti draudžiami, bet visokiuose miegamuosiuose rajonuose, kur yra intensyvus mašinų srautas ir keli žmonės vaikštantys šaligatviais, tai ten versti el. paspirtukams važinėti gatvėmis yra daug pavojingiau, nei šaligatviais.
                                  Na, tai skirtumas tarp automobilių ir dviračių/paspirtukų yra 2 kartai, tarp pėsčiųjų - 4 kartai.

                                  Tuo labiau kad dviračiams/paspirtukams, kaip ir kitoms transporto priemonėms, aktualūs tokie dalykai kaip susikertančių srautų reguliavimas šviesoforais arba kelio pirmumo ženklais.
                                  If a lion could speak, we could not understand him.

                                  Comment


                                    Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

                                    Na, tai skirtumas tarp automobilių ir dviračių/paspirtukų yra 2 kartai, tarp pėsčiųjų - 4 kartai.
                                    Jei įvyksta avarija, svarbu yra ne kiek kartų kas greičiau judėjo, o absoliutus greičio skirtumas + masė. Jeigu 25 km/val važiuojantis paspirtukas susiduria su iš priekio 50 km/ val. atvažiuojančia mašina, tai skaudžios nelaimės tikimybė yra nepalyginamai didesnė, nei kad jis susidurtų su iš priekio einančiu žmogumi. El. paspirtukas yra saugesnė transporto priemonė jau vien už dviratį, nes dviratis gali viršyti 25 km/val. greitį, yra mažiau manevringas, kritiniu atveju neišeina nuo jo lengvai nušokti ir skirtingai nuo paspirtuko yra didesnė ir iš daugiau metalo pagaminta konstrukcija, nepaisant to kai dviračiai susiduria su žmonėmis niekas nežūsta, žmonės žūsta kai jie susiduria su mašinomis. Jeigu Lietuva uždraus paspirtukus apskritai - tai bus progreso stabdymas, panaši kvailystė, kaip kad uždrausti dviračius, o jeigu pradės griežtai reguliuoti, kad jie negali šaligatviais važinėti, nors dviračių eismo kažkodėl niekas iki šiol griežtai nereguliavo - na tai turėsim daugiau žuvusių. Reikia ne drausti, o kaip galima daugiau įrenginėti dviračių takų, o drausti tik tose vietose, kur tą tikrai reikia daryti dėl didelio žmonių srauto.
                                    Paskutinis taisė Eidvis; 2019.05.22, 13:32.

                                    Comment


                                      Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

                                      Jei įvyksta avarija, svarbu yra ne kiek kartų kas greičiau judėjo, o absoliutus greičio skirtumas + masė. Jeigu 25 km/val važiuojantis paspirtukas susiduria su iš priekio 50 km/ val. atvažiuojančia mašina, tai skaudžios nelaimės tikimybė yra nepalyginamai didesnė, nei kad jis susidurtų su iš priekio einančiu žmogumi. El. paspirtukas yra saugesnė transporto priemonė jau vien už dviratį, nes dviratis gali viršyti 25 km/val. greitį, yra mažiau manevringas, kritiniu atveju neišeina nuo jo lengvai nušokti ir skirtingai nuo paspirtuko yra didesnė ir iš daugiau metalo pagaminta konstrukcija, nepaisant to kai dviračiai susiduria su žmonėmis niekas nežūsta, žmonės žūsta kai jie susiduria su mašinomis. Jeigu Lietuva uždraus paspirtukus apskritai - tai bus progreso stabdymas, panaši kvailystė, kaip kad uždrausti dviračius, o jeigu pradės griežtai reguliuoti, kad jie negali šaligatviais važinėti, nors dviračių eismo kažkodėl niekas iki šiol griežtai nereguliavo - na tai turėsim daugiau žuvusių. Reikia ne drausti, o kaip galima daugiau įrenginėti dviračių takų, o drausti tik tose vietose, kur tą tikrai reikia daryti dėl didelio žmonių srauto.
                                      Geras pastebėjimas, kol nebus adekvačios infrastruktūros, visiška kvailytė paspirtukus nuo šaligatvių išvaryti į gatves kartu su automobiliais. Aš pats planuoju į darbą geru oru pradėti važinėti paspirtuku vietoje automobilio, bet jei reiks kokia Kareivių g. važiuoti ne šaligatviu, o gatve kartu su visokiomis fūromis, tikrai toliau važinėsiu tik automobiliu, menkas malonumas taip rizikuoti gyvybe plius kvėpuoti teršalus.
                                      Paskutinis taisė Lettered; 2019.05.22, 14:00.
                                      Flickr

                                      Comment


                                        Tai nestabdykime progreso, leiskime ir mašinoms važinėti šaligatviais, bet tik iki 20km/h, kad nieko neužmuštų.
                                        If a lion could speak, we could not understand him.

                                        Comment


                                          Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
                                          Tai nestabdykime progreso, leiskime ir mašinoms važinėti šaligatviais, bet tik iki 20km/h, kad nieko neužmuštų.
                                          Labai adekvatus palyginimas, paspirtukas sveriantis 10 kg, važiuojantis maximum 25 km/h ir užimantis tik keliolika cm plačio ir 1,5 tonos virš 2 metų plačio automobilis važiuojantis 70 km/h, sveikinu.
                                          Flickr

                                          Comment

                                          Working...
                                          X