Čia toks pakankamal rimtas projektas kaip sutvarkyti užkimštą kelią per HE:
www.delfi.lt
Daina Skominienė, Kauno radijo ir televizijos žinių tarnyba
2004 kovo mėn. 10 d. 06:01
Siauras kelias prie Kauno hidroelektrinės gali virsti dviejų aukštų estakada
Kauno architektai siūlo kaip galima išspręsti transporto srautų problemą prie kauno hidroelektrinės - specialistai nepataria statyti naujų objektų prie esamos sankasos, platinti kelio - todėl siūloma virš jau esančio kelio statyti estakadą.
Savivaldybės įmonės "Kauno planas" architektai siūlo palikti dabar pro hidrolektrinę vedantį kelią - juo eismas būtų nukreiptas viena kryptimi nuo Petrašiūnų link Panemunės. Virš kelio būtų sumontuota taip vainama dėžė arba kolektorius - juo automobiliai važiuotų kita kryptimi - nuo Panemunės Petrašiūnų link, ties Palemono gatve įsilietų į Ateities plentą Kauno - Vilniaus magistralėje.
Kiek tai padidintų automobilių srauto pralaidumą, tikslių skaičiavimų nėra. Žinoma tiek, kad šiuo metu kelias labai apkrautas. Savivaldybės įmonės "Kauno planas" architekto Gedimino Šinkūno teigimu, kelias neatitinka greičio, saugumo reikalavimų, be to, vis didėjant krovininio transporto srautui, gatvė ilgainiui taps nuolatinių kamščių vieta.
Pagal kitą pasiūlymą Kauną su pietrytine magistrale jungtų tiltas - tačiau jį ne tik būtų sudėtinga pastatyti dėl greta esančių transformatorinių, bet apvažiavimas pažeistų ir netoliese esantį draustinį.
Pastatyti dviejų aukštų trasą kainuotų apie 50 mln. Litų. Tai, pasak specialistų, pigiausias ir lengviausiai įgyvendinamas projektas, išsprendžiantis daug metų egzistuojančią siauro kelio, vedančio pro hidroleketrinę problemą. Trasos ilgis būtų apie pusė kilometro. Tačiau, pasak specialistų, reikėtų atlikti išsamesnę analizę, kokį svorį sankasa išlaikytų - nežinia, ar dviejų aukštų gatvė nepažeistų sankasos struktūros.
Ateityje magistralė Kaunas - Vilnius bus tęsiama, ji išsišakos į magistralę Kaunas - Daugpilis.
Čia pat, lygiagrečiai esančiam geležinkeliui driektųsi ir europinė geležinkelio vėžė, kertantį keturias valstybes - Lenkiją, Lietuvą, Latviją ir Estiją. Vienoje sankasos pusėje dar ją statant specialiai tam paliktos betoninės atramos. Čia nuvingiuosianti geležinkelio vėžė toliau drieksis lygiagrečiai su pietrytiniu aplinkeliu. Tačiau dar neaišku, kada estakada bus pradėta statyti.
Kol kas ji įrašyta į Kauno bendrąjį planą kaip prioritetinis projektas. Idėja tai pat figūruoja kaip intermodalinio terminalo programos dalis. Kada naujoji trasa įgaus realų pavidalą, priklausys nuo miesto valdžios planų. Finansavimas tai pat - jo greičiausiai bus ieškoma ir biudžete, ir Europos Sąjungos fonduose.
Manoma, jog pradėjus realizuoti intermodalinio terminalo idėjas, šis projektas turėtų būti įgyvendinamas pirmiausia.
Daina Skominienė, Kauno radijo ir televizijos žinių tarnyba
2004 kovo mėn. 10 d. 06:01
Siauras kelias prie Kauno hidroelektrinės gali virsti dviejų aukštų estakada
Kauno architektai siūlo kaip galima išspręsti transporto srautų problemą prie kauno hidroelektrinės - specialistai nepataria statyti naujų objektų prie esamos sankasos, platinti kelio - todėl siūloma virš jau esančio kelio statyti estakadą.
Savivaldybės įmonės "Kauno planas" architektai siūlo palikti dabar pro hidrolektrinę vedantį kelią - juo eismas būtų nukreiptas viena kryptimi nuo Petrašiūnų link Panemunės. Virš kelio būtų sumontuota taip vainama dėžė arba kolektorius - juo automobiliai važiuotų kita kryptimi - nuo Panemunės Petrašiūnų link, ties Palemono gatve įsilietų į Ateities plentą Kauno - Vilniaus magistralėje.
Kiek tai padidintų automobilių srauto pralaidumą, tikslių skaičiavimų nėra. Žinoma tiek, kad šiuo metu kelias labai apkrautas. Savivaldybės įmonės "Kauno planas" architekto Gedimino Šinkūno teigimu, kelias neatitinka greičio, saugumo reikalavimų, be to, vis didėjant krovininio transporto srautui, gatvė ilgainiui taps nuolatinių kamščių vieta.
Pagal kitą pasiūlymą Kauną su pietrytine magistrale jungtų tiltas - tačiau jį ne tik būtų sudėtinga pastatyti dėl greta esančių transformatorinių, bet apvažiavimas pažeistų ir netoliese esantį draustinį.
Pastatyti dviejų aukštų trasą kainuotų apie 50 mln. Litų. Tai, pasak specialistų, pigiausias ir lengviausiai įgyvendinamas projektas, išsprendžiantis daug metų egzistuojančią siauro kelio, vedančio pro hidroleketrinę problemą. Trasos ilgis būtų apie pusė kilometro. Tačiau, pasak specialistų, reikėtų atlikti išsamesnę analizę, kokį svorį sankasa išlaikytų - nežinia, ar dviejų aukštų gatvė nepažeistų sankasos struktūros.
Ateityje magistralė Kaunas - Vilnius bus tęsiama, ji išsišakos į magistralę Kaunas - Daugpilis.
Čia pat, lygiagrečiai esančiam geležinkeliui driektųsi ir europinė geležinkelio vėžė, kertantį keturias valstybes - Lenkiją, Lietuvą, Latviją ir Estiją. Vienoje sankasos pusėje dar ją statant specialiai tam paliktos betoninės atramos. Čia nuvingiuosianti geležinkelio vėžė toliau drieksis lygiagrečiai su pietrytiniu aplinkeliu. Tačiau dar neaišku, kada estakada bus pradėta statyti.
Kol kas ji įrašyta į Kauno bendrąjį planą kaip prioritetinis projektas. Idėja tai pat figūruoja kaip intermodalinio terminalo programos dalis. Kada naujoji trasa įgaus realų pavidalą, priklausys nuo miesto valdžios planų. Finansavimas tai pat - jo greičiausiai bus ieškoma ir biudžete, ir Europos Sąjungos fonduose.
Manoma, jog pradėjus realizuoti intermodalinio terminalo idėjas, šis projektas turėtų būti įgyvendinamas pirmiausia.
Comment