Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Lietuvos tiltai senose nuotraukose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė laimutis Rodyti pranešimą
    Plento tilto per Nemuną statyba 1892 m. birželio 1 d., piečiau Alytaus, prie Kaniūkų kaimo.

    233. Alytus, Nemuno tiltas, 1892 - ARSVIA
    Šiame forume yra Kaniūkų tilto nuotraukos ir pirmosios statybos (1892), ir sprogdinimo (1976 m.) metu.
    Dabartinis tiltas jau kažkelintas:
    1. 1892-1915 susprogdino besitraukdami rusai
    2. 1915 ar 1916 m. vokiečiai pastatė laikinas tiltą ir atstatė buvuį tiltą
    Tarpukariu, LIetuvos laikais, tiltas apie 1935 m. buvo rekonstruotas
    Per karą vokiečiai 1941 m, užėmė be žalos Tiltą 1944 m. susprogdino besitraukdami vokiečiai, tačiau pažeidė nesmarkiai.
    3. Sovietų laikais tiltas atstatytas, Rekonstrukcijos metu jis susprogdintas 1976 m. Yra ir H.Kebeikio filmuoti istoriniai kadrai
    4. Dabartinis Kaniūkų tiltas atidarytas 1977 lapkritį. Tuomet buvo įprasta svarbius objektus pridavinėti vėlyvą rudenį - kai būdavo "Didžiosios Spalio revoliucijos" metinės. O tais metais metinės buvo jubilejinės - 60 m..
    Paskutinis taisė Romas; 2024.12.08, 16:59. Priežastis: Tiltą 1944 m. susprogdino

    Comment


      Apie Alytaus Kaniūkų tilto istoriją yra pasakojama puslapyje "Olita - Orany".
      Tame puslapyje yra daug Kaniūkų tilto nuotraukų.

      Alytaus tvirtovė. Kaniūkų tiltas
      Plento tiltas per Nemaną (Nemunas) ant kelio į Olkienikus (Valkininkai) ir Orany (Varėna) pastatytas 1892 metais piečiau Olitos, Kaniūkų kaime. Jo ilgis 193,5 metro, aukštis 15 metrų. Tiltas turėjo penkis tarpatramius: du kraštinius po 14,6 m ir tris vidinius po 54,7 m. Atramos - sumūrytos ir apmuštos tašytais akmenimis. Jose įrengtos sprogdinimo šachtos.
      Kaniūkų tilto santvarų konstrukcijos pagamintos Sankt-Peterburge, Putilovo gamykloje ir atplukdytos Nemunu. Santvara surinkta nuo laikinų pastolių.
      Tilto kraštiniai tarpatramiai buvo perdengti metalinėmis dvitėjinėmis sijomis, vidiniai – metalinėmis santvaromis. Tilto važiuojamoji dalis buvo medinė, kuri greitai dėvėjosi ir reikalavo dažno remonto. Caro laikais tiltas buvo dažomas sidabrine spalva.

      Santvarų surinkimo darbai 1892 m. liepos (biržeolio?) 1 d.


      Pabaigtas 1892 m. rugsėjo 1 d




      1915 m. Vokietijos kariuomenei artėjant prie Olitos, Rusijos daliniai be pasipriešinimo apleido fortus, kareivines ir traukdamiesi iš miestelio, susprogdino visus tris apylinkių tiltus. Buvo išsprogdinta Kaniūkų tilto vidurinė dalis.


      Įkandin atėjusi vokiečių kariuomenė 230 m žemyn upe nuo susprogdinto carinio plento tilto pastatė laikiną medinį, o netrukus suremontavo ir didįjį.


      Tilto atstatymas 1915 ar 1916 m.


      Atstatytas plento tiltas tarpukariu prižiūrimas ir periodiškai remontuotas, buvo naudojamas iki pačios Antrojo Pasaulinio karo pabaigos 11941 m..



      Kaniūkų tilto pakloto rekonstrukcija apie 1935 m.




      Antrojo Pasaulinio karo pradžioje 1941 m. netikėtai vermachto suduotas premencinis karinis smūgis, neleido sovietų kariškiams atsitraukiant susprogdinti Kaniūkų tilto. Tomis dienomis ant aukštumų tilto apylinkėse užvirė tankų mūšis tačiau tiltas nenukentėjo.


      Antrojo Pasaulinio karo pabaigoje pasitraukdami iš Alytaus vokiečiai susprogdino tilto centrinę santvarą. Ji nukrito į upę, tačiau rimtai nenukentėjo. Suremontuota tilto santvara ir vėl buvo užkelta ant atramų.
      1964 m. ant tilto medinės važiuojamosios dalies buvo užklotas asfaltbetonis.


      1976–1977 m. tiltas buvo rekonstruotas.


      Rekonstrukcijos filmas (ir senojo tilto sprogdinimas) iš Henriko Kebeikio archyvo


      Naujas sijinis plieno tiltas – penkių tarpatramių (18,0+3×54,1+18,0) 203,47 m ilgio, apie 20 m aukščio, 13,7 m pločio.
      Rekonstrukcijos metu senoji tilto santvara išardyta, o ant senųjų akmeninių atramų, buvo užtrauktos naujos sijinės perdangos. Tilto skerspjūvyje 2 plieninės sijos, tarpusavyje sujungtos skersiniais ryšiais, sijų sekcijos tarpusavyje suveržtos didelio atsparumo varžtais. Važiuojamoji dalis įrengta iš dviejų sluoksnių - gelžbetoninių plokščių ir asfaltbetonio, apsauginis atitvaras – metalinis.

      Rekonstruotas tiltas 1977 m. Tilto atidarymo iškilmės buvo skirtos Spalio revoliucijos 60-mečiui

      Iš Alytaus kraštotyros muziejaus fondų
      https://olitaorany.lt/kaniuku_tiltas.htm

      Comment


        Panevėžys. Laisvės tiltas, pastatytas 1925 m. pagal inžinieriaus Prano Markūno projektą. XX a. 4 deš.



        /Tiltas "Prezidentas Smetona" per Mūšą ties Pasvaliu/.Nr.403 | E-kinas

        Comment


          Parašė laimutis Rodyti pranešimą
          Panevėžys. Laisvės tiltas, pastatytas 1925 m. pagal inžinieriaus Prano Markūno projektą. XX a. 4 deš.
          Ar Pasvalys?

          Comment


            Parašė digital Rodyti pranešimą
            Ar Pasvalys?
            Panevėžys

            Comment


              Parašė laimutis Rodyti pranešimą
              Panevėžys
              Labai panašus į Pasvalio (Ustukių) tiltą
              Ustukių tiltas (anksčiau Tiltas „Antanas Smetona“, Lietuvos Respublikos Prezidento Antano Smetonos tiltas) – automobilių tiltas kelyje 209 Joniškis–Žeimelis–Pasvalys , kertantis Mūšos upę ties Ustukiais, Pasvalio rajone (...) Tilto statyba vyko 1927–1928 m. Užbaigto tilto atidarymo iškilmės vyko 1928 m. rugpjūčio 10 d.

              https://lt.wikipedia.org/wiki/Ustuki%C5%B3_tiltas
              Paskutinis taisė Romas; 2024.12.12, 11:47.

              Comment


                Skiriasi kolonų skaičius - 8 ir 10.

                Comment


                  Išties Panevėžio Laivės tiltas (1925)

                  https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/ne-vieno-neaplenkiama-gatve/dabartineje-smelynes-gatveje-laisves-tilto-atidarymas-1925-aisiais-buvo-didziulis-ivykis-mieste-panevezio-krastotyros-muziejaus-fondo-nuotr/

                  Comment


                    Dabartinis Prienų tiltas yra jau penktas (neskaitant vokiečių ir sovietų kariuomenių pionierių pastatytų dviejų ar trijų laikinų tiltų).
                    Šioje temoje jau buvo per II pasaulinį karą sugriautų nuotraukų.
                    Tikiuosi ,kolega laimutis neprieštaraus, jei panaudosiu kelias jo surastas senas nuotraukas iš temos "Prienai senose nuotraukose"

                    Prienų biblioteka
                    Prienų tiltas jungia Nemuno skiriamas Prienų dzūkišką ir suvalkietišką dalis. (...) Tilto ilgis yra 227 m., plotis 11 m.

                    1. 1914 m. pirmąjį tiltą, medinį, 222 m ilgio, 8 angų pastatė per I pasaulinį karą rusai.
                    1915 m. rugpjūčio 19 d. rusai, gindamiesi nuo vokiečių, susprogdino tiltą.
                    2. 1915 m. Prienus užėmę vokiečiai pastatė pirmą pastovų medinį tiltą per Nemuną.
                    1924 m. kovo 30 d. 11. 30 val. tiltą iš dalies apardė susigrūdę ledai.
                    3. Atstatytas medinis tiltas stovėjo iki 1937 m. kovo 15 d. 5.30 val. ryto, kai jį vėl nuvertė ledo lytys.
                    4. 1937 m. vasarą pradėti paruošiamieji tilto statybos darbai. 1938 m. kovo 25 d. pradėtas statyti gelžbetoninis tiltas, pagal inžinieriaus Prano Markūno projektą. 1938 m. gruodžio 19 d. statyba baigta, o gruodžio 20 d. tiltas jau veikė.
                    1941 m. birželio 23 d. tiltą susprogdino Tarybinė armija, besitraukdama nuo vokiečių.
                    5. 1947 m. tiltas atstatytas. Ant šio tilto buvo filmuojamas pirmasis tarybinis lietuviškas filmas „Tiltas“.
                    2010 m. tiltui suteiktas Greimų tilto vardas

                    https://www.prienubiblioteka.lt/obje...-greimu-tiltas

                    Comment


                      1. Prienų tiltas (1915 - 1915 m.)

                      Parašė laimutis Rodyti pranešimą
                      1915 m. rugpjūčio 19 d. rusų sugriautas tiltas per Nemuną Prienuose

                      www.vilnaghetto.com
                      KVitrina.lt 2023.09.19
                      Vytautas Kuzmickas
                      Prienų tiltas Pirmajame pasauliniame kare
                      Iki Pirmojo pasaulinio karo Prienuose (...) keliamasi keltu ant ilgo lyno pritvirtintu Nemune.
                      1914 m. pabaigoje rusai pastatė pirmąjį medinį tiltą.
                      1915 m., rusų pajėgoms patyrus pralaimėjimą Rytprūsiuose, kaizerinės armijos daliniai puolė plačiu frontu. Tų pačių metų rugpjūčio 8 d. jie užėmė Kauno tvirtovę, o rugpjūčio 15 dieną – ir Prienus. Rusai, bijodami artėjančios kaizerinės kariuomenės puolimo, rugpjūčio 15 dieną susprogdino tiltą Kaniūkuose, o 19 dieną – ir Prienuose.
                      Kolekcionieriaus Almanto Miliausko nuotraukose, kažkada priklausiusiose vokiečių karininkams, matome ne tik sugriautą tiltą Prienuose, bet ir pačių vokiečių pastatytą laikiną persikėlimo įrenginį



                      https://kvitrina.lt/prienu-tiltas-pi...uliniame-kare/
                      P.S. Kilo abejonių, ar paskutinė nuotrauka išties yra iš Pirmojo pasaulinio karo laikotarpio - automobiliai didoki

                      Comment


                        2. Prienų tiltas (1915 - 1924 m.)

                        KVitrina 2023.11.30
                        Pristatoma paroda „Prienai imperijų gniaužtuose“
                        Pirmasis pasaulinis karas bei Vokietijos imperijos okupacija lėmė dar vieną Prienų nuosmukį. Šiuo laikotarpiu (1915 m.) buvo pastatytas pirmasis tiltas per Nemuną, kuris greitai buvo sugriautas.

                        https://kvitrina.lt/prieniskiai-atsi...u-gniauztuose/
                        KVitrina 2023.09.30
                        Prienų tiltas tarpukariu (1919 – 1940 m.)
                        Pirmoje Birštono muziejaus fondų nuotraukoje matome, kaip medinis tiltas atrodė 1920 m. (.. .)
                        Tačiau 1924 m. galingos ledų sangrūdos nugriovė tiltą. Viena tilto dalis nuplaukė iki Birštono, kita – net iki Kauno. Po savaitės bandęs pro tilto likučius praplaukti garlaivis „Darbininkas“ buvo perlaužtas pusiau.


                        https://kvitrina.lt/prienu-tiltas-ta...u-1919-1940-m/

                        Comment


                          3. Prienų tiltas (1924? - 1937 m)

                          Prienų Justino Marcinkevičiaus viešoji bibllioteka.
                          Greimų tiltas
                          Atstatytas medinis tiltas stovėjo iki 1937 m. kovo 15 d. 5.30 val. ryto, kai jį vėl nuvertė ledo lytys

                          https://www.prienubiblioteka.lt/obje...-greimu-tiltas
                          KVitrina 2023.09.30
                          Prienų tiltas tarpukariu (1919 – 1940 m.)
                          Medinis tiltas buvo atstatytas ir tvirtai stovėjo iki (...)

                          https://kvitrina.lt/prienu-tiltas-ta...u-1919-1940-m/
                          Atviruko „Prienų tiltas per Nemuną“ fragmentas.
                          Fotografas nežinomas.

                          Nuotrauka iš RKIC archyvo
                          https://www.muziejukelias.lt/rengini...ilto-istorija/
                          KVitrina 2023.09.30
                          Prienų tiltas tarpukariu (1919 – 1940 m.)
                          Medinis tiltas buvo atstatytas ir tvirtai stovėjo iki 1937 m. kovo 15 d. 5.30 val. ryto, kada vėl jį nuvertė ledo lytys.

                          Tie momentai užfiksuoti kolekcininko Almanto Miliausko nuotraukoje. Po šio įvykio, per Nemuną buvo nutiestas pontoninis tiltas.
                          https://kvitrina.lt/prienu-tiltas-ta...u-1919-1940-m/
                          Prienų Justino Marcinkevičiaus viešoji bibllioteka.
                          Greimų tiltas
                          Naujasis Gėlupis 2015.07.27
                          Prienų tiltas tarpukario istorijos zigzaguose 1936–1939 m.
                          Jau 1937 m. kovo 16 d. „Lietuvos aido“ rytinės laidos numeris rašė, kad „šįryt 4 val. ryto ledai apardė senąjį medinį Prienų tiltą. Buvo dėtos visos pastangos: iškirstas ir sprogdinamas ledas, tačiau ledas, atėjęs iš toliau, nuvertė tilto ledlaužas ir fermas. Šįryt į Prienus išvyko kelių valdybos vyr. direktorius inžinierius I.T uskenis, sauskelių direktorius inžinierius J. Dragaišius ir Kauno vandens kelių rajono viršininkas inžinierius Snarskis“ („Lietuvos aidas“,1937 m. kovo 16 d., Nr. 119(3334), p.1). Kitos dienos numeryje šie nurodyti specialistai dienraštyje visuomenei pateikė stichinės nelaimės charakteristiką:
                          „Nemunas ties Prienais pradėjo eiti vakar rytą 3 val. 45 min. Po dviejų su puse valandos ėjimo, maždaug apie 6,30 val. atplaukė labai didelės ir storos lytys, pusės metro storumo. Stiprios ledo lytys nunešė Prienų tilto ledlaužį ir nupjovė trečiąjį (nuo Prienų pusės) tilto taurą.Nupjovus taurą, nugriuvo dvi tilto fermos. Tauras ir dvi fermos kartu su ledais nuneštos žemyn Nemunu.Visos kitos I eilės tilto ledlaužis (ledų sulaužyta tik viena) tebestovi, o iš II eilės ledlaužų (prie tilto taurų) sunaikintos visos keturios. Kiti tilto taurai taip pat gerokai apdraskyti. Taigi,visas tiltas per Nemuną tebėra, bet ledų išneštas maždaug tilto viduryje 50 m protarpis.

                          Griebtasi energingų žygių plaukiančioms tilto dalims sulaikyti, kad jų ledai neatneštų prie Kauno ir kad nebūtų susigrūdimo, nes tai yra didelės medžio masės. Skubiai sudaryta patyrusių žmonių komanda su techniku priešakyje, kuri visą laiką stebi tilto dalių plaukimą. Jei tilto dalys bus prineštos prie kranto, jos bus pristiprintos ar supjaustytos ir iš vandens išvilktos į krantą. Sekėjų komanda apginkluota kirviais, pjūklais ir kitais reikalingiausiais įrankiais“ (Ten pat, 1937 m. kovo 17 d., Nr. 120 (3335), p.3). Dienraštis informavo, kad dienos vakare tiltas bet kokiam judėjimui buvo uždarytas ir greitu laiku bus pastatytas pontoninis tiltas.
                          Greitai atkurti keleivinio transporto eismą reikalavo Birštono kurorto gyvybiniai interesai. Raudonojo kryžiaus, nuomavusio Birštono kurortą, pirmininkas daktaras A. Petrikas ne kartą raštuose Plentų valdybai bei Susisiekimo ministerijai pabrėžė, kad „Birštono kurortas yra vienintelis Lietuvoje ir mūsų didžiausias rūpestis, kad susisiekimas su juo būtų patogus, greitas ir be trukdymų“ (LCVA, f. 1361, ap. 1, b. 372, p. 11).
                          Pontoninis tiltas per 3 savaites buvo pastatytas ir atkurtas transporto susisiekimas su Birštonu, Onuškiu ir Alytumi.

                          https://www.naujasisgelupis.lt/?p=20007
                          Fotografas Dionizas Putna (1892 - 1964)
                          Nuvykęs į Prienus jis įamžino potvynio nuneštą tiltą
                          Naujo Prienų tilto statyba. 1938 m.

                          https://www.15min.lt/media-pasakojim...-archyvas-2234
                          Paskutinėje D.Putnos nuotraukoje matosi atstatytas medinis tiltas ir statomo gelžbetoninio tilto užuomazgos.
                          Beje, būtent ši nuotrauka paskatino pasidomėti Prienų tilto istorija

                          P.S. laimutis išsiaiškino, kad paskutinėje D.Putnos fotografuotoje nuotraukoje yra ne Prienų, o Alytaus tiltas
                          Paskutinis taisė Romas; Vakar, 07:31. Priežastis: Papildyta, pataisyta

                          Comment


                            4. Prienų tiltas (1938 - 1941 m.)
                            Šis inžinieriaus Prano Markūno (1873 - 1964) projektuotas tiltas buvo vienas gražiausių tarrpukario Lietuvoje.
                            Tačiau yra labai mažai jo nuotraukų - jis buvo sugriautas jau po 2½ metų

                            Naujasis Gėlupis 2015.07.27
                            Prienų tiltas tarpukario istorijos zigzaguose 1936–1939 m.
                            Prieškarinio tilto 1937–1938 m. statyba buvo pirmasis gerai pavykęs ir sparčiai įgyvendintas Lietuvos vyriausybės finansuojamas projektas Prienuose. Jo statybai jau 1936 m. buvo paruošta Prienų miesto visuomenė. (...)
                            Keturi Prienų tilto per Nemuną projekto variantai

                            Jau 1936 m. balandžio 28 d. sprendimu miesto taryba buvo nutarusi tiltą statyti 50 m aukštyn nuo centro, nuo senojo vietos. Šiuo sprendimu buvo atsižvelgta į tai, kad tiltas būtų susijęs su dvejų metų laikotarpiu numatomais tiesti keliais Prienai–Balbieriškis ir Marijampolė–Prienai–Birštonas , kad Nepriklausomybės gatvėje buvęs turgus netrukdytų eismui (Kauno gatvė dar buvo nesutvarkyta).
                            Krizinę Prienams 1937 m. kovo 16-ąją „Lietuvos aide“ pasirodė ši informacija: „Šiemet ties Prienų miestu per Nemuną statys naują tiltą, kuris tarnaus susisiekimui tarp Kauno ir Dzūkų sostinės – Alytaus. Buvo numatyta pravesti naują plento gabalą, aplenkiant Prienus,kad susisiekimas neitų per miestą.

                            Prienų gyventojai buvo Seimui pateikę peticiją prašydami tiltą statyti senoje vietoje. Seimas paprašė Vidaus reikalų ir Susisiekimo ministerijų paaiškinimo. Speciali komisija dar kartą apžiūrėjo naująją ir senąją tiltui statyti vietas ir referavo vyriausybei. Ministerių kabinetas nutarė naują tiltą statyti senoje vietoje, apie 50 metrų nuo dabartinio tilto, arčiau miesto centro. Taigi atkris reikalas ir plento gabalą aplink miestą statyti. (...)
                            Praėjus tik dviem dienoms po tilto sugriovimo Lietuvos Respublikos prezidentui Antanui Smetonai buvo įteiktas (....) namų savininkų malonės prašymas. Minėti gyventojai teigė, kad tilto statyba senoje vietoje yra nuolaida prekybininkams izraelitams, kurie gyvena ir turi savo parduotuves centrinėse gatvėse . Kitas rašiusiųjų prezidentui argumentas buvo tas, kad eismas centrinėse gatvėse yra nesaugus praeiviams, baido arklius, sukelia dulkių debesis.
                            Ką gi siūlė rašiusieji?
                            „Aplenkiant Prienų centrines gatves iki tilto iš Kauno plento turi būti pravesta nauja, moderni, plati, neužgyventam plote gatvė, kur susisiekimas eitų nekliudomai“. Prašymo autoriai norėjo, kad prie miesto pakraštyje statomo naujo tilto būtų daromi privažiavimai iš Kęstučio, Kauno, Basanavičiaus ir Valančiaus gatvių. Šis tilto variantas gavo antrojo varianto pavadinimą
                            Šio prašymo vadovai siekė, kad eismas eitų per jų žemės plotus ir valstybė jiems nemažai užmokėtų.
                            Susisiekimo ministerija pripažino šio varianto privalumus: patogų, netrukdomą privažiavimą prie tilto, tačiau dėl to reikėtų atsisakyti kai kurių pastatų, susidarytų hidrologinės problemos, nes šioje vietoje Nemunas daro vingį. Būtų tekę įdėti daug lėšų privažiavimui prie upės iš dešiniojo kranto, taip pat šis variantas buvo nepatogus tranzitiniu požiūriu, toli nuo svarbių kelių.Taip pat būtų tekę nugriauti evangelikų liuteronų filijos medinį namą. Prezidentas Antanas Smetona peržiūrėjo šį malonės prašymą, bet nepateikė jokių pataisymų dėl vyriausybės priimto sprendimo.

                            Trečiasis variantas – tai tilto statymas per vadinamąjį miesto vidurį. Į tiltą vedančios Kęstučio ir Valančiaus gatvės buvo per siauros, niekaip nesiderino su numatomomis dviem pagrindinėmis miesto tranzitinėmis magistralėmis, posūkyje potvynio metu ten būdavo ledų sangrūdos. Be to, komisijos nuomone, labai būtų brangus privažiavimas prie tilto iš kitos upės pusės .
                            Pats ekonomiškiausias, tranzitui palankus buvo vadinamasis pirmasis variantas. Tiltas nuo nugriauto buvo 50 m arčiau miesto centro, susijęs su būsimomis tranzitinėmis magistralėmis, patogus privažiuoti ir iš dešiniojo upės kranto, tiesiausiai jungė Prienus ir Birštoną. Jis buvo ir pasirinktas (Ten pat, p. 20).
                            Ketvirtasis variantas reiškė, kad tiltas turėtų būti statomas senojo vietoje. Dar reikėtų pažymėti, kad vadinamieji antrasis ir trečiasis variantai daugiau atitiko Krašto apsaugos ministerijos gynybinius interesus.

                            Tilto statyba
                            1938 m. vasarą prasidėjo intensyvūs tilto statybos darbai. 1938 m. lapkričio 13 dienos „Lietuvos aidas“ rašė:
                            „Pradėjus naujo Prienų tilto statybos darbus iš Nemuno vagos teko pašalinti senojo vokiečių ir rusų tilto likučius. Kelių valdybos įsakymu iš Kauno į Prienus buvo atgabenta speciali mašina – laivas, pritaikyta iš upės rąstams traukti“

                            https://www.naujasisgelupis.lt/?p=20007
                            Prienų viešoji biblioteka
                            Prienų tilto statyba 1938.11.02

                            https://www.prienubiblioteka.lt/obje...-greimu-tiltas

                            Pavyko rasti tik vieną nesugriauto tilto nuotrauką su išsamiu statybų aprašymu
                            KVitrina 2023.09.30
                            Prienų tiltas tarpukariu (1919 – 1940 m.)
                            1938 metais prasidėjo naujojo, pirmojo gelžbetonio tilto Prienuose statyba pagal inžinieriaus Prano Markūno projektą.
                            1938 m. gegužės 2 d. „Lietuvos aidas“, Nr.103 (4002), straipsnyje „Prienų tilto statyba vyksta dieną naktį“ rašė:
                            „Daug darbo turi poliakaliai. Jie ištisas paras kovoja su kietu Nemuno dugnu. Įkalti 6 – 7,5 m polį į tokią žemę gana sunku. Kad nesusitrukdytų kiti darbai, poliakaliai dirba keliomis pamainomis – per naktį. Kiti darbai vykdomi dienos metu, dviem pamainomis. Kairiajame Nemuno krante, prie ramsčių, jau supiltas didelis kalnas žvyro. Jį veža vietos ūkininkai. Kadangi čia pat nėra arti, tenka gabenti 6 – 7 km. (...) Už kelias dešimtis metrų nuo ramsčių sukrauta reikalinga statybai geležis. Ten dirba geležies apdirbimo specialistai. Specialistų ir maisterių dalis yra iš Kauno ir kitur. (...) . Apskaičiuota, kad tilto statybos darbams teks suvartoti apie 40 vagonų geležies, 120 vagonų cemento ir apie 1200 kubinių metrų miško medžiagos. Didesnė dalis statybinės medžiagos jau yra atgabenta. Kai kurios geležys yra net 40 – 50 m ilgumo, todėl jas tenka gabenti laivais.
                            Netrukus darbininkų skaičius bus žymiai padidintas. Ten galės dirbti apie 200 įvairių darbininkų. Dabar kairiajame Nemuno krante nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro girgžda vežimų ratai, čerška kirkos, dunda geležinkelių vagonai ir skamba priekalų balsai.“

                            Kitame tų metų „Lietuvos aide“ pabrėžiama, kad Prienų tiltas – tik antrasis gelžbetoninis po Alytaus tilto Lietuvos istorijoje, kad jis bus 211 m ilgio, platumas tarp turėklų – 9 m, važiuojamosios dalies platumas – 6 m. Tiltas kainuos 1 mln litų. („Lietuvos aidas“, 1938 m. spalio 20 d., Nr. 475, p.5).

                            1938 m. gruodžio 20 d. Prienų tiltas jau veikė. Jį matome nuotraukoje iš kolekcininko H. Kebeikio kolekcijos. Vaizdą mums parūpino kolekcininkas A. Miliauskas.
                            https://kvitrina.lt/prienu-tiltas-ta...u-1919-1940-m/
                            Tuo tarpu 1941 m. susprogdinto tilto nuotraukų yra nemažai (dalis jau buvo šioje temoje):
                            KVitrina 2013.10.03
                            Tarp dviejų slibinų. Prienų tiltas 1939 – 1941 metais
                            https://kvitrina.lt/tarp-dvieju-slib...9-1941-metais/

                            Parašė laimutis Rodyti pranešimą
                            Raudonosios armijos 1941 m. birželio 23 d. susprogdintas Prienų tiltas per Nemuną

                            ebay.de
                            Parašė laimutis Rodyti pranešimą
                            Prienai. Sugriautas tiltas per Nemuną. Apie 1941-1942 m.

                            ebay.de
                            Karo pabaigoje buvo pastatytas (ar atstatytas) dar vienas laikinas medinis tiltas, bet nuotraukos aptikti nepavyko - sovietų laikais strateginių objektų fotografuoti nebuvo galima.

                            KVitrina 2013.10.03
                            Prienų tilto atsiminimai 1943 – 1945 m.
                            1944 m. liepos 30 d. III-iojo Baltarusijos fronto kariai užėmė Birštoną, pastatė pontoninį tiltą į kitą pusę, kad rusai galėtų veržtis link Pakuonio. (..) Rusų tankams persikėlus per Nemuną ties Birštonu, vermachtininkai liepos 31 d. susprogdino jų pačių pastatytą medinį tiltą Prienuose ir pradėjo trauktis link Marijampolės. (...)
                            Įsiveržę Baltarusijos III-iojo fronto inžineriniai daliniai, vadovaujami tuo metu pulkininko A. Šifrino, rugpjūčio 1 d. iš naujo atstatė medinį tiltą. Jį apžiūrėti ir patikrinti buvo atvykęs minėto fronto dalinių vadas generolas leitenantas A. Baranovas („Naujas gyvenimas“, 1975 02 11). Tai matome išblukusioje cituojamo laikraščio nuotraukoje. Vokiečių lėktuvai bombardavo tiltą, bet jis išliko, o alaus darykla buvo susprogdinta.

                            https://kvitrina.lt/prienu-tilto-ats...i-1943-1945-m/
                            Paskutinis taisė Romas; Vakar, 07:16.

                            Comment


                              Parašė Romas Rodyti pranešimą
                              3. Prienų tiltas (1924? - 1937 m)

                              Prienų Justino Marcinkevičiaus viešoji bibllioteka.
                              Greimų tiltas


                              KVitrina 2023.09.30
                              Prienų tiltas tarpukariu (1919 – 1940 m.)


                              Atviruko „Prienų tiltas per Nemuną“ fragmentas.


                              KVitrina 2023.09.30
                              Prienų tiltas tarpukariu (1919 – 1940 m.)


                              Prienų Justino Marcinkevičiaus viešoji bibllioteka.
                              Greimų tiltas


                              Naujasis Gėlupis 2015.07.27
                              Prienų tiltas tarpukario istorijos zigzaguose 1936–1939 m.


                              Fotografas Dionizas Putna (1892 - 1964)

                              Paskutinėje D.Putnos nuotraukoje matosi atstatytas medinis tiltas ir statomo gelžbetoninio tilto užuomazgos.
                              Beje, būtent ši nuotrauka paskatino pasidomėti Prienų tilto istorija
                              Fotografo Dionizo Putnos nuotraukoje Alytaus tilto statyba 1937 m. https://www.facebook.com/share/p/1BpEQZkqad/

                              Comment


                                Čia tikrai ne Prienų tiltas

                                Click image for larger version

Name:	VL2KX4f.jpeg
Views:	113
Size:	64,5 kB
ID:	2184441
                                Keliauju per Lietuvą

                                Comment


                                  Parašė Missoni Rodyti pranešimą
                                  Čia tikrai ne Prienų tiltas
                                  Pratryniau, bet dar daug liko

                                  Comment


                                    Parašė laimutis Rodyti pranešimą
                                    Fotografo Dionizo Putnos nuotraukoje Alytaus tilto statyba 1937 m.
                                    https://www.facebook.com/share/p/1BpEQZkqad/
                                    Ačiū už pastabumą. Reikėtų pranešti 15min.lt, kurie parašė su klaidomis.
                                    Tačiau ši klaidinga nuotrauka įtraukė į Prienų tilto istoriją.

                                    Labai gaila kad po karo neišliko abu pirmieji lietuviški gežbetonio tiltai - Alytaus A. Juozapavičiaus ir Prienų
                                    1936 m. apie 50 prieš srovę pradėtas statyti naujas gelžbetoninis tiltas, baigtas 1937 m. gruodžio 15 d. Tuomet didžiausio Baltijos šalyse tilto projekto autorius – inžinierius Anatolijus Rozenbliumas. Tiltas oficialiai atidarytas A. Juozapavičiaus žuvimo dieną – 1938 m. vasario 13 d. Tiltą papuošė skulptoriaus J. Zikaro sukurti bareljefai, kuriuose įamžintas A. Juozapavičiaus atminimas. (...) 1944 m. tiltą sugriovė besitraukianti Vokietijos kariuomenė.
                                    Per karą tiltas sugriautas, sovietmečiu atstatytas, 1989 m. sugrąžintas A. Juozapavičiaus pavadinimas.

                                    https://lt.wikipedia.org/wiki/Antano...%8Diaus_tiltas

                                    Comment

                                    Working...
                                    X