Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Lietuvos tiltai senose nuotraukose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė laimutis Rodyti pranešimą
    Plento tilto per Nemuną statyba 1892 m. birželio 1 d., piečiau Alytaus, prie Kaniūkų kaimo.

    233. Alytus, Nemuno tiltas, 1892 - ARSVIA
    Šiame forume yra Kaniūkų tilto nuotraukos ir pirmosios statybos (1892), ir sprogdinimo (1976 m.) metu.
    Dabartinis tiltas jau kažkelintas:
    1. 1892-1915 susprogdino besitraukdami rusai
    2. 1915 ar 1916 m. vokiečiai pastatė laikinas tiltą ir atstatė buvuį tiltą
    Tarpukariu, LIetuvos laikais, tiltas apie 1935 m. buvo rekonstruotas
    Per karą vokiečiai 1941 m, užėmė be žalos Tiltą 1944 m. susprogdino besitraukdami vokiečiai, tačiau pažeidė nesmarkiai.
    3. Sovietų laikais tiltas atstatytas, Rekonstrukcijos metu jis susprogdintas 1976 m. Yra ir H.Kebeikio filmuoti istoriniai kadrai
    4. Dabartinis Kaniūkų tiltas atidarytas 1977 lapkritį. Tuomet buvo įprasta svarbius objektus pridavinėti vėlyvą rudenį - kai būdavo "Didžiosios Spalio revoliucijos" metinės. O tais metais metinės buvo jubilejinės - 60 m..
    Paskutinis taisė Romas; 2024.12.08, 16:59. Priežastis: Tiltą 1944 m. susprogdino

    Comment


      Apie Alytaus Kaniūkų tilto istoriją yra pasakojama puslapyje "Olita - Orany".
      Tame puslapyje yra daug Kaniūkų tilto nuotraukų.

      Alytaus tvirtovė. Kaniūkų tiltas
      Plento tiltas per Nemaną (Nemunas) ant kelio į Olkienikus (Valkininkai) ir Orany (Varėna) pastatytas 1892 metais piečiau Olitos, Kaniūkų kaime. Jo ilgis 193,5 metro, aukštis 15 metrų. Tiltas turėjo penkis tarpatramius: du kraštinius po 14,6 m ir tris vidinius po 54,7 m. Atramos - sumūrytos ir apmuštos tašytais akmenimis. Jose įrengtos sprogdinimo šachtos.
      Kaniūkų tilto santvarų konstrukcijos pagamintos Sankt-Peterburge, Putilovo gamykloje ir atplukdytos Nemunu. Santvara surinkta nuo laikinų pastolių.
      Tilto kraštiniai tarpatramiai buvo perdengti metalinėmis dvitėjinėmis sijomis, vidiniai – metalinėmis santvaromis. Tilto važiuojamoji dalis buvo medinė, kuri greitai dėvėjosi ir reikalavo dažno remonto. Caro laikais tiltas buvo dažomas sidabrine spalva.

      Santvarų surinkimo darbai 1892 m. liepos (biržeolio?) 1 d.


      Pabaigtas 1892 m. rugsėjo 1 d




      1915 m. Vokietijos kariuomenei artėjant prie Olitos, Rusijos daliniai be pasipriešinimo apleido fortus, kareivines ir traukdamiesi iš miestelio, susprogdino visus tris apylinkių tiltus. Buvo išsprogdinta Kaniūkų tilto vidurinė dalis.


      Įkandin atėjusi vokiečių kariuomenė 230 m žemyn upe nuo susprogdinto carinio plento tilto pastatė laikiną medinį, o netrukus suremontavo ir didįjį.


      Tilto atstatymas 1915 ar 1916 m.


      Atstatytas plento tiltas tarpukariu prižiūrimas ir periodiškai remontuotas, buvo naudojamas iki pačios Antrojo Pasaulinio karo pabaigos 11941 m..



      Kaniūkų tilto pakloto rekonstrukcija apie 1935 m.




      Antrojo Pasaulinio karo pradžioje 1941 m. netikėtai vermachto suduotas premencinis karinis smūgis, neleido sovietų kariškiams atsitraukiant susprogdinti Kaniūkų tilto. Tomis dienomis ant aukštumų tilto apylinkėse užvirė tankų mūšis tačiau tiltas nenukentėjo.


      Antrojo Pasaulinio karo pabaigoje pasitraukdami iš Alytaus vokiečiai susprogdino tilto centrinę santvarą. Ji nukrito į upę, tačiau rimtai nenukentėjo. Suremontuota tilto santvara ir vėl buvo užkelta ant atramų.
      1964 m. ant tilto medinės važiuojamosios dalies buvo užklotas asfaltbetonis.


      1976–1977 m. tiltas buvo rekonstruotas.


      Rekonstrukcijos filmas (ir senojo tilto sprogdinimas) iš Henriko Kebeikio archyvo


      Naujas sijinis plieno tiltas – penkių tarpatramių (18,0+3×54,1+18,0) 203,47 m ilgio, apie 20 m aukščio, 13,7 m pločio.
      Rekonstrukcijos metu senoji tilto santvara išardyta, o ant senųjų akmeninių atramų, buvo užtrauktos naujos sijinės perdangos. Tilto skerspjūvyje 2 plieninės sijos, tarpusavyje sujungtos skersiniais ryšiais, sijų sekcijos tarpusavyje suveržtos didelio atsparumo varžtais. Važiuojamoji dalis įrengta iš dviejų sluoksnių - gelžbetoninių plokščių ir asfaltbetonio, apsauginis atitvaras – metalinis.

      Rekonstruotas tiltas 1977 m. Tilto atidarymo iškilmės buvo skirtos Spalio revoliucijos 60-mečiui

      Iš Alytaus kraštotyros muziejaus fondų
      https://olitaorany.lt/kaniuku_tiltas.htm

      Comment


        Panevėžys. Laisvės tiltas, pastatytas 1925 m. pagal inžinieriaus Prano Markūno projektą. XX a. 4 deš.



        /Tiltas "Prezidentas Smetona" per Mūšą ties Pasvaliu/.Nr.403 | E-kinas

        Comment


          Parašė laimutis Rodyti pranešimą
          Panevėžys. Laisvės tiltas, pastatytas 1925 m. pagal inžinieriaus Prano Markūno projektą. XX a. 4 deš.
          Ar Pasvalys?

          Comment


            Parašė digital Rodyti pranešimą
            Ar Pasvalys?
            Panevėžys

            Comment


              Parašė laimutis Rodyti pranešimą
              Panevėžys
              Labai panašus į Pasvalio (Ustukių) tiltą
              Ustukių tiltas (anksčiau Tiltas „Antanas Smetona“, Lietuvos Respublikos Prezidento Antano Smetonos tiltas) – automobilių tiltas kelyje 209 Joniškis–Žeimelis–Pasvalys , kertantis Mūšos upę ties Ustukiais, Pasvalio rajone (...) Tilto statyba vyko 1927–1928 m. Užbaigto tilto atidarymo iškilmės vyko 1928 m. rugpjūčio 10 d.

              https://lt.wikipedia.org/wiki/Ustuki%C5%B3_tiltas
              Paskutinis taisė Romas; 2024.12.12, 11:47.

              Comment


                Skiriasi kolonų skaičius - 8 ir 10.

                Comment


                  Išties Panevėžio Laivės tiltas (1925)

                  https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/ne-vieno-neaplenkiama-gatve/dabartineje-smelynes-gatveje-laisves-tilto-atidarymas-1925-aisiais-buvo-didziulis-ivykis-mieste-panevezio-krastotyros-muziejaus-fondo-nuotr/

                  Comment

                  Working...
                  X