Rekonstruojama J.Janonio gatvė pretenduoja tapti nauju miestiečių ir turistų traukos centru. Praeiviai jau gali grožėtis įspūdingais žibintais, kurie kol kas puošia tik dalį gatvės.
Klaipėdoje rekonstruojama J. Janonio gatvė susiaurėjo. Tai matyti ir nepatyrusia akimi. Rangovai teisinasi darbus atliekantys tiksliai pagal projektą, o miesto valdžia tiems, kam rodosi, siūlo žegnotis.
Užtat V. Kamarauskas neakivaizdžiai pripažino, kad važiuojamoji dalis šiek tiek siauresnė. "Jūs prisiminkit, kokia ta gatvė buvo. Juk tik vietomis buvo akmenys, o vietomis - asfaltas", - aiškino rangovų atstovas.
Rangovas. Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos (LEZ) Lypkių gatvės dalį už 7,095 mln. litų turėtų tiesti Klaipėdos bendrovė „Warff“. Centriniame viešųjų pirkimų portale skelbiama, jog įmonė paskelbta konkurso, kurį organizavo Klaipėdos savivaldybė, laimėtoja. Lypkių gatvė yra siaura, jos asfalto danga – nusidėvėjusi ir nebetinka Klaipėdos LEZ reikmėms. Bendras rekonstruojamo ruožo ilgis siekia apie 600 metrų.
Dėl Klaipėdos senamiesčio koncepcijos - kritinės pastabos
Klaipėdos senamiesčio centrinės dalies ir turgavietės detaliojo plano koncepcijos projekto rengėjai - UAB „Statybos strategija" - iš Ekspertų tarybos posėdžio išsivežė ilgą pastabų ir kolegiškų rekomendacijų sąrašą. (...)
Planuotojų idėja - dabartinę Turgaus a., kuri yra tapusi automobilių stovėjimo aikštele, išlaisvinti nuo šios misijos, sugrąžinti jos visuomeninę paskirtį. Šiam sumanymui pritarta. Ekspertų taryba siūlė koncepcijos projekte fiksuoti ne tik architektūrinio konkurso dėl turgavietės teritorijos ateities idėją, bet ir būtinybę patrauklioje senamiesčio teritorijoje išsaugoti turgavietės funkciją.
Esminis svarstymui pateikto koncepcijos projekto eismo organizavimo sprendinys - esamos ovalo formos žiedinės sankryžos rekonstrukcija į keturšalę sankryžą. Projekto autoriai teigė šį pasiūlymą grindę Vilniaus Gedimino technikos universiteto eismo specialistų studijomis, tačiau tokia idėja buvo įvertinta kritiškai, kaip nesprendžianti problemų, o tik dar labiau komplikuojanti esamą būklę. Tobulinant koncepcijos projektą autoriams pasiūlyta atidžiau panagrinėti aplinkinių teritorijų transporto eismo sistemą ir ryšius su senamiesčio centrine dalimi. Taip, Ekspertų tarybos narių nuomone, pasimatytų daugiau ir racionalesnių eismo organizavimo galimybių. Planuojant žiedinės sankryžos rekonstrukciją pasiūlyta rengti ir svarstymams teikti keletą galimų šio transporto mazgo pertvarkos variantų.
Teigiamai įvertinti plano rengėjų siūlymai atkurti senamiesčio teritorijoje Šaltkalvių ir Sinagogų gatvių tęsinius, net jei jos vėliau ir nebūtų naudojamos transporto eismui.
Kritikos susilaukė galimi sprendiniai dėl daugiaaukščių automobilių aikštelių planuojamoje teritorijoje statybos. Koncepcijos rengėjų nuomone, šie statiniai galėtų atsirasti esamoje taksi stovėjimo aikštelėje prie žiedinės sankryžos, Galinio Pylimo g. ir Bangų bei Kulių Vartų gatvių sankirtoje. Pirmąjį variantą, kaip visiškai netinkantį senamiesčio prieigoms, ekspertai įvertino neigiamai, dėl kitų taip pat kilo abejonių. Išvadose autoriams rekomenduota ieškoti galimybių ankštoje senamiesčio teritorijoje įkurdinti požemines automobilių stovėjimo aikšteles.
Ekspertų taryba dokumento rengėjams, tobulinsiantiems koncepcijos projektą, rekomendavo atlikti išsamią planuojamos teritorijos vietos istorinę-urbanistinę analizę. Jos išvados, anot vertintojų, padiktuotų racionalesnius, istoriškai pagrįstus sprendinius, tiek apibrėžiant planuojamų teritorijų perspektyvą, tiek teikiant eismo organizavimo schemas. Rengėjams priminta Klaipėdos bendrojo plano nuostata dėl galimos tramvajaus linijos uostamiestyje įrengimo - galimybę tokią liniją nutiesti Tiltų gatvėje rekomenduota analizuoti ir naujame planavimo dokumente.
Klaipėdos senamiesčio centrinės dalies ir turgavietės detaliojo plano koncepcija
3.Ieškoti racionalesnių esamos žiedinės sankryžos rekonstrukcijos sprendinių. Rengiant naujus transporto planavimo pasiūlymus analizuoti ir aplinkinių teritorijų transporto sistemą bei jos ryšius su senamiesčiu. Teikti tolesniam svarstymui kelis galimus šios sankryžos rekonstrukcijos sprendinius;
4.Nagrinėti Klaipėdos bendrojo plano sprendinį dėl tramvajaus linijos įrengimo galimybių Tiltų g.;
5.ET pritaria siūlomiems sprendiniams dėl Šaltkalvių ir Sinagogų g. tęsinių atkūrimo, tačiau sprendžiant visų turgavietės teritoriją ribojančių gatvių perspektyvą, numatyti galimybę jas naudoti tik aptarnaujančio transporto eismui;
6.Esamos automobilių stovėjimo aikštelės vietoje (prie turgavietės žiedinės sankryžos) neprojektuoti antžeminės ar daugiaaukštės automobilių stovėjimo aikštelės;
7.Analizuoti galimybes planuojamoje teritorijoje projektuoti požemines automobilių stovėjimo aikšteles
Tam, kad miesto Taryba patvirtintų AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) detalųjį planą, Uosto direkcija ir krovos kompanija turėjo įsipareigoti prisidėti lėšomis prie miesto infrastruktūros gerinimo. Tačiau naujai sankryžai įrengti numatytas lėšas savivaldybė jau norėtų panaudoti kitiems objektams.
Klaipėdos savivaldybė ir bendrovė "Klaipėdos Smeltė" ketina pasirašyti partnerystės sutartį, pagal kurią bendrovė įsipareigos skirti 1,4 mln. litų miestui apželdinti ir infrastruktūrai gerinti.
Comment