Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose

    Straipsnio pavadinimas parašytas taip, kad būtų kuo daugiau komentarų (ir didesnis lankomumas bei pajamos iš reklamos) - ten ginčijasi religijos šalininkai ir priešininkai

    Rasa Lukaitytė, www.DELFI.lt
    2008 liepos mėn. 5 d. 16:27

    Ministerija neleidžia automagistralėje statyti nuorodos į Mergelės Marijos apsireiškimo vietą


    Šiemet Raseinių rajone Šiluvos miestelyje bus minimas 400 metų Mergelės Marijos apsireiškimo jubiliejus, tačiau šiluviškių džiaugsmą temdo niekaip nesuteikiamas leidimas automagistralėje pastatyti nuorodą į Šiluvą. Susisiekimo ministerijos nuomone, nuorodų į miestelį yra pakankamai, o ir kitose Europos šalyse automagristralėse tokios reikšmės objektai nenurodomi.

    „Mes neišsiprašome per Raseinių rajoną pastatyti informacinių kelio ženklų su nuoroda į Šiluvą. Ar jie žaliam, ar mėlynam, ar rudam fone bus, mums visiškai nesvarbu", - trečiadienį Seime surengtoje konferencijoje „Kelio ženklai ir ženklinimas Lietuvoje bei jų įtaka eismo saugumui" sakė Raseinių mero padėjėjas Antanas Vizbaras.

    Jo teigimu, vienintelis ženklas į Šiluvą yra ties Kalnujais „Per visą Raseinių rajoną jokios informacijos nėra", - piktinosi jis
    (...)
    „Susisiekimo ministerijos nuomone, automagristralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda informacijos apie važiavimo kryptį į Šiluvą pakanka, todėl statyti papildomus kelio ženklus netikslinga", - oficialų atsakymą citavo A. Vizbaras.

    Tuo tarpu Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Pumputis tvirtino, kad ir kitose šalyse taip pat laikomasi praktikos, kad išskirtiniams renginiams automagistralėje neįrengiami specialūs ženklai, nebent informacija būtų pateikiama elektroniniuose tablo, kurių Lietuvoje dar nėra.

    Tačiau, A. Vizbaras atkreipė dėmesį, kad Šiluva nėra renginys, o į Lurdą (Mergelės Marijos apsireiškimo vieta Prancūzijoje - DELFI) pirmosios nuorodos atsiranda prieš 200 km.
    http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=17632463

    Autostrada važinėju dažnai, tačiau nuorodos į Šiluvą neteko pastebėti.
    Raseinių savivaldybės atstovo palyginimas su Prancūzija tikrai vietoje - ten nuorodos į "topinius" objektus yra visuose keliuose gal šimto km spinduliu, o ne tik prieš paskutinį posūkį (pvz., Bretanėje - į Sen Mišelio kalną).

    Šiluva yra vienas iš nedaugelio Lietuvoje esančių tarptautinės reikšmės objektų.
    Tačiau nesuprantama, kodėl yra standartinės rudos nuorodos į Žalgirio "parką" ties Cinkiškiais, nesamus dvarus, nesurandomus pilkapius, nežinomų veikėjų gimtines (kuriose niekas nelaukia), tačiau palengvinti kelią pasiekti tikras įžymybes neskubama.

    #2
    Parašė oranger Rodyti pranešimą
    Bet ir LIetuvoje daznai truksta elementarios informacijos keliuose, paprasciausiu rodykliu...
    Mane dar nervina, kad rodyklės pas mus būna tai prieš atsišakojimą, tai už atsišakojimo. Tad nepažystamoje vietoje negali nuspėt, kur tas išsukimas.

    O kartais dar rodyklė pastatyta šalia degalinės išsukimo pvz. Kaune važiuojant nuo Klaipėdos išsukimas į Savanorių pr. Kelissyk esu nusukęs į kolonėlę

    Taip pat yra ir iš vis nematomų išsukimų, pvz. nuo Trakų gryžtant į Vilnių Ž.Paneriuose, prieš tiltelį išsukimas dešinėn į Savanorių pr. Keliskart esu vos neatsidūręs miške, kai išsukimas pasirodo per anksti Dabar jau ten matau tik kitų vėžias

    Comment


      #3
      Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
      Mane dar nervina, kad rodyklės pas mus būna tai prieš atsišakojimą, tai už atsišakojimo. Tad nepažystamoje vietoje negali nuspėt, kur tas išsukimas.
      Taip, vieningos sistemos nerasta...
      Manau, į tokius dalykus apskritai reikia stengtis žiūrėti turistų akimis, o ne vietinių gyventojų, kurie ir taip visas skyles žino ir puikiai gali apsieiti ir be tų rodyklių...
      O dėl to išsukimo važiuojan į Vilnių nuo Trakų - tai ten iš viso komiškai viskas atrodo. Įvažiuoji lyg ir į valstybės sostinę, bet jausmas toks, kad atrodo - pagrindinis kelias link tilto, o į dešinę tik šiaip kažkokia nereikšminga atšaka... O rodyklė ant stulpo tikrai žvirblio dydžio...

      Comment


        #4
        Parašė oranger Rodyti pranešimą
        Taip, vieningos sistemos nerasta...
        Manau, į tokius dalykus apskritai reikia stengtis žiūrėti turistų akimis, o ne vietinių gyventojų, kurie ir taip visas skyles žino ir puikiai gali apsieiti ir be tų rodyklių...
        O dėl to išsukimo važiuojan į Vilnių nuo Trakų - tai ten iš viso komiškai viskas atrodo. Įvažiuoji lyg ir į valstybės sostinę, bet jausmas toks, kad atrodo - pagrindinis kelias link tilto, o į dešinę tik šiaip kažkokia nereikšminga atšaka... O rodyklė ant stulpo tikrai žvirblio dydžio...
        Tai kad ir į Trakus iš Vilniaus važiuojant arba rodyklės į Trakus nėra, arba jos nesimato. Jau porą kartų pralėkiau pro tą posūkį ir reikėjo apsisukinėti.
        Mano galerija Flickr'yje

        Comment


          #5
          Parašė Mantaz Rodyti pranešimą
          Tai kad ir į Trakus iš Vilniaus važiuojant arba rodyklės į Trakus nėra, arba jos nesimato. Jau porą kartų pralėkiau pro tą posūkį ir reikėjo apsisukinėti.
          Atrodo yra, kažkur ant posukio tarp medžių

          Comment


            #6
            Neseniai pakeistos kai kurios nuorodos keliuose. Pvz., autostradoje A1 prieš Kauną vietoje užrašo "Ukmergė 63" atsirado nuorodos į Jonavą ir Uteną.

            Turbūt pradėtos taikyti 2007 m. liepą patvirtintos Valstybinės reikšmės kelių maršrutinio orientavimo taisyklės KMOT 07

            Visus susijusius dokumentus galima rasti Kelių direkcijos tinklapyje (puslapio apačioje) http://www.lra.lt/lt.php/paslaugos/i...5#content_3270

            Įsakymo tekstas: http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpai..._l?p_id=302584

            Maršrutinio orientavimo taisyklių lentelės fragmentas

            Comment


              #7
              Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje

              Įsakymo priedas
              Valstybinės reikšmės kelių maršrutinio orientavimo schema

              PDF formato failas: http://www3.lrs.lt/c-bin/getgr?C1=bi...02584&c3=23563

              Padidinti fragmentai
              Vilniaus apylinkės


              Kauno apylinkės


              Klaipėdos ir Palangos apylinkės

              Comment


                #8
                Nors nuo sovietmečio praėjo jau 20 m. Ariogaloje jį galima kai kur prisiminti, štai pvz. iš kelio ženklų padaryta tvora:
                Paskutinis taisė Romas; 2012.02.14, 23:59. Priežastis: Kopija iš temos "Ariogala. Nauji atradimai"

                Comment


                  #9
                  Nes pas mus tvarkingai padaryti projektai nepraeina "valdžios" kontrolės slenksčio. Tada viskas iš visų galų nukarpoma ir lieka toks projektas, kurio geriau išvis nerealizuotų, nei sukištų pinigus į tokias rekonstrukcijas (čia ne konkrečiai apie A1 kelią). Man tai keista jog pas mus rekonstruojant ruožus atnaujinami visi kelio ženklai, dažnai ir įvairūs specifiniai, kurių kitur panaudoti nelabai bus galimybės. Taip tiesiogiai švaistomi pinigai, nes kažkur ketvirtadalį sąmatos sudaro bereikalingas ženklų atnaujinimas. Įvairiose Europos valstybėse teko matyti, kai kelias geros kokybės, atnaujintas, tačiau ženklai senokai ten stovintys. Taip taupomos lėšos, kurios gali būti panaudotos kitiems naudingiems projektams.

                  Comment


                    #10
                    Parašė John
                    Taip pat įdomu, kodėl Lietuviškose magistralėse iš anksto normaliai nežymimi išvažiavimai? Visur Europoje, išskyrus Lietuvoje, prieš išvažiavimus iš AM/greitkelio statomi tokie ženklai:

                    Atvaizdas


                    Tai tikrai patogu ir padeda geriau ir saugiau važiuoti bei orientuotis. Apskritai, kodėl iki šiol praktiškai taikomi Sovietiniai kelių statybos ir žymėjimo standartai? Negi 20 metų buvo per mažai padaryti nors minimalių pakeitimų ir užmesti akį, kaip viskas ŠIANDIEN daroma Vokietijoje ar kitoje ES šalyje? Kodėl lenkai tai sugebėjo padaryti, o mes ne?
                    Prisidėsiu - Kodėl gi nėra sunumeruotų išvažiavimų kaip visoje Europoje? negi Lietuva "per maža" tokiems žymėjimams?

                    Comment


                      #11
                      Manau, kad Jonas pasakė paprastą dalyką: norisi, jog Lietuvoje daugelyje sričių, t.p. ir transporto infrastruktūros, imtume panašėti į paprastą, "biurgerišką" Europą, kurioje lengva orientuotis keliuose (ar labai jau sunku papildyti KET ir įrengti "exit" ženklus bent magistralėse?, ar sudėtinga ten pat, palaipsniui, rekonstrukcijų metu, įrengti ilgesnes išvažiavimo/įvažiavimo atkarpas?). Tai - elementarūs techniniai patobulinimui, kurie nesunkiai atliekami (juk rudi KET ženklai į "muziejus" -"Akropolius" visai nebūtini, tačiau jie kažkodėl stovi), o jų naudą pajustų, pirmiausia automobilizuoti Lietuvos svečiai.
                      Paskutinis taisė Metropolis; 2010.11.15, 00:15.

                      Comment


                        #12
                        Ponai, apie ką kalbate ??? Prie kiekvieno išvažiavimo, prieš pusė kilometro stovi ženklai, nurodantys išvažiavimą ir miestą, į kurį galima važiuoti išsukus ir kelio. Ar netinka kelio ženklo spalva? Man, pavyzdžiui, gerai ir mėlyna. Pakanka informacijos apie išvažiavimus iš kelio Vilnius-Kaunas, tikrai pakanka.
                        Birth, school, METALLICA, death

                        Comment


                          #13
                          Parašė Simex Rodyti pranešimą
                          Ponai, apie ką kalbate ??? Prie kiekvieno išvažiavimo, prieš pusė kilometro stovi ženklai, nurodantys išvažiavimą ir miestą, į kurį galima važiuoti išsukus ir kelio. Ar netinka kelio ženklo spalva? Man, pavyzdžiui, gerai ir mėlyna. Pakanka informacijos apie išvažiavimus iš kelio Vilnius-Kaunas, tikrai pakanka.
                          Netiesa. Informatyvumas gana silpnas lyginant su kitomis ES šalimis. Keliai Lietuvoje neblogi, bet infrastrktūros visuma negera. Čia John teisus 100 procentų.

                          O juk taip paprasta nuvažiuoti ir pasimokyti ne Rusijoje, o pažangiose šalyse.
                          Kad ir pvz. kaip daryti nuorodas į kultūros paveldo objektus. Ir Čekijoje, ir Estijoje yra objekto atvaizdai ir aprašymai savo ir anglų kalba. Lietuvoje tik lietuviškai parašyta - kas per objektas. Jūs tikitės kad turistai visi moka lietuvių kalbą?
                          Paskutinis taisė oranger; 2010.11.15, 11:30.

                          Comment


                            #14
                            Parašė Simex Rodyti pranešimą
                            Pavyzdžiui, Elektrėnai. 0,5 km iki išsukimo į Elektrėnus yra ženklas, nurodantis, kad už 0,5 km bus posūkis į Elektrėnus. Ko dar reikia? Elektrėnų nuotraukos, kaminų vaizdų, kai jie ir taip, kaip ant delno? Atstumo iki Elektrėnų, kai miesto pradžios ženklas beveik matomas nuo autostrados? Ką dar ten galima pridėti? Gal aš ko nesuprantu?
                            Matosi, kad nesupranti...

                            Comment


                              #15
                              Oranger - paaiškink, prašau. Aš visai rimtai. Rimtas žmogus esi, tai rimtai ir pasisakyk.
                              Birth, school, METALLICA, death

                              Comment


                                #16
                                Visų pirma, tai trūksta išsukimų numeracijos. Nes pvz. važiuojant A2, tai nuovažų su užrašu Ukmergė yra 3 ar net 4. Taigi rečiau važinėjantis gali nepataikyti į tą kelią, kurio jam reikia (čia priklauso ar reikia į centrą, ar Ukmergę tik apvažiuoti).
                                Kitas dalykas, tai ženklai žymintys atstumą iki nuvažiavimo. Pas mus nesimato didelio poreikio, nes magistralėse nėra tokio intensyvaus eismo, kad atsirastu būtinybe iš anksto persirikiuoti. Tačiau jų atsiradimas taptu ženkliu pliusu mūsų kelių ženklinimo sistemai.

                                Comment


                                  #17
                                  Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                  Visų pirma, tai trūksta išsukimų numeracijos. Nes pvz. važiuojant A2, tai nuovažų su užrašu Ukmergė yra 3 ar net 4. Taigi rečiau važinėjantis gali nepataikyti į tą kelią, kurio jam reikia (čia priklauso ar reikia į centrą, ar Ukmergę tik apvažiuoti).
                                  Kitas dalykas, tai ženklai žymintys atstumą iki nuvažiavimo. Pas mus nesimato didelio poreikio, nes magistralėse nėra tokio intensyvaus eismo, kad atsirastu būtinybe iš anksto persirikiuoti. Tačiau jų atsiradimas taptu ženkliu pliusu mūsų kelių ženklinimo sistemai.
                                  Ženkluose, žyminčiuose nuvažiavimą, nurodomas atstumas nuo ženklo iki nuvažiavimo. Bent jau kelyje Vilnius-Kaunas tai tikrai yra. Dažniausiai šis atstumas yra 0,5 km. To visiškai pakanka persirikiuoti.
                                  Birth, school, METALLICA, death

                                  Comment


                                    #18
                                    Truputį OT - "fontas" naudojamas lietuviškuose kelių ženkluose iš tiesų kiek nevykęs.
                                    Va amerikiečiai nesenai nusprendė atsinaujinti sukūrę specialiai kelių ženklams skirtą "fontą":


                                    http://clearviewhwy.com/TypefaceDisplay/
                                    It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                    Comment


                                      #19
                                      John - man informacijos lietuviški kelio ženklai pateikia tikrai pakankamai, o išvažiavimų numeruoti mano asmenine nuomone nereikia, nes jų tiesiog nėra tiek daug. Lietuviškas ženklas - yra atstumas iki išvažiavimo į kitą kelią, miestas, link kurio veda kelias ir kelio numeris. Informacijos tikrai pakanka. Nemanau, kad daug aiškumo pridėtų tie mėlyni ženklai, kurie tiesiog nurodo atstumą iki išsukimo. Be to, kiek teko važinėti Vokietijoje, tie užrašai Ausfahrt man nei kiek nepadėjo, netgi šiek tiek klaidino, nes pastoviai galvodavau, ar dar neprašokau reikiamo išvažiavimo. Aišku, pavažinėjus daugiau, būtų pasidarę aiškiau, bet vis tiek man vokiška sistema nelabai patiko.
                                      Birth, school, METALLICA, death

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė Simex Rodyti pranešimą
                                        John - man informacijos lietuviški kelio ženklai pateikia tikrai pakankamai, o išvažiavimų numeruoti mano asmenine nuomone nereikia, nes jų tiesiog nėra tiek daug.
                                        Būtent. Tau informacijos pateikia pakankamai, o kitiems nebūtinai. Be abejo, susigaudyti galima ir niekas iš to nedaro problemos, tiesiog tai yra patogumo ir paprastumo reikalas. Kiek pats esu važinėjęs po Europą ir Ameriką - išvažiavimo iš autostrados numeriai - labai patogus dalykas visais atžvilgiais. Ir žemėlapyje paprasčiau susigaudyti ir lengviau nupasakoti kitam kelią. Pasižiūri žemėlapyje (ar kas nors nurodo), kad reikia išsukti tarkime 25 išvažiavime ir važiuoji iki išvažiavimo nesukdamas sau galvos apie pavadinimus, ar kelio numerius.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X