Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Mes važiavome šia kryptimi iš Jiezno į Vilnių
    Įvažiavimas į žiedinę sankryžą nuo Alytaus - Kruonio. Čia yra jau trys pasirinkimai.
    Vairuotojai žinodami kad prie išvažiavimo tikrai bus nuorodos, gali ir neįsidėmėti, kuriame posūkyje reikės išsukti.
    Romai, šį kartą su pačiu nesutiksiu.
    Atvažiavus jūsų įvardyta kryptimi yra 3 scenarijai:
    1) apsisukti (atmetam kaip beprasmį) nes ten 1 juostos kelias su brūkšnine. Niekas neapsisukinėja. Ne Savanorių žiedas.
    2) tiesiai - yra nuoroda. ARBA.
    3) jei ne tiesiai, tai sekanti kryptis - Vilnius. Jei nuvažiavai tiesiai - "Vilniaus nuoroda" prie išsukimo nebepadės.

    Manau čia yra trijų kelių žiedinės sankryžos vizualinės taršos mažinimas. Ir jis gana logiškas šioje vietovėje.

    Comment


      Naujai rekonstruotas kelias A14 Molėtai - Utena.
      Šioje A14 atkarpoje kelias sutampa su pietiniu Utenos aplinkkeliu A6 - RK208 - A14 - A6
      Buvusi įstriža sankryža Utenoje su keliu RK4903 Utena -Pakalniai - Alanta rekontruota į "kaulo formos" sankryžą

      "Kaulo formos" sankryžoje su ženklinimu nepersistengta.
      Negana to, kad nėra JOKIOS išankstinės krypčių rodyklės, išvis neparašyta, kaip važiuoti į pagrindiniu kelius į Ukmergę - Kauną ar į Kupiškį.


      Krypčių ženklinimas žemiau bet kokios kritikos.
      Jėra JOKIŲ nuorodų prieš išvažiavimus.
      Gal kelių direkcija vietoj perteklinių radarų, atitvarų ir ištisinių linijų pavažiuotų porą šimtų kilometrų pas kaimynus ir pasimokytų kaip žiedinėse sankryžose žymimos kryptys




      Net tuo keliu važiuojant kelis kartus per metus tik paskutiniu momentu sušvietė, kad tiesus kelias - tai Molėtų gatvė einanti link centro, o pagrindinis kelias A14 / KK118 / A6 yra kitame posūkyje.
      Tokių besiblaškančių dėl prasto (tiksliau - JOKIO) krypčių ženklinimo ten buvo ir daugiau.

      Krypčių ženklinimas rajoniniame kelyje yra geresnis nei magistraliniame kelyje
      Vaizdas RK4903 važiuojant iš Utenos į Pakalnius.
      Nužymėtos mažutės rodyklytės , bet iš anksto sunku užfiksuoti kad posūkio kampas sukant: į Vilnių 270° o į Pakalnius - apie 225°


      O pagrindiniame kelyje pačiame žiede PRIEŠ išvažiavimą nėra JOKIŲ krypčių nuorodų.
      Ir tik pasukęs PO TO pamatai kad važiuoji teisingu kelius


      2 km atkarpa Utenoje buvo pirmame eiliškumo etape; nesidomėjau, ar kelias yra ir priduotas. Gal pastatys daugiau krypčių nuorodų.
      Tačiau šiuo metu krypčių ženklinimas yra apgailėtinas - geriausias pavyzdys, kaip nereikia daryti.

      Nors prie ženklinimo rebusų reikėtų priprasti - Lietuvos kelininkų mėgstamose "kaulo formos" sankryžose dažniausiai yra viena už kitą įdomiau sužymėtos


      Tačiau kai kuriose sankryžose yra nurodomos nuorodos PRIEŠ išsukant - bent prie pagrindinių išvažiavimų

      O Utenoje gal neužteko pinigų normaliai pažymėti kryptis.
      Paskutinis taisė Romas; 2025.03.10, 17:46.

      Comment


        Ne pinigų neužteko, o smegenų pas projektuotojus.

        Comment


          Parašė digital Rodyti pranešimą
          Ne pinigų neužteko, o smegenų pas projektuotojus.
          Negi tie projektuotojai nėra įvaldę net paprasto CopyPaste metodo?

          Ten gi Utenos aplinkelis - važinėja ne vien vietiniai, bet ir tranzitas nuo Zarasų.
          alėjo pastatyti bent dideles nuorodas prie išvažiavimų į Vilnių ir Kupiškį / Kauną (į Pakalnius ir į Utenosc entrą vietiniai tegu kaip nors nuvažiuos ir be nuorodų) , ir išansktinę nuorodą pvz, kaip Lazdijuose


          Tik tegul nestato tokių absurdų, kaip pvz., A7 / A5 mazge Tarpučiuose (Marijampolės vakariniame mazge), kur "kaulas" pavirto taisyklingu ovalu ir tik klaidina (gerai, kad ten bent yra pora nuorodų prie išvažiavimų).

          Comment


            Su žiedų ženklinimu kažkaip grubiai bando kopijuoti Norvegiją, kur neretai kryptys nurodomos tik prieš žiedą. Kitur Europoje stengiamasi visada kryptį žiede pavaizduoti salelėje ar bent jau kažkur netoli išvažiavimo. Tik ten Norvegijoje dar žiauriau, t. y. iš vis standartinė rodyklė į kairę kažkuo primenanti lenkų rodyklių ženklinimą prieš turbo žiedus, bet ir žiedai Norvegijoje nėra super komplikuoti. Pas mus vienintelis privalumas, kad bent jau bando nupaišyt kaip važiuoti žiedu. Kitas klausimas ar rasi paskui teisingą išvažiavimą. Antra, ką daryt jei žiedo išplanavimas nėra toks kai keliai patogiai išsidėstę daugmaž 90 laipsnių kampais.

            Ši tvarka kai keliai sueina į žiedą įvairiais atsitiktiniais kampais arba (ir) yra daugiau nei 4 keliai yra visiškai nepateisinama. Turi tada būti kažkokios nuorodos žiede, žiedo schema prieš sankryžą ar dar kažkas. Krypčių ženklinimas A14 ties Utena ir 108 ties Vieviu yra didelis nusivylimas. A7/A5 sankryža ar 132/135 sankryža yra neblogi pavyzdžiai kaip reikia daryti prieš tokias sankryžas kur yra neįprasto išplanavimo sankryžos. Aišku A7/A5 sankryžoje turėtjo būt atvaizduotas kaulas.
            Paskutinis taisė PoDV; 2025.03.11, 01:59.

            Comment


              Kol kas nebuvo dalintąsi, bet nuo 2024 m. galioja naujos maršrutinio orientavimosi taisyklės.

              https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...wid=1bw1iwc3fx

              Pakeitimus vertinu pozityviai, nors galėtų būti ir geriau.
              Kas pasikeitė:
              • Prieš skirtingų lygių sankryžas prieš pat sankryžą nebenaudojami krypčių kelio ženklai, kur nurodomi rodyklė, gyvenvietė (ar kitas objektas) ir atstumai (kelio ženklai nr. 605-608). Naudojamos kryptys (kelio ženklas nr. 604) kur nurodomi tik objektas (gyvenvietė) ir maršruto numeris. Interpretuoju, kad toks ženklinimas galios prieš skirtingų lygių sankryžų lėtėjimo juostas, galbūt prieš atskiras posūkių juostas jei tokias turi. Paprastos trišalės keturšalės sankryžos su skirtingų lygių sankryžų jungiamaisiais keliais matyt turės standartines kryptis kur bus nurodoma rodyklė, gyvenvietė ir atstumas iki jos.
              • Automagistralėse ir greitkeliuose kryptyse kartu su gyvenviečių pavadinimais bus galima išsukime nurodyti ir paslaugų objektus kaip restoranas ar degalinė. Tik jie negalės nuo autostrados būt nutolę daugiau nei 1 km. Kažkas panašaus yra Vokietijoje ir ypač Švedijoje. Labai geras patobulinimas, padėsiantys sumažinti nereikalingą informacinių kelio ženklų mišką.
              • Atstumų rodyklė (numeris, gyvenvietės ir kilometrai) naudojami daugiausiai tik už skirtingų lygių sankryžų. Prieš vieno lygio sankryžas turbūt bus papildomai nurodoma kryptis tiesiai su atstumais iki gyvenviečių. Kažkas panašaus yra Vokietijoje. Lietuvoje šiuo metu naudojama skandinaviška tvarka, kur už kiekvienos rimtesnės sankryžos naudojama atstumų rodyklė.
              • Išankstinė krypčių rodyklė, kai kryptis prieš sankryžą papildomai pakartojama bent 1 kartą. Automagistralėse ir greitkeliuose privaloma ir prieš sankryžas su rajoniniais keliais. Kitose keliuose toks ženklinimas privalomas tik prieš sankryžas su krašto ir magistralinius kelius, taip pat ties pačiomis svarbiausiomis miestų gatvėmis (specifiškai A ir B kategorijų gatvės).
              • Prieš visas skirtingų lygių sankryžas išankstinė kryptis standartiškai nurodoma 500 m prieš sankryžą, prieš vieno lygio sankryžas 300 m atstumu iki sankryžos (gyvenvietėse 100 m atstumu iki sankryžos). Dabar 500 m atstumu rodyklė nurodoma tik 2x2 keliuose.
              • Tik labai mažose žieduose būtų nurodomos kryptys tik prieš sankryžą, o didesniuose žieduose kryptys nurodomos salelėse.
              • Leidžiama nurodyti LEZ, ligonines, keltus, stotis, oro uostus su pavadinimais.
              • Neliko sąrašo ir žemėlapio kokius objektus reikia nurodyti kelyje. Vadovaujamasi turbūt vietoje kokias kryptis nurodyti. Pvz. pagal naują tvarką, Kauno kryptimi A1 kelias galėtų turėti kryptis Elektrėnai, Kaunas, Klaipėda (ar tik Elektrėnai, Klaipėda); Vilniaus kryptimi nuo Kauno (Kaišiadorys, Vilnius).
              Ko pritrūko iki pilnos laimės:
              • Tam tikros objektų kategorijos kaip prekybos miesteliai, logistikos parkai, etc. kur net nebūtina nurodyti kaip privačius objektus, užtektų jaučiu to paties kaimo ar miesto dalies pavadinimo.
              • Išankstinė krypčių rodyklė automagistralėse ir greitkeliuose turėtų būti privaloma prieš visus išvažiavimus (C, D kategorijos gatvės ir vietiniai keliai), prieš išvažiavimus į šalia esančias teritorijas naudojama paslaugų kelio ženklai.
              • Manau, kad automagistralėse ir greitkeliuose, kai tekstas ir taip didelis, išankstinis toliau nuo sankryžos įrengtas informacijos ženklas galėtų būti sumažintas ir nurodomos kryptis tik išvažiavime. Kažkas panašaus yra Švedijoje, JAV ir Prancūzijoje.
              • Exit (išvažiavimų) numeriai automagistralėse ir greitkeliuose. Patogumo dėlei būtų naudojami pagal tai kokiame kilometre yra sankryža.
              • Prieš žiedines sankryžas visada turi būti informacijos ženklas apie kryptis, nebent tai žemos kategorijos kelių ar gatvių sankryža (visokie vietiniai keliai ar C/D kategorijos gatvelės).
              • Hierarchija kokių objektų nurodymai teikiamas pirmumas, pvz. tam tikrais atvejais gatvės pavadinimo ar miesto dalies pavadinimo nurodymas mažiau prasmingas nei gyvenvietės.
              • Kaip žymėti kryptis aplinkkeliuose, jungiamuosiuose keliuose, ar kai kelio trasa baigiasi kaimiškoje sankryžoje, o iki pagr. savivaldybės centro dar yra keliasdešimt km (o kryptis yra reikalinga). Abstrakčiai nurodyta, kad "neišnaudojant leistino krypčių skaičiaus, galima papildomai nurodyti kitose keliuose esančius objektus)".
              Paskutinis taisė PoDV; 2025.03.11, 19:46.

              Comment


                Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                Kol kas nebuvo dalintasi, bet nuo 2024 m. galioja naujos maršrutinio orientavimosi taisyklės.
                https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...wid=1bw1iwc3fx
                Ačiū už nuorodą, reikės pastudijuoti.

                Comment

                Working...
                X