Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Šalia tų keletos krypčių (nuo 1 iki 3 ar daugiau) kai kuriuose šalyse (į kurias emigruoja dauguma emigruojančių lietuvių: UK, Norvegija ir pan.) papildomai yra įrengtas išvažiavimo numeris bei sankryžos pavadinimas. "Šilalė Laukuva Telšiai" manau būtų nemažoje dalyje šalių. Blogiau būtų daugiau krypčių.
    Kalbame ne apie tai, kad ant ženklo 3 kryptys", o apie tai, kad nėra jokio kito būdo tiksliai identifikuoti tą sankryžą (sankryžos numeriu, pavadinimu ar kitaip).

    Comment


      Tuo pačiu būtų galima suteikti oficialius pavadinimus ir dideliems mazgams miestuose. Pvz koks Pedagoginio žiedas. Nebelikus pedagoginio teko išgirsti tiek pavadinimų, kad kartais sunku susigaudyti apie ką kalbama. Saltoniškų, Žvėryno, Konstitucijos, Panoramos, GV, Narbuto, Narbuto-GV-Ukmergės-Konstitucijos...

      Comment


        Štai ką buvau kažkada radęs... bet tik senoj versijoj užmačiau. old.eismoinfo.lt
        Click image for larger version  Name:	tai_va.jpg Views:	1 Size:	191,4 kB ID:	1748173

        Ne visos sankryžos turi tokius pavadinimus, nors pvz. visos sankryžos tarp Kauno ir Vilniaus turi tokius pavadinimus. Kurios neturi, tai pavadintos tiesiog "A2 ir 174 kelių sankryža" ir pan.

        Spėju, kad tai gali būti ir oficialūs pavadinimai, tiesiog KET nėra numatę jų dėstymo kelio ženkluose.

        Comment


          Man visai patinka UK ir Airijos pavyzdys, kur aiškiai bei detaliai rašomos ir kryptys (miestai), ir išvažiavimų numeriai. Reikalui esant, prirašoma ir North/South, East/West, bet prie to per daug neprisirišama ir naudojama ten, kur kitu atveju galima susipainioti. Žemiau pavyzdys man patinkančio formato:
          https://www.google.lt/maps/@53.48373...=lt&authuser=0

          Dar vienas pavyzdys iš Airijos, kur tikrai aiškiai sužymimos kryptys:
          https://www.google.lt/maps/@53.38991...=lt&authuser=0
          Visų pirma, matome, kad tai yra 6-tas išvažiavimas. Pirma juosta nuvažiuosime į N3 kelią, kuris ves į Blanchardstown (artimiausias rajonas prie išvažiavimo), o toliau į Cavan (praktiškai paskutinis miestas tame kelyje). Likusiomis juostomos apskritai bus važiuojama Dublino aplinkeliu M50 į pietus (southbound), per kur galima patekti į Dun Laoghaire (žinoma Dublino dalis) ir galų gale į Wexford (tolimiausias miestas). Papildomo aiškumo prideda horizontalus ženklinimas ant kelio. Informacijos daug, bet lenta tikrai neperkrauta, juolab turint galvoje, kad užrašai dvikalbiai. Lietuvoje būtų dar mažiau to teksto.

          Apskritai visi išvažiavimai Airijoje žymimi griežta eilės tvarka, ir palei tuos numerius jie tikrai ir būna įvardijami. Kita vertus, dažnai pagrindiniai nuvažiavimai žinomi ir senais pavadinimais (pvz., M50 išvažiavimas į N7 vadinamas „Red cow“). Analogiškai ir Lietuvoje tam pačiam Kryžkalniui būtų galima skirti numerį, tarkim, 20, ir tai tik priduotų papildomo aiškumo. Niekas nedraustų tos sankryžos toliau vadinti Kryžkalniu.

          Kur kyla problema, taikant Airijos pavyzdį – Lietuvoje pilna „nereglamentuotų“ nuvažiavimų, visokiausių posūkių į lauko keliukus, apsisukimų ir t.t. Jeigu po naują numerį būtų skiriama kiekvienai šitai smulkmenai, turėtume veikiausiai kone triženklį skaičių per visą A1. Dėl to visai logiškas variantas yra žymėti išvažiavimus pagal kilometražą, nes ar taip ar taip jau bus tų didelių skaičių. Tiesiog reikėtų aiškiai paskaičiuoti, kiek yra visokių išvažiavimų, pamodeliuoti ir pažiūrėti, kas priimtiniau akiai.

          Comment


            Parašė DArnas Rodyti pranešimą
            Man visai patinka UK ir Airijos pavyzdys, kur aiškiai bei detaliai rašomos ir kryptys (miestai), ir išvažiavimų numeriai. Reikalui esant, prirašoma ir North/South, East/West, bet prie to per daug neprisirišama ir naudojama ten, kur kitu atveju galima susipainioti. Žemiau pavyzdys man patinkančio formato:
            https://www.google.lt/maps/@53.48373...=lt&authuser=0
            Tokio formato ženklai yra planuojami kelyje Vilnius-Kaunas. Tik tiek, kad vietinės reikšmės išvažiavimai neturės išankstinio ženklinimo bei (bent jau kol kas) išvažiavimo numerio. Labiau tranzitinės sankryžos galbūt turės 1000 m ir 500 m išankstinį pakartojimą pagal vertikaliojo ženklininimo taisyklių rekomendacijas. Formatas panašus į airių (kryptis tiesiai ir į išvažiavimą), tik, pakartosiu, (kol kas) trūks išvažiavimo numerio. Kaišiadorių sankryžai toks krypčių pažymėjimas jau numatytas tech. projekte, įdomu ar kažkas numatyta kitoms sankryžoms, kai kurie išankstiniai krypčių ženklai jau susidėvėję

            Dar vienas pavyzdys iš Airijos, kur tikrai aiškiai sužymimos kryptys:
            https://www.google.lt/maps/@53.38991...=lt&authuser=0
            Visų pirma, matome, kad tai yra 6-tas išvažiavimas. Pirma juosta nuvažiuosime į N3 kelią, kuris ves į Blanchardstown (artimiausias rajonas prie išvažiavimo), o toliau į Cavan (praktiškai paskutinis miestas tame kelyje). Likusiomis juostomos apskritai bus važiuojama Dublino aplinkeliu M50 į pietus (southbound), per kur galima patekti į Dun Laoghaire (žinoma Dublino dalis) ir galų gale į Wexford (tolimiausias miestas). Papildomo aiškumo prideda horizontalus ženklinimas ant kelio. Informacijos daug, bet lenta tikrai neperkrauta, juolab turint galvoje, kad užrašai dvikalbiai. Lietuvoje būtų dar mažiau to teksto.
            Galiu pasakyt, kad Lietuvoje nebūtų žymima pasaulio šalis ir turbūt išvažiavimo numeris. Šiaip neesu didelis airiško dizaino fanas, jei laikom jį pavyzdiniu dizainu, kas nepatinka, tai aiškiai neišskiriami maršrutų numeriai (kaip Vokietijoj ar net toj pačioj Lietuvoj), informacija iš toli gali truputį susimalti, ypač kai didelės raidės malasi su mažosiomis raidėmis. Turbūt labiausiai patinkantys dvikalbiai (šiuo atveju - dvejų rašto sistemų) užrašai yra Graikijoje: geltona spalva pažymimas graikų rašto užrašai, o balta spalva lotynų rašto užrašai.

            Apskritai visi išvažiavimai Airijoje žymimi griežta eilės tvarka, ir palei tuos numerius jie tikrai ir būna įvardijami. Kita vertus, dažnai pagrindiniai nuvažiavimai žinomi ir senais pavadinimais (pvz., M50 išvažiavimas į N7 vadinamas „Red cow“). Analogiškai ir Lietuvoje tam pačiam Kryžkalniui būtų galima skirti numerį, tarkim, 20, ir tai tik priduotų papildomo aiškumo. Niekas nedraustų tos sankryžos toliau vadinti Kryžkalniu.

            Kur kyla problema, taikant Airijos pavyzdį – Lietuvoje pilna „nereglamentuotų“ nuvažiavimų, visokiausių posūkių į lauko keliukus, apsisukimų ir t.t. Jeigu po naują numerį būtų skiriama kiekvienai šitai smulkmenai, turėtume veikiausiai kone triženklį skaičių per visą A1. Dėl to visai logiškas variantas yra žymėti išvažiavimus pagal kilometražą, nes ar taip ar taip jau bus tų didelių skaičių. Tiesiog reikėtų aiškiai paskaičiuoti, kiek yra visokių išvažiavimų, pamodeliuoti ir pažiūrėti, kas priimtiniau akiai.
            Numerius turėtų tik skirtingų lygių sankryžas, o nuovažos tik į dešinę galėtų turėti nuosavą numeraciją. Airijos atveju pastebiu, kad tokios nuovažėlės netgi neturi jokios savo numeracijos, o numeruojamos tik skirtingų lygių sankryžos. Nereglamentuotų nuovažų iš vis nereikėtų žymėti, nes visų pirma jos nereglamentuotos Tokia nuovaža turi turėti bent jau lėtėjimo/greitėjimo juostas ir autostrados ar greitkelio pabaigos ženklą už išvažiavimo. Sankryžų su apsisukimais taip pat nesiūlyčiau žymėti, kaip ir šviesoforinių bei žiedinių sankryžų.
            Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.16, 22:55.

            Comment


              Parašė PoDV Rodyti pranešimą
              -----
              Ar jūs galvojate apie šituos variantus kurie galėtų egzistuoti Lietuvos keliuose?
              Tai yra, su paskirtais sankryžų numeriais, sankryžų/mazgų pavadinimais, kurie egzistuotu, ir ant pirmojo varianto, bet taipogi, antrojo ir trečiojo?

              Comment


                Parašė Deus Rodyti pranešimą

                Ar jūs galvojate apie šituos variantus kurie galėtų egzistuoti Lietuvos keliuose?
                Tai yra, su paskirtais sankryžų numeriais, sankryžų/mazgų pavadinimais, kurie egzistuotu, ir ant pirmojo varianto, bet taipogi, antrojo ir trečiojo?
                Matau pateikėte Lenkijos "eksperimentinio" standarto įtakotą dėstymo variantą

                Virš žodžio "Kryžkalnis" esantis simbolis taip pat turėtų būti toks pat kaip ir likusių ženklų, nes kryžiaus formos simbolis yra naudojamas toms sankryžoms, kuriose susikerta automagistralės/greitkeliai, o A12 nėra nei automagistralė, nei greitkelis.

                Vis tik man patiktų Vertikaliojo ženklinimo taisyklėse rekomenduojamas variantas, kai išankstinė rodyklė būtų pakartojama ne vieną kartą, o du kartus. Sankryžos pavadinimas ir numeris visais atvejais būtų 1500 m prieš sankryžą.

                Kryptis virš kelio būtų įrengiama tik virš lėtėjimo juostos, išskyrus atvejus, kai kryptis tiesiai yra tikrai svarbi (pvz. automagistralių sankryžose)

                Išankstinės rodyklės dėstymo tvarka:
                Krašto ir magistraliniai keliai - 1000 m ir 500 m.
                Vietiniai keliai - 800 m

                P. S. O iš kur šriftą gavote?
                Attached Files
                Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.17, 11:46.

                Comment


                  Vasarą važiuojantys link jūros tikriausiai pastebėjo 190 - ajame A1 kilometre, sankryžoje su 3508 keliu, pasikeitusį krypties pavadinimą, nuoroda "VIDUKLĖS gelež. st." buvo pervadinta į "VIRGAINIAI".

                  Comment


                  • daktaras
                    daktaras commented
                    Editing a comment
                    Jau tikriausiai du metai, kaip pakeistas tas pavadinimas

                  Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                  Matau pateikėte Lenkijos "eksperimentinio" standarto įtakotą dėstymo variantą

                  Virš žodžio "Kryžkalnis" esantis simbolis taip pat turėtų būti toks pat kaip ir likusių ženklų, nes kryžiaus formos simbolis yra naudojamas toms sankryžoms, kuriose susikerta automagistralės/greitkeliai.

                  P. S. O iš kur šriftą gavote?
                  Ačiū už pastabas, todėl aš pataisiau klaidas, kurias jūs pertvarkėte.

                  1. Aš naudoju vokiečių, bet ir lenkų stilius, nes jie yra žymiai geresnį, nei dabartiniai standartai.
                  2. Pataisiau šia klaidą su simbolių kuris rodo susikirtimą dvieju automagistralių, kaip yra matoma naujoje nuotraukoje.
                  3. Šriftas yra privatus.

                  Taipogi, padariau daugiau dizainų Kryžkanio sankryžai - viršuje, yra ženklai kuriuos aš jau rodžiau, bet apačioje, yra nauji ženklai, kurie yra perdaryti iš dabartinių ženklų, su mano dizainų, ir geresniu standartų, kaip distancija, ir visa kita. Pabaigai, aš sukuriau astumų ženklą kuriame yra nurodomį Kaunas ir Vilnius, bet taipogi, kita sankryža.


                  Comment


                    Kodėl tik Karaliaučius, o ne Kaliningrad/Karaliaučius? Šiaip esu patenkintas dabartine tvarka žymėjimui užsienio miestams: aišku ir užsieniečiui, ir vietiniui Kad išlaikyti tą patį dizainą, nelietuviškas pavadinimas Kaliningrad galėtų prasidėti iš naujos eilutės, o RU būtų žymimas šalia abejų eilučių Karaliaučius ir Kaliningrad.
                    Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.18, 01:09.

                    Comment


                      Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                      Kodėl tik Karaliaučius, o ne Kaliningrad/Karaliaučius? Šiaip esu patenkintas dabartine tvarka žymėjimui užsienio miestams: aišku ir užsieniečiui, ir vietiniui Kad išlaikyti tą patį dizainą, nelietuviškas pavadinimas Kaliningrad galėtų prasidėti iš naujos eilutės, o RU būtų žymimas šalia abejų eilučių Karaliaučius ir Kaliningrad.
                      Aš panaudojau vokiečių standartą, kuriame, jie naudoja pvz. Warschau, o ne Warszawa, ir taipogi, nenaudoja Warschau / Warszawa tuo pačiu metu, kas padėda ženklui būti paprastam ir neprikištam su dublikuota informacija. Galima naudoti ir lenkų standartą, kuriame jie jau rašo ne kaimus, kaip Budzisko prie pasieno, bet miestus, su originaliais pavadimas, kaip Vilnius, o ne Wilno. Mūsų lietuviški pavadinimai užsienio miestams yra gan panašus į originalius pavadinimus, todėl, aš nemanau kad vien lietuviški arba originalus pavadinimai būtu problema užsienio arba Lietuvos vairuotojams. Jeigu mūsų kalba būtų kaip graikų, kuriame naudojamas ne lotynų šriftas, tai būtų visiškai kitas reikalas.

                      Taipogi, panaudojant vokiečių arba lenkų sistemą + mažasias raides, mažiau skardos yra panaudojama ženklui, nes ženklę nėra dublikuojama informacija/pavadinmai dukart, kas yra pigiau ir daugiau patiktu valstybei, nes tai duotu geresnius resultatus (pagerintų ženklinimo standartus)), ir švaresnį dizainą, su mažesnę kaina.

                      Comment


                        Parašė Deus Rodyti pranešimą

                        Aš panaudojau vokiečių standartą, kuriame, jie naudoja pvz. Warschau, o ne Warszawa, ir taipogi, nenaudoja Warschau / Warszawa tuo pačiu metu, kas padėda ženklui būti paprastam ir neprikištam su dublikuota informacija. Galima naudoti ir lenkų standartą, kuriame jie jau rašo ne kaimus, kaip Budzisko prie pasieno, bet miestus, su originaliais pavadimas, kaip Vilnius, o ne Wilno. Mūsų lietuviški pavadinimai užsienio miestams yra gan panašus į originalius pavadinimus, todėl, aš nemanau kad vien lietuviški arba originalus pavadinimai būtu problema užsienio arba Lietuvos vairuotojams. Jeigu mūsų kalba būtų kaip graikų, kuriame naudojamas ne lotynų šriftas, tai būtų visiškai kitas reikalas.

                        Taipogi, panaudojant vokiečių arba lenkų sistemą + mažasias raides, mažiau skardos yra panaudojama ženklui, nes ženklę nėra dublikuojama informacija/pavadinmai dukart, kas yra pigiau ir daugiau patiktu valstybei, nes tai duotu geresnius resultatus (pagerintų ženklinimo standartus)), ir švaresnį dizainą, su mažesnę kaina.
                        Kelyje A12 tikrai ant ženklų esu matęs ir "Warszawa" (nuotraukos, deja, neturiu).

                        Bet kokiu atveju, šiuose žymėjimuose svarbiausia tikslumas ir greitas suvokimas - todėl nerašyti užsienio valstybės miesto pavadinimo originalo kalba yra paprasčiausias chuliganizmas vairuotojų atžvilgiu.


                        Comment


                          Stop kadrai iš YouTube video: https://www.youtube.com/watch?v=9ncwdzj71-s
                          Click image for larger version

Name:	Warschau.jpg
Views:	771
Size:	278,9 kB
ID:	1748913

                          Comment


                            Stop kadrai: https://www.youtube.com/watch?v=6uR3cxK3k38
                            Click image for larger version

Name:	Warschau1.jpg
Views:	802
Size:	325,7 kB
ID:	1748918

                            Comment


                              Parašė Deus Rodyti pranešimą
                              Galima naudoti ir lenkų standartą, kuriame jie jau rašo ne kaimus, kaip Budzisko prie pasieno, bet miestus, su originaliais pavadimas, kaip Vilnius, o ne Wilno.
                              Jei vis tik nedubliuojam informacijos, tai pritarčiau naudot užsienio kalbos pavadinimus. Pvz. Warszawa (PL) arba Kaliningrad (RU).

                              OT:
                              Lenkai, girdėjau, turi planų pradėt naudot vietinius pavadinimus tokius kaip Kowno, Wilno, bet nežinau ar jie visiškai pakeis esamus Kaunas, Vilnius ar bus dubliuojami panašiai kaip dabar Lietuvoje.

                              Šiaip Kaunas (LT) Lenkijos ekspresowkoje mane nuteikia pozityviai (jausmas, kad Kaunas yra fiziškai gan integrali Europos kelių tinklo dalis ir net nėra kažkoks totalus užkampis ) . Norėtųsi, kad visur atsisakytų Budzisko (PL) (LT) ir liktų tik Kaunas (LT). Prie Lietuvos sienos netgi mačiau atstumų rodyklėje Praha (CZ), nes 8 kelias eina nuo Lietuvos iki Čekijos sienos ir pilnai dubliuoja E67, kuri iki Varšuvos vadinasi Via Baltica Noriu tikėtis, kad 8 kelias visada ves iki Lietuvos sienos, nors nuo Suvalkų dubliuos S61.

                              Būtų labai geras jausmas čia Sudetuose, prie Čekijos sienos sutikti lietuviško miesto pavadinimą, ir dar ne bet kokį, o Kauną
                              Click image for larger version  Name:	Budzisko.jpg Views:	1 Size:	245,2 kB ID:	1749484
                              Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.20, 00:26.

                              Comment


                                Parašė Deus Rodyti pranešimą
                                1. Taip, aš irgi mačiau Lenkijoje atstumų ženklus kuriame yra Praha, kas galėtu būti rodoma ir Lietuvoje, taipogi su atstumais iki Talino.
                                Taip, sutinku. Atstumų rodyklėse E keliuose turėtų nevengti tolimųjų atstumai. A1 link Kauno dar galėtų nurodyti Varšuvą, o A2 link Panevėžio galėtų nurodyti Rygą. A5 bent jau už Garliavos dar galėtų būti nurodoma Praha (E67 kelio tikslas ), o A10 už Panevėžio šalia Rygos nurodyti Taliną su galbūt uosto simboliais ir šalia Rygos (LV) galėtų būti kelto ženklas ir (SE), o šalia Talino (EST) kelto ženklas ir (FI)
                                3. Jausmas būtu nuostabus, galbūt toks pat kai pamačiau "Kaunas (LT)" ar "Vilnius (LT)" Lenkijoje.
                                Geras jausmas Rytų Lenkijoje už Varšuvos pamatyti Kaunas (LT) ar Vilnius (LT), bet Vakarų Lenkijoje kokiam Vroclave ar prie Čekijos sienos turbūt jausmas būtų dar įspūdingesnis, ypač kalnuotuose Sudetuose Praktiškai Senosios Europos (Praha, Viena, Paryžius) pašonėje

                                Comment


                                  Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                  Taip, sutinku. Atstumų rodyklėse E keliuose turėtų nevengti tolimųjų atstumai. A1 link Kauno dar galėtų nurodyti Varšuvą, o A2 link Panevėžio galėtų nurodyti Rygą. A5 bent jau už Garliavos dar galėtų būti nurodoma Praha (E67 kelio tikslas ), o A10 už Panevėžio šalia Rygos nurodyti Taliną su galbūt uosto simboliais ir šalia Rygos (LV) galėtų būti kelto ženklas ir (SE), o šalia Talino (EST) kelto ženklas ir (FI)
                                  Jūs turite galvoje ši variantą?

                                  Pirmas ženklas rodo atstumus iki Klaipėdos ir iki keltų kurie plaukia į Kiel/Kylis (D) ir taipogi į Karlshamn (S) kas gali būti aktualu ypač sunkvežimių vairuotojams arba užsienio turistams. Antrasis ženklas yra geli šimtai metrų nuo A8 sankryžos su A1 automagistralė link Panevėžio, kuris rodytu atstumus iki Rygos (LV) ir Talino (EE/EST). Paskutinio ženklo pozicija yra prie sankryžos Garliavos pietuose, kur būtu rodomas atstumas iki Varšuvos (PL) ir Prahos (CZ).

                                  Comment


                                    Parašė Deus Rodyti pranešimą

                                    Jūs turite galvoje ši variantą?

                                    Pirmas ženklas rodo atstumus iki Klaipėdos ir iki keltų kurie plaukia į Kiel/Kylis (D) ir taipogi į Karlshamn (S) kas gali būti aktualu ypač sunkvežimių vairuotojams arba užsienio turistams. Antrasis ženklas yra geli šimtai metrų nuo A8 sankryžos su A1 automagistralė link Panevėžio, kuris rodytu atstumus iki Rygos (LV) ir Talino (EE/EST). Paskutinio ženklo pozicija yra prie sankryžos Garliavos pietuose, kur būtu rodomas atstumas iki Varšuvos (PL) ir Prahos (CZ).
                                    A1 toks galėtų atsirasti prie Gargždų, o Jakų žiede reiktų tuos miestus nurodyti kartu su Klaipėda, Neringa, o Neringa taip pat turėtų kelto simbolį. Nebūčiau už kilometro ženklo nurodymo iki kelto, nes iš pirmo žvilgsnio gali pagalvot, kad Karlshamnas yra už 16 km. Man patiko Lenkijos variantas keltų maršrutus pažymėti šviesiai mėlyna spalva. Jie atstumų irgi nenurodo.
                                    Click image for larger version  Name:	keltas.jpg Views:	1 Size:	32,7 kB ID:	1749659
                                    Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.20, 21:13.

                                    Comment


                                      Panašus krypčių ženklinimas turėtų atsirasti ir kelyje Vilnius-Kaunas. Net neturiu dėl ko prisikabinti, kas liečia esamų standartų pritaikymą geriausiam rezultatui Užtektų tik patį dizainą pakeist kai kuriems ženklams.

                                      Comment


                                        Papaišiau kaip ženklai 601-603 (išankstinė krypčių rodyklė) galėtų įgyti panašu patrauklumą kaip ženklai 604. Tiesa, nėra užtikrinta, ar projektuotojai nebandys spaust ženklų esant net estetiškam UK ar Vokietijos standartui Todėl sumodeliavau tokiam variantui, kad projektuotojai ir toliau spaus ženklus, beje ši detalė neatrodo (iš mano įspūdžio) visiems pastebima Tam pasitelkiau Estijos ir Švedijos dizaino standartus apimantį ženklą Panaudojau startchoppin' nuotrauką iš beveik-greitkelio A14 statybų

                                        Click image for larger version  Name:	zenklinimas3.jpg Views:	1 Size:	72,0 kB ID:	1757390
                                        Click image for larger version  Name:	zenklinimas1.jpg Views:	1 Size:	196,9 kB ID:	1757389
                                        Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.27, 02:23.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X