Parašė PoDV
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose
Collapse
X
-
Tuo pačiu būtų galima suteikti oficialius pavadinimus ir dideliems mazgams miestuose. Pvz koks Pedagoginio žiedas. Nebelikus pedagoginio teko išgirsti tiek pavadinimų, kad kartais sunku susigaudyti apie ką kalbama. Saltoniškų, Žvėryno, Konstitucijos, Panoramos, GV, Narbuto, Narbuto-GV-Ukmergės-Konstitucijos...
Comment
-
Štai ką buvau kažkada radęs... bet tik senoj versijoj užmačiau. old.eismoinfo.lt
Ne visos sankryžos turi tokius pavadinimus, nors pvz. visos sankryžos tarp Kauno ir Vilniaus turi tokius pavadinimus. Kurios neturi, tai pavadintos tiesiog "A2 ir 174 kelių sankryža" ir pan.
Spėju, kad tai gali būti ir oficialūs pavadinimai, tiesiog KET nėra numatę jų dėstymo kelio ženkluose.
Comment
-
Man visai patinka UK ir Airijos pavyzdys, kur aiškiai bei detaliai rašomos ir kryptys (miestai), ir išvažiavimų numeriai. Reikalui esant, prirašoma ir North/South, East/West, bet prie to per daug neprisirišama ir naudojama ten, kur kitu atveju galima susipainioti. Žemiau pavyzdys man patinkančio formato:
https://www.google.lt/maps/@53.48373...=lt&authuser=0
Dar vienas pavyzdys iš Airijos, kur tikrai aiškiai sužymimos kryptys:
https://www.google.lt/maps/@53.38991...=lt&authuser=0
Visų pirma, matome, kad tai yra 6-tas išvažiavimas. Pirma juosta nuvažiuosime į N3 kelią, kuris ves į Blanchardstown (artimiausias rajonas prie išvažiavimo), o toliau į Cavan (praktiškai paskutinis miestas tame kelyje). Likusiomis juostomos apskritai bus važiuojama Dublino aplinkeliu M50 į pietus (southbound), per kur galima patekti į Dun Laoghaire (žinoma Dublino dalis) ir galų gale į Wexford (tolimiausias miestas). Papildomo aiškumo prideda horizontalus ženklinimas ant kelio. Informacijos daug, bet lenta tikrai neperkrauta, juolab turint galvoje, kad užrašai dvikalbiai. Lietuvoje būtų dar mažiau to teksto.
Apskritai visi išvažiavimai Airijoje žymimi griežta eilės tvarka, ir palei tuos numerius jie tikrai ir būna įvardijami. Kita vertus, dažnai pagrindiniai nuvažiavimai žinomi ir senais pavadinimais (pvz., M50 išvažiavimas į N7 vadinamas „Red cow“). Analogiškai ir Lietuvoje tam pačiam Kryžkalniui būtų galima skirti numerį, tarkim, 20, ir tai tik priduotų papildomo aiškumo. Niekas nedraustų tos sankryžos toliau vadinti Kryžkalniu.
Kur kyla problema, taikant Airijos pavyzdį – Lietuvoje pilna „nereglamentuotų“ nuvažiavimų, visokiausių posūkių į lauko keliukus, apsisukimų ir t.t. Jeigu po naują numerį būtų skiriama kiekvienai šitai smulkmenai, turėtume veikiausiai kone triženklį skaičių per visą A1. Dėl to visai logiškas variantas yra žymėti išvažiavimus pagal kilometražą, nes ar taip ar taip jau bus tų didelių skaičių. Tiesiog reikėtų aiškiai paskaičiuoti, kiek yra visokių išvažiavimų, pamodeliuoti ir pažiūrėti, kas priimtiniau akiai.
Comment
-
Parašė DArnas Rodyti pranešimąMan visai patinka UK ir Airijos pavyzdys, kur aiškiai bei detaliai rašomos ir kryptys (miestai), ir išvažiavimų numeriai. Reikalui esant, prirašoma ir North/South, East/West, bet prie to per daug neprisirišama ir naudojama ten, kur kitu atveju galima susipainioti. Žemiau pavyzdys man patinkančio formato:
https://www.google.lt/maps/@53.48373...=lt&authuser=0
Dar vienas pavyzdys iš Airijos, kur tikrai aiškiai sužymimos kryptys:
https://www.google.lt/maps/@53.38991...=lt&authuser=0
Visų pirma, matome, kad tai yra 6-tas išvažiavimas. Pirma juosta nuvažiuosime į N3 kelią, kuris ves į Blanchardstown (artimiausias rajonas prie išvažiavimo), o toliau į Cavan (praktiškai paskutinis miestas tame kelyje). Likusiomis juostomos apskritai bus važiuojama Dublino aplinkeliu M50 į pietus (southbound), per kur galima patekti į Dun Laoghaire (žinoma Dublino dalis) ir galų gale į Wexford (tolimiausias miestas). Papildomo aiškumo prideda horizontalus ženklinimas ant kelio. Informacijos daug, bet lenta tikrai neperkrauta, juolab turint galvoje, kad užrašai dvikalbiai. Lietuvoje būtų dar mažiau to teksto.
Apskritai visi išvažiavimai Airijoje žymimi griežta eilės tvarka, ir palei tuos numerius jie tikrai ir būna įvardijami. Kita vertus, dažnai pagrindiniai nuvažiavimai žinomi ir senais pavadinimais (pvz., M50 išvažiavimas į N7 vadinamas „Red cow“). Analogiškai ir Lietuvoje tam pačiam Kryžkalniui būtų galima skirti numerį, tarkim, 20, ir tai tik priduotų papildomo aiškumo. Niekas nedraustų tos sankryžos toliau vadinti Kryžkalniu.
Kur kyla problema, taikant Airijos pavyzdį – Lietuvoje pilna „nereglamentuotų“ nuvažiavimų, visokiausių posūkių į lauko keliukus, apsisukimų ir t.t. Jeigu po naują numerį būtų skiriama kiekvienai šitai smulkmenai, turėtume veikiausiai kone triženklį skaičių per visą A1. Dėl to visai logiškas variantas yra žymėti išvažiavimus pagal kilometražą, nes ar taip ar taip jau bus tų didelių skaičių. Tiesiog reikėtų aiškiai paskaičiuoti, kiek yra visokių išvažiavimų, pamodeliuoti ir pažiūrėti, kas priimtiniau akiai.Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.16, 22:55.
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą-----
Tai yra, su paskirtais sankryžų numeriais, sankryžų/mazgų pavadinimais, kurie egzistuotu, ir ant pirmojo varianto, bet taipogi, antrojo ir trečiojo?
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Deus Rodyti pranešimą
Ar jūs galvojate apie šituos variantus kurie galėtų egzistuoti Lietuvos keliuose?
Tai yra, su paskirtais sankryžų numeriais, sankryžų/mazgų pavadinimais, kurie egzistuotu, ir ant pirmojo varianto, bet taipogi, antrojo ir trečiojo?
Virš žodžio "Kryžkalnis" esantis simbolis taip pat turėtų būti toks pat kaip ir likusių ženklų, nes kryžiaus formos simbolis yra naudojamas toms sankryžoms, kuriose susikerta automagistralės/greitkeliai, o A12 nėra nei automagistralė, nei greitkelis.
Vis tik man patiktų Vertikaliojo ženklinimo taisyklėse rekomenduojamas variantas, kai išankstinė rodyklė būtų pakartojama ne vieną kartą, o du kartus. Sankryžos pavadinimas ir numeris visais atvejais būtų 1500 m prieš sankryžą.
Kryptis virš kelio būtų įrengiama tik virš lėtėjimo juostos, išskyrus atvejus, kai kryptis tiesiai yra tikrai svarbi (pvz. automagistralių sankryžose)
Išankstinės rodyklės dėstymo tvarka:
Krašto ir magistraliniai keliai - 1000 m ir 500 m.
Vietiniai keliai - 800 m
P. S. O iš kur šriftą gavote?Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.17, 11:46.
- 2 patinka
Comment
-
Vasarą važiuojantys link jūros tikriausiai pastebėjo 190 - ajame A1 kilometre, sankryžoje su 3508 keliu, pasikeitusį krypties pavadinimą, nuoroda "VIDUKLĖS gelež. st." buvo pervadinta į "VIRGAINIAI".
- 1 patinka
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Matau pateikėte Lenkijos "eksperimentinio" standarto įtakotą dėstymo variantą
Virš žodžio "Kryžkalnis" esantis simbolis taip pat turėtų būti toks pat kaip ir likusių ženklų, nes kryžiaus formos simbolis yra naudojamas toms sankryžoms, kuriose susikerta automagistralės/greitkeliai.
P. S. O iš kur šriftą gavote?
1. Aš naudoju vokiečių, bet ir lenkų stilius, nes jie yra žymiai geresnį, nei dabartiniai standartai.
2. Pataisiau šia klaidą su simbolių kuris rodo susikirtimą dvieju automagistralių, kaip yra matoma naujoje nuotraukoje.
3. Šriftas yra privatus.
Taipogi, padariau daugiau dizainų Kryžkanio sankryžai - viršuje, yra ženklai kuriuos aš jau rodžiau, bet apačioje, yra nauji ženklai, kurie yra perdaryti iš dabartinių ženklų, su mano dizainų, ir geresniu standartų, kaip distancija, ir visa kita. Pabaigai, aš sukuriau astumų ženklą kuriame yra nurodomį Kaunas ir Vilnius, bet taipogi, kita sankryža.
- 4 patinka
Comment
-
Kodėl tik Karaliaučius, o ne Kaliningrad/Karaliaučius? Šiaip esu patenkintas dabartine tvarka žymėjimui užsienio miestams: aišku ir užsieniečiui, ir vietiniui Kad išlaikyti tą patį dizainą, nelietuviškas pavadinimas Kaliningrad galėtų prasidėti iš naujos eilutės, o RU būtų žymimas šalia abejų eilučių Karaliaučius ir Kaliningrad.Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.18, 01:09.
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąKodėl tik Karaliaučius, o ne Kaliningrad/Karaliaučius? Šiaip esu patenkintas dabartine tvarka žymėjimui užsienio miestams: aišku ir užsieniečiui, ir vietiniui Kad išlaikyti tą patį dizainą, nelietuviškas pavadinimas Kaliningrad galėtų prasidėti iš naujos eilutės, o RU būtų žymimas šalia abejų eilučių Karaliaučius ir Kaliningrad.
Taipogi, panaudojant vokiečių arba lenkų sistemą + mažasias raides, mažiau skardos yra panaudojama ženklui, nes ženklę nėra dublikuojama informacija/pavadinmai dukart, kas yra pigiau ir daugiau patiktu valstybei, nes tai duotu geresnius resultatus (pagerintų ženklinimo standartus)), ir švaresnį dizainą, su mažesnę kaina.
Comment
-
Parašė Deus Rodyti pranešimą
Aš panaudojau vokiečių standartą, kuriame, jie naudoja pvz. Warschau, o ne Warszawa, ir taipogi, nenaudoja Warschau / Warszawa tuo pačiu metu, kas padėda ženklui būti paprastam ir neprikištam su dublikuota informacija. Galima naudoti ir lenkų standartą, kuriame jie jau rašo ne kaimus, kaip Budzisko prie pasieno, bet miestus, su originaliais pavadimas, kaip Vilnius, o ne Wilno. Mūsų lietuviški pavadinimai užsienio miestams yra gan panašus į originalius pavadinimus, todėl, aš nemanau kad vien lietuviški arba originalus pavadinimai būtu problema užsienio arba Lietuvos vairuotojams. Jeigu mūsų kalba būtų kaip graikų, kuriame naudojamas ne lotynų šriftas, tai būtų visiškai kitas reikalas.
Taipogi, panaudojant vokiečių arba lenkų sistemą + mažasias raides, mažiau skardos yra panaudojama ženklui, nes ženklę nėra dublikuojama informacija/pavadinmai dukart, kas yra pigiau ir daugiau patiktu valstybei, nes tai duotu geresnius resultatus (pagerintų ženklinimo standartus)), ir švaresnį dizainą, su mažesnę kaina.
Bet kokiu atveju, šiuose žymėjimuose svarbiausia tikslumas ir greitas suvokimas - todėl nerašyti užsienio valstybės miesto pavadinimo originalo kalba yra paprasčiausias chuliganizmas vairuotojų atžvilgiu.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Deus Rodyti pranešimąGalima naudoti ir lenkų standartą, kuriame jie jau rašo ne kaimus, kaip Budzisko prie pasieno, bet miestus, su originaliais pavadimas, kaip Vilnius, o ne Wilno.
OT:
Lenkai, girdėjau, turi planų pradėt naudot vietinius pavadinimus tokius kaip Kowno, Wilno, bet nežinau ar jie visiškai pakeis esamus Kaunas, Vilnius ar bus dubliuojami panašiai kaip dabar Lietuvoje.
Šiaip Kaunas (LT) Lenkijos ekspresowkoje mane nuteikia pozityviai (jausmas, kad Kaunas yra fiziškai gan integrali Europos kelių tinklo dalis ir net nėra kažkoks totalus užkampis ) . Norėtųsi, kad visur atsisakytų Budzisko (PL) (LT) ir liktų tik Kaunas (LT). Prie Lietuvos sienos netgi mačiau atstumų rodyklėje Praha (CZ), nes 8 kelias eina nuo Lietuvos iki Čekijos sienos ir pilnai dubliuoja E67, kuri iki Varšuvos vadinasi Via Baltica Noriu tikėtis, kad 8 kelias visada ves iki Lietuvos sienos, nors nuo Suvalkų dubliuos S61.
Būtų labai geras jausmas čia Sudetuose, prie Čekijos sienos sutikti lietuviško miesto pavadinimą, ir dar ne bet kokį, o Kauną
Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.20, 00:26.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Deus Rodyti pranešimą1. Taip, aš irgi mačiau Lenkijoje atstumų ženklus kuriame yra Praha, kas galėtu būti rodoma ir Lietuvoje, taipogi su atstumais iki Talino.
3. Jausmas būtu nuostabus, galbūt toks pat kai pamačiau "Kaunas (LT)" ar "Vilnius (LT)" Lenkijoje.
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąTaip, sutinku. Atstumų rodyklėse E keliuose turėtų nevengti tolimųjų atstumai. A1 link Kauno dar galėtų nurodyti Varšuvą, o A2 link Panevėžio galėtų nurodyti Rygą. A5 bent jau už Garliavos dar galėtų būti nurodoma Praha (E67 kelio tikslas ), o A10 už Panevėžio šalia Rygos nurodyti Taliną su galbūt uosto simboliais ir šalia Rygos (LV) galėtų būti kelto ženklas ir (SE), o šalia Talino (EST) kelto ženklas ir (FI)
Pirmas ženklas rodo atstumus iki Klaipėdos ir iki keltų kurie plaukia į Kiel/Kylis (D) ir taipogi į Karlshamn (S) kas gali būti aktualu ypač sunkvežimių vairuotojams arba užsienio turistams. Antrasis ženklas yra geli šimtai metrų nuo A8 sankryžos su A1 automagistralė link Panevėžio, kuris rodytu atstumus iki Rygos (LV) ir Talino (EE/EST). Paskutinio ženklo pozicija yra prie sankryžos Garliavos pietuose, kur būtu rodomas atstumas iki Varšuvos (PL) ir Prahos (CZ).
Comment
-
Parašė Deus Rodyti pranešimą
Jūs turite galvoje ši variantą?
Pirmas ženklas rodo atstumus iki Klaipėdos ir iki keltų kurie plaukia į Kiel/Kylis (D) ir taipogi į Karlshamn (S) kas gali būti aktualu ypač sunkvežimių vairuotojams arba užsienio turistams. Antrasis ženklas yra geli šimtai metrų nuo A8 sankryžos su A1 automagistralė link Panevėžio, kuris rodytu atstumus iki Rygos (LV) ir Talino (EE/EST). Paskutinio ženklo pozicija yra prie sankryžos Garliavos pietuose, kur būtu rodomas atstumas iki Varšuvos (PL) ir Prahos (CZ).
Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.20, 21:13.
Comment
-
Papaišiau kaip ženklai 601-603 (išankstinė krypčių rodyklė) galėtų įgyti panašu patrauklumą kaip ženklai 604. Tiesa, nėra užtikrinta, ar projektuotojai nebandys spaust ženklų esant net estetiškam UK ar Vokietijos standartui Todėl sumodeliavau tokiam variantui, kad projektuotojai ir toliau spaus ženklus, beje ši detalė neatrodo (iš mano įspūdžio) visiems pastebima Tam pasitelkiau Estijos ir Švedijos dizaino standartus apimantį ženklą Panaudojau startchoppin' nuotrauką iš beveik-greitkelio A14 statybų
Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.27, 02:23.
- 1 patinka
Comment
Comment