Parašė VLR
Rodyti pranešimą
Sudėliokime akcentus. Susidarė absurdiška situacija, kad net 30 metų nenutiesiamos tokios gyvybiškai susisiekimui svarbios transporto gatvės kaip M. Lietuvio, neužbaigiama Ozo iki VA ir Šiaurinė. Bent dvejose, o tikėtina ir visose, būtų IR viešasis transportas, IR dvirtakiai. Tuomet pagaliau būtų suformuotas pagrindinis susisiekimo mieste infrastruktūros tinklas. Užbaigtas pagrindinis susisiekimo tinklas tolygiai po miestą paskirsto susisiekimo porekius. Neužbaigtas nulemia tokius dalykus kaip dėl viešojo transporto nebuvimo ar jo gero nefunkcionavimo metamasi į automobiius, automobiliai neturėdami alternatyvos perkrauna vieninteles/ę gatves, kurios/i tarnauja kaip vienintelis susisiekimo maršrutas (pvz susisiekimo ryšys vakarai-rytai) ir taip toliau ir panašiai.
Čia prisimenu man galvoje įstrigusį pavyzdį iš dvirtakių tinklo: kai jis neužbaigtas, tai yra - užbaigtas tik apie 80-90%, juo naudojasi keli procentai gyventojų. Kai užbaigiama tiesti likę 20-10 procentų tinklo ir tokiu būdu suformuojamas vientisas tinklas - naudojimasis juo šoka apie 40-50 procentų. Tas pats principas turėtų įvykti ir užbaigus minėtas gatves - ne tik automobiių eismas turėtų stipriai pagerėti dėl jo vienodesnio išskirstymo po miestą, bet ir daugiau pereitų naudotis viešuoju dėl kardinaliai pagerėjusio fo funkcionavimo dėl A juostų nutiesimo minėtose gatvėse, dėl A juostų bendro tinklo užbaigimo ir dėl sumažėjusių kamščių (gal jie net netokie ir aktualūs būtų viešajam transportui kuomet būtų gerai funkcionuojantis A tinklas)..
Na, tokios kelios greitos mintys.
Ir taip, aš pilnai už tai, kad nereikia laukti įrengti A juostų kur jas galima lengvai įrengti ir jau jos turėjo būti senai įrengtos. Aš pats esu už radikalų A juostų išplėtimą (beje, pats labai mėgstu automobilius). Yra visai nesveika situacija kuomet iki šiol ne tik sėdima ir nenubraižoma A juostos kur jų daug būtų galima pripaišyti, bet net kaip matome iš planų, tai numatoma daryti net iki 2030 metų. Tai yra absurdas. Lenkai pvz iki tų metų matomai visos šalies greitkelių tinklą gal net spės įrengti, o mes linijas paišysime tiek laiko?..
Prie to dar pridėkime, kad šitam, ką aš vadinu linijų braižymu, tame plane yra numatyta apie 500 milijonų eurų. Mano minėtas gatvems nutiesti kiek reikėtų? Na, manau, tikrai ne daugiau nei 400 milijonų? Visų trijų ilgis yra ne daugiau kaip 10 km. Net jei 400 milijonų kainuotų, lieka dar apie 100 milijonų - negi to neužtenka kaip plane įvardinta viešojo transporto zonų įvedimas, skaitmenizacija ir panašiai? Aš suprantu, kad tas planas bandomas pakišti po visokiais darniais judumais, triukšmo, taršos mažinimais ir panašiai , bet būtent minėtų trijų gatvių užbaigimas IR normalaus A juostų tinklo po visą miestą išvystymas ir įgyvendintų tai ko siekiama dabartiniame plane. Net nieko nereikėtų machinuoti, pridenginėti ir panašiai, kad gauti finansavimą. Na bent iš principo taip turėtų būti. Biurokratams visko gali į galva šauti - jie problemų generavimo lygioje vietoje meistrai.
Comment